Kuvassa ostokunnossa, liikkui omin voimin mutta vesipumppu totaalisen kaput ja huolloista ei mitään tietoa.

Koneeseen tuli vaihdettua tulpat, jakohihna, vesipumppu, apulaitehihnat, suodattimet ja öljyt. Sittenhän sillä pääsikin ajelemaan turvallisin mielin.
Edellisellä omistajalla oli tähän toiset luukut ja sitä kautta hoitui myös niitten maalaus samaan vääriin muun auton kanssa. Vanteetkin tuli laitettua ats typ 5 ja alustaa säädettyä alemmaksi.
Kuva pienien muutosten jälkeen.

Kesä tuli ajeltua työmatkaa 40km päivittäin ja auto pelasi hienosti. Päässä oli pyörinyt 1.8t swappi pitempään jo ja ei ollut edes selvillä mihin autoon sen haluasi laittaa. Jetta oli välillä myynnissäkin, mutta ei kelvannut kenellekkään. Siitä se ajatus sitten lähti ja avk:ta selamaan ja huutokaupasta jäi syksyllä kohtuu hintaan Seat Leon vm 2000, ajettu 186tkm. Perä ajettu niin kasaan että ei olisi järkeä lähteä kunnostamaan.
Autossahan on 02m 6v-laatikko hydraulisella kytkimellä, sähköinen kaasupoljin joten tiedossa oli, että ei ihan bolt-on homma ole.
Kuvat samalta päivältä kun auton sai pihaan.



Samalla kun leonia purki osiin niin tuli hommattua moottorin ja laatikon kannakkeet epyteciltlä.

Uusi moottorin kannake, vesipummpu, hihna ja 16v kakkiksen kirstäjä.

Leoni valmiina paaliin.

Jetta sisään ja moottoria irrottamaan. Kuvassa jo purkamista alotettu.

Moottorit vierekkäin, pikkusen koko eroja :)

Karu konehuone.

Polkimet mahtu aika hyvin ja jäi vielä hyvään asentoon. Kytkinpoljin ja kaasupoljin leonista, jarrupoljin jetan oma.

Konehuone tuli maalattua pensselillä scanian runkomaalilla, tuli yllättävän hyvä.

Mk1 gti 9" tehostaja, 22mm pääsylinteri ja leonin nestesäiliö kytkimen nestelähdöllä. Kaikki uudet jarruputketkin tuli tehtyä. Takajarruille tuli putkien väliin paineenrajoittimet levyjarruja varten.

Kone ekaa kertaa paikoillaan.

Leonin vaihemekanismi vaijereineen. Salama vääristää väriä reilusti.

Leonin keppi muokattuna jetan pussiin ja kehykseen.

Orkkisjarrut, 239mm jäähdyttämätön.

"Uudet" vr6 satulat, 280mm jäähdytetyt levyt. Adapterit epytec.de

Takajarrut rummut.

Tilalle mk2 gti levyt, mk2 satulan kannakkeet, mk2 navat, polo jarrukilvet, leonin satulat, audi a4 jarruletkut ja mk2 jarruvaijerit (käy suoraan kun lyhentää autosta vaijerin ohjureita 1cm).

Välillä sitten tuninkiakin, saksasta löyty omaan silmään sopiva zenderin lippa ja mustonenj sai sen hommattua suomeen edullisesti. Kiitoksia vielä siitä paljon! Kuvassa näkyy myös downpipe, tekovaiheesta on kuvat hävinny jonnekkin.

Vakaajaa oli hakusessa pitkän aikaan ja olihan niitä ebayssä myynnissä joko kalliilla tai puuttui kiinnikket ym.. odottelu kannatti kun ebaysta jäi huutokaupasta hintaa 50€ toimituskuluineen. Vakaaja kävi suoraan paikalleen kun porasi molempiin alatukivarsiin 2 reikää.

2,5" putkisto alusta loppuun, vaihdevaijereille pitää vielä lämpösuoja keksiä.

Vetareitten ihmettelyä, 02m laatikossa on 108mm laipat, tilalle ei saa vaihdettua 100mm laippoja. Netistä tuli luettua että t4 portterin sisämurros käy jetan akseliin. Ihan pohjaan asti se ei mene.

Vetarit lyhensi paikallinen yrittäjä. Sorvattu sopiva holkki, prässissä painettu nippuun ja hitsattu tigillä. Pidetään peukkuja että kestää.


Ebaystä cooleri kitti, kissa tarkistaa laadun.

Akku siirtyi konttiin painon ja tilan takia.
Coolerin paikka ja putket hitsattuna. Sama hitsari mikä lyhensi vetaritkin.

Kakkiksen syyläri vasemmanpuoleiseilla letkunlähdöillä, bilteman flekti. Ylävesiletku oli jostain mersusta, alavesiletku kävi suoraan.

Bilteman 044 kopio, mersun pa suodatin. Letkut tankilta pumpulle ja siitä eteenpäin bensalle sopivaa 8mm muoviputkea.

Sähkösarja kävi englannissa ja tuli takaisin aikalailla plug-and play. Vagtronic oli firma ja hyvää palvelua oli ja sai turhat liittimet karsittua pois ym..

Kuva lauantai illalta kun auton sai käyntiin ekan kerran.

Autosta ei mikään viimeisen päälle näyttelyauto ole tulossa, tarkoitus tehdä teknisesti toimiva paketti millä voi ajella päivittäisiä ajoja.
Paljon vielä tehtävää ja niistä olisi tarkoitus tänne jatkaa kirjoittelua.