Golf GT
Valvoja: ffp jäsenet
Oletteko tietoisia, että saako tuota alkuperäistä "kumimaista" massaa Laakkoselta? Ja jos saa, niin minkä hintaista?
Mutta asiaan. Aloittelin kylkilistojen reikien poiston ja takakontinluukusta otin pyyhkijän ja suuttimen pois, ne siis hitsataan umpeen. Moottoritilaa en vielä maalannut, kun ajattelin kitata muutaman kolon siitä vielä. Kuvia en viitsinyt vielä ottaa.
Mutta asiaan. Aloittelin kylkilistojen reikien poiston ja takakontinluukusta otin pyyhkijän ja suuttimen pois, ne siis hitsataan umpeen. Moottoritilaa en vielä maalannut, kun ajattelin kitata muutaman kolon siitä vielä. Kuvia en viitsinyt vielä ottaa.
Ite olin laakkosella viime kesänä koripuolella duunis ni siel ne veti sellasta harmaata aika hyvän näköstä ruiskutettavaa tavaraa pohjaan. Sitä vedettiin ihan vaan puhtaalle pellille. Pinta oli sellanen hivenen rösöinen. Ite jos pitäs vetää pohjaan ihan puhtaalle pellille massaa niin laittaisin ehdottomasti sitä massaa. Voin koittaa kysyy huomenna jos muistan ni tarkempia tietoja et mitä ainetta se oli.
e: ja muistaakseni se oli vähän sellasta kumimaisen pehmeää
e: ja muistaakseni se oli vähän sellasta kumimaisen pehmeää
Etupää odottelee nyt vain maalia. Ja aloittelin katselemaan auton toista helmaa.
Täytyy tehdä sama operaatio kuin toiselle puolelle. Ja se on nyt työn alla. Samalla lähtee turhat korkit pois pohjasta.
Täytyy tehdä sama operaatio kuin toiselle puolelle. Ja se on nyt työn alla. Samalla lähtee turhat korkit pois pohjasta.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaa olla samaa massaa kuin alkuperäinen, tuo mitä Laakkosella käyttävät
http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?bid=37
Täytyy vain kysyä sitä hintaa.. Montakohan litraa tuota menisi, kun kyse on koko autosta?
http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?bid=37
Täytyy vain kysyä sitä hintaa.. Montakohan litraa tuota menisi, kun kyse on koko autosta?
No niin, homma taas pyörähtänyt vähä eteenpäin.
Toinen helma melkein parsittu umpeen, suojakaasu loppui kesken.
Alustarakenteitakin aloittelin kattelemaan ja toinen alapallonivel menee uusiksi (toinen on melkein uusi). Kaikki puhdistellaan ja maalataan uusiksi.
Nyt kun tuo on osissa, niin olis varmaan fiksua laittaa uusi puslasarja, eli mistä sellainen kannattaisi hankkia? Mielellää ei mitään älyttömän hintaisia..
Toinen helma melkein parsittu umpeen, suojakaasu loppui kesken.
Alustarakenteitakin aloittelin kattelemaan ja toinen alapallonivel menee uusiksi (toinen on melkein uusi). Kaikki puhdistellaan ja maalataan uusiksi.
Nyt kun tuo on osissa, niin olis varmaan fiksua laittaa uusi puslasarja, eli mistä sellainen kannattaisi hankkia? Mielellää ei mitään älyttömän hintaisia..
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hot Carsin puslista kannattaa ostaa tuotteet 443331 ja 443336, loput ovat melkolailla turhia.
Täydellisessä sarjassa tulee noiden lisäksi hammastangon ja takaiskareiden yläpään puslat (jotka eivät käy edes paikoilleen), pohjaanlyöntikumit eteen sekä orggis taka-akselin puslaa tukeva keksintö.
Täydellisessä sarjassa tulee noiden lisäksi hammastangon ja takaiskareiden yläpään puslat (jotka eivät käy edes paikoilleen), pohjaanlyöntikumit eteen sekä orggis taka-akselin puslaa tukeva keksintö.
Nyt kävin maalikaupassa ja pohjamaaliksi tulee Rostex ja sen pälle Kirjo-peltikattomaali. Maalikauppiaan suosittelema yhdistelmä. Peltikattomaali kestää hyvin kiveniskuja.
Kävin myös hakemassa alapallonivelen ja tuli kyseltyä sitä Terosonin-alustamassaa. Osaset-liikkeeseen saavat tilattua sitä laatikollisen, eli 6litraa ja siitä purkille jäisi hinnaksi 11€.
Helman sain hitsattua valmiiksi.
Kävin myös hakemassa alapallonivelen ja tuli kyseltyä sitä Terosonin-alustamassaa. Osaset-liikkeeseen saavat tilattua sitä laatikollisen, eli 6litraa ja siitä purkille jäisi hinnaksi 11€.
Helman sain hitsattua valmiiksi.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
asiaa
näin ne kaikki pitäs tehä ku viittis! =)
Kyllä pitää aina välillä nostaa itteensäkin niskasta, että tulee tehtyä jotain..
Joo mutta nyt ylimääräiset reiät ummessa ja aloittelin hiomista, mutta harjalaikka loppui, niin homma keskeytyi. Tähän mennessä 2 harjalaikkaa on tuhottu :)
Projekti jatkuu tiistaina.
Joo mutta nyt ylimääräiset reiät ummessa ja aloittelin hiomista, mutta harjalaikka loppui, niin homma keskeytyi. Tähän mennessä 2 harjalaikkaa on tuhottu :)
Projekti jatkuu tiistaina.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Maaleihin kandeis ehkä satsata "parempaan" laatuun.. Vai oletko omasta mielestäsi maalaamassa peltikattoa..
E:kummallisesti katkes texti kesken..
E:kummallisesti katkes texti kesken..
Viimeksi muokannut Paintmaster, 29.4.2006 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Kyllä minulla on aivan toisenlaisia kokemuksia. Kyllähän niillä ruosteet peittää, mutta siihenpä se jää. Nakratti kun isäukko autoa aikoinaan paikkaili rostexilla ja ferrexillä yms rautakaupan maaleilla. Yllättäen sama homma oli joka kevät. Saman laitoksen putsasin 6 vuotta sitten ja laitoin ihan automaalikaupasta hapot jne eikä vieläkään samoista paikoista ruostetta pukkaa.
Kävin hakemassa nuo maalit ihan pelkästä maalikaupasta, mistä olisi kyllä saanut 2k epoksimaaliakin tai ihan mitä tahansa mömmöä. Noin 50-Vuotias maalikauppias joka varmasti tietää asiansa sanoi, että tämä toimii ihan yhtä hyvin kuin epoksimaali, jos vaan maalattava pinta on puhdistettu huolella. Niin kuin on tarkoitus.. Ja tuolla peltikattomaalilla ei ole ruosteenesto-ominaisuuksia, mutta kestää kovia iskuja jopa paremmin kuin epoksi.
Mutta eiköhän tää maaleista jauhaminen riitä, kohtahan se nähdään teekeekö niillä mitään. ;)
Mutta eiköhän tää maaleista jauhaminen riitä, kohtahan se nähdään teekeekö niillä mitään. ;)
Taannoin vuonna -94 vedin kuplan täysin ruosteisen lattian sisältä rälläkän teräsharjalaikalla puhtaaks irtopaskasta. Päälle ferrex ja musta miranol pensselillä, ja voin sanoa ettei ole vieläkään kiilto hävinnyt saati ruoste tullu läpi, ja joka kesä auton lattiat seisoo vedessä vuotavien ikkunatiivareiden takia.
Nykyään tosin hiekkapuhallan mokomat, vedän inerta vitosen alle, ja 2K uretaanin tai akryylin päälle...
Muistaakseni tuo rostex on sellaista ettei suoraan automaaleilla passaa paksulti maalata kerralla päälle. Eka harso joka annetaan kuivua ja sitte peittopinta. Meinaan tinneriin sulaa. (ainakin tuo millä 3 vuotta sitten vedettiin yhden puhalletun auton sisäpellit.)
Pohjaan suosittelen raskaan kaluston 2K uretaania, maksaa paikasta riippuen 25-35€ litra. On eri kiilto asteita ja saa useita sävyjä, normi automaalikartastostakin.
Itte vedin porsaan tukivarret yms, ja kiiltää ku hullun mulkku, eikä vasaran iskuista ollut moksiskaa. Pinta hiekkapuhallettu ja välissä inerta 5.
Harmi vaan ettei tuota korin väriä löytynny uretaanina.
Nykyään tosin hiekkapuhallan mokomat, vedän inerta vitosen alle, ja 2K uretaanin tai akryylin päälle...
Muistaakseni tuo rostex on sellaista ettei suoraan automaaleilla passaa paksulti maalata kerralla päälle. Eka harso joka annetaan kuivua ja sitte peittopinta. Meinaan tinneriin sulaa. (ainakin tuo millä 3 vuotta sitten vedettiin yhden puhalletun auton sisäpellit.)
Pohjaan suosittelen raskaan kaluston 2K uretaania, maksaa paikasta riippuen 25-35€ litra. On eri kiilto asteita ja saa useita sävyjä, normi automaalikartastostakin.
Itte vedin porsaan tukivarret yms, ja kiiltää ku hullun mulkku, eikä vasaran iskuista ollut moksiskaa. Pinta hiekkapuhallettu ja välissä inerta 5.
Harmi vaan ettei tuota korin väriä löytynny uretaanina.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 6.4.2006 1:29
Loksut ovat nyt pohjamaalissa. Täytyi ennen maalausta vielä hioa jonkun verran ja sitten tinnerirätillä puhtaaksi ja maali pintaan. Laitoin pensselillä, kun maalipinnan tasaisuudella ei massan alla ole niin väliä.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos! Ehkä ainoa hieno juttu tässä autossa :) Kuten kuvasta näkyy, niin kilvenupotus olis tarkoitus tasoittaa ja muutenkin oikoa, sekä maalata puskurit uusiks.
Aloittelin moottoritilaa eilen kittailemaan ja ehkä tällä viikolla sais sen jo maalattua...? Ja akselistoja hioin alustavasti, että sais nekin maaliin. Sitten täytyis käydä tilaamassa ne massat ja ostaa niitä harjalaikkoja.
Aloittelin moottoritilaa eilen kittailemaan ja ehkä tällä viikolla sais sen jo maalattua...? Ja akselistoja hioin alustavasti, että sais nekin maaliin. Sitten täytyis käydä tilaamassa ne massat ja ostaa niitä harjalaikkoja.
Hyvin lähti lasi irti, enkä saanu edes sitä särkymään :D Ei löytynyt edes ruostetta alta :) Tuli hiottua sisäpohja loppuun ja pohjamaalattua.
Moottorin kannakkeet hiottu ja maalattu.
Kohta täytyis siirtyä taas auton alle ja aloittaa hommat kontin alapuolella ja ottaa takaakselisto veks.
Moottorin kannakkeet hiottu ja maalattu.
Kohta täytyis siirtyä taas auton alle ja aloittaa hommat kontin alapuolella ja ottaa takaakselisto veks.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
Heti kun tulee ajokuntoiseksi, niin laitan liikenteeseen. Eli kaippa sitä näkee..? Ulkokuoreen ei todennäköisesti tule uusi maali, koska vanha maali on hyvässä kunnossa, mutta kyljet maalaan listoista alaspäin uusiksi ja puskurit, niin sitten näkee kuinka paha sävyero tulee.. Ja joutuuko maalauttamaan koko autoa..
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
Hitsaamalla kuten kuvasta näkyy.
Niin ja tämä puoli tallista missä auto on nyt on laajennusosa. Rakennusaikaan tajuttiin vasta sitten ku katto oli valmis, että montulle ois aina tarvetta, joten eikun käsin lapiolla kaivamaan monttua :S Oli noin 30cm savea lopussa ja eikä jaksanu enää kaivaa, niin ei tullut tuon syvempi tuosta montusta. Kyllä oli hullun hommaa.:D
Niin ja tämä puoli tallista missä auto on nyt on laajennusosa. Rakennusaikaan tajuttiin vasta sitten ku katto oli valmis, että montulle ois aina tarvetta, joten eikun käsin lapiolla kaivamaan monttua :S Oli noin 30cm savea lopussa ja eikä jaksanu enää kaivaa, niin ei tullut tuon syvempi tuosta montusta. Kyllä oli hullun hommaa.:D
Taas huilattu viikonloppu, mutta nyt paluu arkeen. Eli purin kaikki jarrusatulat atomeiksi maalausta ja rasvausta varten
Käsijarrutapit satuloihin täytyy uusia, kun mäntienkierretappeihin on kulunut liian syvä kolo..
Sisäloksut pintamaalissa ja muuta rompetta.
Käsijarrutapit satuloihin täytyy uusia, kun mäntienkierretappeihin on kulunut liian syvä kolo..
Sisäloksut pintamaalissa ja muuta rompetta.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt alkais olla 95% hitsauksista takana päin, viiden prosentin vara yllätyksille ;)
Oli melko keljumainen hitsata tuonne, kun kaikki roiskeet oli niskassa.. Kokeilin tankkia paikoilleen ja kannake sattui juuri kohdilleen (ihme)
Oli melko keljumainen hitsata tuonne, kun kaikki roiskeet oli niskassa.. Kokeilin tankkia paikoilleen ja kannake sattui juuri kohdilleen (ihme)
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.hostdub.com/albums/vwpwned_a ... engine.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e105/ ... 190005.jpg
Eikös se pikkugti:n konehuone näytä tuolta? Tankilta lähtee jo meno ja paluu letku, eli ilmeisesti sitä ei tarviis vaihtaa? Miksi kansi pitäis vaihtaa? Kertotaakaa ihmeessä asiaan perehtyneet.
Tässä vielä tämä nykyinen roottori silloin, kun se vielä oli paikoillaan. Eli ihan perus GU
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... ehuone.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e105/ ... 190005.jpg
Eikös se pikkugti:n konehuone näytä tuolta? Tankilta lähtee jo meno ja paluu letku, eli ilmeisesti sitä ei tarviis vaihtaa? Miksi kansi pitäis vaihtaa? Kertotaakaa ihmeessä asiaan perehtyneet.
Tässä vielä tämä nykyinen roottori silloin, kun se vielä oli paikoillaan. Eli ihan perus GU
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... ehuone.jpg
Tuossa jotakin hyödyllisiä neuvoja jos meinasit Gti:n kannen laittaa, taikka vaihtaa koko koneen. Elikkä topicin loppupuolella. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53824 . Itsellä oli tuo homma suunnitelmissa mut tuli myytyä oma gt pois. Kokonainen moottori löytyis tuolta tallin nurkasta jos joku tarvitsee :)
Kiinnostaisi kyllä pienoinen tehonlisäys.. Mutta ei ole tällähetkellä kyllä laittaa rahaa, kuin välttämättömään. Täytyy säästää rahaa ensi talven opiskeluja varten.. Joten jää ostamatta mitään, ellen voita lotossa :D
Mutta kiitos tarjouksista!
Mutta kiitos tarjouksista!
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Otan osaa, on muuten tosi sotkusta hommaa ja noita harjalaikan harjaksia saa kaivella boksereista asti :) ..itsellä siis sama homma menossa tuon kanttikopan kanssa. Mistä ostat noita harjalaikkoja? Tuntuu jotenkin tyyriiltä kun ostin ensimmäisen kodin terrasta ja se kesti jopa tunnin käyttöä.. Toisen hain Würthiltä hintaan 15€, toivottavasti kestää edes vähän kauemmin.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Itse olen harjalaikkoja ostanut puupillusta (lue puuilo) hintaan 6,56€ , siis niitä noin 115mm halkaisijalla olevia ja noita mitä kuvassa oli hintaan 3,5€ jessistä
Olisi niitä kalliimpiaki ollut siinä tyrkyllä, mutta tuskin tulee enää kokeiltua niitä ,kun alkaa olemaan omalta osalta viimein jo loppusuoralla konetilankin puolelta(puolet jo sieltäkin pellillä asti ) ja tarve on toivottavasti pieni pohjalevystäkään.
Olisi niitä kalliimpiaki ollut siinä tyrkyllä, mutta tuskin tulee enää kokeiltua niitä ,kun alkaa olemaan omalta osalta viimein jo loppusuoralla konetilankin puolelta(puolet jo sieltäkin pellillä asti ) ja tarve on toivottavasti pieni pohjalevystäkään.
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 22.3.2006 16:17
Ne kohdat pellistä missä ruoste on juhlinut vähän pitempään olen ajanut niin puhtaaksi kuin mahdollista ja sen jälkeen mömmöt niskaan. Ja jos on tullut reikiä kirkkaalle ajettaessa, niin uutta peltiä tilalle sen verta isolta alueelta että koko ruosteinen alue lähtee pois.
:D näyttäävät sirppikaarille kieltämättä, mutta niille on annettu vain 2kg lekaa ja rälläköity kantti kokonaan pois, ettei renkaat raavi kaariin. Ja päällä oli sikaa ja g60 kaaret.
:D näyttäävät sirppikaarille kieltämättä, mutta niille on annettu vain 2kg lekaa ja rälläköity kantti kokonaan pois, ettei renkaat raavi kaariin. Ja päällä oli sikaa ja g60 kaaret.
Alustan puslat pitäis tulla loppuviikolla, niin aloin valmistelemaan roippeita läjäykseen.
Kaikkee kilkettä pohjamaalattu, saatte uskoa että oli hiomista..
Taka-akseli täytyy vielä hioskella ja sen ajattelin maalata sitten ruiskulla.
Kaikkee kilkettä pohjamaalattu, saatte uskoa että oli hiomista..
Taka-akseli täytyy vielä hioskella ja sen ajattelin maalata sitten ruiskulla.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa