87.vm polo ehkäpä ralli taipaleelle pikku hiliaa.

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

juuso ritola
-

87.vm polo ehkäpä ralli taipaleelle pikku hiliaa.

ViestiKirjoittaja juuso ritola » 8.10.2010 12:35

LaittaN tänne autoni rakentelemisesta juttua vaikka poloja kyllä täällä on/
vastaavia projekteja kyllä löytyy netistä.Tarkoituksena on rakentaa auto 14 vuotiaan veljeni kanssa ja siirtää oppia mitä itse olen saanut hänelle ja oppia itse lisää.
autojen parissa on vähän tullut pyörittyä ja kori hommat ovat aika hyvin hanskassa (edelliset golf 2 87.vm, mersu124 peltitöitä kaverille,alfa 75 joka vielä vähän vaiheessa ja ooppeleita on myös vähä tullu ronkittua). Tekniikasta nyt ei paljoa ole kokemusta mutta jotai tietoa löytyy. kommentteja ja vinkkejä kaivataan.
No nyt itse autoon ja siihen mitä olisi tarkoitus tehdä.
Vw polo 87.vm 1.3l
Auto on ihmeen hyvä koriltaan ja tekniikka hyvässä kunnossa kilometreistä ei varmuutta mutta 2000 vuoteen asti huolto kirjaa ja viimene merkintä tornion pörhöltä.

Tarkoituksena/tavoitteena päästä ajamaan rallia sprinttiä tms. mutta perus edellytyksillä lähdetään liikkelle ja sen mitä voi tehä itte myös tehää ja mini budjetilla. sääntö kirjaa vähä lukeena niin f ryhmän auton rakentaminen on ehkä mahdollista.? joten paino pitäs saada 930kg.

itse hommat joita tarkoitus tehdä.
-gt golfi alusta & jarrut
-1.8 8v kone mottorista lisää myöhemmin/set on vielä suunnittelu asteella. vinkkejä kaivataan. mutta tietty kansi työt ja alakerran rakentaminen.
-kori työt (kaarien levitys ja tilan raivaaminen isommille pyörille,korin vahvistaminen,keventäminen,kaarien laitto yms.) mutta kori töistä aloitellaan ja vähän on saatu jo aikaan korin puolesta.

-Kontin luukku sheivattu.
-Veto koukku poistettu.
-Sisustaa riisuttu.
-No vanteet tietty hommattu.
-Ja ruoste töitä ruvettuna tekeen.

ja sunnuntaina sheivataa konepelti+tehää pika kiinnikkeet,ruoste töitä peräkontista ja helmojen vahvistaminen/ruoste korjaukset.

juuso ritola
-

motorista jo kuitenni sen verra..

ViestiKirjoittaja juuso ritola » 8.10.2010 16:25

olisi tarjolla 88vm golf c1300. no moottori o liian pieni heti alkuunsa mutta mietinkin jotta saanko siitä kannen ja vauhti pyörä aihion siihe tulevaa 1.8 koneesee. passaako kansi siihen 1.8 lohkoo?jotta pääsisin sitä kantta työstämään. ja vauhti pyörä passaako?jotta sen sais sorvailla jo. niissä ilmeisesti on pako ja imu samalla puolella nuissa 1.8 koneissa.? ja net ku ois eri puolilla tuossa 1.3l. Olen kuullut jottta tuon ns.vanha malli kannen kanavat sais paremmi muotoiltua mutta venttiilit teettää sitte vastaavasti enämpi töitä.miltä kuullostaa kuplan venat ovat ilmeisesti jokkispuolella käyttäneet. ja vaikkei tämä ole myynti palsta niin tiedustelisin Olisiko osille tarvista kyseisestä autosta set on perus laho p*ska. manhattan valomaskilla.

Mizka
-

ViestiKirjoittaja Mizka » 8.10.2010 16:48

Mitäs vaihteistoa olet ajatellut tähän? Välitykset ovat tehoakin tärkeämpi asia ralliautosta puhuttaessa. Mitäs säännöt sanoo moottorista, kun poloa ei ole taidettu 1,8:lla luokitella. Hewisetiltä saat säännön mukaiset turvakaaret n. 600 €:lla. Vinkkinä voisin antaa ettei kannata vöitä/penkkejä ostaa vasta kuin sitten kun autosta vain ne puuttuu (huom 5v. vaihtoväli).

MikaJ
-

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.10.2010 18:13

Ei sovi 1.3litrasen kansi 1.6/1.8litraiseen koneeseen, aivan eri moottori.

Lue nyt ensin viikon verran sääntökirjaa, ja rupea sitten vasta miettimään asioita pidemmälle. 930kg painoon takuulla pääset Polon kanssa, lisäpainoja joutuu todennäköisesti laittamaan aika paljon.

Mizka
-

ViestiKirjoittaja Mizka » 9.10.2010 17:59

Lue nyt ensin viikon verran sääntökirjaa

Juuri näin. Hommaa itsellesi luokitustodistus, jonka liitteistä selviää miten tehdas on autoa muuttanut kilpailukäyttöön ennen kuin sheivaat yhtään mitään. Mm. Polon etupää on naurettavan näköinen vakiona eikä tod. näk. kovinkaan kestävä (caster 0 astetta, linnun luu alavartena + vakaaja eikä muuta).

juuso ritola
-

pohdintaa..

ViestiKirjoittaja juuso ritola » 9.10.2010 19:13

no nyt tuli jo kullan arvosia vihjeitä.tänks. ei tosiaan ole valmistettu mutta jarrujen päivityksellä luulisin jotta saisi katsastettua tuolle 1.8 koneelle. ja tuo 1.6 kyllä olis kans yks vaihto ehto mutta saapiko siittä sitte sitä tarvittavaa tehoa..vaihdelaatikon tärkeys tiedossa ja myös hinnat mutta edullinen ratkaisu on löydyttävä. ja ihmiset niitä rakentaa suorakytkyiksi ja myös välittää joten ei se tule olemaan este. Erästä vanhaa rapparia lainaten "sen minkä neekeripoika osaa tehdä nii suomipoika kyllä osaa korjata sen".
Luokitus todistuksesta olen kuullut mutta siitä ei ole tietoa mistä sen saapi hommatua/mitä maksaa.? ja keulan muutoksia olen kyllä nähnyt paljon.

Mizka
-

ViestiKirjoittaja Mizka » 9.10.2010 20:44

Moottorin vaihdossa katsastus ei tule olemaan ongelma, vaan se ettei kyseistä autoa ole valmistaja koskaan luokitellut muulle tekniikalle kuin 1,3:lle moottorille vaparina ja g-ahdettuna. Jos meinaat koskaan rallia (siis ihan AKK:n alaisuudessa) ajaa, niin moottorin vaihto ei tule kysymykseen, sprintissä luokkaan ss saat sitten tehdä vaikka vetotavan muutoksen eikä kukaan tule kyselemään. Luokitustodistusta voisit kysyä ralli.netistä. Mut tavaappas nyt alkuun sitä sääntökirjaa vaikka täältä

juuso ritola
-

no jos kuitenni sitte vielä miettis...

ViestiKirjoittaja juuso ritola » 10.10.2010 21:38

joo no tulinpa siihen tulokseen tosiian jo yhden illan lueskelun ja parin puhelun jäläkee nottei tästä tosiaa kanna sitä raaseria tehä. mutta jatketaa kotona auto laittoa ja kattotaa mihi tämä päätyy. kiitän ja kumarran. :)

Palaa sivulle “Projektiosasto”