Pitkään itänyt haave on toteutumassa, eli mk1 4 ovinen jetta on haettu jo muutama kuukausi sitten ajamalla Kokkolasta GTi-Pertulta, Jak3 oli kaverina hakemassa. Edellinen yksilö vuosia sitten oli niin mätö ettei uusia pohjapeltejäkään saanu mihinkään hitsattua kiinni, mutta tämä oli jo kaliiberia parempi.
Mittarissa keveät 421tkm. Mutta kone hieman ennen kilpien luovutusta käytetty koneistamolla, jolloin tehty täys remontti. Auton pohja on myös tervattu silloin tällöin, joten ruostetta / reikiä ei hirveästi ollut, mitä nyt vakio paikoissa etulattioiden ja helman välissä, sekä takakaarissa koko kantti ruostunu poies.
Ostaessa autossa oli jarrut "hieman" jumissa, joten vaihdettiin hakupaikalla autoon mk2:sen GTI:n jarrut, kuitenkin kotia päästyäni vaihoin takajarrut toimiviin rumpujarruihin, kun tuo GTI:n takajarrut pakkas kuseen nesteet pihalle joka raosta, eikä löytyny heti mistään 16V sciroccon käkkärivaijereita.
Valoissa oli myöskin hieman häikkää, nämä ongelmat selvisi kuitenkin kohtuu helpolla kun eka purkas jätesäkillisen kaikennäköisiä virityksiä poies. Vakio johtosarjan kautta kaikki alkoi toimimaan suht näppärästi, pienen kosketushäiriöiden poistamisen jälkeen.
Visioita on tietty niin paljon ettei mitään tolkkua enää, kuitenkin jos nyt ensin sain vaikka kilpien väliin niin sitte vois suunnitella hieman lissää.
Teknistä dataa tämän hetkisestä tilanteesta:
- 1.6 imu dieseli
- 4 lovinen loota
- Musta LX sisusta
- Kaikki kromit mitä näissä on ollu
- Vetokoukku
- 239:sit mk2 GTI:n etujarrut
Hankitut lisävarusteet:
- 1.9 tdi 1z tekniikka kaikkine romuineen Seat Toledosta
- Racelandin alusta
- Joku dorka myi sitte mulle kivat 108 jaolla olevat vanteet 100 jakosina :(
Hankinnassa(eli saa tarjota):
- Etu- ja takakallistuksen vakaajat kiluineen
- mk2 / mk3 GTI etujakkarat
- Reijätön etupuskuri tupla kromeilla
- 15" komeat ykköseen sopivat vanteet(Vw estorilit hommattu, mutta voi silti tarjota)
- 02a:han vaijerikytkin kitti
Osia mitä jääny yli(eli myynnissä):
- 1.8 GU kone sähköineen ja kiluineen mk2:seen / myöhäisen ajan ykkösiin.
- 1.9 TDI 1Z kone
- 02A CTN koodilla oleva laatikko
- 1.6 TD:n laatikko mallia 020 5-lovinen, voin kattoa koodinki jos kiinnostaa.
- 3 kappaletta hukkaportillisia turboja kaikki kunnossa ja toimii.
- 3 kappaletta ohjaustehostimen pumppuja, yks uudempi ja pari vanhempaa mallia.
- nuo 108 jakoset 14"set vanteet
- etusisälokarit muoviset
- Kaikennäköstä romua mk2 ja mk3 ja toledo ja cordoba akselilta
Kuvia hakureissulta:
![Kuva](http://i1138.photobucket.com/albums/n522/Antti_Tammela/20110326_004-1.jpg)
sivu kuva
Kuva kaarilevikkeiden poiston jälkeen
Oikea takakaari, etukaari, vasentakakaari ja etukaari ennen remonttia. Takakaaret korjasin, siten ettei niihin tullut ollenkaan kanttia, vaan sisä ja ulkolokari on hitsattu yhteen kokomatkalta ja päälle happopohjat ja sitten muovikaaret koriliimalla sen päälle. Menee kohtuu leveä vanne :)
Vararengas kotelostakin löytyi reikä
Kuva ennen ja jälkeen kuumailmapuhaltimen.
Sisustan pesun jälkeen 1 2 ja 3
Tämän hetkinen tilanne.
![Kuva](http://i1138.photobucket.com/albums/n522/Antti_Tammela/P1050105.jpg)
ja toinen