Golf MK1 -83 retro projekti
Valvoja: ffp jäsenet
Golf MK1 -83 retro projekti
On ollu pitkään haaveena rakentaa retro tyyppinen ykkös Golffi.
Tyyliin tämä
Norjan poikien retro
Tarkoituksena ei ole kopioida poikien projektia, mutta saada siitä hyviä ideoita. Koska tuo vihreä on juuuuuri sellainen kun golffin pitää olla.
Ensimmäinen kriteeti auton hankintaan oli ettei tarvitsisi ensimmäiseksi hitsata koria monta viikkoa. Sitten tärppäsi, työkaverin veljeltä löytyi ruosteettoman oloinen yksilö. Eikun auto pihan ja tutkimaan. Joku aikaisemmista omistajista oli aloittanut "tuunauksen" mutta onneksi ei ollut ennättänyt vielä pilata autoa kokonaan.
Ainoa ongelma on että tämä yksilö on isoilla takavaloilla, joka ei mielestäni sovi retro Golffiin, eli pitänee etsiä pikkutakavalollinen takapelti ja vaihtaa se. Muut osat on korvattavissa vanhan näköisillä.
Etuviisto
Takaviisto
Sisusta oli ensisilmäyksellä aika surullisen näköinen, ovipahvit oli raiskattu, hometta penkeissä jne. Penkkien päällä oli varmaankin jonkun verhoomon laittamat istuimen päälliset kun ne oli ommeltu penkkeihin kiinni. Lähemmin tutkittua, suojien alta löytyi erittäin hienossa kunnossa olevat orkkis penkit. Eli yksi murhe vähemmän. Penkit pestiin pyykinpesuaineella, lumiharjalla :D ja painepesurilla ja tulos oli ällistyttävän hyvä. Kuivuminen saunassa veikin sitten oman aikansa...
Penkin pesu
Hometta
Ovipahvi
Penkit
Kojelauta
Sitten lattiamatto irti, joka sekin oli täysin ehjä. Liukkarin ja painepesurin jälkeen matto oli kuin uusi.
Maton pesu
Maton irroituksen jälkeen oli ilo huomata miten hyvä korinen auto oli löytynyt, lattiassa ei ole yhtään ruostereikää.
Lattia
Sitten autosta löytyi jotain käsittämätöntä, varapyörän kotelossa oli pohjalla 10cm uretaania jonka päälle oli laitettu 2cm paksuinen lastulevy sikakitillä reunoihin kiinni!! Kovasti olen yrittänyt miettiä mikä on ollut viritelmän syy? No sen se oli aiheuttanut että kotelosta löytyi yksi ruostereikä.
Varapyöräkotelo
Varapyöräkotelo II
Uskomattoman tiukkaan oli uretaani tarttunut kiinni...
Tämän hetken tilanne on projektissa se että kone ja loota on otettu pois, seuraavaksi konehuoneesta kaikki ylimääräin veks ja sitten hiekkapuhallukseen. Auton väriksi tulee sellainen turkoosin sininen, mitä golfeissa oli joskus seitkyt luvulla, värikoodia en vielä tiedä.
Lista puuttuvista osista:
-Musta hattuhylly
-Kromipuskurit
-Kromikehyksellä oleva maski
-kromikylkilistat
-Säädettävä alustasarja
-Tyylin sopivat vanteet
-Ja varmasti paljon paljon muuta...
Ovipahvit löytyi onneksi tämän mainion sivuston myyti osastolta.
Jos jollain on kyseisiä osia tallin nukassa niin tarjota saa.
Nyt projektissa on pieni tauko kun pitää rakentaa jokkis golffi valmiiksi, mutta kunhan asfalttikunkku on ohi, niin taistelu jatkuu!
No niin, nyt oon taas saatu projektia eteenpäin. Konehuone on pesty ja odottaa hiekkapuhallukseen viemistä.
Konehuone
Irrottelin etulokarit pelonsekaisin tuntein ruosteen pelossa. Lokarien alta paljastui paksu alustamassainen pinta.
Puhdistamaton lokarin sisäpinta
Ei muuta kun rälläkkä ja teräsharjalaikka käteen ja putsaamaan. Päivän hankaamisen jälkeen massan alta löytyi ruosteetonta peltiä kummaltakin puolelta, jälleen iloinen yllätys.
Puhdistettu lokarin sisäpinta
Aika läjä irtosi massaa.
Irto massa
Seuraava työmaa oli takalokasuojan kaaret joissa oli päällä muoviset kaaret. Kaaret irti ja tutkimaan. No löytyyhän sitä ruostetta.... Ei paha mutta kuitenkin.
Takaa
ruosteinen kaari
ruosteinen kaari II
Onneksi oli jemmassa Golfin kaaret, niin oli helppo parsia ruosteet umpeen. Ruostetta oli oikeastaan vain siinä osassa kaarta mikä kääntyy sisään päin. Paikat sai laittaa kummallekin puolelle, kaaren etu ja takaosaan.
korjattu kaari
korjattu kaari II
Kun purin sisälokarin irti takaa, niin bensatankin huohotinletkun vierestä löytyi tämmöinen kummalinen härpätin, vaikuttaa takaiskuventtiililtä, kun sitä kääntelee niin kuulostaisi että siellä on kuula sisällä. Onko kellään tietoa mikä tämä on?
KummajainenI
Seuraavaksi puhdistelen takalokasuojien sisäpinnat ja oion muutamat osumat helmapelleistä.
Tyyliin tämä
Norjan poikien retro
Tarkoituksena ei ole kopioida poikien projektia, mutta saada siitä hyviä ideoita. Koska tuo vihreä on juuuuuri sellainen kun golffin pitää olla.
Ensimmäinen kriteeti auton hankintaan oli ettei tarvitsisi ensimmäiseksi hitsata koria monta viikkoa. Sitten tärppäsi, työkaverin veljeltä löytyi ruosteettoman oloinen yksilö. Eikun auto pihan ja tutkimaan. Joku aikaisemmista omistajista oli aloittanut "tuunauksen" mutta onneksi ei ollut ennättänyt vielä pilata autoa kokonaan.
Ainoa ongelma on että tämä yksilö on isoilla takavaloilla, joka ei mielestäni sovi retro Golffiin, eli pitänee etsiä pikkutakavalollinen takapelti ja vaihtaa se. Muut osat on korvattavissa vanhan näköisillä.
Etuviisto
Takaviisto
Sisusta oli ensisilmäyksellä aika surullisen näköinen, ovipahvit oli raiskattu, hometta penkeissä jne. Penkkien päällä oli varmaankin jonkun verhoomon laittamat istuimen päälliset kun ne oli ommeltu penkkeihin kiinni. Lähemmin tutkittua, suojien alta löytyi erittäin hienossa kunnossa olevat orkkis penkit. Eli yksi murhe vähemmän. Penkit pestiin pyykinpesuaineella, lumiharjalla :D ja painepesurilla ja tulos oli ällistyttävän hyvä. Kuivuminen saunassa veikin sitten oman aikansa...
Penkin pesu
Hometta
Ovipahvi
Penkit
Kojelauta
Sitten lattiamatto irti, joka sekin oli täysin ehjä. Liukkarin ja painepesurin jälkeen matto oli kuin uusi.
Maton pesu
Maton irroituksen jälkeen oli ilo huomata miten hyvä korinen auto oli löytynyt, lattiassa ei ole yhtään ruostereikää.
Lattia
Sitten autosta löytyi jotain käsittämätöntä, varapyörän kotelossa oli pohjalla 10cm uretaania jonka päälle oli laitettu 2cm paksuinen lastulevy sikakitillä reunoihin kiinni!! Kovasti olen yrittänyt miettiä mikä on ollut viritelmän syy? No sen se oli aiheuttanut että kotelosta löytyi yksi ruostereikä.
Varapyöräkotelo
Varapyöräkotelo II
Uskomattoman tiukkaan oli uretaani tarttunut kiinni...
Tämän hetken tilanne on projektissa se että kone ja loota on otettu pois, seuraavaksi konehuoneesta kaikki ylimääräin veks ja sitten hiekkapuhallukseen. Auton väriksi tulee sellainen turkoosin sininen, mitä golfeissa oli joskus seitkyt luvulla, värikoodia en vielä tiedä.
Lista puuttuvista osista:
-Musta hattuhylly
-Kromipuskurit
-Kromikehyksellä oleva maski
-kromikylkilistat
-Säädettävä alustasarja
-Tyylin sopivat vanteet
-Ja varmasti paljon paljon muuta...
Ovipahvit löytyi onneksi tämän mainion sivuston myyti osastolta.
Jos jollain on kyseisiä osia tallin nukassa niin tarjota saa.
Nyt projektissa on pieni tauko kun pitää rakentaa jokkis golffi valmiiksi, mutta kunhan asfalttikunkku on ohi, niin taistelu jatkuu!
No niin, nyt oon taas saatu projektia eteenpäin. Konehuone on pesty ja odottaa hiekkapuhallukseen viemistä.
Konehuone
Irrottelin etulokarit pelonsekaisin tuntein ruosteen pelossa. Lokarien alta paljastui paksu alustamassainen pinta.
Puhdistamaton lokarin sisäpinta
Ei muuta kun rälläkkä ja teräsharjalaikka käteen ja putsaamaan. Päivän hankaamisen jälkeen massan alta löytyi ruosteetonta peltiä kummaltakin puolelta, jälleen iloinen yllätys.
Puhdistettu lokarin sisäpinta
Aika läjä irtosi massaa.
Irto massa
Seuraava työmaa oli takalokasuojan kaaret joissa oli päällä muoviset kaaret. Kaaret irti ja tutkimaan. No löytyyhän sitä ruostetta.... Ei paha mutta kuitenkin.
Takaa
ruosteinen kaari
ruosteinen kaari II
Onneksi oli jemmassa Golfin kaaret, niin oli helppo parsia ruosteet umpeen. Ruostetta oli oikeastaan vain siinä osassa kaarta mikä kääntyy sisään päin. Paikat sai laittaa kummallekin puolelle, kaaren etu ja takaosaan.
korjattu kaari
korjattu kaari II
Kun purin sisälokarin irti takaa, niin bensatankin huohotinletkun vierestä löytyi tämmöinen kummalinen härpätin, vaikuttaa takaiskuventtiililtä, kun sitä kääntelee niin kuulostaisi että siellä on kuula sisällä. Onko kellään tietoa mikä tämä on?
KummajainenI
Seuraavaksi puhdistelen takalokasuojien sisäpinnat ja oion muutamat osumat helmapelleistä.
Viimeksi muokannut koomikko, 17.7.2008 9:19. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Ruosteeton ykkösgolffi on aivan yhtä todellinen kuin joulupukki tai rehellinen poliitikko. No, poikkeus vahvistaa säännön.
Olen itse aikanaan vaihtanut -79 -malliseen isot takavalot, eikä se kummoinen homma ollut. Toimii varmaan toisinkin päin.
Kulahtaneen hattuhyllyn tilalle tein uuden 6.5 mm vanerista. Levyn alapuolelle liiasin toisen samanlaisen, mutta hieman pienemmän tukevoittamaan rakennetta. Verhoilijalta löytyi varsin passelia huopaa verhoiluksi. Kumiset ja katkeilevat nostimet korvasin mustalla nailonnarulla.
Olen itse aikanaan vaihtanut -79 -malliseen isot takavalot, eikä se kummoinen homma ollut. Toimii varmaan toisinkin päin.
Kulahtaneen hattuhyllyn tilalle tein uuden 6.5 mm vanerista. Levyn alapuolelle liiasin toisen samanlaisen, mutta hieman pienemmän tukevoittamaan rakennetta. Verhoilijalta löytyi varsin passelia huopaa verhoiluksi. Kumiset ja katkeilevat nostimet korvasin mustalla nailonnarulla.
Viimeksi muokannut lukkari, 18.4.2008 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen itse aikanaan vaihtanut -79 -malliseen isot takavalot, eikä se kummoinen homma ollut. Toimii varmaan toisinkin päin.
Joo, oon itsekkin joskus tehnyt takavalojen vaihdon toisin päin, se oli sinänsä helpompaa kun reikää piti vaan isontaa, nyt joutuu siististi täyttämään, mutta onneksi hitsikone on keksitty.
