Projekt: Vento
Valvoja: ffp jäsenet
Tänään sain hiottua apurungon ja tukivarret, ne voikin huomenna maalata.
Etujarrut purin osiin, sinne täytyy ensi viikolla käydä ostamassa uudet levyt ja palat, myös jarrusatulat saavat uuden maalipinnan.
Moottoritilasta leikkasin taas turhaa roinaa pois, nyt lähti tuo muovisuojuksen kiinnityskohdat tuulilasin etureunasta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1219.jpg
sen verran evotin, että rälläkkä osu keskelle tuulilasin alareunaa ja lasi halkesi :DD mutta vaihtoon se oli muutenkin menossa, koska oli kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä.
Tuo keskellä oleva pyyhkimien kiinnikke pitää muokata hieman pienemmäksi ja irroitettavaksi, niin ei pistä sitten silmään :)
Sit otin konepellin saranat pois koska nekin pitää maalata jokapuolelta ja näin sain putsattua myös niiden alla ja takana olevat kohdat :
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1220.jpg
Kattokourun listat lähtivät myös pois, eikä alta löytynyt yhtään ruostetta. Hyvä niin, eipähän tarvitse kuin hioa ne ennen maalausta.
Semmoista tänään, huomenna tosiaan ostamaan maalia apurungolle ja sen voisi maalata kokonaan, pitäisi saada auto rullaavaksi kun pitää tuota yksiosaista etupalaa sovitella keulalle ja nyt auto on sellaisessa paikassa pukkien päällä, että sitä ei pysty laittamaan paikoilleen..
Etujarrut purin osiin, sinne täytyy ensi viikolla käydä ostamassa uudet levyt ja palat, myös jarrusatulat saavat uuden maalipinnan.
Moottoritilasta leikkasin taas turhaa roinaa pois, nyt lähti tuo muovisuojuksen kiinnityskohdat tuulilasin etureunasta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1219.jpg
sen verran evotin, että rälläkkä osu keskelle tuulilasin alareunaa ja lasi halkesi :DD mutta vaihtoon se oli muutenkin menossa, koska oli kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä.
Tuo keskellä oleva pyyhkimien kiinnikke pitää muokata hieman pienemmäksi ja irroitettavaksi, niin ei pistä sitten silmään :)
Sit otin konepellin saranat pois koska nekin pitää maalata jokapuolelta ja näin sain putsattua myös niiden alla ja takana olevat kohdat :
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1220.jpg
Kattokourun listat lähtivät myös pois, eikä alta löytynyt yhtään ruostetta. Hyvä niin, eipähän tarvitse kuin hioa ne ennen maalausta.
Semmoista tänään, huomenna tosiaan ostamaan maalia apurungolle ja sen voisi maalata kokonaan, pitäisi saada auto rullaavaksi kun pitää tuota yksiosaista etupalaa sovitella keulalle ja nyt auto on sellaisessa paikassa pukkien päällä, että sitä ei pysty laittamaan paikoilleen..
Taas on tullu kaikkee tehtyä, ei oo vaan ehtinyt tänne kirjoitella. Joten nyt vois taas jotain pientä kuvapäivitystäkin laitella.
Tänään paistoi aurinko ja oli kohtuu lämmin niin ajattelin aloittaa noi puskurien muokkaamiset, koska niitä ei oikeen mahdu tallissa sisällä tekemään.
Ensiksi etupuskurista kaikki roju irti ja kaivoin varaosapuskurin esiin:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1223.jpg
Sen jälkeen hieman mittailua ja leikkausrajojen piirtelyä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1224.jpg
Kun rajat oli piirretty, rälläkkä kauniiseen käteen ja pieni biitti pois varaosapuskurista:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1225.jpg
Ja tämän takia se leikattiin irti:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1226.jpg
Myös uudesta etupuskurista piti leikata etuosa pois, tuosta vanhasta palasta oli kätevä ottaa mitat tuohon takapuskurin palaseen jotta sen saa istumaan hyvin puskurin aukkoon:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1229.jpg
Tässä pala suurinpiirtein kohdillaan:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1230.jpg
Hioin myös aukkojen reunat puhtaaksi maalista niin voi muovihitsata palaa kiinni, täytyy mennä tänään vielä ostamaan uusi kolvi kun vanha sanoi sopimuksensa irti. Myös joku muovinkorjaussarja on kuulemma hyvää tuohon hommaan, täytyy joku sellanen möhnäkin hakea, ei välttämättä jaksaisi kuidun ja hartsin kans alkaa sotkemaan.
Viikon alussa tuli käytettyä suuria summia rahaa, tässä yhdet osat mitä tuli ostettua:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1228.jpg
Apurunko ja etutukivarret ovat nyt uudessa kiiltävässä maalissa, ensi viikolla täytyy ostaa uudet osat etujarruihin, puslia ja jotain muuta pientä.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1227.jpg
Tällasta tällä kertaa, jos huomenna pääsis vihdoin ja viimein sit hitsaamaan moottoritilaa, tänään oli hitsikone toisessa käytössä ja viikolla en ole vain kerennyt.
Katsotaan jos huomenna sais taas jotain pientä updatea. :)
Tänään paistoi aurinko ja oli kohtuu lämmin niin ajattelin aloittaa noi puskurien muokkaamiset, koska niitä ei oikeen mahdu tallissa sisällä tekemään.
Ensiksi etupuskurista kaikki roju irti ja kaivoin varaosapuskurin esiin:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1223.jpg
Sen jälkeen hieman mittailua ja leikkausrajojen piirtelyä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1224.jpg
Kun rajat oli piirretty, rälläkkä kauniiseen käteen ja pieni biitti pois varaosapuskurista:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1225.jpg
Ja tämän takia se leikattiin irti:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1226.jpg
Myös uudesta etupuskurista piti leikata etuosa pois, tuosta vanhasta palasta oli kätevä ottaa mitat tuohon takapuskurin palaseen jotta sen saa istumaan hyvin puskurin aukkoon:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1229.jpg
Tässä pala suurinpiirtein kohdillaan:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1230.jpg
Hioin myös aukkojen reunat puhtaaksi maalista niin voi muovihitsata palaa kiinni, täytyy mennä tänään vielä ostamaan uusi kolvi kun vanha sanoi sopimuksensa irti. Myös joku muovinkorjaussarja on kuulemma hyvää tuohon hommaan, täytyy joku sellanen möhnäkin hakea, ei välttämättä jaksaisi kuidun ja hartsin kans alkaa sotkemaan.
Viikon alussa tuli käytettyä suuria summia rahaa, tässä yhdet osat mitä tuli ostettua:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1228.jpg
Apurunko ja etutukivarret ovat nyt uudessa kiiltävässä maalissa, ensi viikolla täytyy ostaa uudet osat etujarruihin, puslia ja jotain muuta pientä.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1227.jpg
Tällasta tällä kertaa, jos huomenna pääsis vihdoin ja viimein sit hitsaamaan moottoritilaa, tänään oli hitsikone toisessa käytössä ja viikolla en ole vain kerennyt.
Katsotaan jos huomenna sais taas jotain pientä updatea. :)
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 5.10.2006 8:02
Ok, kyl sen pitäisikin kestää kolvaamalla, kuhan sulattaa vaan samaa muovilaatua :) Saatan silti laittaa jotain vahviketta ihan huvikseen sinne et varmasti pysyy.
Huomenna saan uuden kolvin niin saa pistettyä tota palaa kiinni.
Ja noita sumareita en viel myy ainakaan, kaikkee roinaa tulee myyntiin sit ajallaan.. saattaa tulla vielä käyttöön nuokin toiseen menopeliin...
Huomenna saan uuden kolvin niin saa pistettyä tota palaa kiinni.
Ja noita sumareita en viel myy ainakaan, kaikkee roinaa tulee myyntiin sit ajallaan.. saattaa tulla vielä käyttöön nuokin toiseen menopeliin...
Konehuoneen silottelu jatkui tänään sillai, että leikkelin isompiin aukkoihin sopivan kokosia kappaleita kourallisen. Vielä jäi tekemättä tulipeltiin yksi pala ja sit kaks kohtuu ikävän muotoista lokarikaarien etuosaan. Ne jos sais huomenna tehtyä niin viikonloppuna vois hitsata nuo kaikki kiinni sitten ja pääsis kittaamaan tasaiseksi pinnat :)
Tässä yksi kuva nyt vaikka siitä ei varmaan selvää saakkaan:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva002.jpg
eturipustukset ovat huomenna kuivuneet vissiin sellaiseen kuntoon että niitä voi käsin koskea ilman et jää sormenjälkiä ;D
sellaista.
Tässä yksi kuva nyt vaikka siitä ei varmaan selvää saakkaan:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva002.jpg
eturipustukset ovat huomenna kuivuneet vissiin sellaiseen kuntoon että niitä voi käsin koskea ilman et jää sormenjälkiä ;D
sellaista.
Eilen ehti hetken naputella sopivia peltipaloja niin siinä lomassa ajattelin vähän sovitella lokaria ja vannetta paikoilleen.
Eli otin vanhan lokarin ja yhden vanhoista vanteista, koko 15x7, päällä 185/45 kumi. Toi setti tulee vaihtumaan 15x7 tai 15x8 ja paljon pienempään kumiin, eli nyt aika muhkea toi kumi vielä.
Eli lokari ja vanne paikoilleen haluttuun korkeuteen:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva003.jpg
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva005.jpg
Näyttää kivalta mutta rengas ottaa aika reilusti kiinni koriin ja kaareen, tosin paaljon venyvämmällä kumilla näin pahasti ei ottaisi kinni.
Ensiksi siis sisälokarin kiinnikkeet ja kaaren pokkaus vasaralla kasaan niin saatiin noin sentti varaa liikuttaa vannetta ulospäin, tämä vähensi vanteen kiinniottamista jo aika paljon.
Tosta ottaa etupuolelta kiinni:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva009.jpg
Tuon kuhmun leikkasinkin jo auki ja naputtelin suoraksi.
Takapuolelta ottaa kiinni tähän, joka vaatii sit vähän enemmän työtä oikaista;
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva008.jpg
Tossa yleiskuva miltä rengas näyttää paikoillaan ilman lokaria
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva007.jpg
Tuosta pitäis sit pikkuhiljaa muokkailla noita kaaria, tosiaan tulossa vaan 15 tuumaiset vanteet niin ei tarvitse ihan järjettömiä muokkauksia tehdäkkään.
Tänään olisi luvassa vähän perän ja konehuoneen hitsausta.
Eli otin vanhan lokarin ja yhden vanhoista vanteista, koko 15x7, päällä 185/45 kumi. Toi setti tulee vaihtumaan 15x7 tai 15x8 ja paljon pienempään kumiin, eli nyt aika muhkea toi kumi vielä.
Eli lokari ja vanne paikoilleen haluttuun korkeuteen:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva003.jpg
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva005.jpg
Näyttää kivalta mutta rengas ottaa aika reilusti kiinni koriin ja kaareen, tosin paaljon venyvämmällä kumilla näin pahasti ei ottaisi kinni.
Ensiksi siis sisälokarin kiinnikkeet ja kaaren pokkaus vasaralla kasaan niin saatiin noin sentti varaa liikuttaa vannetta ulospäin, tämä vähensi vanteen kiinniottamista jo aika paljon.
Tosta ottaa etupuolelta kiinni:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva009.jpg
Tuon kuhmun leikkasinkin jo auki ja naputtelin suoraksi.
Takapuolelta ottaa kiinni tähän, joka vaatii sit vähän enemmän työtä oikaista;
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva008.jpg
Tossa yleiskuva miltä rengas näyttää paikoillaan ilman lokaria
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva007.jpg
Tuosta pitäis sit pikkuhiljaa muokkailla noita kaaria, tosiaan tulossa vaan 15 tuumaiset vanteet niin ei tarvitse ihan järjettömiä muokkauksia tehdäkkään.
Tänään olisi luvassa vähän perän ja konehuoneen hitsausta.
Nappaat kakkiksesta kapemmat tukivarret ja vetarit (mahdollisesti hammastangonkin), niin ei tarvitse levittää lokareita lainkaan..?
Mk2 ja Mk3 tukivarsien mitaero (päällimmäisenä Mk2 osa) :
Kuva lainattu Pajalle.com:in sivuilta
En sitten tiedä miten tuo vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin, nivelien tai iskunvaimentimien asentoon.
Tietysti iskunvaimentimien yläpään sijaintia voi myös muuttaa samalla: Klik
Suunnitellulla madalluksella kannattaisi myös harkita etuakselipalkin nostamista koriin nähden.
Akselin kiinnityspisteitä muokkaamalla akselin ja koneen saisi pari senttiä korkeammalle, jolloin vetarit ja tukivarret jäisivät loivempaan kulmaan.
Mk2 ja Mk3 tukivarsien mitaero (päällimmäisenä Mk2 osa) :

Kuva lainattu Pajalle.com:in sivuilta
En sitten tiedä miten tuo vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin, nivelien tai iskunvaimentimien asentoon.
Tietysti iskunvaimentimien yläpään sijaintia voi myös muuttaa samalla: Klik
Suunnitellulla madalluksella kannattaisi myös harkita etuakselipalkin nostamista koriin nähden.
Akselin kiinnityspisteitä muokkaamalla akselin ja koneen saisi pari senttiä korkeammalle, jolloin vetarit ja tukivarret jäisivät loivempaan kulmaan.
Kyl noii vortexin jutut on katsottu tarkkaan läpi :)
noi pannunraapijoiden jutut menee jo liian överiks aina :D
Tollaseen korkeuteen saa laskettua vielä ilman apurungon nostamista mitä itse suunnittelin, tietty nyt pyöriny mielessä apurungonkin nosto kun tuolla auton alla möyrinyt. 4.6cm sitä ilmeisesti pystyy mk3-korissa nostamaan ilman jarrutehostimen ja polkimien liikuttelua.. :D
Pitäis joku päivä kasata apurunkoon kaikki kamat kiinni, niin pääsee sitä sovittelemaan takas koriin ja pääsee ihmetteleen kui paljo pitää tehdä millekkin tilaa. Vortexilla on yks threadi hyvillä kuvilla ja ohjeilla tähänkin asiaan.
Mutta nyt taas maanpinnalle ja tän päivän tekemisiin.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva013.jpg
Jonkun verran tein jo lisää tilaa kaareen ja nyt vanteen saisi jjo näin korkealle, tämä siis niin että apurunko olisi maassa.
Molemman puolen ikävän muotoset palat saatu valmiiksi, eikä ne loppujen lopuks ollutkaan vaikea väsätä :)
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva017.jpg
Tulipeltiin tuli tehtyä myös pala joka peittää vanhat johtojen sisäänmeno paikat, sen tein niin että alkuperäisen irrotettavan tulipellin reunat jäivät orkkiksen näköiseks joka puolelta, eikä näin pistä silmään sitten silotellussa konehuoneessa.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva016.jpg
Tuolta näytti peräpää purettuna kaikesta huonosta pellistä
Nyt se näyttää tältä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva018.jpg
Enää pitäisi takapelti hitsata kiinni :)
Ja loppuun vielä kuva tuosta etu- ja takapään korkeuserosta..:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva019.jpg
amen
noi pannunraapijoiden jutut menee jo liian överiks aina :D
Tollaseen korkeuteen saa laskettua vielä ilman apurungon nostamista mitä itse suunnittelin, tietty nyt pyöriny mielessä apurungonkin nosto kun tuolla auton alla möyrinyt. 4.6cm sitä ilmeisesti pystyy mk3-korissa nostamaan ilman jarrutehostimen ja polkimien liikuttelua.. :D
Pitäis joku päivä kasata apurunkoon kaikki kamat kiinni, niin pääsee sitä sovittelemaan takas koriin ja pääsee ihmetteleen kui paljo pitää tehdä millekkin tilaa. Vortexilla on yks threadi hyvillä kuvilla ja ohjeilla tähänkin asiaan.
Mutta nyt taas maanpinnalle ja tän päivän tekemisiin.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva013.jpg
Jonkun verran tein jo lisää tilaa kaareen ja nyt vanteen saisi jjo näin korkealle, tämä siis niin että apurunko olisi maassa.
Molemman puolen ikävän muotoset palat saatu valmiiksi, eikä ne loppujen lopuks ollutkaan vaikea väsätä :)
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva017.jpg
Tulipeltiin tuli tehtyä myös pala joka peittää vanhat johtojen sisäänmeno paikat, sen tein niin että alkuperäisen irrotettavan tulipellin reunat jäivät orkkiksen näköiseks joka puolelta, eikä näin pistä silmään sitten silotellussa konehuoneessa.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva016.jpg
Tuolta näytti peräpää purettuna kaikesta huonosta pellistä
Nyt se näyttää tältä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva018.jpg
Enää pitäisi takapelti hitsata kiinni :)
Ja loppuun vielä kuva tuosta etu- ja takapään korkeuserosta..:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva019.jpg
amen
Hyvältä vaikuttaa. Tätähän pitää oikeen seurata... ;)
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4165399&page=1
Kai tuo on katottu läpi jos apurungon nostamista suunnittelet :)
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4165399&page=1
Kai tuo on katottu läpi jos apurungon nostamista suunnittelet :)
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 26.11.2005 19:32
Tässä on jo yritystä, vähän niin kun tuossa VWortexin Jetassa. Iso peukalo ylöspäin!
Miltähän tämä auto näyttäis jos, vannekoko olisi isompi, ehkä 17 tuumaset
sekä kaikkia pyöränkaaria nostettas ylöspäin, n 5 senttiä. ja sitten tonttiin? hmmm..
Toivottavasti lopputulos ei muistuta tuota Jetta, tässä tapauksessa suurista 15 tuumaisista vanteista häviiää puolet kaarien sisään. YÄK!
Nämähän on vain mun mielipiteitä :D
Miltähän tämä auto näyttäis jos, vannekoko olisi isompi, ehkä 17 tuumaset
sekä kaikkia pyöränkaaria nostettas ylöspäin, n 5 senttiä. ja sitten tonttiin? hmmm..
Toivottavasti lopputulos ei muistuta tuota Jetta, tässä tapauksessa suurista 15 tuumaisista vanteista häviiää puolet kaarien sisään. YÄK!
Nämähän on vain mun mielipiteitä :D
Joo se on hyvä antaa omiakin mielipiteitä :)
Itse en koske kaariin ollenkaan ulkoisesti, ainoastaan kantit poistetaan niistä, tykkään että ne näyttävät vakioilta. Ja itse ainakin haluan että vanteet on kaaren tasalla korkeussuunnassa, ehkä jopa vähän sisällä.
Tänään oli taas työkalujen haalimispäivä joten eipä juurikaan tullut aikaa vietettyä tallilla, huomenna sit taas.
Itse en koske kaariin ollenkaan ulkoisesti, ainoastaan kantit poistetaan niistä, tykkään että ne näyttävät vakioilta. Ja itse ainakin haluan että vanteet on kaaren tasalla korkeussuunnassa, ehkä jopa vähän sisällä.
Tänään oli taas työkalujen haalimispäivä joten eipä juurikaan tullut aikaa vietettyä tallilla, huomenna sit taas.
Tollasia tuli tänään haettua saabillinen:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva020.jpg
Paketit talliin sisälle, varmaan maailman nopein pakettien aukaisu ja lopulta niistä paljastui seuraavanlaisia juttuja:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva021.jpg
Tästä on hyvä taas jatkaa :)
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva020.jpg
Paketit talliin sisälle, varmaan maailman nopein pakettien aukaisu ja lopulta niistä paljastui seuraavanlaisia juttuja:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva021.jpg
Tästä on hyvä taas jatkaa :)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Kiitos kommenteista, pitäis marmorilta käydä yks osa hakemassa niin voi alkaa kasailemaan apurunkoa, sen takiaa vähän viivästynyt.
Eilen etsin tallista reiäntekoterän jolla saan tehtyä vetareille ja raidetangoille pienet lisätilat.
Tänäänkään ei ehdi varmaan mitään tallilla tekemään, jos sit huomenna sais taas jo kuvamatskuakin :)
Eilen etsin tallista reiäntekoterän jolla saan tehtyä vetareille ja raidetangoille pienet lisätilat.
Tänäänkään ei ehdi varmaan mitään tallilla tekemään, jos sit huomenna sais taas jo kuvamatskuakin :)
Mielestäni kaipaa kyllä kanssa isompia vanteita kun pussit tuli.
Mittasitko kuinka paljon on senttejä navankeskeltä vakio kaareen? Mulla cabriossa edessä 24cm ilmat poissa, vetari ja raidetangot korissa.
Miten takapää olet meinannut muuttaa? itsellä ongelmaa kun pyörä "siirtyy" eteen likaa, tosin mulla on paljon halkaisiaa renkaissa siis 205/35 18" . Tosin ens kesäksi varmaan 10" levee vanne taakse renkaiksi 225/35 17".
Mittasitko kuinka paljon on senttejä navankeskeltä vakio kaareen? Mulla cabriossa edessä 24cm ilmat poissa, vetari ja raidetangot korissa.
Miten takapää olet meinannut muuttaa? itsellä ongelmaa kun pyörä "siirtyy" eteen likaa, tosin mulla on paljon halkaisiaa renkaissa siis 205/35 18" . Tosin ens kesäksi varmaan 10" levee vanne taakse renkaiksi 225/35 17".
Helpompi tehdä navan väliin, tukevampi tai ainakin tukevamman näkönen olis siel akselin ja kori nvälissä. Ja lisäks jos akselin ja korin väliin tekee niin sit muuttuu vähän jo takatolpan asento, ei tosin noin pienellä siirrolla paljoa liiku, mutta kuitenkin vähän.. Myös akselin kiinnityspaikkaa voisi vaihtaa kokonaan.
Itse teen nyt aluksi vaan nuo navansiirtopalat, tekee vaan paksusta materiaalista niin tulee hyvä.
Joo tosiaan tää ilta meni muissa asioissa, niin huomenna jatkoa sitten taas :)
Itse teen nyt aluksi vaan nuo navansiirtopalat, tekee vaan paksusta materiaalista niin tulee hyvä.
Joo tosiaan tää ilta meni muissa asioissa, niin huomenna jatkoa sitten taas :)
Tuollaisia sais isosta maailmasta valmiina: http://mason-tech.com/greatplatesCW1.asp
Eipä noita(kaan) paha olis teettää.
Eipä noita(kaan) paha olis teettää.
Tuollaisia sais isosta maailmasta valmiina: http://mason-tech.com/greatplatesCW1.asp
Avast (virustutka tms.) rupes mulla heti huutamaan Troijalaista heppaa, ku aukaisin tuon linkin...
-
- -
- Viestit: 27
- Liittynyt: 2.1.2008 2:51
- Viesti:
V.A.GCrew, hiljaa nyt noitte värien kans :D
Väriä en kerro kyllä, toivon vaan ettei tarvi vetää ranteita auki ku seuraan muitten topicceja täällä, ettei kukaan vaan maalaa sil värillä. pieni todennäköisyys kylläkin..:)
Viairin 480c tuo on, eli kohtuu jykevä malli.
Tänään sain haettua marmorilta pienen laatikon ja sit laiskuuttani kävin tilaamassa uudet raidetangot ku en jaksanut irroittaa vanhoja.. :D
Väriä en kerro kyllä, toivon vaan ettei tarvi vetää ranteita auki ku seuraan muitten topicceja täällä, ettei kukaan vaan maalaa sil värillä. pieni todennäköisyys kylläkin..:)
Viairin 480c tuo on, eli kohtuu jykevä malli.
Tänään sain haettua marmorilta pienen laatikon ja sit laiskuuttani kävin tilaamassa uudet raidetangot ku en jaksanut irroittaa vanhoja.. :D
Ihan fiilistelyn vuoksi laitoin tänään maalattuun apurunkoon ekan osan kiinni, eli tuon hammastangon:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva022.jpg
Sitäki saa ens viikolla sit kasattua paljon lisää ku viimein on kaikki osat saatu.
Huomenna olis varmaan hitsauspäivä tiedossa, tänään muovihitsasin tuota etupuskuria, päädyt pitää viel kuumentaa ja taivuttaa niin saa nekin kiinni, sit vaan sisäpuolelta viel sauma kiiinni. Leikkasin myös noihin alla oleviin reunimmaisiin reikiin palat, mutta kolvi päätti hajota joten en niitä vielä kiinni saanut.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva024.jpg
semmotti
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva022.jpg
Sitäki saa ens viikolla sit kasattua paljon lisää ku viimein on kaikki osat saatu.
Huomenna olis varmaan hitsauspäivä tiedossa, tänään muovihitsasin tuota etupuskuria, päädyt pitää viel kuumentaa ja taivuttaa niin saa nekin kiinni, sit vaan sisäpuolelta viel sauma kiiinni. Leikkasin myös noihin alla oleviin reunimmaisiin reikiin palat, mutta kolvi päätti hajota joten en niitä vielä kiinni saanut.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva024.jpg
semmotti
Nyt saattais toimia vähän jouhevammin vaihteenvalitsinmekanismikin kun sen putsasi kunnolla: http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva026.jpg
Oli yks musta köntti vaan koko systeemi.
Oli yks musta köntti vaan koko systeemi.
Joo vähän on muuttunu tuosta maaliskuusta tämäkin projekti.. :)
Tänään kerkes tekemään tällasta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva029.jpg
Sitten hajos taas kolvi, hyviä nuo 8euron kolvit, ostin tänään kaksi. Toinen ei lämmenny edes aluksi kunnolla ja toinen kesti sit noiitten alareikien ja puolet takapuolen saumojen tekemisen :D
Huomenna pitää hakee parempi kolvi niin saa tuon loppuun ja pääsee hiomaan tasaiseksi ja sen jälkeen kittaamaan, aika tasanen on jo nyt eli kittiä ei kauheesti tarvi onneks upottaa tuohon :)
Hain tänään uudet yläpään lautaset ja laakerit etutolpille, pääsee niitäki muokkaamaan..
Tänään kerkes tekemään tällasta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva029.jpg
Sitten hajos taas kolvi, hyviä nuo 8euron kolvit, ostin tänään kaksi. Toinen ei lämmenny edes aluksi kunnolla ja toinen kesti sit noiitten alareikien ja puolet takapuolen saumojen tekemisen :D
Huomenna pitää hakee parempi kolvi niin saa tuon loppuun ja pääsee hiomaan tasaiseksi ja sen jälkeen kittaamaan, aika tasanen on jo nyt eli kittiä ei kauheesti tarvi onneks upottaa tuohon :)
Hain tänään uudet yläpään lautaset ja laakerit etutolpille, pääsee niitäki muokkaamaan..
Eikö halvemmaksi tule hankkia kaasutoiminen pieni liekinheitin tai mikä onkaan (ei jaksa väsyneenä ajatella tarkemmin) :D
Ensimmäisen kerran kun tämän näin ajattelin just et "just näitä ilmestyy enemmän kuin sieniä sateella" mut sanotaan että kokoajan oot mennyt vain parempaan päin.. Mut ihmettelen sitä miten nää ventot voi olla nykyään niin ruosteisia.. Oma vento ei ollut mitään hienoa käyttöä koskaan nähnyt ja silti ruostetta siitä ei löytynyt kuin jarrukilpien päältä.. Mut juu onnea vain rojektiin vielä kerran! :)
Ensimmäisen kerran kun tämän näin ajattelin just et "just näitä ilmestyy enemmän kuin sieniä sateella" mut sanotaan että kokoajan oot mennyt vain parempaan päin.. Mut ihmettelen sitä miten nää ventot voi olla nykyään niin ruosteisia.. Oma vento ei ollut mitään hienoa käyttöä koskaan nähnyt ja silti ruostetta siitä ei löytynyt kuin jarrukilpien päältä.. Mut juu onnea vain rojektiin vielä kerran! :)
Kuumailmapuhallin pienireikäisellä suuttimella on hyvä. Esmes joku pikkutoho tahtoo olla siitä huono kun lämmittää muovin liian suurelta alalta. Tahtoo ympäröivä muoto muuttua, ja sehän tietää vaan lisää töitä. Tuon puhaltimen toki pitää olla myös hyvä, että kestää puhaltaa pieneen reikään. Kaikki ei sitä palamatta kestä.
Löytyis tallista kaasutohokin mut ei viitti sil lähtee tuhoomaan :D Täytynee ´rakentaa joku suutin puhaltimeen tai sit ostaa viel pari kolvii ku ei tota hommaa olis enää paljo jäljellä..
Ja mitä tohon ruosteisuuteen tulee, niin virheellisten ruosteensuojamateriaalien valinnan takia ainakin tuo oma päässyt mätänemään.. Kaikkialta massat joko kuivunu korpuks jja lohkeillu palasina pois tai sit ollut jotain muovikalvoo jonka väliin vesi ja p*ska on päässyt haperoittamaan peltiä. Mut nyt tehty ruostesuojaukset ite uudestaan hyvin ja muutenkaan tule enää talviajoon tämä auto ollenkaan.
Ja mitä tohon ruosteisuuteen tulee, niin virheellisten ruosteensuojamateriaalien valinnan takia ainakin tuo oma päässyt mätänemään.. Kaikkialta massat joko kuivunu korpuks jja lohkeillu palasina pois tai sit ollut jotain muovikalvoo jonka väliin vesi ja p*ska on päässyt haperoittamaan peltiä. Mut nyt tehty ruostesuojaukset ite uudestaan hyvin ja muutenkaan tule enää talviajoon tämä auto ollenkaan.
Tänään pitää taas hakee vähän työkaluja niin jää auton laittamiset väliin.
Uusista vanteista oon hieromassa kauppoja, myös muutamat koneistamot on kyselty läpi, josko ne vois mulle parit osat vääntää.
Huomenna nyt viimein olis tarkotus hitsata tuo konehuone reiättömäks :D pitäis saada auto takas rullaavaks ku pitää keulan osia sovitella paikoilleen..
Uusista vanteista oon hieromassa kauppoja, myös muutamat koneistamot on kyselty läpi, josko ne vois mulle parit osat vääntää.
Huomenna nyt viimein olis tarkotus hitsata tuo konehuone reiättömäks :D pitäis saada auto takas rullaavaks ku pitää keulan osia sovitella paikoilleen..
Tänään eteni vihdoin toi konehuoneen silottelu taas :)
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva030.jpg
Lähetti toi parit bägitarvikkeet, parit hyödylliset työkalut tuli tuossa ostettua myös.
Vanteet saattavat ilmestyä ensi tai seuraavalla viikolla.
Huomenna vois saada lisää kuvia jonkun verran taas.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva030.jpg
Lähetti toi parit bägitarvikkeet, parit hyödylliset työkalut tuli tuossa ostettua myös.
Vanteet saattavat ilmestyä ensi tai seuraavalla viikolla.
Huomenna vois saada lisää kuvia jonkun verran taas.
Jees, konehuonetta hitsattu lisää umpeen, viel olis jäljellä tulipellin reiät ja tulipelti kiinni koriin
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva031.jpg
viel pitäis hioo saumat ja sen jälkeen kittausta tiedossa.
Otin tuon tulipellin irti, helpompi täyttää noi reiät ku se on irtonainen ja sekin laitetaan saumattomasti kiinni koriin sen jälkeen
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva033.jpg
Myös takapää alkaa olemaan taas kasassa, vähän matkaa saumaa pitää vielä tehdä niin se on maalausvalmis.
Etupuskuria muovihitsasin lisää ja aloin karkeella paperilla hiomaan saumoja. Vahvistin takapuolelta alukssi muovihitsaamalla, laitoin sitten vielä pari kerrosta kuitua ja paljon hartsia saumaan, luulisi nyt kestävän jos vaikka sattuu ottamaan kiinni ja taipumaan vähän..
Huomenna jatkuu hommat taas, ehkäpä takakaaren irroitusta tiedossa..
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva031.jpg
viel pitäis hioo saumat ja sen jälkeen kittausta tiedossa.
Otin tuon tulipellin irti, helpompi täyttää noi reiät ku se on irtonainen ja sekin laitetaan saumattomasti kiinni koriin sen jälkeen
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva033.jpg
Myös takapää alkaa olemaan taas kasassa, vähän matkaa saumaa pitää vielä tehdä niin se on maalausvalmis.
Etupuskuria muovihitsasin lisää ja aloin karkeella paperilla hiomaan saumoja. Vahvistin takapuolelta alukssi muovihitsaamalla, laitoin sitten vielä pari kerrosta kuitua ja paljon hartsia saumaan, luulisi nyt kestävän jos vaikka sattuu ottamaan kiinni ja taipumaan vähän..
Huomenna jatkuu hommat taas, ehkäpä takakaaren irroitusta tiedossa..
Tänään eteni hommat aikas paljon hitsausten osalta
Pohjasta piti hitsauksien edestä purkaa jarru- ja polttoainelinjat, myös pakoputkea alotin irroittamaan, tuo "aloitin" sana sen takia kun on melkosen ruostunut putki, joten irrotuksessa kestää jonki aikaa :D
Tuleepahan samalla putsattua kaikki lämpölevyt ja muut, ja saa massankin kaikkialle pohjaan :)
Peräpää on muutamaa korikittisaumaa lukuunottamatta valmis, sen jälkeen vaan pohjien hiomista sinne. Myös kylkeä ja pahoin ruostunuttta tankin täyttöputken aluetta aloitettiin purkamaan.
Kuvaa tuli näköjään otettua puskurista joka alkaakin olemaan jo melkoisen valmis. Aloitin hiomaan sitä karkeaa muovia sileäksi ja huomenna saa kittiä niin voi alkaa tasoittelemaan jäljelle jääneitä koloja.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva034.jpg
ja pikkuinen loppukevennys, sen tarjoaa tällä kertaa kuskinpuoleinen takajalkatila:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva035.jpg
Pohjasta piti hitsauksien edestä purkaa jarru- ja polttoainelinjat, myös pakoputkea alotin irroittamaan, tuo "aloitin" sana sen takia kun on melkosen ruostunut putki, joten irrotuksessa kestää jonki aikaa :D
Tuleepahan samalla putsattua kaikki lämpölevyt ja muut, ja saa massankin kaikkialle pohjaan :)
Peräpää on muutamaa korikittisaumaa lukuunottamatta valmis, sen jälkeen vaan pohjien hiomista sinne. Myös kylkeä ja pahoin ruostunuttta tankin täyttöputken aluetta aloitettiin purkamaan.
Kuvaa tuli näköjään otettua puskurista joka alkaakin olemaan jo melkoisen valmis. Aloitin hiomaan sitä karkeaa muovia sileäksi ja huomenna saa kittiä niin voi alkaa tasoittelemaan jäljelle jääneitä koloja.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva034.jpg
ja pikkuinen loppukevennys, sen tarjoaa tällä kertaa kuskinpuoleinen takajalkatila:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva035.jpg
Pikkasen ollaan hitsattu taas, kuvamatskua ei oo ehtiny ottaa. Etupuskurille tuli haettua hiomapaperia ja kittiä. Myös kuviosaha tuli haettua nii pääs vähän peltiä leikkelemään :)
Katotaan jos huomenna sais kuvaakin taas, tämä ilta meni käyttöauton kunnostamisessa niin ei ehtinyt Ventoa juurikaan laitella.
Katotaan jos huomenna sais kuvaakin taas, tämä ilta meni käyttöauton kunnostamisessa niin ei ehtinyt Ventoa juurikaan laitella.
Tänään tein ton kuuluisan "passenger side frame notchin" :
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva037.jpg
Vielä pitäis noi etupään molemmat puolet kaapia vanhoista massoista ja kurasta, saa sit laittaa uudet siistin näköiset massat sinne.
Sit tuli putsailtua taka-akselia ja kylkeäkin leikattua hieman, tuohon saa ensi viikolla korjauspalat :)
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva038.jpg
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva037.jpg
Vielä pitäis noi etupään molemmat puolet kaapia vanhoista massoista ja kurasta, saa sit laittaa uudet siistin näköiset massat sinne.
Sit tuli putsailtua taka-akselia ja kylkeäkin leikattua hieman, tuohon saa ensi viikolla korjauspalat :)
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva038.jpg
No jokainen tekee autollensa mitä haluaa. Eihän tässä olla tekemässä kuin ruosteiden poistoa, maalaus ja uus alusta? aika moni muukin tekee sellaista vanhaan autoon.
Jos ei huomenna niin toivottavasti tiistaina tulee korjauspalat tuohon takapäähän, saa sit vaihtaa tuon helman toiselle puolellekkin, sen jälkeen vielä takajalkatilat niin pitäis olla ruostehommat takanapäin tämän auton osalta.
Jos ei huomenna niin toivottavasti tiistaina tulee korjauspalat tuohon takapäähän, saa sit vaihtaa tuon helman toiselle puolellekkin, sen jälkeen vielä takajalkatilat niin pitäis olla ruostehommat takanapäin tämän auton osalta.
se on vaan semmonen juttu että kun tarpeeks pahasti paskaa näppinsä jonkin laitteen kanssa ei siitä henno luopua koska tietää minkälainen kinneri se on.. itsellä ainakin tälläinen tapaus yhden foordin kohdalla.. :) mutta saapaha nähdä miten tuon oman venton kanssa tulee tapahtumaan.. käyttiksenä ainakin yritän pitää.......
Kiitoksia "tukemisesta" :)
Meni marmorikeikaks parin peltiosan tilaus jälleen kun luovuttaja-auto oli lähes yhtä mätä kun tuo omanikin :D eli hitsaus siirtyy nyt parilla päivällä..
Bägeihin liittyvää tavaraa saa toivottavasti tällä viikolla lisää ja muutenkin kaikkee pientä tilpehööriä on ehtinyt haalimaan käyttöauton korjaamisen (lue, tontittamisen) ohessa.
Huominen menee viel käyttiksen kans, mut joskohan torstaina sais vaikka jotain suurempaakin aikaiseksi :)
Meni marmorikeikaks parin peltiosan tilaus jälleen kun luovuttaja-auto oli lähes yhtä mätä kun tuo omanikin :D eli hitsaus siirtyy nyt parilla päivällä..
Bägeihin liittyvää tavaraa saa toivottavasti tällä viikolla lisää ja muutenkin kaikkee pientä tilpehööriä on ehtinyt haalimaan käyttöauton korjaamisen (lue, tontittamisen) ohessa.
Huominen menee viel käyttiksen kans, mut joskohan torstaina sais vaikka jotain suurempaakin aikaiseksi :)
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 3.12.2007 13:15
Täyttövenat tankin kylkeen, poistoventtiilit lähelle pyöriä ja 150 psi painetta. Tulee nopea, mutta vaikea passata tasalleen. Mitä nopeampi, sitä epätarkempi. Aina on kallellaan jonnekkin suuntaan ja ovi auki kurkittava ettei vaan olla liian korkeella. Siinähän menis maine...
Myös kunnon pohjaanlyönti kumet kannattaa olla, reilua tuhatta kiloa kun tiputtelee tukivarrenpäälle.
Omassa harrastepelissä on Airidetechnologiesin sarja elektronisella ohjainlaitteella, jossa kolme muistipaikkaa korkeuksille. Järjestelmä mittaa korkeuden ilmanpaineen mukaan ja kuitenkin meinaan tulla hulluksi, kun jo yksi hyvinsyönyt jantteri vaikuttaa auton korkeuteen ihan jonkunverran ja oven raosta tulee sit kurkittua auto balanssiin. Tämä ongelma siis autoa nostettaessa. Korkeus ei muutu niin paljoa kun auto jo ajokorkeudessa lastin kasvaessa. Nyt talven aikana päivitänkin tuon järjestelmän vielä korkeusantureilla niin tämäkin ongelma poistuu.
Näitä juttuja kannattaa otta huomioon , kun alkaa tuulijousten kanssa turaamaan. Kaukosäädin on myös hauska lelu, ainakin marketin pihalla...
Myös kunnon pohjaanlyönti kumet kannattaa olla, reilua tuhatta kiloa kun tiputtelee tukivarrenpäälle.
Omassa harrastepelissä on Airidetechnologiesin sarja elektronisella ohjainlaitteella, jossa kolme muistipaikkaa korkeuksille. Järjestelmä mittaa korkeuden ilmanpaineen mukaan ja kuitenkin meinaan tulla hulluksi, kun jo yksi hyvinsyönyt jantteri vaikuttaa auton korkeuteen ihan jonkunverran ja oven raosta tulee sit kurkittua auto balanssiin. Tämä ongelma siis autoa nostettaessa. Korkeus ei muutu niin paljoa kun auto jo ajokorkeudessa lastin kasvaessa. Nyt talven aikana päivitänkin tuon järjestelmän vielä korkeusantureilla niin tämäkin ongelma poistuu.
Näitä juttuja kannattaa otta huomioon , kun alkaa tuulijousten kanssa turaamaan. Kaukosäädin on myös hauska lelu, ainakin marketin pihalla...
Aluksi ainakin tarkoitus rakentaa pelkkä FB-järjestelmä, jolloin häviää tuo ongelma, että auto olisi kallellaan sivusuuntaan. Ja Itse kun tuota rakennan niin teen kyllä sillain että auto ei tule makaamaan ikinä minkään tukivarren päällä esim. Eli pohja osuu maahan ennen tukivarren ja apurungon korvakkeen kohtaamista.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 3.12.2007 13:15
Kyllä se silti voi olla kallellaan jos paino muuttuu sivusuunnassa. FrontBack järjestelmällä tarkoitatko sitä että käytät pelkästään neljää ventiiliä? Eli yksi tyhjennys/täyttö Per auton puoli. Siinä on ongelmana ilman siirtyminen pussista toiseen ja auton kaarrekäyttäytyminen heikkenee. Jos taas käytät kahta vipua ja kahdeksaa venttiiliä , eli kaksi venttiiliä on kytketty aina rinnan per auton etu/takapuoli, niin mitäs tapahtuu kun sinulla on itsesi lisäksi kaksi matkalaista? takapenkkiläisen on istuttava keskellä autoa tai auto ei ole suorassa. Sama ongelma on jos vaikka yksi pyörä on töyssyn päällä. Tämän ongelman vakavuus on kiinni aikapaljon pussien kantavuudesta , auton leveydestä ja painosta.
Suosittelen että käytät kahdeksaa venttiiliä , neljää painemittaria ja kuutta vipua: Joka pyörä erikseen ja lisäksi etu/taka -pää. Vivut siis kolmitoimisia ja palautuu keskiasentoon.
Tässäkin joudut passaamaan auton balanssia kun se lihavin kaverisi hyppää autoon, mutta onpahan edes "työkalut" siihen ja mittarien mukaan voit arvioida tilannetta.
Oman auton järjestelmässä näen siis joka pussin paineen ja siinä on vielä kolme ennakolta ohjelmoitavaa pika-asetusta. Siltikin männeenä kesänä sain muutaman puhelun takana ajavasta autosta, että autoni on kallellaan. Lisäksi pohjakosketuset on arkipäivää kun paino vaihtelee. Tosin muutama raapaisu vaan nostaa tunnelmaa. Nopeudesta en kuitenkaan lähtisi tinkimään, koska nälkä kasvaa syödessä siinä lajissa...
Auto pitää olla rullaava pussit tyhjänä eli tuo ihan tonttiin ei käy, jos meinaat katsastaa. senttikin riittää. Lisäksi järjestelmä ei saisi olla ajon aikana säädettävä, joka minusta ainakin tuntuu hieman idioottimaiselta... Muista myös e-hyväksynnät tuon ikäisessä.
Suosittelen että käytät kahdeksaa venttiiliä , neljää painemittaria ja kuutta vipua: Joka pyörä erikseen ja lisäksi etu/taka -pää. Vivut siis kolmitoimisia ja palautuu keskiasentoon.
Tässäkin joudut passaamaan auton balanssia kun se lihavin kaverisi hyppää autoon, mutta onpahan edes "työkalut" siihen ja mittarien mukaan voit arvioida tilannetta.
Oman auton järjestelmässä näen siis joka pussin paineen ja siinä on vielä kolme ennakolta ohjelmoitavaa pika-asetusta. Siltikin männeenä kesänä sain muutaman puhelun takana ajavasta autosta, että autoni on kallellaan. Lisäksi pohjakosketuset on arkipäivää kun paino vaihtelee. Tosin muutama raapaisu vaan nostaa tunnelmaa. Nopeudesta en kuitenkaan lähtisi tinkimään, koska nälkä kasvaa syödessä siinä lajissa...
Auto pitää olla rullaava pussit tyhjänä eli tuo ihan tonttiin ei käy, jos meinaat katsastaa. senttikin riittää. Lisäksi järjestelmä ei saisi olla ajon aikana säädettävä, joka minusta ainakin tuntuu hieman idioottimaiselta... Muista myös e-hyväksynnät tuon ikäisessä.
Käyttöauton/autojen kanssa taisteltu, siinä mennyt suurin aika. Mutta Ventoon on tehty osahankintoja, peltien saamisessa kestänyt kauan, niitä on VV-auton kanssa selvitelty, nyt ne kuitenkin ovat tilauksessa ja tulevat todennäköisesti ensi viikolla. Sitten loput hitsaukset ja pohjien teko niin saa vihdoin maalarille tämän. Sen jälkeen alkaakin sitten kasaaminen :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa