ViestiKirjoittaja PetePee » 22.5.2011 12:16
No niin, on kiva että auto herättää keskustelua ja jokaisellahan on olemassa oma mielipide miten millainenkin auto tulisi rakentaa ja onneksi on, eipähän mee ykstoikkoiseksi. Voin valottaa suunnitelmia siltäosin, kun ne tällähetkellä olemassa ovat.
Ensiksi hyvän ystäväni, joka tälläkin palstalla esiintyilee ja jopa skandinaavista tunnustusta yhdestä autostaan saaneena, on oikea mies auttamaan minua tekniikan vaihdossa,saatamme sen 2.5 tekniikan muokattuine vaihdelaatikkoineen autoon kiinni.
Luultavasti valmius pieneen piristykseen tehdään ennen moottorin asennusta paikoilleen, ettei jää sitten siitä kiinni, kun se päivä koittaa, eikä tuota ylimääräistä tuskaa kun moottori on saatu nostettua sinne muutenkin jo ahtaaseen konehuoneeseen, mutta niistä sitten jossain vaiheessa.
Seuraavaksi on suunniteltu korin läpikäynti, ylimaalaus. Väriksi tulee alkuperäinen Tornadorot L Y3D, johon korkeintaan ruutataan lakka päälle. Sen jälkeen alustaa on tarkoitus hieman madaltaa, luultavasti 70/50, madallus on aika maltillinen, kun nämähän ovat alunperinkin vakiotölkkiä alempana, korkeussäädettävää en ole minäkään löytänyt. Ilmajouset ehkä sitten tuonnempana, ellei joku ala valmistamaan korkeussäädettävää.
Vanteiksi tähän tulee minulla vanhuksessa tällä hetkellä olevat Cup 1:set kokoa 7,5x17 ja 9x17, allaolevat Fuchsin kopiot on myyty.
Jarruosasto pidetään ainakin aluksi vakiona, mutta suunnitelmia niidenkin päivitykseen on , niitä ehkä myöhemmin, jotkut vanteihin "sopivat" jarrut olisi ihan mukavat.
Sisustukseen ei juuri kosketa, ihan pieniä juttuja saattaa tulla kyseeseen. Ainoa mitä tullaan parantelemaan isommalti, on äänentoisto, jota parannellaan senverran että Ylen uutiset kuuluu ihan varmasti.
Auto on ostettu perheen käyttöautoksi, ja suunniteltu olen, että tulee olemaan sitä ympärivuotisesti, tämä ohjaa pakollakin rakentelua johonkin suuntaan, mutta yleensähän se mopokin kulkee jossain vaiheessa niin lujaa, että se karkaa....katsotaan miten tämän yksilön kanssa käy.
Mutta edelleenkin saa esittää mielipiteitänsä ja ideoita, voihan sieltä aina jotain poimiakin, vaikka olenkin jyrkkä omissa linjoissani, enkä juuri välitä siitä, mitä muut ajattelee minusta tai tekemisistäni.
"Olen puhunut, Jag har talat" -Uuno Turhapuro-