poistakaa tämä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.10.2010 23:55
poistakaa tämä
poista tämä
Viimeksi muokannut LEDIVALOPAA, 26.12.2010 21:38. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Mielenkiintoinen kombinaatio tulossa. Mikä on poraus ja isku? Työntötangoilla?
Paljonko tuosta moottorista on tarkoitus saada voimaa ulos? Täytyy olla todellista rakkautta volkkariin, että alkaa vanhasta "maamoottorista" rakentamaan 1400cc woimakonetta :) Eikö japskit Honda tms. olisi ollut parempi aihio?
Paljonko tuosta moottorista on tarkoitus saada voimaa ulos? Täytyy olla todellista rakkautta volkkariin, että alkaa vanhasta "maamoottorista" rakentamaan 1400cc woimakonetta :) Eikö japskit Honda tms. olisi ollut parempi aihio?
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.10.2010 23:55
Pete I vastauksia
Niin rakkautta merkkiä kohtaan piisaa vaikka muille jakaa, eikä ihan suotta on näil volkkareil koko suku huoletta ajellu. Nyt en juuri numeroita iskuuun muista kun sitä on pitkään laskeskellu mutta koitan laitttaa tänne kun tulee koneen rakentaminen ajan kohtaiseksi. koneesta revitään niin paljon polleja niin paljon kun kone kestää arvioitu 170h niin ja mitä japskeihin tulee niin ei tuu niiten kaa mitään kun niitä muovi koneita saa laitella.
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.10.2010 23:55
Keskusjärjestö ei huhuja huutele, siitä on ihan sääntö olemassa.
Mikä mahtaa olla syy että pitää soveltaa vaikeemman kaavan kautta tekniikan kanssa, jos on vasta aloittelemassa?
Rintin nuortenluokassa on mielekkyyden/menestyksen takana aikalailla monta tärkeempää asiaa kuin ylikiree kone mikä toimittaa 5000rpm alkaen.
Mut hieno homma jos tulee uusia jannuja ja eksoottisia laitteita kisoihin!
Mikä mahtaa olla syy että pitää soveltaa vaikeemman kaavan kautta tekniikan kanssa, jos on vasta aloittelemassa?
Rintin nuortenluokassa on mielekkyyden/menestyksen takana aikalailla monta tärkeempää asiaa kuin ylikiree kone mikä toimittaa 5000rpm alkaen.
Mut hieno homma jos tulee uusia jannuja ja eksoottisia laitteita kisoihin!
http://www.autourheilu.fi/27146.aspx
Tuo ei todellakaan ole mikään huhupuhe.
3 Tekniikka
3.1 Tärkeimpiä sääntömuutoksia 2011
Polttoaine
Kaikki lajit siirtyvät käyttämään ensi vuoden alusta huoltamoiden 98 polttoainetta. Poikkeuksena on rallicrossin kansainvälinen divisioona 1, formula offroad, pienoisautoilun polttomoottoriluokat ja drag racing.
Tuo ei todellakaan ole mikään huhupuhe.
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.10.2010 23:55
Tero V.vastaus
niin kyllä nyt uskon että sääntö on olemassa mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun akk sivuilla tiedotteissa olisi ihan huhu puheita
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.10.2010 23:55
htn vastaus
eli joo toi kone on sellanen juttu et kun autolla on kuitenkin tarkotus pärjätä niin se rakennetaan sitten sillain et sielt tehoo irtoo se vaatii kyllä paljon harjoittelua ja paljon ajo aikaa että tolla rupee pärjäämään ja sit yks syy on tuollaisen koneen rakentamiseen on se että se tulee vielä suhteellisen edulliseksi
se vaatii kyllä paljon harjoittelua ja paljon ajo aikaa että tolla rupee pärjäämään
1400:n kone, jossa litratehoja toiselle sadalle hevosvoimalle ei välttämättä kuulosta kovinkaan lupaavalle "reenimoottorille". Saattaa tulla käyttötunnit äkkiä vastaan...
Ihan mielenkiinnosta, millä alusta/jarrukonstrukstiolla tuo muuten aikomusta toteuttaa? Nuo kun laittaa viimeisen päälle ja sahaa sitä reeniä vaikka ihan vakiomoottorilla kyllästymiseen asti, jolloin se ajaminen ja auton käytös alkaa siirtymään sinne selkärankaan. Rallissa/sprintissä kuitenkin on kyse mutkanopeuksista ja jarruttamisen oikea-aikaisuudesta. Suorallahan kaikki vetää aina täysiä ja erot lasketaan kymmenyksissä...
Ja muuten tsemppiä projektiin, kyllä uusiakin mjotorsporthulluja tähän maahan vielä mahtuu...
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.10.2010 23:55
Sori vaan mut kuulostaa perinteiseltä perse eellä puuhun hommalta...
Voimansiirto, Alusta ja jarrut on kaikki tärkeämpiä kellontykkäämisen kannalta kuin ne hipomoottorit.
Tonninelisatasen SS minimipaino 16tappisella 840kg, siihen tuskin pääsee rautakaarisella kakkoskuorisella mut teho/paino olis ihan hyvä muihin verrattuna vaikka 130 heppasellakin.
Voimansiirto, Alusta ja jarrut on kaikki tärkeämpiä kellontykkäämisen kannalta kuin ne hipomoottorit.
Tonninelisatasen SS minimipaino 16tappisella 840kg, siihen tuskin pääsee rautakaarisella kakkoskuorisella mut teho/paino olis ihan hyvä muihin verrattuna vaikka 130 heppasellakin.
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.10.2010 23:55
htn vastaus
alustaa katotaan kun se on ajankohtasta ja kori painaa vakiona jo 890 kiloo kun siitä heivaaa massat pois niin siiit tulee jo alipainonen ja kun lokarit tulee lasikuiust niin päästään leikkiin lisä painojen kanssa niin ja kon toi kone saadaan kasaan niin jos viritys taso pystytään pitään samana kun 1.8 16 v niin lähtee jo ilman kunnon ruiskutus järjestelmääkin jo 112 heppaa
890kg miinus takapenkki, apparin istuin, verhoukset, varapyörä ym turha niin päästään ehkä 850kg kantturoille, hiukan allekin. Siihen sitten lisäät kunnon turvakaaret korivahvikkeineen, panssarit, painavamman vaihteiston, isommat jarrut, kunnon alustan sekä sorapyörät niin ollaan taatusti 900kg tuntumassa.
Usko ylempänä annettuja viisaita neuvoja ja lähde liikkeelle voimansiirrosta, alustasta ja jarruista, moottori sitten niiden jälkeen.
Usko ylempänä annettuja viisaita neuvoja ja lähde liikkeelle voimansiirrosta, alustasta ja jarruista, moottori sitten niiden jälkeen.
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.10.2010 23:55
vastauksii vähän sinne ja tänne
eli ton korin paperien mukaan kuiva paino 880 ja näit on jo aikasemmin rakennettu et kyl se pienenä paino saadaan pidettyy niin projekti seisoo kun joutuu selvitteleen noit vaihelaatikko asioit ja koulukin painaa pahasti päälle kuvia laitan heti kun saan oman tietokoneen toimiin ja kyl se täst rupee talven mittaan eteempäin menemään
Paino
Tuossa tuttu rakentelee ratalelua Norjan maalla. Tilasi saksasta vai mistä noita hiilikuituisia osia ja mittasi näiden paino eron jotka on tuossa alempana:
Door 5,1 kg, orginal door with window 21,3kg:
Rear door 3,4 kg, orginal with window and wiper motor 16,9kg:
Hood 4,5kg, orginal 13,8kg:
18.1kghiilikuitu osat ja 73.3kg originaaleilla panssari vippottimilla:D Kyl tuommoi 50kg tuntuu kiihtyvyydessä!! Ja eikös printeissä yms se mutkan jälkeen kiihtyvyys sekä mutkaan mentäessä kokonais massan pysäyttäminen ole aika tärkeää? Mitä pienempi paino niin sitä nopeammin massa pysähtyy ja kiihtyy jos en ole niin humalassa tai idiootti? Viisaammat(ja vähän selvemmät) saa tähän vastata paremmin!!
http://www.timeless-cardesign.de/ täältä se edellinen osian omistaja oli ne tilannut.
Door 5,1 kg, orginal door with window 21,3kg:
Rear door 3,4 kg, orginal with window and wiper motor 16,9kg:
Hood 4,5kg, orginal 13,8kg:
18.1kghiilikuitu osat ja 73.3kg originaaleilla panssari vippottimilla:D Kyl tuommoi 50kg tuntuu kiihtyvyydessä!! Ja eikös printeissä yms se mutkan jälkeen kiihtyvyys sekä mutkaan mentäessä kokonais massan pysäyttäminen ole aika tärkeää? Mitä pienempi paino niin sitä nopeammin massa pysähtyy ja kiihtyy jos en ole niin humalassa tai idiootti? Viisaammat(ja vähän selvemmät) saa tähän vastata paremmin!!
http://www.timeless-cardesign.de/ täältä se edellinen osian omistaja oli ne tilannut.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa