Autonvuokraus Saksassa?

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Babar
-

Autonvuokraus Saksassa?

ViestiKirjoittaja Babar » 29.11.2006 13:23

Olen menossa perjantaina Saksaan ja ajattelin vuokrata auton Hahnin lentokentältä. Tarkoitus olisi siis saapua kentälle ja napata siitä auto viideksi päiväksi ja palauttaa takaisin samaan paikkaan.

Hertz tarjoaa viideksi päiväksi seuraavaa:

166 € VW Fox or similar
175 € VW Polo or similar
203 € Ford Focus or similar
213 € VW Golf or similar
256 € Peugeot 407 Auto. or similar

Ajattelin päätyä tuohon Golffiin tai Focukseen kun kuitenkin 3 henkilöä matkassa. Sitten niitä kysymyksiä.

Tarjouksessa lukee: The rate quoted, includes tax, location service charge, registration fee, collision damage waiver, theft protection
Tarviiko minun murehtia muista vakuutuksista?
Saako auton suomalaisella ajokortilla? Mukana myös tietysti passi, visa jne.

Nuo vuokrahinnat ovat mielestäni ihan kohtuulliset, mutta onko jollain suositella parempaa/halvempaa/jne vuokraamoa? Ja jos on niin miksi?

vtwin
-

ViestiKirjoittaja vtwin » 29.11.2006 14:13

Hintoja en kommentoi, olen itse käyttänyt Hertz:iä Hahn:sta myös, ihan ok. Tankkaa auto ennen palautusta, ei tarvi maksaa kovempaa hintaa. Autot on sitten mitä sattuu, jos valkkaat Golfin, voit saada Focuksen tai toisinpäin jne. Kannattaa kysyä tiskiltä vaikka pientä upgradea, esim auto, jossa navi (mulle tarjottiin kesällä bemaria).

Olethan varaamassa etukäteen? helpottaa ja varmistaa auton saantia. ja heti kun mahdollista, syöksy sinne tiskille; saattaa jonoutua, ja siinä sitten ulkomaalaiset hyvällä kielitaidolla alkaa kyselemään vaihtoehtoja, kun sulla olisi jo varaus valmiina.

Tarkista auto (lommot/naarmut/varusteet) ennenkuin lähdet ajamaan.

/edit: http://www.hahn-airport.de/ tuolla on lisää vuokrafirmoja.
Viimeksi muokannut vtwin, 29.11.2006 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 29.11.2006 14:20

Netistä ajattelin huomenna varata. Täytyykin jättää matkatavaroiden haku muille ja kiiruhtaa itse vuokraamoon. Mites vielä noi vakuutukset ja suomalainen ajokortti?

vtwin
-

ViestiKirjoittaja vtwin » 29.11.2006 14:28

ei multa ainakaan mitään korttia kyselty.. passin taisi haluta nähdä. ja kortilla pitää maksaa, mutta sehän sulla olikin jo.

Vakuutukset on jokaisen omassa kädessä. Jos haluat maksaa omavastuun pois, niin se onnistuu niillä superCDW ymv. Katso jostain paljonko se omavastuu on, saattaa olla aika korkea, en nyt muista. Onhan sulla/matkustajilla kuitenkin henkilökohtainen matkavakuutus?

Minä en ole ottanut saksassa vuokra-autoihin lisävakuutuksia. Huomaa, jos haluat, että muutkin ihmiset saa ajaa, sekin pitää mainita -> maksaa. jos joku muu ajaa, tuskin sitä vuokrayhtiö huomaa.. ;-)

/edit: laitetaan tämä vielä: mitenkäs tuon iän kanssa, siellähän on rajoitteita, että minkä ikäinen saa vuokrata tai sitten maksaa ekstraa.

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 29.11.2006 14:51

Matkavakuutus on kunnossa ja ikää yli 30. Ja koska matkassa on minun lisäkseni 2 naista, jotka eivät edes Helsingin keskustassa uskalla ajaa, niin uskoisin siinä kuskin paikalla istuvani.

Tuollahan tuo omavastuu lukeekin: Regardless of whether CDW is accepted or included, all rentals are subject to a non-waivable excess ranging from EUR 750.00 to EUR 950.00, depending on the vehicle group, for which you are responsible in the event of damage to the Hertz vehicle during the rental.

Keijo
-

ViestiKirjoittaja Keijo » 29.11.2006 22:10

Ainakaan tuolla hahnin europcarilla eivät myyneet mitään extravakuutuksia alentamaan omavastuuta, kun yritin tiedustella tuossa pari kk sitten. Ajokortin halusivat nähdä, maksu, nimi alle ja ei tainut muuta olla. Meillä tietty kesti kun oli suomesta matkatoimistosta käsin varattu avo bmw (318i), mutta kellää ei ollut ikää ajaa sitä. :D Bemari kuitenkin saatiin, tosin alunperin piti saada A4 cabrio 2.0T prkl...

axel
-

ViestiKirjoittaja axel » 29.11.2006 23:49

Ja JOS jotain sattuu autolle, nyrkkipajat on saksassa todella eteviä ja ns auton "lommonpoistajia" / älyttömän halpoja paikkamaalaamoja on melkein joka tankkipaikalla

eli turhaa maksaa tota 900 ekee jos lommon poisto on 60e ja paikkamaalaus vaikka saman verran tai pari kybää päälle...

nimimerkillä hiomotahnalla&myllytyksellä naarmut pois puskurista/kaaresta ;) ja en sitten itse kolhinut vaan joku oli marketin pihassa kolhassu.

Voodoo
-

ViestiKirjoittaja Voodoo » 29.11.2006 23:50

Itse tuli menneenä kesänä reissattua 15vrk autolla tuolla Keski-Euroopassa ja auton vuokrasin tämän palvelun kautta http://www.eautovuokraamo.fi

Palvelu toimi mallikkaasti ja tuon välitysfirman kautta saa myös omavastuun kattavan vakuutuksen edullisesti, olisko ollut jotain 65 euroa. Tilausvahvistuksessa ilmeni sitten että auton tulee vuokraamaan AVIS ja kun kävin ko. firman sivuilta katsomassa hintaa samalle ajanjaksolle, niin se oli jotain noin 150 euroa arvokkaampi.

Paikanpäällä sitten Aviksen tiskillä heppu kysyi, että diesel vai bensa jolloin auto vaihtui Golfista Meganeksi. Alkuun hieman emmin, mutta lopulta tuo Rellu osoittautui oikeaksi valinnaksi. Mukava se oli näet 1.6:en Golfin sijasta päästellä mutkaisia ja mäkisiä Alppeja vääntävän dieselin voimin. Lisäksi kun kilometrejä tuli tuollaiset 3400 tuon reissun aikana, niin voin laskea säästäneemme noin 150 euroa polttoaineissa.

Navi oli omasta takaa, mutta kovasti se heppu kauppasi sellaisen vuokraalle. Tosin hintaa olisi tullut 15x9=135euroa!

TDI
-

ViestiKirjoittaja TDI » 30.11.2006 0:00

http://www.holidayautos.com/cgi-bin/liveweb.sh/QSearch.w?ctryref=USA&lang=UEN

Itse vuokrasin ko. firman kautta viime kesänä Opel Vectran (navi + ilm.) viikoksi ilman kilometrirajaa 280eurolla. Firma välittää eri vuokraamoiden autoja ja meillä oli Alamo-vuokraamon auto. Palvelu oli sujuvaa ja kaikki meni kuten pitikin. Auton luovutus ja palautus Frankfurtin lentokentällä. Niin ja varauksen tein matkatoimiston kautta kuten liputkin. Netistä olisi saanut varmaan vielä hieman halvemmalla.

hexxi
-

ViestiKirjoittaja hexxi » 30.11.2006 9:03

Itse olen vuokrannut auton useaan kertaan saksassa. Halvin hinta/paras tarjous on aina ollut Hertzillä tai Esixtillä. Itse olen ADAC.n jäsen ja sillä saa Hertziltä tuntuvan alennuksen. Ikinä en ole vielä saanut sitä autoa mitä varattaessa on valinnut. Niillä on yleensä jotain esimerkkimalleja listalla mutta listan ulkopuolelta olen aina jonkun saanut. En tiedä noista englanninkielisistä nimityksistä mutta halvimmissa hinnoissa ei välttämättä ole Vollkaskoa eli täyskaskoa joka kyllä kannattaa ottaa vaikka se vähän maksaakin.

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”