Golf GT

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 18.4.2006 22:17

Oletteko tietoisia, että saako tuota alkuperäistä "kumimaista" massaa Laakkoselta? Ja jos saa, niin minkä hintaista?

Mutta asiaan. Aloittelin kylkilistojen reikien poiston ja takakontinluukusta otin pyyhkijän ja suuttimen pois, ne siis hitsataan umpeen. Moottoritilaa en vielä maalannut, kun ajattelin kitata muutaman kolon siitä vielä. Kuvia en viitsinyt vielä ottaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.4.2006 22:37

Ite olin laakkosella viime kesänä koripuolella duunis ni siel ne veti sellasta harmaata aika hyvän näköstä ruiskutettavaa tavaraa pohjaan. Sitä vedettiin ihan vaan puhtaalle pellille. Pinta oli sellanen hivenen rösöinen. Ite jos pitäs vetää pohjaan ihan puhtaalle pellille massaa niin laittaisin ehdottomasti sitä massaa. Voin koittaa kysyy huomenna jos muistan ni tarkempia tietoja et mitä ainetta se oli.

e: ja muistaakseni se oli vähän sellasta kumimaisen pehmeää

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 18.4.2006 22:51

Jos viitsit, nii olisin kiitollinen. Kysyisitkö myös hinnan/purkki. Jos se on tuota alkuperäistä kamaa, niin se on juuri sopivan kumimaista, että kestää hyvin kiveniskuja.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 19.4.2006 21:52

Nyt alkais auton etupää olla hiottuna, vielä vähän jäljellä.

Takakontti reiät hitsattuna ja samalla otin lasin ympärillä olevan tarran pois.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.4.2006 23:23

^komiat goglesit on sulla! =)

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 19.4.2006 23:26

Tässähän vallan oma rojektointimotivaatiokin alkaa taas nousemaan nollan paremmalle puolelle, kun tuota sun uurastusta seuraa tästä näytön äärestä. :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.4.2006 18:23

Nuniin nyt muistin kysyä sitä massa juttua. Se massa on Terosonin valmiste *Terostat 9320*. Ja siis ruiskutettavaa kamaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 20.4.2006 22:38

Etupää odottelee nyt vain maalia. Ja aloittelin katselemaan auton toista helmaa.

Täytyy tehdä sama operaatio kuin toiselle puolelle. Ja se on nyt työn alla. Samalla lähtee turhat korkit pois pohjasta.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 20.4.2006 22:50

Taitaa olla samaa massaa kuin alkuperäinen, tuo mitä Laakkosella käyttävät

http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?bid=37

Täytyy vain kysyä sitä hintaa.. Montakohan litraa tuota menisi, kun kyse on koko autosta?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.4.2006 23:43

Juurikin siis alkuperäiskamasta on kyse

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 21.4.2006 7:44

Samalla lähtee turhat korkit pois pohjasta.


Jätä ainakin ne jalkatilojen kumilontit paikalleen, tuli tarvittua ainakin itse viime kesänä kun oli pari kertaa vettä auton lattialla.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 21.4.2006 15:59

Tässä minun golfissa jalkotilan korkit ovat metallia, eli hitsaan ne umpeen. Jalkotilan takaosissa on 6mm reiät vedenpoistoa varten.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 21.4.2006 21:26

Saakohan tuolta ihan tilattua tuota massaa? Tarvisin itekkin kyseistä mökää tulevaa projektia varten.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.4.2006 23:56

no tota saa terosonin jälleenmyyjiltä. Google varmaankin löytää jotain.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 24.4.2006 22:31

No niin, homma taas pyörähtänyt vähä eteenpäin.

Toinen helma melkein parsittu umpeen, suojakaasu loppui kesken.

Alustarakenteitakin aloittelin kattelemaan ja toinen alapallonivel menee uusiksi (toinen on melkein uusi). Kaikki puhdistellaan ja maalataan uusiksi.

Nyt kun tuo on osissa, niin olis varmaan fiksua laittaa uusi puslasarja, eli mistä sellainen kannattaisi hankkia? Mielellää ei mitään älyttömän hintaisia..
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 24.4.2006 22:36

Kannattaa varmaan uretaanipuslat vaihtaa. Nettikaupoista varmaan saa halvimmalla. Omaan projektiin tuli tilattua joskus koko sarja sporttiautosta. Koko sarjan kun tilasi niin alennusta sai ihan huomattavasti...

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 24.4.2006 23:33

Paljonko tuli puslasarja maksamaan sieltä? Hotcarsilla sarja 98€, tietoa tekeekö sillä mitään?

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 24.4.2006 23:43

En sporttiautosta tilannut puslia volkkariin. Tuo Hotcarsin sarja on kyllä jo niin halpa, että pitää varmaan itsekkin sitä kokeilla.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 25.4.2006 19:19

Hot Carsin puslista kannattaa ostaa tuotteet 443331 ja 443336, loput ovat melkolailla turhia.

Täydellisessä sarjassa tulee noiden lisäksi hammastangon ja takaiskareiden yläpään puslat (jotka eivät käy edes paikoilleen), pohjaanlyöntikumit eteen sekä orggis taka-akselin puslaa tukeva keksintö.

jik
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 22:38

ViestiKirjoittaja jik » 25.4.2006 19:39

Omaan kolperoon ostin silloin joskus superflexin (ei siis powerflex) puslat ja hyvät oli. En vaan muista mistä tilasin, mutta hinta oli huomattavasti noita powerflexejä edullisempi. Olisko ollut etutukivarren puslat n.70e toimituskuluineen. Sporttiautohan noita näyttäis ainakin myyvän.

apa
-
Viestit: 89
Liittynyt: 21.6.2004 22:23

ViestiKirjoittaja apa » 25.4.2006 20:01

Itse hain Hotcarsilta tuon Prothanen koko sarjan, sieltä saa hyvin alennustakin kun vaan viittii vähän puhua. Maksoiko jotakin 80e lopulta se laatikko.. Asennettuna on mutta ei ole vielä kokeiltu :)

Kuva

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 25.4.2006 22:27

Nyt kävin maalikaupassa ja pohjamaaliksi tulee Rostex ja sen pälle Kirjo-peltikattomaali. Maalikauppiaan suosittelema yhdistelmä. Peltikattomaali kestää hyvin kiveniskuja.

Kävin myös hakemassa alapallonivelen ja tuli kyseltyä sitä Terosonin-alustamassaa. Osaset-liikkeeseen saavat tilattua sitä laatikollisen, eli 6litraa ja siitä purkille jäisi hinnaksi 11€.

Helman sain hitsattua valmiiksi.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 25.4.2006 22:29

Powerflexit saa eteen noin satkulla (siis pelkät tukivarsien kiinnikepuslat) ja taakse maksaa 80€. Ainakin vielä pari kuukautta sitten...

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 26.4.2006 16:10

Laitoin tilaukseen noista Prothanen puslista:

Alatukivarsien puslat
Hammastangon puslat
Etuvakaajan puslat

Ainut vaan, että roippeet tulee vasta 2 viikon päästä :(
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 26.4.2006 21:19

Hivenen hitsailin taas pohjasta niitä korkkien reikiä umpeen ja siivosin tallin. Että semmosta.

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

asiaa

ViestiKirjoittaja Retroman » 26.4.2006 23:24

näin ne kaikki pitäs tehä ku viittis! =)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 27.4.2006 20:15

Kyllä pitää aina välillä nostaa itteensäkin niskasta, että tulee tehtyä jotain..

Joo mutta nyt ylimääräiset reiät ummessa ja aloittelin hiomista, mutta harjalaikka loppui, niin homma keskeytyi. Tähän mennessä 2 harjalaikkaa on tuhottu :)

Projekti jatkuu tiistaina.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 27.4.2006 21:21

Maaleihin kandeis ehkä satsata "parempaan" laatuun.. Vai oletko omasta mielestäsi maalaamassa peltikattoa..

E:kummallisesti katkes texti kesken..
Viimeksi muokannut Paintmaster, 29.4.2006 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 27.4.2006 22:04

Mitä tolla meinaat? Että Rostex ja toi Kirjo olis ihan mitään tekemätöntä kamaa? Musta kun tuntuu, että ne kestää tämän auton iän kyllä varmasti. Ei tässä nyt mitää älyttömiä hifistejä olla :D

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 27.4.2006 22:50

Teet niinkuin tykkäät :) ei kannata kaikkia kuunnella :P Voi kun olis aikaa ja paikka sekä innostusta tehä näin omallekkin.. :(

Tyylikäs projekti, ei voi muuta sanoa

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 28.4.2006 11:11

Ainakin tuo rostex on hyvää maalia ja teknoksen ferrex myös vallan mainiota tavaraa.

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 28.4.2006 11:46

^Kyllä minulla on aivan toisenlaisia kokemuksia. Kyllähän niillä ruosteet peittää, mutta siihenpä se jää. Nakratti kun isäukko autoa aikoinaan paikkaili rostexilla ja ferrexillä yms rautakaupan maaleilla. Yllättäen sama homma oli joka kevät. Saman laitoksen putsasin 6 vuotta sitten ja laitoin ihan automaalikaupasta hapot jne eikä vieläkään samoista paikoista ruostetta pukkaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 28.4.2006 22:16

Kävin hakemassa nuo maalit ihan pelkästä maalikaupasta, mistä olisi kyllä saanut 2k epoksimaaliakin tai ihan mitä tahansa mömmöä. Noin 50-Vuotias maalikauppias joka varmasti tietää asiansa sanoi, että tämä toimii ihan yhtä hyvin kuin epoksimaali, jos vaan maalattava pinta on puhdistettu huolella. Niin kuin on tarkoitus.. Ja tuolla peltikattomaalilla ei ole ruosteenesto-ominaisuuksia, mutta kestää kovia iskuja jopa paremmin kuin epoksi.

Mutta eiköhän tää maaleista jauhaminen riitä, kohtahan se nähdään teekeekö niillä mitään. ;)

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 29.4.2006 15:58

Taannoin vuonna -94 vedin kuplan täysin ruosteisen lattian sisältä rälläkän teräsharjalaikalla puhtaaks irtopaskasta. Päälle ferrex ja musta miranol pensselillä, ja voin sanoa ettei ole vieläkään kiilto hävinnyt saati ruoste tullu läpi, ja joka kesä auton lattiat seisoo vedessä vuotavien ikkunatiivareiden takia.

Nykyään tosin hiekkapuhallan mokomat, vedän inerta vitosen alle, ja 2K uretaanin tai akryylin päälle...

Muistaakseni tuo rostex on sellaista ettei suoraan automaaleilla passaa paksulti maalata kerralla päälle. Eka harso joka annetaan kuivua ja sitte peittopinta. Meinaan tinneriin sulaa. (ainakin tuo millä 3 vuotta sitten vedettiin yhden puhalletun auton sisäpellit.)


Pohjaan suosittelen raskaan kaluston 2K uretaania, maksaa paikasta riippuen 25-35€ litra. On eri kiilto asteita ja saa useita sävyjä, normi automaalikartastostakin.

Itte vedin porsaan tukivarret yms, ja kiiltää ku hullun mulkku, eikä vasaran iskuista ollut moksiskaa. Pinta hiekkapuhallettu ja välissä inerta 5.
Harmi vaan ettei tuota korin väriä löytynny uretaanina.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 29.4.2006 20:52

2k automaalia tuo rostex ei kestä, muuta 1k automaalilla kärsii maalata päälle.

Napsupoulos
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.4.2006 1:29

ViestiKirjoittaja Napsupoulos » 30.4.2006 1:48

hyvältä näyttää! "kunnolla kun tekee, kelpaa hymyillä" :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 1.5.2006 21:50

Loksut ovat nyt pohjamaalissa. Täytyi ennen maalausta vielä hioa jonkun verran ja sitten tinnerirätillä puhtaaksi ja maali pintaan. Laitoin pensselillä, kun maalipinnan tasaisuudella ei massan alla ole niin väliä.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 1.5.2006 22:46

näyttää ihan hyvältä =)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 1.5.2006 23:10

Edit
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.5.2006 20:31

hemmetin hyvän näköset vanteet

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 3.5.2006 22:49

Kiitos! Ehkä ainoa hieno juttu tässä autossa :) Kuten kuvasta näkyy, niin kilvenupotus olis tarkoitus tasoittaa ja muutenkin oikoa, sekä maalata puskurit uusiks.

Aloittelin moottoritilaa eilen kittailemaan ja ehkä tällä viikolla sais sen jo maalattua...? Ja akselistoja hioin alustavasti, että sais nekin maaliin. Sitten täytyis käydä tilaamassa ne massat ja ostaa niitä harjalaikkoja.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.5.2006 23:08

meinasitkos jättää puskurin pinnan karheaksi vai vetää sileäksi?

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 3.5.2006 23:18

Noo, sitä tuli viimekesänä jo muovihitsattua, niin paljon että hioin sen jo silloin sileäksi. Tuolla puskimella on siis ajettu keulamälli, kun oli vielä kaverin autossa kiinni :D

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 4.5.2006 22:14

Tuli vähän maalia ruiskuteltua.. Jos maali kuivanut huomiseksi, niin väriä vois laitella pintaan :)
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.5.2006 8:22

vedätkö noihiin alustan osiin millasen värin päälle? Korin väri?

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 5.5.2006 9:03

Niihin tulee se peltikattomaali, eli musta. Moottoritila tulee korin väriin.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 5.5.2006 9:25

Vähän erilaista "pyykkiä" kuivumassa ;) Hyvältä näyttää !

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 5.5.2006 16:53

Etuakselisto maalissa

Moottoritilaa aloin myös maalaamaan, mutta vanha maali ei riittänytkään, joten täytyy ostaa lisää. Tuleepahan korjailtua muutamia epätasaisuuksia.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 5.5.2006 17:19

suojaakohan ja pysyyköhän tuo rostex pohjamaali yhtä hyvin, vaikka sen maalaisikin pensselillä? tarkoitan esim. tuonne sisälokasuojiin ja pohjaan sisäpuolelle?

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 5.5.2006 18:54

Kyllä pysyy ihan yhtä hyvin, mutta pinnasta ei tule niin tasainen, kannattaa melkein maalata 2 kertaan, jos pensselillä meinaat laitaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 6.5.2006 16:45

Jeps. Elikkä aloin miettimään, kun joudun irroittamaan tuon takalasin tuosta luukusta maalauksen ajaksi, niin onko hyviä niksejä siihen irroitukseen? Tarkoitus on siis ottaa se ehjänä irti. Taitaa lähteä tiivisteen kanssa helpoiten, ulos päin?

Pazih
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.7.2003 17:49

ViestiKirjoittaja Pazih » 6.5.2006 17:54

juu tiivisteen kanssa ulospäin... näin ainakin oon toiminu parin jetan ja yhen golffin takalasin kanssa... ja samalla tavalla myös tuulilasi ja eräästä toisesta saksan autosta takasivut.... ja kun alat irrottaa niin rauhassa ja älä vaan työnnä yhdestä nurkasta väkisin.... ei hjuva :)

rasse87
-
Viestit: 184
Liittynyt: 28.11.2003 17:08

ViestiKirjoittaja rasse87 » 7.5.2006 15:44

Otat kolme talttapäistä ruuvaria, työnnät kahdella meisselillä tiivisteen ulos noin puolen metrin päässä toisistaan, ja sitte sillä yhellä meisellillä meet järkiään sen niiden välin, ja sitte taas vaan siirrät toista meisseliä ja sitte se väli jne. Ja älä piä kiirettä!!! :)

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 7.5.2006 16:24

Lähti itseltä kyllä eilen ihan sillain että toinen paino jaloilla sisältä pikkuhiljaa joka puolelta ja sitten kun oli aikansa painellut niin se tiiviste pullahti irti, (alta paljastui suureksi yllätykseksi paljon ruostetta :D)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 7.5.2006 22:19

Jees, viikonloppu nyt huilattu ja huomenna uudella innolla auton kimppuun! Kiitoksia vinkeistä, täytyy huomenna irroittaa se lasi.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 8.5.2006 21:52

Hyvin lähti lasi irti, enkä saanu edes sitä särkymään :D Ei löytynyt edes ruostetta alta :) Tuli hiottua sisäpohja loppuun ja pohjamaalattua.

Moottorin kannakkeet hiottu ja maalattu.

Kohta täytyis siirtyä taas auton alle ja aloittaa hommat kontin alapuolella ja ottaa takaakselisto veks.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 9.5.2006 8:43

hienosti edistyy projekti =) kai tätäkin myös näkee tuolla kesällä liikenteessä? :) koskas ulkokuoreen tulee maali pintaan? itse tässä kovasti jo odottelen omaa goloa maalauksesta että saisi kesän ensimmäiset rullattua =)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 9.5.2006 10:41

Heti kun tulee ajokuntoiseksi, niin laitan liikenteeseen. Eli kaippa sitä näkee..? Ulkokuoreen ei todennäköisesti tule uusi maali, koska vanha maali on hyvässä kunnossa, mutta kyljet maalaan listoista alaspäin uusiksi ja puskurit, niin sitten näkee kuinka paha sävyero tulee.. Ja joutuuko maalauttamaan koko autoa..

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 9.5.2006 12:02

ootko lähdössä mihinkään cruisingeihin sillä tai mihinkään tapahtumiin käymään? =)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 9.5.2006 23:08

Eihän sitä koskaan tiedä mitä ruisinkia tällä ajetaan ;)

Sitten hioin takaluukun hitsaukset ja ei tarviis paljoa kitata.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jarppa83
-
Viestit: 259
Liittynyt: 13.6.2004 1:56

ViestiKirjoittaja Jarppa83 » 9.5.2006 23:42

Projekti näyttää hyvältä ja etenee hyvää vauhtia. Pakko nostaa hattua. Työskentely tilat on kyllä hyvät, kunpa olisi itselläkin ettei tarvitsis ulkona laitella.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.5.2006 0:32

samat sanat kävi mielessä kun mahallaan maassa tappeli muutaman tunnin ohjaustehostimen asennuksen kanssa.

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 10.5.2006 8:35

tuli mieleen ku katteli uusia kuvia etä millä laitoit umpeen nuo lasinpesu reiät takaa? näyttäs samanlaiselta viritykseltä ku oma :D

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 10.5.2006 11:18

Hitsaamalla kuten kuvasta näkyy.

Niin ja tämä puoli tallista missä auto on nyt on laajennusosa. Rakennusaikaan tajuttiin vasta sitten ku katto oli valmis, että montulle ois aina tarvetta, joten eikun käsin lapiolla kaivamaan monttua :S Oli noin 30cm savea lopussa ja eikä jaksanu enää kaivaa, niin ei tullut tuon syvempi tuosta montusta. Kyllä oli hullun hommaa.:D

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 10.5.2006 21:30

Vielä olis tekemistä :S

Taka-akselisto on nyt purettu.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 10.5.2006 23:23

se on hyvä vaa etä tekemistä riittää.. kunnon projekti auto ei oo ikinä valamis ;D

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 11.5.2006 23:13

Tänään painettu kovasti duunia..

Kyljissä alkais pohjatyöt. Bensatankin kiinnitystä aloin korjaamaan.

Sitten hitsain myös pieniä paikkoja takahelmasta yms.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 15.5.2006 20:19

Taas huilattu viikonloppu, mutta nyt paluu arkeen. Eli purin kaikki jarrusatulat atomeiksi maalausta ja rasvausta varten

Käsijarrutapit satuloihin täytyy uusia, kun mäntienkierretappeihin on kulunut liian syvä kolo..

Sisäloksut pintamaalissa ja muuta rompetta.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 16.5.2006 20:59

Nyt alkais olla 95% hitsauksista takana päin, viiden prosentin vara yllätyksille ;)

Oli melko keljumainen hitsata tuonne, kun kaikki roiskeet oli niskassa.. Kokeilin tankkia paikoilleen ja kannake sattui juuri kohdilleen (ihme)
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 17.5.2006 16:11

Tässä ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitä kaikkea tarvitsisi vaihtaa, jos muuttaisi tämän auton pikku gti:si (eli 8v)? Tässähän on jo vakiona levyt takana yms.. Viisaita vinkkejä otetaan vastaan. Ja jos haluaa lahjoittaa ruisku roippeet niin ovat tervetulleita.

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 17.5.2006 16:42

Näin äkkiseltään muistuu mieleen vaihdettavia osia tankki "lähtö paluu linjalle", paluulinja tankille, bensapumppu, kansi, imusarja ja itse ruisku ja siihen kuluvat osat.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 17.5.2006 16:49

http://www.hostdub.com/albums/vwpwned_a ... engine.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e105/ ... 190005.jpg

Eikös se pikkugti:n konehuone näytä tuolta? Tankilta lähtee jo meno ja paluu letku, eli ilmeisesti sitä ei tarviis vaihtaa? Miksi kansi pitäis vaihtaa? Kertotaakaa ihmeessä asiaan perehtyneet.

Tässä vielä tämä nykyinen roottori silloin, kun se vielä oli paikoillaan. Eli ihan perus GU
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... ehuone.jpg

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 17.5.2006 17:22

eiks 8 venases gti:ssä ole eri nokka-akseli ja muita hilppeitä? en oo varma, mut jotenkin muistaisin...

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 17.5.2006 17:49

Kansi pitäs sen takia vaihtaa ku GTi:ssä on suuttimien paikat kannessa eikä imusarjassa. Mulla ois sulle yks kansi täällä Kiuruvedellä, saat halvalla jos tuut hakee :)

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 17.5.2006 19:03

ei oo kakkoskoppasen 8-venasen kone tai ainakaan imusarja ei... oisko mk1 1.6 gti???

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 17.5.2006 19:09

Tuossa jotakin hyödyllisiä neuvoja jos meinasit Gti:n kannen laittaa, taikka vaihtaa koko koneen. Elikkä topicin loppupuolella. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53824 . Itsellä oli tuo homma suunnitelmissa mut tuli myytyä oma gt pois. Kokonainen moottori löytyis tuolta tallin nurkasta jos joku tarvitsee :)

kipa
-
Viestit: 57
Liittynyt: 9.5.2006 16:26

ViestiKirjoittaja kipa » 17.5.2006 19:48

Mul olis kans just rempattu gti kone myynnissä.Rempan jälkeen ei ole ajettu metriäkään projektin muuttumisen takia. Nii ja lohkoakin laskettiin 1.5mm että saatiin hieman puristuksia kasvatettua ; )

0400435327

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 17.5.2006 21:32

Kiinnostaisi kyllä pienoinen tehonlisäys.. Mutta ei ole tällähetkellä kyllä laittaa rahaa, kuin välttämättömään. Täytyy säästää rahaa ensi talven opiskeluja varten.. Joten jää ostamatta mitään, ellen voita lotossa :D

Mutta kiitos tarjouksista!
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 18.5.2006 11:22

Jos välttämättä ruiskun haluat, niin mulla olis tallilla semmonen imusatsi mihin on laitettu suuttimet. 16v k-jettikin pitäs löytyä, ilman pumppua tosin.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 18.5.2006 17:09

Niin, eihän tuohon GU:hun tarvii vaihtaa kun Gti:stä kansi ja laittaa vaikka korvauskaasutin tuon pierburgin tilalle. Ruiskun jos askartelee niin on sit enempi hommaa..

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 18.5.2006 22:50

Hard Rock Hallelujah vaan kaikille!

Tuli kökötettyä 4 tuntia montussa.

Ja vielä olis jäljelläkin..
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 19.5.2006 13:20

Otan osaa, on muuten tosi sotkusta hommaa ja noita harjalaikan harjaksia saa kaivella boksereista asti :) ..itsellä siis sama homma menossa tuon kanttikopan kanssa. Mistä ostat noita harjalaikkoja? Tuntuu jotenkin tyyriiltä kun ostin ensimmäisen kodin terrasta ja se kesti jopa tunnin käyttöä.. Toisen hain Würthiltä hintaan 15€, toivottavasti kestää edes vähän kauemmin.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 19.5.2006 16:09

Maxi Makasiinista olen hakenut, hintaa 12€ ja ovat LUX merkkisiä. Nuilla on kyllä ajanut 8tuntia, eikä harjakset lentele.. Jos painaa liian kovaa niin laikka tuhoutuu kyllä ennen aikojaan.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 20.5.2006 21:34

Huh heijaa... Ei voi kun toivottaa tsemppiä projektiin. Tosi hyvältä näyttää.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 20.5.2006 21:42

Jep. Pohja on jo hiottu, mutta pyöränkaaret vielä hiomatta.

OT:
Eilen aloitettiin isoveljen golfin maalausurakka, pohjien teko ja sitten täytyisi vielä maalata se. Saa nähdä kuika äijien käy :) Joten tämä projekti odottelee nyt hetken aikaa..

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 21.5.2006 1:29

Itse olen harjalaikkoja ostanut puupillusta (lue puuilo) hintaan 6,56€ , siis niitä noin 115mm halkaisijalla olevia ja noita mitä kuvassa oli hintaan 3,5€ jessistä

Olisi niitä kalliimpiaki ollut siinä tyrkyllä, mutta tuskin tulee enää kokeiltua niitä ,kun alkaa olemaan omalta osalta viimein jo loppusuoralla konetilankin puolelta(puolet jo sieltäkin pellillä asti ) ja tarve on toivottavasti pieni pohjalevystäkään.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 23.5.2006 17:56

Edit
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 23.5.2006 22:23

Edit
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuoppi_gti
-
Viestit: 14
Liittynyt: 22.3.2006 16:17

ViestiKirjoittaja Tuoppi_gti » 24.5.2006 14:25

ai! ai! Ei näy kuvassa pojilla minkäänlaisia hengitys-suojuksia.

Mutta ihan hyvän näköistä jälkeä ootte saanu tehtyä.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 24.5.2006 15:25

Olis ollu kyllä ihan kaasunaamarikin, mutta eihän semmoisia tueta :D

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 24.5.2006 23:47

Edit
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 25.5.2006 16:18

Edit
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 25.5.2006 17:09

hmm...
pakko kysy miksi oot maalannu tuon kontin luukun vain paikkaamalla?
mikset maalannu kokonaan?

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 25.5.2006 17:20

iha komia. vähän traktori :D

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 25.5.2006 17:45

Edit
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 28.5.2006 21:57

Alottelin taas roppaushommia, TYÖLÄSTÄ ON! :S
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 29.5.2006 14:52

Mites oot menetelly kraaterille syöpyneen pellin kanssa? Vai onko semmosta ees löytynyt? Itsellä menis useampi neliö varmaan pohjaan peltiä jos vaihtais ne kohdat missä on kraateria.. Itse meinasin vetää vaan rostexin niskaan ja massaa päälle :0

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 29.5.2006 14:58

näyttääkö toi ny siltä et ois "sirppikaaret" työn alla?? :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 29.5.2006 15:39

Ne kohdat pellistä missä ruoste on juhlinut vähän pitempään olen ajanut niin puhtaaksi kuin mahdollista ja sen jälkeen mömmöt niskaan. Ja jos on tullut reikiä kirkkaalle ajettaessa, niin uutta peltiä tilalle sen verta isolta alueelta että koko ruosteinen alue lähtee pois.

:D näyttäävät sirppikaarille kieltämättä, mutta niille on annettu vain 2kg lekaa ja rälläköity kantti kokonaan pois, ettei renkaat raavi kaariin. Ja päällä oli sikaa ja g60 kaaret.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 29.5.2006 23:53

Alustan puslat pitäis tulla loppuviikolla, niin aloin valmistelemaan roippeita läjäykseen.

Kaikkee kilkettä pohjamaalattu, saatte uskoa että oli hiomista..

Taka-akseli täytyy vielä hioskella ja sen ajattelin maalata sitten ruiskulla.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa