Kuva ostohetkeltä loppuvuodesta 2007.
Aikataulussa kuitenkin ollaan eli talli (toinen kuva) ja talo ovat "valmiit" sekä autonkin kimppuun ollaan viimein päästy. Koko tämän projektin käynnistelyn ajan olen mielenkiinnolla seurannut foorumilla Petri R:n (VW Passat Typ32 "Fließheck" 1975) vastaavaa projektia ja sen ripeää edistymistä. Kohteiden lisäksi on näköjään myös rakentajilla yhteistä sillä tätä projektia koettaa viedä eteenpäin toinen "ensikertalainen". Tällä kertaa ei kuitenkaan kädetön insinööri vaan taidoton maisteri ;)
Mutta itse asiaan ja sen mukaisiin suunnitelmiin: vankkumaton tarkoitus olisi tehdä autosta oman maun mukainen ja näköinen. Ei siis edelleenkään mitään museokilpi vehjettä, mutta kuitenkin rakentaa turhemmin autoa ja sen muotoja raiskaamatta. Yksinkertainen on kaunista ja niin edespäin.. Ne pakolliset (ja tässä tapauksessa jo haasteelliset) madallukset ja pienet mutta leveät vanteet tulee aikanaan luonnollisesti. Ja väri tulee pysymään entisellään, niin kuin otsikkokin sen jo lupaa!
Autohan on itse asiassa ikäisekseen melko hyvä peltinen (niin kuin aikaisemmasta topicista kävi jo ilmi) eikä lisäyllätyksiä ole vielä purkuvaiheessa tullut esiin. Kuitenkin kun purku hommiin on ryhdytty, niin auto olisi tarkoitus laittaa ihan atomeiksi ja grilliin roikkumaan. Tuleepahan siinä samalla ehkä opittuakin jotain.. Osia on hankittu vuosien varrella todella maltillisesti. Mukaan on tarttunut lähinnä peltiosia oikean puolen etukaaren, takakaarien, helmojen ja ikkunan pielien muodossa, uusi kytkin sekä kromilistasarja koria kiertämään. Hankinnassa on edelleen kaiken näköinen alkuperäinen "sportti"-osa eli TS:ään kuuluva materiaali, vanteet ja alustan päivitykseen vaadittavat osat. Myös ykkös-Golfin takakaaret täytynee hommata leveyttä tuomaan..
Niin ja tämä projekti tulee edistymään sitten todella hitaasti! Ei siis ole näytillä ensi keväänä eikä seuraavanakaan, jos nyt ikinä näytille kehtaa tuodakaan. Hommaa siis viedään eteen päin hitaasti mutta varmasti työt ja perhe-elämä huomioiden.
Lopuksi vielä muutama kuva tämän hetken tilanteesta: klik ja klik. Tätä touhua saa tai ennemminkin pitää kommentoida ja viisaita neuvoja otetaan kokeneemmilta avosylin vastaan. Ja mikäli löytyy vielä jotain käypää osaa niin aina paranee, eli tarjoa ihmeessä..
Joulukuusta 2011 alkaen projektin rinnalla on kulkenut pienempi kesäauto prokkis mallia VW Polo L: