poistakaa tämä

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

LEDIVALOPAA
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.10.2010 23:55

poistakaa tämä

ViestiKirjoittaja LEDIVALOPAA » 5.11.2010 21:44

poista tämä
Viimeksi muokannut LEDIVALOPAA, 26.12.2010 21:38. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 8.11.2010 20:32

Mielenkiintoinen kombinaatio tulossa. Mikä on poraus ja isku? Työntötangoilla?
Paljonko tuosta moottorista on tarkoitus saada voimaa ulos? Täytyy olla todellista rakkautta volkkariin, että alkaa vanhasta "maamoottorista" rakentamaan 1400cc woimakonetta :) Eikö japskit Honda tms. olisi ollut parempi aihio?

LEDIVALOPAA
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.10.2010 23:55

Pete I vastauksia

ViestiKirjoittaja LEDIVALOPAA » 8.11.2010 21:20

Niin rakkautta merkkiä kohtaan piisaa vaikka muille jakaa, eikä ihan suotta on näil volkkareil koko suku huoletta ajellu. Nyt en juuri numeroita iskuuun muista kun sitä on pitkään laskeskellu mutta koitan laitttaa tänne kun tulee koneen rakentaminen ajan kohtaiseksi. koneesta revitään niin paljon polleja niin paljon kun kone kestää arvioitu 170h niin ja mitä japskeihin tulee niin ei tuu niiten kaa mitään kun niitä muovi koneita saa laitella.

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 8.11.2010 22:44

Oisko työntötangoille tässä tapauksessa parempi nimi vaikkapa kiertokanget..? 170 heppaa on kyllä jo suhteellisen kiree kone eikä tuota tavotteen saavuttamista auta yhtään toi tuleva kisabensakielto.

LEDIVALOPAA
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.10.2010 23:55

ViestiKirjoittaja LEDIVALOPAA » 9.11.2010 19:54

juu osaan taas niin ja se tän hetkinen kisa bensa kielto on huhu puheita niin ja kone rakennetaan c.a.r. sarkolan opastuksella että 170 ei pitäisi olla vaikea saavuttaa

htn
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 9.11.2010 22:12

Keskusjärjestö ei huhuja huutele, siitä on ihan sääntö olemassa.

Mikä mahtaa olla syy että pitää soveltaa vaikeemman kaavan kautta tekniikan kanssa, jos on vasta aloittelemassa?

Rintin nuortenluokassa on mielekkyyden/menestyksen takana aikalailla monta tärkeempää asiaa kuin ylikiree kone mikä toimittaa 5000rpm alkaen.

Mut hieno homma jos tulee uusia jannuja ja eksoottisia laitteita kisoihin!

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 10.11.2010 10:49

http://www.autourheilu.fi/27146.aspx

3 Tekniikka

3.1 Tärkeimpiä sääntömuutoksia 2011

Polttoaine
Kaikki lajit siirtyvät käyttämään ensi vuoden alusta huoltamoiden 98 polttoainetta. Poikkeuksena on rallicrossin kansainvälinen divisioona 1, formula offroad, pienoisautoilun polttomoottoriluokat ja drag racing.


Tuo ei todellakaan ole mikään huhupuhe.

LEDIVALOPAA
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.10.2010 23:55

Tero V.vastaus

ViestiKirjoittaja LEDIVALOPAA » 10.11.2010 21:05

niin kyllä nyt uskon että sääntö on olemassa mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun akk sivuilla tiedotteissa olisi ihan huhu puheita

LEDIVALOPAA
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.10.2010 23:55

htn vastaus

ViestiKirjoittaja LEDIVALOPAA » 10.11.2010 21:10

eli joo toi kone on sellanen juttu et kun autolla on kuitenkin tarkotus pärjätä niin se rakennetaan sitten sillain et sielt tehoo irtoo se vaatii kyllä paljon harjoittelua ja paljon ajo aikaa että tolla rupee pärjäämään ja sit yks syy on tuollaisen koneen rakentamiseen on se että se tulee vielä suhteellisen edulliseksi

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 10.11.2010 22:48

se vaatii kyllä paljon harjoittelua ja paljon ajo aikaa että tolla rupee pärjäämään


1400:n kone, jossa litratehoja toiselle sadalle hevosvoimalle ei välttämättä kuulosta kovinkaan lupaavalle "reenimoottorille". Saattaa tulla käyttötunnit äkkiä vastaan...

Ihan mielenkiinnosta, millä alusta/jarrukonstrukstiolla tuo muuten aikomusta toteuttaa? Nuo kun laittaa viimeisen päälle ja sahaa sitä reeniä vaikka ihan vakiomoottorilla kyllästymiseen asti, jolloin se ajaminen ja auton käytös alkaa siirtymään sinne selkärankaan. Rallissa/sprintissä kuitenkin on kyse mutkanopeuksista ja jarruttamisen oikea-aikaisuudesta. Suorallahan kaikki vetää aina täysiä ja erot lasketaan kymmenyksissä...