Pienellä varauksella sitten, ei ne ihan pulttaa kiinni periaatteella sovi.
Lyhyet pitkien tilalle!
Mitähän vittua se uretaani on toimittanut siellä varapyöräkotelossa??
Muuten vaikuttais hyvältä prokkikselta!
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Niistä takavalosta: Ne meinasin tehdä niin että etsin jostain raadosta lamppujen ympäryspellit ja hitsaan ne nykyisten tilalle.
Jahas, vai sitä varten se kuulalla varustettu kummajainen on, kiitos tiedosta.
Kyllä se uretaani on minuakin ihmetyttänyt, ainakin sen se aiheutti että varapyöräkotelon takaosassa on ruostereikä. Kun sitä revittiin pois niin koko kotelo oli märkä pohjalta, yllätys sinänsä...
Ja kyllähän sitä sai illalla jotain aikaankin. Takapyörän kotelot on nyt putsattu.
Takapyöränkotelo
Takapyöränkotelo II
Takapyöränkotelo III
Pakko myöntää että tuo massojen hankaaminen on veemäinen homma, onneks se on nyt tehty. Oon ihmetelly kun ei oo nälkä iltasin kun tulee pois hallilta, mutta oon varmaan innoissani rälläköiny suu auki ja oon syöny tuota herkkua kilon per ilta.
Pohjan pesin liukkarilla ja painepesurilla, yllättävän hyvin irtosi huonot massat ja kurat vaikka en omistakkaan semmosta pesuria mikä lämmitäs veden. Eli ihan kylmällä vedellä suihkin.
Pohja
Pohjaa en varmasti rupea puhdistamaan rälläkällä. Tuli mieleen semmonen ajatus että jos nykyisen massan päälle ruiskuttaisi helmamassan, jonka voisi sitten maalata auton väriin, onnistuskohan...?
Jos siitä rakentelis jotakin tähän tyyliin.
Käykääpä tutustumassa minun toiseen harrastukseen.
www.sachslegendsracing.com
Itse en tänä vuonna aja kyseisellä Legendsillä. mutta ensi vuodesta eteenpäin kyllä.
Jahas, vai sitä varten se kuulalla varustettu kummajainen on, kiitos tiedosta.
Kyllä se uretaani on minuakin ihmetyttänyt, ainakin sen se aiheutti että varapyöräkotelon takaosassa on ruostereikä. Kun sitä revittiin pois niin koko kotelo oli märkä pohjalta, yllätys sinänsä...
Ja kyllähän sitä sai illalla jotain aikaankin. Takapyörän kotelot on nyt putsattu.
Takapyöränkotelo
Takapyöränkotelo II
Takapyöränkotelo III
Pakko myöntää että tuo massojen hankaaminen on veemäinen homma, onneks se on nyt tehty. Oon ihmetelly kun ei oo nälkä iltasin kun tulee pois hallilta, mutta oon varmaan innoissani rälläköiny suu auki ja oon syöny tuota herkkua kilon per ilta.
Pohjan pesin liukkarilla ja painepesurilla, yllättävän hyvin irtosi huonot massat ja kurat vaikka en omistakkaan semmosta pesuria mikä lämmitäs veden. Eli ihan kylmällä vedellä suihkin.
Pohja
Pohjaa en varmasti rupea puhdistamaan rälläkällä. Tuli mieleen semmonen ajatus että jos nykyisen massan päälle ruiskuttaisi helmamassan, jonka voisi sitten maalata auton väriin, onnistuskohan...?
Jos siitä rakentelis jotakin tähän tyyliin.

Käykääpä tutustumassa minun toiseen harrastukseen.
www.sachslegendsracing.com
Itse en tänä vuonna aja kyseisellä Legendsillä. mutta ensi vuodesta eteenpäin kyllä.
Nyt on pohja massattu kertaalleen, ajatuksena on että ruiskutan vielä toisen ohuen kerroksen.
Massattu pohja
Massattu pohja II
Soittelin hiekkapuhallusukolle joka lupasi puhaltaa konehuoneen ja pyöränkotelot ensi viikolla. Sitä odotellessa....
Mitä mieltä ootte vaimon paidasta ;)
Massattu pohja
Massattu pohja II
Soittelin hiekkapuhallusukolle joka lupasi puhaltaa konehuoneen ja pyöränkotelot ensi viikolla. Sitä odotellessa....

Mitä mieltä ootte vaimon paidasta ;)
Mulla on elintenluovuttajana pihassa toinen -83 golffi missä on paikallaan mustat kylkilistat. Tähän projektiin kuitenkin haluan kromilistat kylkeen. Irrotin yhden listoista ja rupesin tutkimaan sitä. Lista on pinnoitettu jollain mustalla muovilla, jonka alla on himmeä alumiinilista. Ei muuta kun muovia irrotamaan listan päältä (on tiukassa) ja sitten alumiiniä kiillottamaan. On siinä homma, mutta kiiltävä tulee. Hioin ensin listan 1200 vesihiomapaperilla ja sitten hinkutin krominkiillotusaineella.
Himmeä lista
Kiillotettu lista
Kun sain koko listan kiillotettua, niin pitihän sitä kokeilla paikoilleen.
Kiillotettu lista
Seuraavaksi purin johtosarjat konehuoneesta, toimiikohan sähköt enää ikinä... Sitten irrottelin lämppärin kennon ja puhaltimen.
Johtosarjat ja lämppäri
Himmeä lista
Kiillotettu lista
Kun sain koko listan kiillotettua, niin pitihän sitä kokeilla paikoilleen.
Kiillotettu lista
Seuraavaksi purin johtosarjat konehuoneesta, toimiikohan sähköt enää ikinä... Sitten irrottelin lämppärin kennon ja puhaltimen.
Johtosarjat ja lämppäri
No niin, nyt on hiekkapuhallus suoritettu.
Hiekkapuhallusta
Hiekkapuhallusta II
Hiekkapuhallettu pyöränkotelo
Konehuone
Pyörännapa
Konepelti
Voi pojat... kun urakka oli suoritettu, niin se hiekan määrä auton sisällä, koteloissa ja ihan joka paikassa. Hetken kesti ennen kun hiekka oli lapioitu, imuroitu ja puhalleltu paineilmalla pois.
Hiekkaa sisällä
Konehuoneeseen jäi jonkin verran korikittiä saumoihin, ne täytyy vielä rapsutella pois ja sitten happoväri puhallettuihin kohtiin.
Hiekkapuhallusta
Hiekkapuhallusta II
Hiekkapuhallettu pyöränkotelo
Konehuone
Pyörännapa
Konepelti
Voi pojat... kun urakka oli suoritettu, niin se hiekan määrä auton sisällä, koteloissa ja ihan joka paikassa. Hetken kesti ennen kun hiekka oli lapioitu, imuroitu ja puhalleltu paineilmalla pois.
Hiekkaa sisällä
Konehuoneeseen jäi jonkin verran korikittiä saumoihin, ne täytyy vielä rapsutella pois ja sitten happoväri puhallettuihin kohtiin.
Eilen oli vuorossa korikittien irrottelu ja puhallettujen kohtien happomaalaus.
puhdasta pintaa
puhdasta pintaa II
Ja kun ei oo moottoria, niin työntämällähän se piti maalarille viedä....
tuuppausta II
Maalausta
Maalari työssään
Maalattuna
Ja pitihän golffi polo työntää kotiin takasin.
Kohti kotia
Valmiina
puhdasta pintaa
puhdasta pintaa II
Ja kun ei oo moottoria, niin työntämällähän se piti maalarille viedä....
tuuppausta II
Maalausta
Maalari työssään
Maalattuna
Ja pitihän golffi polo työntää kotiin takasin.
Kohti kotia
Valmiina
Apparin ovi piti korjata kun joku valopää oli asentanut todennäköisesti kaijutinta niin että puolet oven alaosastakin oli revitty auki.
Pala pois
Elinluovuttaja
korjattu ovi
Elinluovuttajaovi oli vanhempaa mallia, joten runko oli hieman erilainen kun korjattavassa ovessa, mutta onneksi se jää piiloon ovipahvin alle. Ei kerrota kellekkään, eihän...?
Nyt on haalittu kasa uusi osia.
Uutta
Sitten oli hammastangon huoltoa ohjelmassa.
Hammastanko purettuna
Eihän uusiakaan osia voi laittaa paikoilleen ennen kun ne on hiplattu mieleisiksi.
maalatut osat
Kun osat oli maalattu niin hammastanko takaisin kasaan.
Ehostettu hamastanko
Ehostettu hamastanko II
Tukivarret maalattuna.
Tukivarret
Taka-akseli olisi myös paikoilleen laittoa vaille valmis.
Taka-akseli
Taka-akseli II
Pala pois
Elinluovuttaja
korjattu ovi
Elinluovuttajaovi oli vanhempaa mallia, joten runko oli hieman erilainen kun korjattavassa ovessa, mutta onneksi se jää piiloon ovipahvin alle. Ei kerrota kellekkään, eihän...?
Nyt on haalittu kasa uusi osia.
Uutta
Sitten oli hammastangon huoltoa ohjelmassa.
Hammastanko purettuna
Eihän uusiakaan osia voi laittaa paikoilleen ennen kun ne on hiplattu mieleisiksi.
maalatut osat
Kun osat oli maalattu niin hammastanko takaisin kasaan.
Ehostettu hamastanko
Ehostettu hamastanko II
Tukivarret maalattuna.
Tukivarret
Taka-akseli olisi myös paikoilleen laittoa vaille valmis.
Taka-akseli
Taka-akseli II
Pitkästä aikaa projekti jatkuu.
Jotta kyseessä olisi retro, niin eihän silloin voi olla isot takavalot. Kaverilta löytyi vanhasta Golfin raadosta takapelti josta sain palat pikkulampuille.
Lähtökohta
Pikkulamppuinen takapelti
Sitten sopiva pala luovuttaja takapellistä irti.
Korvauspala
Tämä rälläköinti vähän jännitti...
Pala pois
Uuden palan sovittelua vanhan tilalle
Sovittelua
Sovittelua II
Siinä se nyt on, pakkelia vaille valmis.
Valmis
Takavalo paikoillaan
Takavalo
Takavalo II
Silmäpuoli Jack
Silmäpuoli
Tänään olisi sitten toisen puolen vuoro.
Jotta kyseessä olisi retro, niin eihän silloin voi olla isot takavalot. Kaverilta löytyi vanhasta Golfin raadosta takapelti josta sain palat pikkulampuille.
Lähtökohta
Pikkulamppuinen takapelti
Sitten sopiva pala luovuttaja takapellistä irti.
Korvauspala
Tämä rälläköinti vähän jännitti...
Pala pois
Uuden palan sovittelua vanhan tilalle
Sovittelua
Sovittelua II
Siinä se nyt on, pakkelia vaille valmis.
Valmis
Takavalo paikoillaan
Takavalo
Takavalo II
Silmäpuoli Jack
Silmäpuoli
Tänään olisi sitten toisen puolen vuoro.
Isot takavalot edustavat omaa aikakauttaan. Mielestäni ne ovat aivan yhtä kliinit kuin pienemmätkin. Kaikkein retrointa olisi varmaan ihan alkuaikojen L-mallin lyhty, jossa peruutusvalonkin kohdalla on punaista.
Ihan hyvin tuntuu istuvan lyhty ja takalukkun linja vaaterissa, kun yleensäkin vaikuttaa siltä, että nuo lyhdyt eivät ykköskoppaisissa tunnu olevan suorana edes originaalina.
Ihan hyvin tuntuu istuvan lyhty ja takalukkun linja vaaterissa, kun yleensäkin vaikuttaa siltä, että nuo lyhdyt eivät ykköskoppaisissa tunnu olevan suorana edes originaalina.
Tarkoitus oli eilen illalla hitsata toinenkin puoli pienelle valolle. Mutta pettymys oli suuri kun irrotin elinluovuttajapellistä takavalon niin lampun alanurkka oli läpimätä. Kohta mikä on pehmeä on niin moneen suuntaan pokattu että paikkaamalla ei oikein siistiä saa.
Kuva on vähän huono, mutta nurkassa on sormen mentävä reikä ja sen ympärys on haperoa.
Olisikohan jollakin pikkulamppusen kehystä vasemmalle puolelle tarjolla?
Mätä
Kuva on vähän huono, mutta nurkassa on sormen mentävä reikä ja sen ympärys on haperoa.
Olisikohan jollakin pikkulamppusen kehystä vasemmalle puolelle tarjolla?
Mätä
Nyt oli vuorossa jarrujumppaa. Taakse sain laitettua levyt. Onneksi Golfin taka-akseli on helppo irrottaa maalauksen ajaksi, niin voi rakennella kaiken valmiiksi.
Takajarru
Takajarru II
Takajarru
Takajarru II
joo, kakkosen levyt. Pyörännapoja saa uutena ihan järki hintaan. Sama pyörännapa todella monessa VAG tuotteessa. Orkkisnumero vasen 191 501 117 ja oikea 191 501 118
Näitä saa myös varaosaliikkeistä tarvikkeena. Kahan tuotenumero on vasen 167-415404 ja oikea 167-415401. Kun kysyy varaosaliikkeestä näillä numeroilla niin tilaamalla saavat hommattua.
Näitä saa myös varaosaliikkeistä tarvikkeena. Kahan tuotenumero on vasen 167-415404 ja oikea 167-415401. Kun kysyy varaosaliikkeestä näillä numeroilla niin tilaamalla saavat hommattua.
Työkaverilta sain lahjoituksena uuden aihion mikä piti välittömästi rakentaa mieleiseksi.
Väliprojekti
Auto purkuun.
Purettuna
Purettuna II
Jja uutta väriä pitaan. Väri on Golfin alkuperäinen Miami Blue.
Maalattu
Maalattu II
Maalattu III
Ja esikuvaansa myötäillen "kromipuskurit"
Puskuri
Puskuri II
Kromipuskurissahan on mustat päät
Puskurin päät
Sitten koko komeus valmiina
Minimii
Minimii II
Minimii III
Minimii IV
Muuten tämä on ihan kiva, mutta jonkun pikkupojan autosta täytyy käydä varastamassa tyylikkäämmät vanteet alle.
Väliprojekti
Auto purkuun.
Purettuna
Purettuna II
Jja uutta väriä pitaan. Väri on Golfin alkuperäinen Miami Blue.
Maalattu
Maalattu II
Maalattu III
Ja esikuvaansa myötäillen "kromipuskurit"
Puskuri
Puskuri II
Kromipuskurissahan on mustat päät
Puskurin päät
Sitten koko komeus valmiina
Minimii
Minimii II
Minimii III
Minimii IV
Muuten tämä on ihan kiva, mutta jonkun pikkupojan autosta täytyy käydä varastamassa tyylikkäämmät vanteet alle.
pienoismalli
Mulla on samanlainen mutta on niin helmi orggiskunnossa ettei oo kärsiny tuunailla.
kuva
kuva
Nyt piiiiiiiiiitkästä aikaa oli taas mahdollisuus tökätä tätä projektia eteen päin. Vuorossa oli oikean helmapellin vaihto, ei entinen helma ollut ruosteessa vaan sitä oli korjailtu ajan saatossa vähän miten sattuu.
Vanha helma I
Vanha helma II
Uusi helma asettui paikoilleen kohtuullisen vähällä vaivalla.
Uusi helma paikoillaan I
Uusi helma paikoillaan II
Uusi helma paikoillaan III
Seuraavaksi on vuorossa toisen takavalon aukon muuttaminen pienelle valolle, kun sopiva palakin löytyi. Toinen onkin jo vaihdettu, kuvia löytyy hieman ylempää tästä samasta tarinasta.
Vanha helma I
Vanha helma II
Uusi helma asettui paikoilleen kohtuullisen vähällä vaivalla.
Uusi helma paikoillaan I
Uusi helma paikoillaan II
Uusi helma paikoillaan III
Seuraavaksi on vuorossa toisen takavalon aukon muuttaminen pienelle valolle, kun sopiva palakin löytyi. Toinen onkin jo vaihdettu, kuvia löytyy hieman ylempää tästä samasta tarinasta.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa