Sitten tuli hommailtua talveksi tekemistä koulun ja harrastusten ohelle. Ykköskoppanen Golffi vuosimallia -82 .Koria liikutteli 1.6 diisseli, kuitenkin ostovaiheessa golffi oli valmiiksi purettuna suurimmilta osilta ja joiltain osin paikkailuja aloitettu. Paikkoja joutuu joiltain osin korjaamaan, koska muutamasta näkyi läpi tallin lattialle. Pintaruostetta on siellä täällä ja joistain kohdista kokonaan ruostunut puhki, mutta muuten suht hyvä kuntoinen pelleiltänsä eli ei ole joka kulma lommolla.
To do lista näin alkuun:
- Korjata ruosteet
- Vaihtaa uudet helmat ja etuhiekkapelti
- Tehdä sivuputki
- Hommata konepelti ja takaluukku
- Rakentaa moottoripukki
- Rakentaa varras, jolla pystyy pyörittämään koria ympäri
Tolla lähdetään liikenteeseen, lisätään sitä mukaan asioita kun muuttuu ajankohtaiseksi.
Muita suunnitelmia :
- Hommailla 14-15' vanteet, vähintään 8-9' leveät
- Värinä tulee olemaan L511, Volkswagen birch green
- Koneen vaihto 1.6D>1.9TD
Tuossa alkuun muutama kuva lähtökohdista:
Jalkatilat on tullu käytyä läpi. Osan paikoista tein kokonaan uusiks ja jotkut tuli vaan uudelleen hitsattua. Vaikka ei mitään kummosta jälkeä oo, ni saa mennä tuolla lattialla, kuitenkin kaikki matot ja muut rensselit peittää ne. Lattioihin vedin jonkun pellille tarkotetun maalin pensselillä suojaamaan ettei heti kuki uudelleen ku tallissa ei oo talvisin kun 10C. Ennen koko sisustan maalaamista epoksilla pitää vetää kuitenkin pellille vielä, että lähtee varmasti pois ruosteet ja tarvii laittaa sikaa noiden rinkuiloiden väliin mitkä lattiassa on. Niiden tarkotusta en oo keksiny vielä? :D
Tästä lähdettiin (lähtökunto,ei omia tekeleitä) ( kuvissa ei näy reikiä jotka löyty hakkaamalla tähtipäätä lattiaan :D )
Seuraavaksi (omia tekosia) :
Takahiekkapellin yläosa on uusittu ja oli jo valmiiksi heppailtu kiinni, joten kannattaako koritinalla vetää saumat umpeen vai hitsailla? Vääntyykö pelti herkästi lämmönvaihtelun takia jos hitsaa? Toki pienissä pätkissä hitsaa, mut siitä huolimatta?
Antennin reijät lähtee vekeen molemmat. Tilalle tulee antennin asemaa ajamaan jokin muu ratkaisu esim. tuulilasiin. Katolle ei tule ainuttakaan tappia pystyyn.
Pienehkö kuvasato loppuun:
Purettuna
Hanttarin puoli
Kuskin puoli
Katto
Taitaa katon paikat joutua laittamaan koritinalla loppuun. Alkaa varmaan muuten katto muistuttamaan aaltopeltiä. :) Ainut etten yhtään tiiä miten sitä käytetään, mut kokeilemalla se selviää.
Edellisten kuvien ruosteet paikattu ja katon paikat heppailtu
Ylemmän kuvan paikka tehty. Myös rälläköity kuskinpuolen takaikkunan reunasta pala pois uutta paikkaa varten ja uuden paikan laitoin vararengas kotelon taakse. Jäljellä sisustassa ruosteiden osalta on kuskin puolen takaikkunan paikan teko, vararengaskotelon reijän paikkaus ja koko sisustan hiekkapuhallus.
Ekan kuvan oton jälkeen tein reijän isommaksi, sen takia hitsattu levy on piteempi kuin reikä kuvassa.
Mitä noi kolme reikää tossa viimisessä kuvassa on? Ne tulee läpi takahiekkapellin. Paikkaanko umpeen vai onko niillä joku tarkotus :D
Alku: Ruosteet pois ( Ruostetta on vieläkin esim. kuvan vasemmassa reunassa. Otin alkuun pienen pätkän kerrallaan, että saa helpommin säilytettyä linjan tossa pystyyn tulevassa pellissä).
Ensin heppailin ) - malliseksi taivutetun pellin kolon tilalle, jonka jälkeen leikkasin piirtämääni linjaa pitkin rälläkällä raon, johon mahtuu kaksi peltiä vierekkäin pystyyn. Tämän jälkeeen heppailin molemmat pellit kiinni ) - malliseen peltiin.
Lopuksi porailin reikiä molempien läpi jotta saan pistehitseillä kiinni pellit toisiinsa
Tuulilasin reunan ruosteita:
Peltiä pois
Uutta peltiä tilalle Persiistä kun ei voi vetää pitkää suoraa kerralla kun hitsaa vaan pitää antaa jäähtyä välillä. Näkeehän sen saumastakin.
Sitä se on kun on jerkkua liikaa :)
Penkkiä tuli hommailtua