Ja muuten tsemppiä projektiin, kyllä uusiakin mjotorsporthulluja tähän maahan vielä mahtuu...

LEDIVALOPAA
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.10.2010 23:55

ViestiKirjoittaja LEDIVALOPAA » 11.11.2010 21:39

niin jarrut tuleee gt passatista alustaa ei ole vielä suuniteltu

htn
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 11.11.2010 21:55

Sori vaan mut kuulostaa perinteiseltä perse eellä puuhun hommalta...

Voimansiirto, Alusta ja jarrut on kaikki tärkeämpiä kellontykkäämisen kannalta kuin ne hipomoottorit.

Tonninelisatasen SS minimipaino 16tappisella 840kg, siihen tuskin pääsee rautakaarisella kakkoskuorisella mut teho/paino olis ihan hyvä muihin verrattuna vaikka 130 heppasellakin.

LEDIVALOPAA
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.10.2010 23:55

htn vastaus

ViestiKirjoittaja LEDIVALOPAA » 13.11.2010 22:25

alustaa katotaan kun se on ajankohtasta ja kori painaa vakiona jo 890 kiloo kun siitä heivaaa massat pois niin siiit tulee jo alipainonen ja kun lokarit tulee lasikuiust niin päästään leikkiin lisä painojen kanssa niin ja kon toi kone saadaan kasaan niin jos viritys taso pystytään pitään samana kun 1.8 16 v niin lähtee jo ilman kunnon ruiskutus järjestelmääkin jo 112 heppaa

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 13.11.2010 22:59

890kg miinus takapenkki, apparin istuin, verhoukset, varapyörä ym turha niin päästään ehkä 850kg kantturoille, hiukan allekin. Siihen sitten lisäät kunnon turvakaaret korivahvikkeineen, panssarit, painavamman vaihteiston, isommat jarrut, kunnon alustan sekä sorapyörät niin ollaan taatusti 900kg tuntumassa.

Usko ylempänä annettuja viisaita neuvoja ja lähde liikkeelle voimansiirrosta, alustasta ja jarruista, moottori sitten niiden jälkeen.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.11.2010 23:54

Ootko tuollaista kakkiksen lokaria joskus käpistellyt? Ei se meinaan paina juuri mitään, kuitulokari ei voi olla montaa kiloa käykäisempi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.11.2010 11:59

milloinhan se tämän "projektin" eka kuva näkee päivänvalon?

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 14.11.2010 13:59

Sebastian kanssa samaa mieltä, kuvia pitäisi saada näytille ehottomasti!

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 14.11.2010 22:05

Eikös projektikertomuksissa pitäis tapahtuakkin jotain eikä vaan haaveilla?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 14.11.2010 22:32

Pitäis. Nyt sais meinaan alkaa sitten tulla tarinaa siitä miten asioita on toteutettu. Mielellään kuvien/kuvalinkkien kera.

LEDIVALOPAA
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.10.2010 23:55

vastauksii vähän sinne ja tänne

ViestiKirjoittaja LEDIVALOPAA » 16.11.2010 20:16

eli ton korin paperien mukaan kuiva paino 880 ja näit on jo aikasemmin rakennettu et kyl se pienenä paino saadaan pidettyy niin projekti seisoo kun joutuu selvitteleen noit vaihelaatikko asioit ja koulukin painaa pahasti päälle kuvia laitan heti kun saan oman tietokoneen toimiin ja kyl se täst rupee talven mittaan eteempäin menemään

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

Paino

ViestiKirjoittaja Drager » 17.11.2010 3:40

Tuossa tuttu rakentelee ratalelua Norjan maalla. Tilasi saksasta vai mistä noita hiilikuituisia osia ja mittasi näiden paino eron jotka on tuossa alempana:
Door 5,1 kg, orginal door with window 21,3kg:
Rear door 3,4 kg, orginal with window and wiper motor 16,9kg:
Hood 4,5kg, orginal 13,8kg:

18.1kghiilikuitu osat ja 73.3kg originaaleilla panssari vippottimilla:D Kyl tuommoi 50kg tuntuu kiihtyvyydessä!! Ja eikös printeissä yms se mutkan jälkeen kiihtyvyys sekä mutkaan mentäessä kokonais massan pysäyttäminen ole aika tärkeää? Mitä pienempi paino niin sitä nopeammin massa pysähtyy ja kiihtyy jos en ole niin humalassa tai idiootti? Viisaammat(ja vähän selvemmät) saa tähän vastata paremmin!!

http://www.timeless-cardesign.de/ täältä se edellinen osian omistaja oli ne tilannut.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa