Golf mk2 Syncro -87
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk2 Syncro -87
Tälläinen käyttisprojekti tuli hankittua. Miksikö niin siihen en itsekään osaa vastata, ehkä rakkaudesta harrastukseen tai hulluudesta vag-laitteisiin.
Paljon mietteitä mitä tästä alkaa jalostamaan. Sitä saanee seurata täältä käsin.
Paljon mietteitä mitä tästä alkaa jalostamaan. Sitä saanee seurata täältä käsin.
Viimeksi muokannut Kujis_, 6.4.2019 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf mk2 Syncro
Ulkoapäi kyllä vielä hyvän näkösessä kunnossa.. Mites alta?
Mitä suunitelmia tulevaisuuteen? :)
Mitä suunitelmia tulevaisuuteen? :)
Re: Golf mk2 Syncro
Ande kirjoitti:Ulkoapäi kyllä vielä hyvän näkösessä kunnossa.. Mites alta?
Mitä suunitelmia tulevaisuuteen? :)
Alta on hitsattu aika isolla kädellä. Massattu ja maalattu sisältä.
Maalata pitää kokonaan uudelleen. Pieniä jälkiä siellä täällä.
Mietein jos hankkisi mk3 golffin penit eteen ja taakse.
Re: Golf mk2 Syncro
matti.l kirjoitti:Onko kenties RMN-xxx?
Sama vieteri. Onko jotain spessu tietoa?
Re: Golf mk2 Syncro
Kujis_ kirjoitti:Sama vieteri. Onko jotain spessu tietoa?
Ei, lähinnä ihmettelin vain miksi se niin kauan oli myynnissä. Mutta hyvä jos päätyi nyt rakastavaan kotiin.
Re: Golf mk2 Syncro
matti.l kirjoitti:Kujis_ kirjoitti:Sama vieteri. Onko jotain spessu tietoa?
Ei, lähinnä ihmettelin vain miksi se niin kauan oli myynnissä. Mutta hyvä jos päätyi nyt rakastavaan kotiin.
Itseä häiritti melkoisesti tuo välimatka lieneekö tämä muillakin ollut syynä.
Re: Golf mk2 Syncro
Hyvä et meni korjaustaitoisen omistukseen. Ei näitä liikaa enää ole tienpäällä.
Itekki kattonut tän perään jo vuoden päivät, hinta oli kynnys.
Itekki kattonut tän perään jo vuoden päivät, hinta oli kynnys.
Re: Golf mk2 Syncro
Konehuoneen siivousta näin alkukevääseen. Letkut ja sähköt on ohjelmalistalla.
Alkoi tossa myös auto täristämään ja vikakin löytyi melko nopeasti. Jakolaatikon ja kardaanin välinen kumi ei ollut enää kuin yhdellä pultilla kiinni. Katsotaan miten 12.9 pultit siellä menestyy.
Alkoi tossa myös auto täristämään ja vikakin löytyi melko nopeasti. Jakolaatikon ja kardaanin välinen kumi ei ollut enää kuin yhdellä pultilla kiinni. Katsotaan miten 12.9 pultit siellä menestyy.
Re: Golf mk2 Syncro
Aikomus on laittaa myös levyjarrut taakse. Löytyykö vinkkejä aiheeseen?
Re: Golf mk2 Syncro
Googlesta löytyy kyllä tarinoita niiden teosta. Ite tein niin et hommasin samat jarrusatulat ja kannekkeet kun etuvedon levyjarrulisessa taka-akselissa on. Purat rumpujarrut pois. Hitsaat semmosen poteron tasaseks siitä tukivarresta ja poraat sopivaan kohtaa reiät satulan kannakkeelle. Levyiks sopii 1.3 kakkiksen etulevy. Vaijereita en muista mistä ne oli, jostai rakentelu topicist nekii löyty :D
Re: Golf mk2 Syncro
Ande kirjoitti:Googlesta löytyy kyllä tarinoita niiden teosta. Ite tein niin et hommasin samat jarrusatulat ja kannekkeet kun etuvedon levyjarrulisessa taka-akselissa on. Purat rumpujarrut pois. Hitsaat semmosen poteron tasaseks siitä tukivarresta ja poraat sopivaan kohtaa reiät satulan kannakkeelle. Levyiks sopii 1.3 kakkiksen etulevy. Vaijereita en muista mistä ne oli, jostai rakentelu topicist nekii löyty :D
Jotain tähän tyyliin ajattelin :) Arvasin että joku on täälläkin sellaset tehnyt :)
Re: Golf mk2 Syncro
Vastaava projekti itsellä edessä. Aletaan konvertoida mk2 syncron taka-akselia Haldexille. Löytyi vielä taivasalta syncro-Jetan orggis rumpujarrullinen taka-akseli aihioksi. Pitää samalla tehdä siihen levyjarrukonversio.
Re: Golf mk2 Syncro
Omaan projektiin tuli jäähdytetyt takalevyt. Kakkiksen 256mm etulevyt ja audin isommat satulat. Vaikka tukivarret on levyjarrullisesta mallista (ja abs:llä) nuo kolot silti löytyy. Passatista ja kolmos golffista löytyy ilman noita koloja. Hitsasin kolot umpeen ja "oikaisukoneistin" pinnat. Projektikertomuksesta löytyy kuvia...
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?f=8&t=157681
Jos haluaa päästä helpolla niin golf3 tai passat kannakeraudat, mk4 satulat ja mk2 pienet etulevyt. Käsijarrun kanssa saattaa tosin joutua soveltaan... Itse ratkaisin ongelman vaihtamalla uudemman kahvamekaniikan...
Jos itselle olisi tullut T4 tai haldex-perä, niin olisin ottanut ilman muuta mk3 tai passatin tukivarret taakse. Niihin käy suoraan etupyörän laakerit jolloin voidaan vaihtaa mk3 gti/vr6 5-pulttisen navat laakereineen eteen sekä taakse. Silloin ulompi murros saadaan paljon järeämmäksi, vetarit joutuu kuitenkin tuossa yhdistelmässä soveltamaan.
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?f=8&t=157681
Jos haluaa päästä helpolla niin golf3 tai passat kannakeraudat, mk4 satulat ja mk2 pienet etulevyt. Käsijarrun kanssa saattaa tosin joutua soveltaan... Itse ratkaisin ongelman vaihtamalla uudemman kahvamekaniikan...
Jos itselle olisi tullut T4 tai haldex-perä, niin olisin ottanut ilman muuta mk3 tai passatin tukivarret taakse. Niihin käy suoraan etupyörän laakerit jolloin voidaan vaihtaa mk3 gti/vr6 5-pulttisen navat laakereineen eteen sekä taakse. Silloin ulompi murros saadaan paljon järeämmäksi, vetarit joutuu kuitenkin tuossa yhdistelmässä soveltamaan.
Re: Golf mk2 Syncro
Ebay.co.uk löytyy aika hyvin settejä. https://www.ebay.co.uk/itm/Volkswagen-G ... 2154499477
Samalta myyjältä löytyy myös jarrulevyt +palat setti tuon lisäksi.
Itsellä ollu kans meininkiä vaihtaa rummut levyiksi. Taidan kumminki katsastaa rummuilla tuon oman ekaksi.
Samalta myyjältä löytyy myös jarrulevyt +palat setti tuon lisäksi.
Itsellä ollu kans meininkiä vaihtaa rummut levyiksi. Taidan kumminki katsastaa rummuilla tuon oman ekaksi.
Re: Golf mk2 Syncro
Tino.O kirjoitti:Ebay.co.uk löytyy aika hyvin settejä. https://www.ebay.co.uk/itm/Volkswagen-G ... 2154499477
Samalta myyjältä löytyy myös jarrulevyt +palat setti tuon lisäksi.
Itsellä ollu kans meininkiä vaihtaa rummut levyiksi. Taidan kumminki katsastaa rummuilla tuon oman ekaksi.
Hieman vaikeuttaa kun auto on neliveto ;) Ei tuo setti sovi ihan heittämällä.
Täytyy pyörän napa hankkia kun oli edellinen korjannut yhden pultin kierteet helicoililla ja nyt kun vaihdoin talvirenkaat niin helicoili kiertyi pultin mukana sen verran että ottaa nyt ärsyttävän äänen kera jarrukenkään kiinni.
Vaihtoehto A. Ostaa uusi napa
Vaihtoehto B. Vanhan kierteen hitsaus ja koneistus
Re: Golf mk2 Syncro
Tino.O kirjoitti:Ebay.co.uk löytyy aika hyvin settejä. https://www.ebay.co.uk/itm/Volkswagen-G ... 2154499477
Samalta myyjältä löytyy myös jarrulevyt +palat setti tuon lisäksi.
Itsellä ollu kans meininkiä vaihtaa rummut levyiksi. Taidan kumminki katsastaa rummuilla tuon oman ekaksi.
Ei toki aloittajaa auta mutta esim.Sparetolta saa samat rojut reilusti halvemmalla.
Re: Golf mk2 Syncro
Niin varmasti saa kun vain listaisi osanumerot.
Tästä kaveriksi halvalla iv golfin alumiinisatulat. https://www.ebay.de/itm/2x-FOR-VW-Golf- ... Sw76lcODb1
Tästä kaveriksi halvalla iv golfin alumiinisatulat. https://www.ebay.de/itm/2x-FOR-VW-Golf- ... Sw76lcODb1
Re: Golf mk2 Syncro
MXU kirjoitti:Jos haluaa päästä helpolla niin golf3 tai passat kannakeraudat, mk4 satulat ja mk2 pienet etulevyt. Käsijarrun kanssa saattaa tosin joutua soveltaan... Itse ratkaisin ongelman vaihtamalla uudemman kahvamekaniikan...
Jos itselle olisi tullut T4 tai haldex-perä, niin olisin ottanut ilman muuta mk3 tai passatin tukivarret taakse. Niihin käy suoraan etupyörän laakerit jolloin voidaan vaihtaa mk3 gti/vr6 5-pulttisen navat laakereineen eteen sekä taakse. Silloin ulompi murros saadaan paljon järeämmäksi, vetarit joutuu kuitenkin tuossa yhdistelmässä soveltamaan.
Itse tuossa kans ETKAtin noita osia. Katselin tuota Rallyen levyjarrullista ja Jetan orggista rumpujarrullista ja onhan nuo tukivarret tosiaan erilaiset. Kuten kirjoitit, niin Passatista tai mk3 Golfista tukivarret, sen jälkeen heittämällä myös passatin tai Golfin jarrut kannakerautoineen.
Re: Golf mk2 Syncro -87
Tuossa on nyt vasemmalla rumpujarrullisen Syncro-Jetan tukivarsi ja oikealla Rallyen levyjarrullinen. Ei muuta eroa kuin ABS-anturi.
Aika homma oli purkaa toistakymmentä vuotta metsässä ollut taka-akseli. Aavistuksen oli rumpuosasto kerännyt korroosiota...


Aika homma oli purkaa toistakymmentä vuotta metsässä ollut taka-akseli. Aavistuksen oli rumpuosasto kerännyt korroosiota...



Re: Golf mk2 Syncro -87
Kolmosen/passatin on sitten hieman erilainen. Niissä on sama laakeri kuin etupyörissä joka mahdollistaa sen 5-pulttisen navan. Mulla on kanssa rallyen tukivarret. Abs-anturi löytyy muistaakseni Ford galaxy/Sharan takaata. Voin tarkistaa jos tarpeen..
Re: Golf mk2 Syncro -87
Tuohon kun joku keksii helpon ratkaisun käyttää mahdollisimman paljon syncron vakio osia, niin heitän countrystä heti rummut mäkee. Etkasta kun katsoo niin, näyttäisi menevän vaihtoon kaikki laakereista alkaen kun tekee vertailua eroista ja se on liian työläs ja kallis tapa.
Re: Golf mk2 Syncro -87
Levyksi käy kakkiksen pikku levyt ja satulat on perus mk2-4 mallit. Ne kannakeraudat on hankalimmat löytää mutta käy suoraan tukivarsien uloimpiin reikiin
Edit:
http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/GOSY/year/1990/drive_standart/67/hg_ug/615/subcategory/119000/part_id/3688262/lang/e
Tuosta löytyy osanumerot
Vortexilla on hyvää tarinaa sitten isompien jarrujen sovittamisesta
https://forums.vwvortex.com/showthread.php?4891736-vw-rallye-syncro-280mm-big-rear-brake-conversion#/topics/4891736
Edit:
http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/GOSY/year/1990/drive_standart/67/hg_ug/615/subcategory/119000/part_id/3688262/lang/e
Tuosta löytyy osanumerot
Vortexilla on hyvää tarinaa sitten isompien jarrujen sovittamisesta
https://forums.vwvortex.com/showthread.php?4891736-vw-rallye-syncro-280mm-big-rear-brake-conversion#/topics/4891736
Re: Golf mk2 Syncro -87
MXU kirjoitti:Kolmosen/passatin on sitten hieman erilainen. Niissä on sama laakeri kuin etupyörissä joka mahdollistaa sen 5-pulttisen navan. Mulla on kanssa rallyen tukivarret. Abs-anturi löytyy muistaakseni Ford galaxy/Sharan takaata. Voin tarkistaa jos tarpeen..
Itsellä olis etuveto 3b korin passatti purussa. Mahtaako siittä olla mitään iloa?
Re: Golf mk2 Syncro -87
Ei taka-akselille.
-
- -
- Viestit: 159
- Liittynyt: 13.7.2005 13:46
Re: Golf mk2 Syncro -87
Multa löytyisi uusi originaali takapönttö ylimääräisenä jos tarvetta. Made on West Germany, eli laatu tavaraa.
Re: Golf mk2 Syncro -87
velluvelmu kirjoitti:Multa löytyisi uusi originaali takapönttö ylimääräisenä jos tarvetta. Made on West Germany, eli laatu tavaraa.
Onko millanen ulostulo? Laita vaikka wa
0407kaks27ysiysi8
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa