Tee-Se-Itse-Tukivarret
Valvoja: ffp jäsenet
Tee-Se-Itse-Tukivarret
En halua mitenkään mollata ko. foorumia.. Kaikenlaisia Einsteineja sitä vain näkee näköjään kun tarpeeks vanhaks elää..
http://forum.dynamiitti.com/viewtopic.php?t=39862
http://forum.dynamiitti.com/viewtopic.php?t=39862
-
- -
- Viesti:
-
- -
http://ffp-motorsport.com/bb/profile.ph ... ile&u=1958
Ffp:lläkin näköjään pyörii tämä jamppa.
Onkohan laittamassa noita siihen turbo Civicciin, joka löytyy tuolta sivustolta:
http://www.streetcargarage.net/
Ffp:lläkin näköjään pyörii tämä jamppa.
Onkohan laittamassa noita siihen turbo Civicciin, joka löytyy tuolta sivustolta:
http://www.streetcargarage.net/
http://ffp-motorsport.com/kavijat/index.php?id=697
varmaan seuraavaksi halkaisee renkaat ja leventää niitä ilmastointiteipillä?
varmaan seuraavaksi halkaisee renkaat ja leventää niitä ilmastointiteipillä?
Ompa hondassa camperit aika viturallaan kun pitää monta senttiä olla säätövaraa. Oliskohan kuitenkin voinut toteuttaa tuon viilaamalla vain kiinnitys reikiin säätövaraa? Eli kuten: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=456884
-
- -
Ompa hondassa camperit aika viturallaan kun pitää monta senttiä olla säätövaraa. Oliskohan kuitenkin voinut toteuttaa tuon viilaamalla vain kiinnitys reikiin
Tuosta vaarallisesta pommista sen enempää en mene sanomaan, mutta noin yleisesti jo pienellä madalluksella noissa menee camperit aika paljon miinukselle. Toki toimii mutkissa, mutta ei se ihan sen arvoista ole jos kerran tai kaksi vuodessa saa ostaa kumit. Puhumattakaan siitä millainen uratutka auto todennäköisesti on tuon jälkeen.
Ei tommosia TSI-reinoja saisi päästää rakentelemaan...
-
- -
Heh ehe, oli noi kyllä sen näköiset tukivarret että kiinnostaisi todella tietää mitä muuta kyseisen kaverin käsien kautta on kulkenut kun niistä muut vaan unelmoi?
Tuollaiselle kaverille joka olisi varmaan käyttöä ainakin raskaassa konepajateollisuudessa, rakenteet kevenis sen verran että tulisi vaan kevyttä konepajateollisuutta. :D
Eikä tämä mitään vittuilua ole, jos joku on niin fiksu että osaa mitoittaa tukivarren kestäväksi puolta vähemmällä materiaalilla kuin alkuperäinen valmistja niin siitä vaan.
Oli ainakin ajateltu kun käytti 10.9 hienokierrepultteja.
Tämän jälkeen ei varmaan kehtaa esitellä omia tukivarsiaan :D
Tuollaiselle kaverille joka olisi varmaan käyttöä ainakin raskaassa konepajateollisuudessa, rakenteet kevenis sen verran että tulisi vaan kevyttä konepajateollisuutta. :D
Eikä tämä mitään vittuilua ole, jos joku on niin fiksu että osaa mitoittaa tukivarren kestäväksi puolta vähemmällä materiaalilla kuin alkuperäinen valmistja niin siitä vaan.
Oli ainakin ajateltu kun käytti 10.9 hienokierrepultteja.
Tämän jälkeen ei varmaan kehtaa esitellä omia tukivarsiaan :D
juse1, ei todellakaan näytä tietävän kerta tommoiset teki ihan tosissaan itse en edes leikillään tekis, en edes jäärata autoon, enkä ainakaan noin heppoisen näkösiä.
vaikkakin noi ovat vissiin ylätukivarret mutta silti.
tukivarsien hitsailu on muutenkin vähän niinkuin kiellettyä silloin kun se voi vaikuttaa niitten kestävyyteen ja tuossa se todellakin vaikuttaa.
tukivarsien hitsailu on muutenkin vähän niinkuin kiellettyä silloin kun se voi vaikuttaa niitten kestävyyteen ja tuossa se todellakin vaikuttaa.
-
- -
juse1, ei todellakaan näytä tietävän kerta tommoiset teki ihan tosissaan itse en edes leikillään tekis, en edes jäärata autoon, enkä ainakaan noin heppoisen näkösiä.
Itse käsitin homman näin,että noi olis laitettu toiseen civiciin kiinni,johon laitetaan samanlainen madallus kiinni. Tämän jälkeen auto viedään paikkaan jossa pyöränsuuntaukset onnistuu,vaihdetaan ylätukivarret siellä paikoilleen,tai osat omassa hallissa kiinni ja auto viedään trailerilla,ajamalla tai vaikka potkurilla,ihan sama.
Sitten tulee mittaus,jossa camber säädetään kohdalleen ja toi "säätö hitsataan kiinni,jolloinka tosta käpöstyksestä voidaan tehdä/teetättää valmis versio.
Olenko nyt aivan hukassa,eli oliko blu:n tarkoitus lyödä noi suorilta käyttikseen ja vaaksalla mitata camberit suurinpiirtein kohdilleen vai tehdä noin kuten ylhäällä veikkailin??
Menkää ny vittu vielä noitten kaa tieliikenteeseen ja vetäkää auto metsään.
On se hienoa kun sitten tutkijat huomaa että jaaha, poika itse tehny, no eipä siinä ku kiristetään lakia taas ja kielletään vähätkin rakentelun mahollisuudet.
Siis mitä helevettiä mää kysyn? oon se minäkin köyhä mutta on mulla silti ollu vara ostaa oikeenlaiset osat. joku jo sanoinkin kaikkea ei ole tarkoitettu itse tehtäviksi
Tehkää niitä osia mutta ÄLKÄÄ tulko niitten kanssa ainakaa tieliikenteeseen ettei käy vaan kuten jo mainitsin.
On se hienoa kun sitten tutkijat huomaa että jaaha, poika itse tehny, no eipä siinä ku kiristetään lakia taas ja kielletään vähätkin rakentelun mahollisuudet.
Siis mitä helevettiä mää kysyn? oon se minäkin köyhä mutta on mulla silti ollu vara ostaa oikeenlaiset osat. joku jo sanoinkin kaikkea ei ole tarkoitettu itse tehtäviksi
Tehkää niitä osia mutta ÄLKÄÄ tulko niitten kanssa ainakaa tieliikenteeseen ettei käy vaan kuten jo mainitsin.
jos oikeasti ajatellaan asiaa niin onhan tuossa kaksi puolta.
1. mies kehittelee jotain diy-patenttia mutta perseelleen menee.
2. parikymppiset muka kovat autoharrastajat ja -tietäjät leimaa miehen yritykset kehitellä jotain ja nauraa lapsellisesti päälle. Vieläkin lapsellisemmat postaa muille foorumeille ko. topiccia tyyliin "katsokaa ja naurakaa" -kyllä me ollaan niin päteviä kun me osataan ja tiedetään.
3. mies joka kehitteli diy:tä rupeaa selittelemään ja editoimaan viestejään koska on saanu parikymppisten kovien automiesten naurut päälle.
4. fiksuin vaihtoehto toimia tällä hiekkalaatikolla on enää poistaa koko topic ja jäänteet siitä.
5. fiksut postaavat tyyliin "älä tee noin, vaan tee näin, älä aja autoa, se ei tule kestämään". Näitä fiksuja on harvassa mutta onnekseni tässäkin topicissa ehkä joku?
Joo ei kannata kyllä yhtään spekuloida meidän täällä kun tuolla on kaikki pro:t ja tietäjät ilmeisesti(ainakin ylläoleva kirjoittaja)
Se vaan sattuu olemaan niin että jotkut kato tietää(tää sulle joka tuon kirjoitit jos luet) ja jotkut on vaan jotka luulee tietävänsä.
järjellä näitäkin asioita kannattaa miettiä ja en kyllä yhtään ihmettele että porukka nauraa tolle vaikka olis vittu 16v kaikki. JOS hiemankin tietää autoista niin EI ensimmäisenä mene tekemään tuollaisia, ELLEI ole sitten tieto/taito todellakin hallinnassa ja kokeiltu erilaisia hitsaus yms menetelmiä ja kokeiltu testilaitteilla niitten kestävyys ja toimivuus.
Täällä mä kova, en enää 20v, huutelen ja naureskelen mutta älä rupea yleistämään ja morkkaamaan järkeviä ihmisiä.
Minäkin sanon vaan asiat suoraan ja minua nyt vaan sattuu vituttamaan asenteet tämänkin tiimoilta.
Semmosta piste
http://www.brothatsmint.com/2007/02/07/ ... -arms-bro/
Hops, on edenny ulkomaille asti.. Suomi tutuksi.. (eikä ole mun postaama)
Hops, on edenny ulkomaille asti.. Suomi tutuksi.. (eikä ole mun postaama)
MikaJ, onneksi meillä ainakin karsitaan kaikki omat patentit pois / jos jotain turvallisuuteen vaikuttavaa osaa pitää vaihtaa (ja siitä ei ole mainittu) niin pyrkimyksenä on se että se auto EI lähde pajalta ennen kuin on turvallisessa kunnossa.
Nim, pari kertaa vetokita ollut kiinni vetopalkissa lähes pyhällä hengellä + monen monta muuta vetokita 'ongelmaista', väljää tappia/helaa.
Vaikka eihän siihen estämiseen mitään oikeutta ole, niin meikä on todennut "soittavansa kytät portille kyttäämään jos tuolla lähet tästä pihasta ilman että se kuntoon laitetaan". Yksikään ei ole kieltäytynytt tämän jälkeen pakollisesta korjauksesta. Mulkun maineen voi saada aluksi vaan tuntuvathan nuo tajuavan että JOS (ja oikeastaan kun niissä parissa tapauksessa) se kärry lähtee irti tuolla 1+1 -kaistaisella tiellä on tuho lähes varmaa, joko kärryn menemisenä ojaan tai vastaantulijan mukana viedessään.
Myös muutama jarruongelmainen on koittanut lähteä mutta portilta pidemmälle ne ei kulje jos jarruja ei autossa/kärryssä ole.
Meinaan MINÄ en halua lukea lehdestä jos seuraavana yönä napsahtaa, varsinkin kun tietää että siinä oli sitä ja sitä vikaa joka olisi voitu korjata ja välttää mahdollisesti tilanne.
Noihin tukivarsiin, ei helvetti. Vaikka siinä katiskassa näytti olevan lasikuitua niin ei taida tuo rauta taipua omissa käsissä ihan yhtä hyvin, ei kait kukaan OIKEASTI kuvittele että tuo kestää ekaa monttua / jyrkempää G-voimia vaativaa kurvia pidemmälle?
Nim, pari kertaa vetokita ollut kiinni vetopalkissa lähes pyhällä hengellä + monen monta muuta vetokita 'ongelmaista', väljää tappia/helaa.
Vaikka eihän siihen estämiseen mitään oikeutta ole, niin meikä on todennut "soittavansa kytät portille kyttäämään jos tuolla lähet tästä pihasta ilman että se kuntoon laitetaan". Yksikään ei ole kieltäytynytt tämän jälkeen pakollisesta korjauksesta. Mulkun maineen voi saada aluksi vaan tuntuvathan nuo tajuavan että JOS (ja oikeastaan kun niissä parissa tapauksessa) se kärry lähtee irti tuolla 1+1 -kaistaisella tiellä on tuho lähes varmaa, joko kärryn menemisenä ojaan tai vastaantulijan mukana viedessään.
Myös muutama jarruongelmainen on koittanut lähteä mutta portilta pidemmälle ne ei kulje jos jarruja ei autossa/kärryssä ole.
Meinaan MINÄ en halua lukea lehdestä jos seuraavana yönä napsahtaa, varsinkin kun tietää että siinä oli sitä ja sitä vikaa joka olisi voitu korjata ja välttää mahdollisesti tilanne.
Noihin tukivarsiin, ei helvetti. Vaikka siinä katiskassa näytti olevan lasikuitua niin ei taida tuo rauta taipua omissa käsissä ihan yhtä hyvin, ei kait kukaan OIKEASTI kuvittele että tuo kestää ekaa monttua / jyrkempää G-voimia vaativaa kurvia pidemmälle?
FAQ oli tarkoitus aloittaa noista. Topic oli tarkoitettu dynamiittiläisille, jotka (luulin) tietävän että minun auto on seisonnassa(ei moottoriakaan), ei noi ole ajoon asti ollu menossa..
Ei mulla ole tapana tehdä vaarallisia viritelmiä, saa vaikka käydä tarkastamassa kaikki yksitellen jos niin tahtoo kun auto taas liikkuu. :) Ja näyttelyissä saa tulla katsastaan sit minunkin auton.
t:tukivarsi-Blu :)
Ei mulla ole tapana tehdä vaarallisia viritelmiä, saa vaikka käydä tarkastamassa kaikki yksitellen jos niin tahtoo kun auto taas liikkuu. :) Ja näyttelyissä saa tulla katsastaan sit minunkin auton.
t:tukivarsi-Blu :)
Näyttely kikottimeen oli tarkoitus asentaa kiinni että saa mittailtua ja selviteltyä asioita ihmisille.. Vähän sama asia kuin selvitettäis vanteiden et:n soveltuvuuksia autoon, että löis monta levikepalaa väliin tai prikkoja että näkee mikä on vaikutus mihinkin suuntaan. Ymmärrättehän idean varmasti?
Oikeasti noita topicceja on tosi monta jo tästä, ei kaikille foorumeille voi lähteä vääntään ja oikaseen asioita.. :\
Oikeasti noita topicceja on tosi monta jo tästä, ei kaikille foorumeille voi lähteä vääntään ja oikaseen asioita.. :\
Ei sekään välttämättä auta että tekstiin kirjottais "tämä ei tule tieliikennekäyttöön", osa katsoo vain kuvat eikä lue tekstiä. Tai sitten lukee, mutta eivät ymmärrä.
Kuinkahan monesti itsekin vain mulkassu kuvat jostain ja todennu että on jostain syystä vaarallinen tai perseestä koko viritys, ennen kuin jossain vaiheessa saattanu silmät huomata pienen tekstin pätkän jossa kerrotaan minkä takia joku on jonkun idean omaksi iloksi toteuttanut...
Kuinkahan monesti itsekin vain mulkassu kuvat jostain ja todennu että on jostain syystä vaarallinen tai perseestä koko viritys, ennen kuin jossain vaiheessa saattanu silmät huomata pienen tekstin pätkän jossa kerrotaan minkä takia joku on jonkun idean omaksi iloksi toteuttanut...
T-Tech:
En ole sanonut itteäni proksi, ymmärsit viestini täysin väärin.
En ole yleistänyt enkä morkannut "järkeviä" ihmisiä mutta sen sijaan tuo dynyllä ollut topicci on levinnyt aika moneen paikkaan missä tuota on sitten erikseen morkattu ja yleistetty ties mitä tyyliin "näin hondamiehet" mikä nyt ei mielestäni ole kovinkaan järkevää toimintaa. Ircci sitten erikseen missä keskitytään lähinnä tuohon huutelupuoleen ja kuittailuun. ;)
Muuten en enempää sisältöä tai asiaa kiroilusävytteisestä vuodatuksestasi löytänytkään. Tosimiehen teko olisi ollut varmaan postata tuonne dynylle eikä huudella asiattomuuksia täällä jossain volkkarifoorumin syövereissä asiasta, miten luulet että näen sun vastauksesi täältä jos kirjotan jotain dynyyn?
Moderointikin olis voinu poistaa koko provon turhana.
En ole sanonut itteäni proksi, ymmärsit viestini täysin väärin.
En ole yleistänyt enkä morkannut "järkeviä" ihmisiä mutta sen sijaan tuo dynyllä ollut topicci on levinnyt aika moneen paikkaan missä tuota on sitten erikseen morkattu ja yleistetty ties mitä tyyliin "näin hondamiehet" mikä nyt ei mielestäni ole kovinkaan järkevää toimintaa. Ircci sitten erikseen missä keskitytään lähinnä tuohon huutelupuoleen ja kuittailuun. ;)
Muuten en enempää sisältöä tai asiaa kiroilusävytteisestä vuodatuksestasi löytänytkään. Tosimiehen teko olisi ollut varmaan postata tuonne dynylle eikä huudella asiattomuuksia täällä jossain volkkarifoorumin syövereissä asiasta, miten luulet että näen sun vastauksesi täältä jos kirjotan jotain dynyyn?
Moderointikin olis voinu poistaa koko provon turhana.
Ja tässä on sitten Leskisen itsensä tyylikäs projekti... http://forum.dynamiitti.com/viewtopic.p ... &start=120
eyelidille sen verran että sattui nyt vaan sapettamaan sillä hetkellä tuo asenne. Ei pahalla dynyä kohtaan mutta mulla riittää kyllä foorumeita missä pyörin ja en näe itselleni hyödylliseksi tulla postaamaan dynylle pelkästään edellistä postiani.
Tiesin että luet sen täältäkin kyllä. Eikä nyt tarkoita että mikää kyräilijä, selän takana paskan puhuja olen vaikken sinne tule.
Jos olin mielestäsi asiaton ja loukkasin niin olen pahoillani, oikeasti. Provoavasti saatoin kirjoittaa mutta se sittä. En nyt jaksa sitä muokata. Jääköön tuonne osoitukseksi siitä että joskus huonona päivänä saattaa avautua.
Jos postaus dynylle tekisi minusta tosimiehen niin tekisin niin mutta taidan vaan pysyä sitten "pikku-tyttönä" muilla foorumeilla :)'
edit: jos jäi jotain hampaankoloon niin privaile ennemmin kuin että väännetään niistä täällä. Emmä mulkku mielestäni oo ja aina pystynyt asiallisesti juttelemaan. Aiemmin jo mainitsin että on ne huonot päivät minullakin joskus.
Tiesin että luet sen täältäkin kyllä. Eikä nyt tarkoita että mikää kyräilijä, selän takana paskan puhuja olen vaikken sinne tule.
Jos olin mielestäsi asiaton ja loukkasin niin olen pahoillani, oikeasti. Provoavasti saatoin kirjoittaa mutta se sittä. En nyt jaksa sitä muokata. Jääköön tuonne osoitukseksi siitä että joskus huonona päivänä saattaa avautua.
Jos postaus dynylle tekisi minusta tosimiehen niin tekisin niin mutta taidan vaan pysyä sitten "pikku-tyttönä" muilla foorumeilla :)'
edit: jos jäi jotain hampaankoloon niin privaile ennemmin kuin että väännetään niistä täällä. Emmä mulkku mielestäni oo ja aina pystynyt asiallisesti juttelemaan. Aiemmin jo mainitsin että on ne huonot päivät minullakin joskus.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”