VeeRa - omistajanvaihdos
Valvoja: ffp jäsenet
Piti oikeen katella kuvia omasta vanhasta Golffista pitkästä aikaa: KLIK... Kyl noi bebsit melko nätisti sopii mustan 3-korisen alle!
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Näinhän se on :) Vaikka välillä tuntuu, että jotkut rakentelee omia autojaan naapureiden mieltymysten mukaan.
Toisessa kympissä oli pieni vekki ulkokehässä, joka häiritsi omaa silmää pahasti ja veinkin vanteen tänään korjattavaksi Kuopion konepaja Helinille.
Toisessa kympissä oli pieni vekki ulkokehässä, joka häiritsi omaa silmää pahasti ja veinkin vanteen tänään korjattavaksi Kuopion konepaja Helinille.
Kävin tänään hakemassa vanteen pois, ei siitä vekistä täysin huomaamaton tullut. Jos täydellisen haluaisi, joutuisi hitsaamaan ja kiillottamaan. Mutta onpahan nyt huomattavasti suorempi ja tarkistettu ettei heittoa ole.
KUVA
Erittäin asiantuntevaa touhua ja hyvää palvelua, jälleen kerran.
KUVA
Erittäin asiantuntevaa touhua ja hyvää palvelua, jälleen kerran.
Viikonloppuna purin vanteet osiksi. Kiillottelin lähinnä vaan keskikuppeja, niin ja näitä. Lipoissa onneksi ei ollut pahemmin hapettumia, eli riitti kun hieman pyyhkäisi 2000:lla vesissä ja kiillotus mothersilla + rättilaikalla.
Keskikupit ei meinanneet millään uskoa nitromorssin hämmentävää voimaa, pelkästään maali kupli pinnasta, mutta alle jäi epoksi/happo-maali, joka piti sitten hioa käsipelissä pois. Keskilätkät ja keskiöt vein jo tutulle lasikuulapuhallukseen, saadaan niihinkin väri pintaan toivottavasti parin-kolmen viikon sisään.
Takavaloiksi tuli CL-versiot, joista näppäsin jo vilkun lasin pois. Ensi viikonloppuna rupean taiteilemaan peltiä tuohon vilkun tilalle ja aloittelemaan muutkin korityöt, vihdoin ja viimein :)
Keskikupit ei meinanneet millään uskoa nitromorssin hämmentävää voimaa, pelkästään maali kupli pinnasta, mutta alle jäi epoksi/happo-maali, joka piti sitten hioa käsipelissä pois. Keskilätkät ja keskiöt vein jo tutulle lasikuulapuhallukseen, saadaan niihinkin väri pintaan toivottavasti parin-kolmen viikon sisään.
Takavaloiksi tuli CL-versiot, joista näppäsin jo vilkun lasin pois. Ensi viikonloppuna rupean taiteilemaan peltiä tuohon vilkun tilalle ja aloittelemaan muutkin korityöt, vihdoin ja viimein :)
En usko, että böser-luukku olisi toiminutkaan edellisellä keulalla, nyt tosiaan oon kerenny jo hävittää konepellin, maskin, valot ja peilit.
Tästäkin, valitettavasti, tulee vento-keulainen, mutta jatkeella tottakai :)
Ja tämä kuva iski viimeisen naulan arkkuun, että mulle kans!
Tästäkin, valitettavasti, tulee vento-keulainen, mutta jatkeella tottakai :)
Ja tämä kuva iski viimeisen naulan arkkuun, että mulle kans!
Hetkinen, selittäkään nyt tyhmälle. Takavaloista siis poistetaan vilkut? Jääkö noihin valoihin vilkut vielä jonnekin?
Ei noita kolmosen takavaloja ole koskaan tullut ihmeemmin tutkittua, joten en nyt tajua.
Omaan silmään ainakin näyttää ihan hyvältä tuo modaus. Tuo on sellanen muutos että sitä tietämätön katsoo, että jotain tuossa perässä on outoa, vaan ei tajua mitä. Ei siis hirveesti silmille hyppää.
Ei noita kolmosen takavaloja ole koskaan tullut ihmeemmin tutkittua, joten en nyt tajua.
Omaan silmään ainakin näyttää ihan hyvältä tuo modaus. Tuo on sellanen muutos että sitä tietämätön katsoo, että jotain tuossa perässä on outoa, vaan ei tajua mitä. Ei siis hirveesti silmille hyppää.
Joo tosiaan vilkut siirrän pakkivalojen viereen, koska sillä kohdalla linssi on kirkas.
Vanhaa polttimon kantaa ei voi helpolla hyödyntää, koska kaikki tuikut ovat yhdessä paketissa ja käsky kulkee piiriä pitkin. Jonkinsortin pienen polttimon sinne joutuu tunkemaan ja johdot voi vetää ennen liitintä.
Vanhaa polttimon kantaa ei voi helpolla hyödyntää, koska kaikki tuikut ovat yhdessä paketissa ja käsky kulkee piiriä pitkin. Jonkinsortin pienen polttimon sinne joutuu tunkemaan ja johdot voi vetää ennen liitintä.
Keskiöt tuli lasikuulapuhalluksesta, mutta niitä en ehtinyt sen kummemmin valmistelemaan maalausta varten.
Koska aloitin böser-luukun tekemistä. Ensin pahvista muotit, sitten 1,5mm pellistä taittelemaan palasia vilkun tilalle. Tein jatkeen kolmesta palasesta, koska luukku taipuu moneen suuntaan nurkan kohdalla.
Kuva
Kuva
Kuva
Hitsasin pellin molemmilta puolin, joten sai ulkopuolelta hioa saumat lähes kokonaan tasaiseksi. Kuva takapuolelta
Sitten vain lamellilla saumat sileäksi ja väliaikaisesti ruostepohja pintaan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Koska aloitin böser-luukun tekemistä. Ensin pahvista muotit, sitten 1,5mm pellistä taittelemaan palasia vilkun tilalle. Tein jatkeen kolmesta palasesta, koska luukku taipuu moneen suuntaan nurkan kohdalla.
Kuva
Kuva
Kuva
Hitsasin pellin molemmilta puolin, joten sai ulkopuolelta hioa saumat lähes kokonaan tasaiseksi. Kuva takapuolelta
Sitten vain lamellilla saumat sileäksi ja väliaikaisesti ruostepohja pintaan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Keskinit meni kaupaksi ja sovittelin alle 7x16 et38 pyörät -Kuva
Luukkumodaus jatkui kilvenupotuksen kaventamisella, ensin tietenkin koko upotus irti, noin. Keskeltä 130mm pois ja kilven molemmille reunoille jää tilaa n.5mm, eli sopivasti. Sitten vain palapelin tekoon, täppäilemällä jäähdytelleen läjään ja pikkuhiljaa laitos alkoi muistuttaa luukkua.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tästä luukusta olikin jo poistettu merkki ja pyyhkijä, niin säästyin siltäkin vaivalta, seuraavaksi tinaa niskaan, pyrin tällä kertaa tekemään yhden kohdan kerralla valmiiksi. On sitten mukavampi aloittaa seuraavaa aihetta.
Luukkumodaus jatkui kilvenupotuksen kaventamisella, ensin tietenkin koko upotus irti, noin. Keskeltä 130mm pois ja kilven molemmille reunoille jää tilaa n.5mm, eli sopivasti. Sitten vain palapelin tekoon, täppäilemällä jäähdytelleen läjään ja pikkuhiljaa laitos alkoi muistuttaa luukkua.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tästä luukusta olikin jo poistettu merkki ja pyyhkijä, niin säästyin siltäkin vaivalta, seuraavaksi tinaa niskaan, pyrin tällä kertaa tekemään yhden kohdan kerralla valmiiksi. On sitten mukavampi aloittaa seuraavaa aihetta.
Nyt olis kympeilläkin ilmat sisässä : Kuva
Seuraavaksi muovaamaan kaaria ton mukaan.
Seuraavaksi muovaamaan kaaria ton mukaan.
Tältä foorumilta nick: samik teki uusiin takalevyihin asiallisesti 5x112 jaon : Kuva (tietenkään oikea kamera sattunut mukaan) tänään tilasin eteen adapterit tommisbilletistä ja ne saapunee loppuviikoksi. Saa viimein auton pyörilleen ja muovaamaan takakaaret uusiksi.
Tommisbillet toimitti mittojen mukaan adapterit, paksuutta on 20mm ja luonnollisesti mallia keskittävä. Kuva
Kyseisellä lätyllä on et-09 ja tällä setillä etunen istuu kohtuullisen nätisti:
Kuva
Kuva
Kuva
Taivuttelin samalla tuon uuden käytetyn puskurin päädyt istumaan lokarin linjaan, kuumailmapuhaltimella hieman lämpöä ja nehän taipui kivasti.
Taakse täppäilin uuden lokarin korjauspalan, vakiona todella ahdasta. Kuvio tuli reilu sentin yli kaaresta. Yksi pitkittäisviilto ja pystyviiltoja useampi, niin pääsi siihen mukavaan vaiheeseen, eli päättämään kaaren lopullisen muodon. Kaiken kaikkiaan leveyttä ei tullut kuin n. 3cm lisää verrattuna vakioon. Sisäkantista leikkasin puolet pois ja naputtelin jämäkantin sisään. Pulleutta tuli sopivasti, eli muoto on lähellä etukaarta ja kaaren ulkoreuna on etupäätä matkien renkaan kyljen puolessa välissä. Puolivammasena joutu töitä tekemään ja eteneminen sen myötä hävettävän hidasta, mutta loppuun pari kuvaa:
Kuva
Kuva
Kuva
Kyseisellä lätyllä on et-09 ja tällä setillä etunen istuu kohtuullisen nätisti:
Kuva
Kuva
Kuva
Taivuttelin samalla tuon uuden käytetyn puskurin päädyt istumaan lokarin linjaan, kuumailmapuhaltimella hieman lämpöä ja nehän taipui kivasti.
Taakse täppäilin uuden lokarin korjauspalan, vakiona todella ahdasta. Kuvio tuli reilu sentin yli kaaresta. Yksi pitkittäisviilto ja pystyviiltoja useampi, niin pääsi siihen mukavaan vaiheeseen, eli päättämään kaaren lopullisen muodon. Kaiken kaikkiaan leveyttä ei tullut kuin n. 3cm lisää verrattuna vakioon. Sisäkantista leikkasin puolet pois ja naputtelin jämäkantin sisään. Pulleutta tuli sopivasti, eli muoto on lähellä etukaarta ja kaaren ulkoreuna on etupäätä matkien renkaan kyljen puolessa välissä. Puolivammasena joutu töitä tekemään ja eteneminen sen myötä hävettävän hidasta, mutta loppuun pari kuvaa:
Kuva
Kuva
Kuva
Todella upeaa jälkeä! Olisi kyllä mahtavaa päästä vaan pistämään auto palasiksi ja toteuttamaan itseään kunnolla, mutta onneksi voi edes seurailla näinkin hienoja foorumin projekteja :) Tsemppiä projektiin! Mistäs firmasta muuten olet nuo jakkarat hommannut? En ainakaan löytänyt vastausta aiemmista viesteistä, mutta voi olla että olen vain hiukan sokeakin.
Takakaariprokkis jatkui, pintahitsaukset 98%valmiita ja yksi vittumaisimmista hommista, eli sisälokarin tekeminen on kohta puolessa välissä. Muotoa haeskellessa meni yksi päivä, yritin saada mahdollisimman samanlaisen kuin edessä.
Loppuun sitten niitä kuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Joustotilaa nykyisellään edellistä versiota joku sentti enemmän, vaikkeihän nuo Formelit mitään jousta. Ja nyt niitä pikkujouluja!
Loppuun sitten niitä kuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Joustotilaa nykyisellään edellistä versiota joku sentti enemmän, vaikkeihän nuo Formelit mitään jousta. Ja nyt niitä pikkujouluja!
Aloitin tuon etupuskurin tekemisen, pysyypähän motivaatio yllä kun ei jatkuvasti noita peltihommia väkerrä.
Eli takapuskurista sopiva pala etupuskuriin. Saumat jätin V-muotoon, jotta tukevuutta tulisi mahdollisimman paljon, päälle takapuskurin jämästä sopivaa soiroa kolvilla juottelin läpeensä. Takapuolelle kolvasin alumiiniverkkoa sauman päälle ja sen päälle vielä pari-kolme kerrosta lasikuitua, luulisi nyt kestävän käyttöä.
Eihän se motonetin kolvi kestänyt kuin pari päivää, joutui jättämän pintahipostelun vaiheeseen, mutta loppuun tämän hetken kuvia:
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
Eli takapuskurista sopiva pala etupuskuriin. Saumat jätin V-muotoon, jotta tukevuutta tulisi mahdollisimman paljon, päälle takapuskurin jämästä sopivaa soiroa kolvilla juottelin läpeensä. Takapuolelle kolvasin alumiiniverkkoa sauman päälle ja sen päälle vielä pari-kolme kerrosta lasikuitua, luulisi nyt kestävän käyttöä.
Eihän se motonetin kolvi kestänyt kuin pari päivää, joutui jättämän pintahipostelun vaiheeseen, mutta loppuun tämän hetken kuvia:
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
Päivitellääs tätäkin:
Molemmilla puolilla on takaloksut pintapuolisesti valmiit, helmapellit vaihdettu ei-niin-ruosteisiin. Takapuskurista päädyt rupesi istumaan leveimpiin lokareihin lämmittämällä, puskurista häviää myös pakoputken lovi ja uusi paikka putkelle löytyi kuskin puolen helmasta, valmiista homemade-putken päästä ei näy kun pääty ja pääty tullaan muotoilemaan mukailemaan helman muotoa. Early maskista tehdään merkitön. Loppuun muutamia kuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Molemmilla puolilla on takaloksut pintapuolisesti valmiit, helmapellit vaihdettu ei-niin-ruosteisiin. Takapuskurista päädyt rupesi istumaan leveimpiin lokareihin lämmittämällä, puskurista häviää myös pakoputken lovi ja uusi paikka putkelle löytyi kuskin puolen helmasta, valmiista homemade-putken päästä ei näy kun pääty ja pääty tullaan muotoilemaan mukailemaan helman muotoa. Early maskista tehdään merkitön. Loppuun muutamia kuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Nyt olisi kaikki koriin liittyvät hitsaukset valmiita. Sisälokareissa on nyt tilaa reilusti, mahdollista jatkojalostamista varten. Tuosta putken lovesta nyt tuli tuommonen neliskanttinen, koska eihän se sieltä mihinkään näy muovihelman alta. Takapuskuriin hitsasin ton ulostulon kohdalle vanhasta takapuskurista suoran pätkän, vielä pitää tuo hinaussilmukan luukku hitsata kiinteäksi.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Pellin ja lokarit istutin kohdilleen, että sai viimeisteltyä konepellin lirpakkeet ja lokarien pätkät muotoonsa, sekä tinat sulateltu. Takaloksut myös tinattu ja sisäloksut vetäisin ensin harjalaikalla puhtaaksi, puhdistus ja ruosteenestomaali selkään, sen kuivuttua tiivistysmassaa. Odotellaan että se kuivuu niin kivenisku perään. Kotelosuoja-aineet myös tungettu helmakoteiloihin ja sisäloksujen sisäpuolelle. Nytpä alkaa sitten se kittaa-hio-työvaihe. Takavaloiksi tullee nuo verkun omat tuikut.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Auto viimein maalarilla. Sopivaa aikaa näperrellä sivuvilkut listanpätkiin. Vilkut on InPron Golf II tummat. Sinällään kohtuullisen sopivan kokoiset, mutta hieman tavaraa poistamalla sivuilta istuvuus/ulkonäkö parani huomattavasti upotettuna ja vesitiiviys säilyi. Sai ton etummaisen orkkiskiinnikkeen vielä pysymään toimintakunnossa, lokariin reikä polttimon kannan kohdalle ja kiinnitys massalla.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa