Googlettelin pohjatietoutta asiasta ennen vaihtoa ja selvisi että alkupään 4 mittariston(ennen can väylää) saisi toimimaan kohtuullisella vaivalla 3 sähköjen kanssa. Joten aloin etsimään sopivaa luovuttaja autoa, joka sattumalta löytykin tutulta kilometrin päästä. Alkuvuodesta kävinkin purkamassa autosta tarvittavat osat itselleni talliin odottamaan kevättä.
Lähtö tilanne. Viime vuonna sovittelin jo polo 6n2:n ratin autoon joten sille ei ollut vaihtotarpeita.

Joten kevään tultua vanha kojis pois, niin näytti tältä.

Kojiksen poiston jälkeen täytyikin heti testata kuinka nelosen kojetaulu paikoilleen istuu. Ja mukavastihan se tuntui istuvan, ei vaatinut muokkaustöitä rungon osalta.

Tämän jälkeen keskikonsoli paikalleen ja kiinnitysten suunnitteluun. Halusin toteuttaa vaihdon siten että voin tarvittaessa palauttaa vanhan kojiksen paikoilleen. Joten en alkanut poistamaan kolmosen tukipalkkia enkä lisäämään nelosen palkkia autoon. Leikkasin vain nelosen palkin päädyt irti ja kiinnitin ne kolmosen palkin päätyihin kiinni. Päätyihin kiinnittämällä tukipisteet tulivat sopivan leveälle, eikä mk4 tukirautoihin tarvinnut tehdä kovin suuria muutoksia, pari palaa sieltä täältä pois. Tällä pääty kiinnityksellä kojis tuntui jo pysyvän todella hyvin paikallaan, varsinkin kun lisätukea toi keskikonsolin tiukka sovite. Täytyy parannella kiinnitystä myöhemmin jos alkaa tuntua siltä että tuo ei piisaa.

Kun kojetaulun kiinnitys oli valmis siirryin sähköjen pariin. Ensin valokatkaisija. Hommasin toisen valokatkaisijan johdon 3 jotta orginaalia ei tarvinnut tuhota ja purkuautosta nappasin valokatkaisijan johtosarjan mukaan. Kytkentään löytyi kohtuu helpolla ohjeet netistä, mutta tässä alla vielä kytkis.
(liittimen pinni järjestys)
Mk4 mk3
1 --- 5
2 --- 4
3 ---tyhjä
4 --- 2
5 --- 3
6 ---tyhjä
7 ---tyhjä
8 --- 13
9 --- 12
10 --- 9
11 --- tyhjä
12 ---tyhjä
13 --- 14
14 --- 6
15 --- 11
16 --- 7
17 --- kojetaulun valot sin/harm

Jatkoa seuraa...