Windows uudelleen asennus / päivitysten säilyminen.
Valvoja: ffp jäsenet
Windows uudelleen asennus / päivitysten säilyminen.
Eli ongelma on varmasti tietokone ihmisille helppo, mutta itellä ei oo mitään hajua. Mulla on viisivuotta vanha kannettava kone ja jouduin asentaan siihen windowsin uudestaan. No kaikki varmaan arvaa paljonko on tullu päivityksiä viidessä vuodessa, kun sen alkuperäisiltä cd rompuilta asensin... SP2 ym. Kysyisin siis, että kun nyt tuossa parin tunnin sisään on asentunut kaikki päivitykset ja kone on taas kiinni "tässä päivässä", niin pystynkö tekeen jonkin cd romin ym. itse jolta saan tulevaisuudessa asennettua nämä puuttuvat lisäosat, ettei tarvitsisi aina alkaa päivittään "alusta" asti. Vai minkälaista ratkaisua suosittelette. Olipa vaikeesti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärtää. Kyseessä siis Win XP home edition ja alkuperäinen.
Aikanaan SP2 romppuja MS jakoi ainakin ihan ilmatteeksi. Itse rakensin slipstream -rompun, jossa SP2 on asennuslevyllä mukana.
Tuo nLite on todella kätevä ohjelma. Sillä saa tosiaan sulautettua service packit ja jopa kaikki hotfixit asennus cd:lle. Myös ajurit saa asennuslevylle valmiiksi ja lisenssikoodiakaan ei tarvitse enää syöttää...
Ohjeita aiheesta löytyy esim. MSFN:ltä.
Ohjeita aiheesta löytyy esim. MSFN:ltä.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”