VW Caravelle GL syncro T4

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

oh5yw
-
Viesti:

Lukkojen sarjoittamista

ViestiKirjoittaja oh5yw » 15.2.2010 14:55

Konnat perskule kun veivät auton ja avaimet. Auto löytyi - lukittuna - mutta avaimet on yhä voroilla.
Vara-avaimilla ajelen, mutta nyt on koko ajan pelko että milloin konnat menevät taas autoon avaimillaan.

Onko kukaan koettanut sarjoittaa itse ovien lukkoja. Lienee niissä kuitenkin sisällä jotain eri järjestykseen tulevia haittalevyjä ym.

Merkkiliikkeessä saoivat uuden virtalukon + ovien sarjoittamisen maksavan 500 euroa...huh

Itse lukko 79 euroa ja työt 420...

Olis tässä rahoille muutakin käyttöä...

Juice
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Juice » 15.2.2010 15:20

Onko kukaan koettanut sarjoittaa itse ovien lukkoja. Lienee niissä kuitenkin sisällä jotain eri järjestykseen tulevia haittalevyjä ym.

Kyllä se sarjoitus itsekkin onnistuu, ei ole mikään amerikantemppu. VW:ltä saa pussillisen haittalevyjä ja jousia vajaalla 80e:llä (varaosanumero 443 898 041 A), samalla setillä sarjoittaa useamman autonkin joten loput haitat voi vaikka trokata eteenpäin.

oh5yw
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja oh5yw » 15.2.2010 16:39

Hämäräheput veivät myös autossa olleen korjauskäsikirjan.
Liekö kellään ovien räjäytyskuvia, olisi helpompi purkaa lukot pois

Kari

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.3.2010 14:01

Eilen lämmittelin autoa eberillä ja tänään kun oli hieman kylmempi keli ja kokeilin takaluukkua, niin sepä ei taaskaan mennyt kiinni. Olen tuon kanssa telkunnut lukuisia kertoja ja olen miettinyt, että mikä vika tuossa lukkolaitteessa esim. on, että se ei anna luukun sulkeutua kokonaan.

Totesin, että luukun tiiviste on jäässä ja kun aloin kokeilla tiivistettä, se oli koko matkaltaan alareunasta aivan jäässä. Ei ihme, että ei mene luukku kiinni, kun on kova tiiviste vastassa! Hyvä ettei rikkonut luukun reunaa.

Lämmitin tiivistettä sen verran, että sain ontelossa olvan jään liikkelle. Irrotin tiivisteen alaosasta ja ravistelin jäät pois, kuivaus paineilmalla. Tiivisteen rakenne on aika hölmö: reiät ovat yläpuolella, joten vesi pääsee luukun reunaa pitkin tiivisteen onteloon, mutta ei ulos. Pakkasella tiiviste ei pääse koskaan sulamaan. Sama ongelma tuntui olevan Multivanissakin.

Taas viisastuin, mutta pitkään siinä meni -)

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.4.2010 9:05

Sen verran päivitystä tännekin, että auto sai uuden omistajan 10.4.2010. Auto jäi paikkakunnalle Joensuuhun.

samza
ffp jäsen
Viesti:

Re: VW Caravelle GL syncro T4

ViestiKirjoittaja samza » 22.9.2020 10:08

auki on

Palaa sivulle “Projektiosasto”