Projekt: Vento

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 27.9.2009 15:37

Tänään sain hiottua apurungon ja tukivarret, ne voikin huomenna maalata.
Etujarrut purin osiin, sinne täytyy ensi viikolla käydä ostamassa uudet levyt ja palat, myös jarrusatulat saavat uuden maalipinnan.

Moottoritilasta leikkasin taas turhaa roinaa pois, nyt lähti tuo muovisuojuksen kiinnityskohdat tuulilasin etureunasta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1219.jpg

sen verran evotin, että rälläkkä osu keskelle tuulilasin alareunaa ja lasi halkesi :DD mutta vaihtoon se oli muutenkin menossa, koska oli kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä.
Tuo keskellä oleva pyyhkimien kiinnikke pitää muokata hieman pienemmäksi ja irroitettavaksi, niin ei pistä sitten silmään :)

Sit otin konepellin saranat pois koska nekin pitää maalata jokapuolelta ja näin sain putsattua myös niiden alla ja takana olevat kohdat :
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1220.jpg

Kattokourun listat lähtivät myös pois, eikä alta löytynyt yhtään ruostetta. Hyvä niin, eipähän tarvitse kuin hioa ne ennen maalausta.

Semmoista tänään, huomenna tosiaan ostamaan maalia apurungolle ja sen voisi maalata kokonaan, pitäisi saada auto rullaavaksi kun pitää tuota yksiosaista etupalaa sovitella keulalle ja nyt auto on sellaisessa paikassa pukkien päällä, että sitä ei pysty laittamaan paikoilleen..

JiiJii
-
Viestit: 30
Liittynyt: 3.1.2007 15:28

ViestiKirjoittaja JiiJii » 30.9.2009 17:10

jotkut noita föönikoneita tonne ehdotteli, mutta tyyliin sopii nimenomaan tuo aiottu siistitty originellikone. Tietysti kaikki paras ois kun siihen laittaisi läppärungot. Olisi äänimaailmaltaankin sopivan oldskool.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 30.9.2009 17:48

Joo, vakiokoneella saa ihan kivannäkösen siitä konehuoneesta :) mitään oldskool äänimaailmaa ei olla hakemassa, koska autosta ei ole todellakaan tulossa mitään oldskool/rotta/yms. rähjälookkia.

Apurunko ja etutukivarret on maalattu, tänään hain marmorilta lahjoja. Pikkuhiljaa edetään taas.. :)

JiiJii
-
Viestit: 30
Liittynyt: 3.1.2007 15:28

ViestiKirjoittaja JiiJii » 30.9.2009 18:01

sehän ois tavallaan "uutta oldskoolia" . Nykyään kun koneeseen koskeminen tarkottaa lähinnä lastutusta ja letkujen ja johtojen vaihtoa sinisiksi.. 90-luvun vehkeissä joutu(u) käyttää noita aitoja virityskeinoja ja oliisi sinällään aika sopiva juttu.
eihän se saa liian hiljainenkaan olla ;)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 3.10.2009 15:53

Taas on tullu kaikkee tehtyä, ei oo vaan ehtinyt tänne kirjoitella. Joten nyt vois taas jotain pientä kuvapäivitystäkin laitella.

Tänään paistoi aurinko ja oli kohtuu lämmin niin ajattelin aloittaa noi puskurien muokkaamiset, koska niitä ei oikeen mahdu tallissa sisällä tekemään.
Ensiksi etupuskurista kaikki roju irti ja kaivoin varaosapuskurin esiin:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1223.jpg


Sen jälkeen hieman mittailua ja leikkausrajojen piirtelyä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1224.jpg


Kun rajat oli piirretty, rälläkkä kauniiseen käteen ja pieni biitti pois varaosapuskurista:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1225.jpg


Ja tämän takia se leikattiin irti:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1226.jpg

Myös uudesta etupuskurista piti leikata etuosa pois, tuosta vanhasta palasta oli kätevä ottaa mitat tuohon takapuskurin palaseen jotta sen saa istumaan hyvin puskurin aukkoon:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1229.jpg

Tässä pala suurinpiirtein kohdillaan:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1230.jpg


Hioin myös aukkojen reunat puhtaaksi maalista niin voi muovihitsata palaa kiinni, täytyy mennä tänään vielä ostamaan uusi kolvi kun vanha sanoi sopimuksensa irti. Myös joku muovinkorjaussarja on kuulemma hyvää tuohon hommaan, täytyy joku sellanen möhnäkin hakea, ei välttämättä jaksaisi kuidun ja hartsin kans alkaa sotkemaan.


Viikon alussa tuli käytettyä suuria summia rahaa, tässä yhdet osat mitä tuli ostettua:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1228.jpg


Apurunko ja etutukivarret ovat nyt uudessa kiiltävässä maalissa, ensi viikolla täytyy ostaa uudet osat etujarruihin, puslia ja jotain muuta pientä.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1227.jpg

Tällasta tällä kertaa, jos huomenna pääsis vihdoin ja viimein sit hitsaamaan moottoritilaa, tänään oli hitsikone toisessa käytössä ja viikolla en ole vain kerennyt.
Katsotaan jos huomenna sais taas jotain pientä updatea. :)

Aurinkoinen_
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.10.2006 8:02

ViestiKirjoittaja Aurinkoinen_ » 4.10.2009 9:45

Tätä mie ainaki seuraan mielenkiinnolla koko talven... :D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 4.10.2009 16:06

Jees, tänään purin etujarrut kokonaan. niitä joutuu vielä hieman putsata ennen maalausta.
Perästä tuli purettua lisää vanhaa haperoa peltiä uusien palojen tieltä pois.

Huomenna saa lisää osia ja työkaluja niin pystyy taas jatkamaan. :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 4.10.2009 19:21

Ite tein ton Cabin etupuskurin ihan kolvilla ja "varaosa" puskurin muovilla. Hyvä tuli ja on kestäny.

jonPPa89
-
Viestit: 67
Liittynyt: 4.8.2008 19:23

ViestiKirjoittaja jonPPa89 » 4.10.2009 19:23

onkos sun sumuvalo systeemit nyt jouten?voisin ne pois ostaa jos hinnasta saa sovun

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 4.10.2009 20:22

Ok, kyl sen pitäisikin kestää kolvaamalla, kuhan sulattaa vaan samaa muovilaatua :) Saatan silti laittaa jotain vahviketta ihan huvikseen sinne et varmasti pysyy.

Huomenna saan uuden kolvin niin saa pistettyä tota palaa kiinni.

Ja noita sumareita en viel myy ainakaan, kaikkee roinaa tulee myyntiin sit ajallaan.. saattaa tulla vielä käyttöön nuokin toiseen menopeliin...

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 5.10.2009 21:41

Tänään hain uuden kolvin jotta saa puskurin tehtyä, lisäks hommasin kymmenkunta pientä askia joista löytyy jonkunmoista jarruosaa sun muuta sälää.. :)

Huomenna vielä muutama palikka lisää niin saa apurunkoon kasattua kaiken kiinni.

Kuvajaisia huomenna sitten.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 7.10.2009 19:25

Ei kuvia vieläkään, eturipustuksen osat maalauksessa, ne rupee pian olemaan maalattu kaikki.

Tänään kävin taas vaihteeks ostamassa osia ja marmoriltakin piti käydä tilaamassa taas vähän kikkareita.

Nyt vois ottaa ittee niskasta kiinni ja alkaa hitsaamaan niitä aukkoja konehuoneesta umpeen.. :D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 8.10.2009 18:41

Konehuoneen silottelu jatkui tänään sillai, että leikkelin isompiin aukkoihin sopivan kokosia kappaleita kourallisen. Vielä jäi tekemättä tulipeltiin yksi pala ja sit kaks kohtuu ikävän muotoista lokarikaarien etuosaan. Ne jos sais huomenna tehtyä niin viikonloppuna vois hitsata nuo kaikki kiinni sitten ja pääsis kittaamaan tasaiseksi pinnat :)

Tässä yksi kuva nyt vaikka siitä ei varmaan selvää saakkaan:

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva002.jpg

eturipustukset ovat huomenna kuivuneet vissiin sellaiseen kuntoon että niitä voi käsin koskea ilman et jää sormenjälkiä ;D

sellaista.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 11.10.2009 9:54

Eilen ehti hetken naputella sopivia peltipaloja niin siinä lomassa ajattelin vähän sovitella lokaria ja vannetta paikoilleen.

Eli otin vanhan lokarin ja yhden vanhoista vanteista, koko 15x7, päällä 185/45 kumi. Toi setti tulee vaihtumaan 15x7 tai 15x8 ja paljon pienempään kumiin, eli nyt aika muhkea toi kumi vielä.

Eli lokari ja vanne paikoilleen haluttuun korkeuteen:

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva003.jpg

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva005.jpg

Näyttää kivalta mutta rengas ottaa aika reilusti kiinni koriin ja kaareen, tosin paaljon venyvämmällä kumilla näin pahasti ei ottaisi kinni.
Ensiksi siis sisälokarin kiinnikkeet ja kaaren pokkaus vasaralla kasaan niin saatiin noin sentti varaa liikuttaa vannetta ulospäin, tämä vähensi vanteen kiinniottamista jo aika paljon.

Tosta ottaa etupuolelta kiinni:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva009.jpg
Tuon kuhmun leikkasinkin jo auki ja naputtelin suoraksi.

Takapuolelta ottaa kiinni tähän, joka vaatii sit vähän enemmän työtä oikaista;
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva008.jpg

Tossa yleiskuva miltä rengas näyttää paikoillaan ilman lokaria
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva007.jpg

Tuosta pitäis sit pikkuhiljaa muokkailla noita kaaria, tosiaan tulossa vaan 15 tuumaiset vanteet niin ei tarvitse ihan järjettömiä muokkauksia tehdäkkään.


Tänään olisi luvassa vähän perän ja konehuoneen hitsausta.

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 11.10.2009 11:59

Tuosta mallia lokarimuutoksiin!

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4583881

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 11.10.2009 12:50

Nappaat kakkiksesta kapemmat tukivarret ja vetarit (mahdollisesti hammastangonkin), niin ei tarvitse levittää lokareita lainkaan..?

Mk2 ja Mk3 tukivarsien mitaero (päällimmäisenä Mk2 osa) :

Kuva

Kuva lainattu Pajalle.com:in sivuilta

En sitten tiedä miten tuo vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin, nivelien tai iskunvaimentimien asentoon.
Tietysti iskunvaimentimien yläpään sijaintia voi myös muuttaa samalla: Klik
Suunnitellulla madalluksella kannattaisi myös harkita etuakselipalkin nostamista koriin nähden.
Akselin kiinnityspisteitä muokkaamalla akselin ja koneen saisi pari senttiä korkeammalle, jolloin vetarit ja tukivarret jäisivät loivempaan kulmaan.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 11.10.2009 15:39

Kyl noii vortexin jutut on katsottu tarkkaan läpi :)

noi pannunraapijoiden jutut menee jo liian överiks aina :D

Tollaseen korkeuteen saa laskettua vielä ilman apurungon nostamista mitä itse suunnittelin, tietty nyt pyöriny mielessä apurungonkin nosto kun tuolla auton alla möyrinyt. 4.6cm sitä ilmeisesti pystyy mk3-korissa nostamaan ilman jarrutehostimen ja polkimien liikuttelua.. :D

Pitäis joku päivä kasata apurunkoon kaikki kamat kiinni, niin pääsee sitä sovittelemaan takas koriin ja pääsee ihmetteleen kui paljo pitää tehdä millekkin tilaa. Vortexilla on yks threadi hyvillä kuvilla ja ohjeilla tähänkin asiaan.

Mutta nyt taas maanpinnalle ja tän päivän tekemisiin.

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva013.jpg
Jonkun verran tein jo lisää tilaa kaareen ja nyt vanteen saisi jjo näin korkealle, tämä siis niin että apurunko olisi maassa.

Molemman puolen ikävän muotoset palat saatu valmiiksi, eikä ne loppujen lopuks ollutkaan vaikea väsätä :)
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva017.jpg

Tulipeltiin tuli tehtyä myös pala joka peittää vanhat johtojen sisäänmeno paikat, sen tein niin että alkuperäisen irrotettavan tulipellin reunat jäivät orkkiksen näköiseks joka puolelta, eikä näin pistä silmään sitten silotellussa konehuoneessa.

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva016.jpg
Tuolta näytti peräpää purettuna kaikesta huonosta pellistä
Nyt se näyttää tältä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva018.jpg
Enää pitäisi takapelti hitsata kiinni :)

Ja loppuun vielä kuva tuosta etu- ja takapään korkeuserosta..:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva019.jpg

amen

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 11.10.2009 15:59

mjaa..
Alkaa olemaan toi tontitus olemaan kovassa huudossa ni pitäskö sitte mennä korottamiseen =)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 11.10.2009 16:41

Ei se kannata, ainakaan volkkarissa :D maasturit erikseen

Äsken kävin viel mittailemassa ja kurkkaamassa auton alle, ei vaatis varmaan kauheeta hommaa tuo parin sentin apurungon nostaminen..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.10.2009 2:00

No huhhuh! Menee jo kenties hiukka yli. :)

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Jere A. » 12.10.2009 10:40

Hyvältä vaikuttaa. Tätähän pitää oikeen seurata... ;)

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4165399&page=1
Kai tuo on katottu läpi jos apurungon nostamista suunnittelet :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 12.10.2009 15:58

On juu katsottu moneen kertaan läpi, pitää vielä miettiä.. noin isoa muutosta en ainakaan oo tekemässä :D

trdrolla89
-
Viestit: 5
Liittynyt: 26.11.2005 19:32

ViestiKirjoittaja trdrolla89 » 12.10.2009 19:44

Tässä on jo yritystä, vähän niin kun tuossa VWortexin Jetassa. Iso peukalo ylöspäin!

Miltähän tämä auto näyttäis jos, vannekoko olisi isompi, ehkä 17 tuumaset
sekä kaikkia pyöränkaaria nostettas ylöspäin, n 5 senttiä. ja sitten tonttiin? hmmm..

Toivottavasti lopputulos ei muistuta tuota Jetta, tässä tapauksessa suurista 15 tuumaisista vanteista häviiää puolet kaarien sisään. YÄK!

Nämähän on vain mun mielipiteitä :D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 12.10.2009 20:12

Joo se on hyvä antaa omiakin mielipiteitä :)

Itse en koske kaariin ollenkaan ulkoisesti, ainoastaan kantit poistetaan niistä, tykkään että ne näyttävät vakioilta. Ja itse ainakin haluan että vanteet on kaaren tasalla korkeussuunnassa, ehkä jopa vähän sisällä.

Tänään oli taas työkalujen haalimispäivä joten eipä juurikaan tullut aikaa vietettyä tallilla, huomenna sit taas.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 13.10.2009 18:59

Tollasia tuli tänään haettua saabillinen:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva020.jpg

Paketit talliin sisälle, varmaan maailman nopein pakettien aukaisu ja lopulta niistä paljastui seuraavanlaisia juttuja:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva021.jpg

Tästä on hyvä taas jatkaa :)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 13.10.2009 19:13

Eikö noi pussi jutut ole vähän niinkuin nössöjä varte =)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 13.10.2009 19:15

Johan tää kesä tuhottiin kaikkee mahdollista tuolta pohjasta, niin eiköhän nyt ole aika siirtyä noihin (ja voi rikkoa vielä enemmän paikkoja) :)

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 13.10.2009 19:47

Ai saatana kun tää paranee vaan jokapäivä! *peukku*

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Jere A. » 13.10.2009 20:18

Mistäs tuli pussit?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 13.10.2009 20:53

Vaikkakin jo aiemmin tämä oli varsin mielenkiintoinen projekti niin nyt hypättiin jo uudelle tasolle sen suhteen.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 13.10.2009 21:24

No niin.. Nyt alkoi kyllä kiinnostamaan entistä enemmän tämä projekti. Ei näitä "pussiautoja" Suomessa vielä kovinkaan montaa ole.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 14.10.2009 11:09

Pojot pussihousuista, Ilmankos se värkkääkin tilaa pyörille, ihmettelinkin tuota tilantarvetta aikasemmin :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 14.10.2009 16:28

Kiitos kommenteista, pitäis marmorilta käydä yks osa hakemassa niin voi alkaa kasailemaan apurunkoa, sen takiaa vähän viivästynyt.

Eilen etsin tallista reiäntekoterän jolla saan tehtyä vetareille ja raidetangoille pienet lisätilat.

Tänäänkään ei ehdi varmaan mitään tallilla tekemään, jos sit huomenna sais taas jo kuvamatskuakin :)

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 14.10.2009 17:24

Mielestäni kaipaa kyllä kanssa isompia vanteita kun pussit tuli.
Mittasitko kuinka paljon on senttejä navankeskeltä vakio kaareen? Mulla cabriossa edessä 24cm ilmat poissa, vetari ja raidetangot korissa.

Miten takapää olet meinannut muuttaa? itsellä ongelmaa kun pyörä "siirtyy" eteen likaa, tosin mulla on paljon halkaisiaa renkaissa siis 205/35 18" . Tosin ens kesäksi varmaan 10" levee vanne taakse renkaiksi 225/35 17".

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 14.10.2009 17:40

Ei se isompia kaipaa :D 15 tuumaset istuu omaan silmään mainiosti tuohon autoon.

Takapäähän tulee navansiirtopalat jolla saadaan tämä akselin ja isomman madalluksen aiheuttama ongelma poistettua ja ehkä pieni muokkaus sisälokariin jos tarvis, sielllä on aika mukavasti tilaa mitä nyt oon katellut.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 14.10.2009 20:22

Toinen tapa on tehdä siirtopala akselinja korin väliin. Kumpi sitten on kätevämpi..

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 14.10.2009 20:45

Helpompi tehdä navan väliin, tukevampi tai ainakin tukevamman näkönen olis siel akselin ja kori nvälissä. Ja lisäks jos akselin ja korin väliin tekee niin sit muuttuu vähän jo takatolpan asento, ei tosin noin pienellä siirrolla paljoa liiku, mutta kuitenkin vähän.. Myös akselin kiinnityspaikkaa voisi vaihtaa kokonaan.
Itse teen nyt aluksi vaan nuo navansiirtopalat, tekee vaan paksusta materiaalista niin tulee hyvä.

Joo tosiaan tää ilta meni muissa asioissa, niin huomenna jatkoa sitten taas :)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 14.10.2009 21:10

Tuollaisia sais isosta maailmasta valmiina: http://mason-tech.com/greatplatesCW1.asp
Eipä noita(kaan) paha olis teettää.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 15.10.2009 17:46

Joo täytyypi varmaan tuonlaiset palikat väsäillä :)

Äsken armottoman googlauksen jälkeen löytyi tulevalle värille värikoodikin niin yksi juttu lähti taas "to-do-listalta" pois.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 15.10.2009 18:44

Tuollaisia sais isosta maailmasta valmiina: http://mason-tech.com/greatplatesCW1.asp


Avast (virustutka tms.) rupes mulla heti huutamaan Troijalaista heppaa, ku aukaisin tuon linkin...

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 15.10.2009 19:10

sama juttu

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 15.10.2009 19:40

Kuin myös.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 15.10.2009 20:50

No ei tarvi silti jokaisen tähän kirjoittaa, että tulee sellainen. Tyhmäkin toivottavasti tajuaa jo ensimmäisestä viestistä.

Tänään nostin takapään pukeille, pääsee irrottelemaan taka-akselia seuraavaksi.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 15.10.2009 21:27

Vaikka tuskin kerrot mikä väri on tulossa, mutta tiedustelempahan siitä huolimatta. Itseppäs menit kertomaan että oot sävyn löytänyt :D

Minkäslainen kompura tähän tulee?

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 15.10.2009 21:47

huoneistokeskusoranssi pienel helmiäisel ja kärbönfaiber evoskooby konepelti?

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 15.10.2009 22:03

mipa vip gemini phantom bläk med rösteffekt olis varma valinta?

JiiJii
-
Viestit: 30
Liittynyt: 3.1.2007 15:28

ViestiKirjoittaja JiiJii » 15.10.2009 22:44

uskotaan ja toivotaan että flipflopbling helmiäiskikkailut jää jonkun huvipuiston käyttöön karusellin maalaamista varten.

V.A.GcrewPete
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2008 2:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja V.A.GcrewPete » 16.10.2009 16:47

what time it is? tuutko tänää kokeilee bägei rusalle? :D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 16.10.2009 17:54

V.A.GCrew, hiljaa nyt noitte värien kans :D

Väriä en kerro kyllä, toivon vaan ettei tarvi vetää ranteita auki ku seuraan muitten topicceja täällä, ettei kukaan vaan maalaa sil värillä. pieni todennäköisyys kylläkin..:)

Viairin 480c tuo on, eli kohtuu jykevä malli.

Tänään sain haettua marmorilta pienen laatikon ja sit laiskuuttani kävin tilaamassa uudet raidetangot ku en jaksanut irroittaa vanhoja.. :D

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 16.10.2009 21:07

Kyllä täälläkin alkaa asia meininki olee;)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 17.10.2009 16:42

Ihan fiilistelyn vuoksi laitoin tänään maalattuun apurunkoon ekan osan kiinni, eli tuon hammastangon:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva022.jpg

Sitäki saa ens viikolla sit kasattua paljon lisää ku viimein on kaikki osat saatu.

Huomenna olis varmaan hitsauspäivä tiedossa, tänään muovihitsasin tuota etupuskuria, päädyt pitää viel kuumentaa ja taivuttaa niin saa nekin kiinni, sit vaan sisäpuolelta viel sauma kiiinni. Leikkasin myös noihin alla oleviin reunimmaisiin reikiin palat, mutta kolvi päätti hajota joten en niitä vielä kiinni saanut.

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva024.jpg

semmotti

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 17.10.2009 17:48

uiuiaijaioijoiomnomnam. Like the bumper <3

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 18.10.2009 14:37

Nyt saattais toimia vähän jouhevammin vaihteenvalitsinmekanismikin kun sen putsasi kunnolla: http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva026.jpg
Oli yks musta köntti vaan koko systeemi.

Fry
-
Viestit: 72
Liittynyt: 27.3.2007 10:58

ViestiKirjoittaja Fry » 19.10.2009 14:03

erittäin mielenkiintoinen projekti!

mites noitten pussien kanssa nykyään menee lainsäädäntö?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 19.10.2009 16:26

Ne saa laillisesti asentaa, mutta renkaat tyhjänäkään auton kori ei saa osua maahan.. :D

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 20.10.2009 1:44

Melkoinen projekti tämäkin... :D

Eikös nää tällaiset ois ennemmin tuota kävijöiden kalusto-osastoa?


tä? Tämähän vasta kunnon projekti onkin :)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 20.10.2009 10:40

^No kuten huomaat niin tuon viesti on kirjoitettu joskus maaliskuussa. Ja silloin tämä oli ehkä enemmänkin kävijöiden kalusto osaston kamaa.
Nythän tämä jo kuuluu projektiosaston mielenkiintoisimpien joukkoon.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 20.10.2009 20:52

Joo vähän on muuttunu tuosta maaliskuusta tämäkin projekti.. :)

Tänään kerkes tekemään tällasta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva029.jpg

Sitten hajos taas kolvi, hyviä nuo 8euron kolvit, ostin tänään kaksi. Toinen ei lämmenny edes aluksi kunnolla ja toinen kesti sit noiitten alareikien ja puolet takapuolen saumojen tekemisen :D

Huomenna pitää hakee parempi kolvi niin saa tuon loppuun ja pääsee hiomaan tasaiseksi ja sen jälkeen kittaamaan, aika tasanen on jo nyt eli kittiä ei kauheesti tarvi onneks upottaa tuohon :)

Hain tänään uudet yläpään lautaset ja laakerit etutolpille, pääsee niitäki muokkaamaan..

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 20.10.2009 23:00

Eikö halvemmaksi tule hankkia kaasutoiminen pieni liekinheitin tai mikä onkaan (ei jaksa väsyneenä ajatella tarkemmin) :D

Ensimmäisen kerran kun tämän näin ajattelin just et "just näitä ilmestyy enemmän kuin sieniä sateella" mut sanotaan että kokoajan oot mennyt vain parempaan päin.. Mut ihmettelen sitä miten nää ventot voi olla nykyään niin ruosteisia.. Oma vento ei ollut mitään hienoa käyttöä koskaan nähnyt ja silti ruostetta siitä ei löytynyt kuin jarrukilpien päältä.. Mut juu onnea vain rojektiin vielä kerran! :)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 20.10.2009 23:41

Itse olen aina muovihitsannut kuumailmapuhaltimella johon olen tehnyt semmosen suuttimen että ilma tulee semmosta 1cm halkasijaltaan olevasta reijästä!

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.10.2009 1:11

Kuumailmapuhallin pienireikäisellä suuttimella on hyvä. Esmes joku pikkutoho tahtoo olla siitä huono kun lämmittää muovin liian suurelta alalta. Tahtoo ympäröivä muoto muuttua, ja sehän tietää vaan lisää töitä. Tuon puhaltimen toki pitää olla myös hyvä, että kestää puhaltaa pieneen reikään. Kaikki ei sitä palamatta kestä.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 21.10.2009 15:57

Löytyis tallista kaasutohokin mut ei viitti sil lähtee tuhoomaan :D Täytynee ´rakentaa joku suutin puhaltimeen tai sit ostaa viel pari kolvii ku ei tota hommaa olis enää paljo jäljellä..

Ja mitä tohon ruosteisuuteen tulee, niin virheellisten ruosteensuojamateriaalien valinnan takia ainakin tuo oma päässyt mätänemään.. Kaikkialta massat joko kuivunu korpuks jja lohkeillu palasina pois tai sit ollut jotain muovikalvoo jonka väliin vesi ja p*ska on päässyt haperoittamaan peltiä. Mut nyt tehty ruostesuojaukset ite uudestaan hyvin ja muutenkaan tule enää talviajoon tämä auto ollenkaan.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 22.10.2009 17:50

Tänään pitää taas hakee vähän työkaluja niin jää auton laittamiset väliin.

Uusista vanteista oon hieromassa kauppoja, myös muutamat koneistamot on kyselty läpi, josko ne vois mulle parit osat vääntää.
Huomenna nyt viimein olis tarkotus hitsata tuo konehuone reiättömäks :D pitäis saada auto takas rullaavaks ku pitää keulan osia sovitella paikoilleen..

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 23.10.2009 20:10

Tänään eteni vihdoin toi konehuoneen silottelu taas :)
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva030.jpg

Lähetti toi parit bägitarvikkeet, parit hyödylliset työkalut tuli tuossa ostettua myös.
Vanteet saattavat ilmestyä ensi tai seuraavalla viikolla.

Huomenna vois saada lisää kuvia jonkun verran taas.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 24.10.2009 18:16

Jees, konehuonetta hitsattu lisää umpeen, viel olis jäljellä tulipellin reiät ja tulipelti kiinni koriin

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva031.jpg
viel pitäis hioo saumat ja sen jälkeen kittausta tiedossa.

Otin tuon tulipellin irti, helpompi täyttää noi reiät ku se on irtonainen ja sekin laitetaan saumattomasti kiinni koriin sen jälkeen
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva033.jpg

Myös takapää alkaa olemaan taas kasassa, vähän matkaa saumaa pitää vielä tehdä niin se on maalausvalmis.

Etupuskuria muovihitsasin lisää ja aloin karkeella paperilla hiomaan saumoja. Vahvistin takapuolelta alukssi muovihitsaamalla, laitoin sitten vielä pari kerrosta kuitua ja paljon hartsia saumaan, luulisi nyt kestävän jos vaikka sattuu ottamaan kiinni ja taipumaan vähän..

Huomenna jatkuu hommat taas, ehkäpä takakaaren irroitusta tiedossa..

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 25.10.2009 3:47

oisit pitäny sen tulipellin "irtonaisena" :(

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 25.10.2009 9:02

kyllä siihen vramaan se sauman syvennös jätetäänkin, tulee vaan umpinaiseks se sauma, koska en halua mitään rumaa liimamassaa sinne väliin enää. Ja pysyypähän kiinni paremmin kun ei oo enää niitä pultin kiinnityskohtia siinä ollenkaan :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 25.10.2009 18:41

Tänään eteni hommat aikas paljon hitsausten osalta

Pohjasta piti hitsauksien edestä purkaa jarru- ja polttoainelinjat, myös pakoputkea alotin irroittamaan, tuo "aloitin" sana sen takia kun on melkosen ruostunut putki, joten irrotuksessa kestää jonki aikaa :D

Tuleepahan samalla putsattua kaikki lämpölevyt ja muut, ja saa massankin kaikkialle pohjaan :)

Peräpää on muutamaa korikittisaumaa lukuunottamatta valmis, sen jälkeen vaan pohjien hiomista sinne. Myös kylkeä ja pahoin ruostunuttta tankin täyttöputken aluetta aloitettiin purkamaan.

Kuvaa tuli näköjään otettua puskurista joka alkaakin olemaan jo melkoisen valmis. Aloitin hiomaan sitä karkeaa muovia sileäksi ja huomenna saa kittiä niin voi alkaa tasoittelemaan jäljelle jääneitä koloja.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva034.jpg


ja pikkuinen loppukevennys, sen tarjoaa tällä kertaa kuskinpuoleinen takajalkatila:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva035.jpg

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 25.10.2009 20:28

Kohtuu happaman näköinen lattia :( Kerralla tosiaan vaan kaikki paikat läpi, eipähän mene yöunet.

Pumpperi näyttää lupaavalle!

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 25.10.2009 21:34

Puskuri näyttää hyvältä! :) Ei varmaan tartte ihan hulluna kittiä.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 25.10.2009 21:49

Tuo lattiahan on aika normaalin näköinen mk3 Volkkariksi ;).

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 28.10.2009 21:16

Pikkasen ollaan hitsattu taas, kuvamatskua ei oo ehtiny ottaa. Etupuskurille tuli haettua hiomapaperia ja kittiä. Myös kuviosaha tuli haettua nii pääs vähän peltiä leikkelemään :)

Katotaan jos huomenna sais kuvaakin taas, tämä ilta meni käyttöauton kunnostamisessa niin ei ehtinyt Ventoa juurikaan laitella.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 31.10.2009 17:16

Tänään tein ton kuuluisan "passenger side frame notchin" :
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva037.jpg

Vielä pitäis noi etupään molemmat puolet kaapia vanhoista massoista ja kurasta, saa sit laittaa uudet siistin näköiset massat sinne.

Sit tuli putsailtua taka-akselia ja kylkeäkin leikattua hieman, tuohon saa ensi viikolla korjauspalat :)
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... uva038.jpg

go_gale
-
Viestit: 69
Liittynyt: 31.1.2008 14:55

ViestiKirjoittaja go_gale » 1.11.2009 17:19

Tämähän alkaa vaikuttaa ihan hyvältä jo.. :)
mutta mitäs meinasit katastusmiehelle valehdella tosta frame notchista?

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 1.11.2009 18:26

voikohan tätä projektia suurempaa ajanhukkaa olla olemassa?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 1.11.2009 18:44

Mitäs ajanhukkaa tässä on?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.11.2009 18:56

No jokainen tekee autollensa mitä haluaa. Eihän tässä olla tekemässä kuin ruosteiden poistoa, maalaus ja uus alusta? aika moni muukin tekee sellaista vanhaan autoon.

Jos ei huomenna niin toivottavasti tiistaina tulee korjauspalat tuohon takapäähän, saa sit vaihtaa tuon helman toiselle puolellekkin, sen jälkeen vielä takajalkatilat niin pitäis olla ruostehommat takanapäin tämän auton osalta.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 1.11.2009 21:55

voikohan tätä projektia suurempaa ajanhukkaa olla olemassa?

Kai kommentissa piilee jonkinlaista huumoria?
Jos ei niin hiukan voisi perustella, jos noinkin ankaraa kritiikkiä alkaa tulemaan. Tuollaisenaan luokittelen kommentin täysin paskan puhumiseksi.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 1.11.2009 22:27

Kai siinä viitataan siihen että parempiakin aihioita löytyisi. Minulta ainakin lähtee respectit ihmisille jotka tekevät itse muutakin kun vaihtavat vanteet. Olisko Neunilla jotain tietoa niistä ball joint extendereistä ja tie rod flip kiteistä?

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 2.11.2009 13:03

se on vaan semmonen juttu että kun tarpeeks pahasti paskaa näppinsä jonkin laitteen kanssa ei siitä henno luopua koska tietää minkälainen kinneri se on.. itsellä ainakin tälläinen tapaus yhden foordin kohdalla.. :) mutta saapaha nähdä miten tuon oman venton kanssa tulee tapahtumaan.. käyttiksenä ainakin yritän pitää.......

osku8
-
Viestit: 132
Liittynyt: 31.8.2009 20:52

ViestiKirjoittaja osku8 » 2.11.2009 23:28

Mitäs ajan hukkaa tää muka on??Eipä sitä valmiissa maailmassa oo parempaakaan tekemistä.. Hyvää jälkee tulos.. Mielen kiinnolla seura

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 3.11.2009 0:02

No jokainen tekee autollensa mitä haluaa.


Tässä on se oikea lause. Kuka ajattelee mistäkin että on ajanhukkaa tai ei. Jokainen tekee sitä mistä ite tykkää.

Thump`s up to project, todella hienoo katseltavaa. Oispa itelläkin rahkeita laittaa pussit alle.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 3.11.2009 12:20

nimenomaan^^ joillakin ei ole parempaa tekemistä kuin auton rakennus.. jotkut rassaa eukkoonsa illat toiset taas ei..ja toiset kitisee toisten tekemisistä iltaisin..
mielestäni tämä on hyvä esimerkki auton pitämisestä.. :D jotkut pistäis ylihinnalla kiertoon..

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 3.11.2009 18:13

Kiitoksia "tukemisesta" :)

Meni marmorikeikaks parin peltiosan tilaus jälleen kun luovuttaja-auto oli lähes yhtä mätä kun tuo omanikin :D eli hitsaus siirtyy nyt parilla päivällä..
Bägeihin liittyvää tavaraa saa toivottavasti tällä viikolla lisää ja muutenkin kaikkee pientä tilpehööriä on ehtinyt haalimaan käyttöauton korjaamisen (lue, tontittamisen) ohessa.

Huominen menee viel käyttiksen kans, mut joskohan torstaina sais vaikka jotain suurempaakin aikaiseksi :)

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja samihaataja » 3.11.2009 18:54

eihän ole tulossa porschen väriä päälle? ;) minkäs merkkinen toi alusta on?

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 3.11.2009 22:04

eikös tuo ole jom/fk?
itselle tulossa weitecin korkeus/jäykkyys säädettävä.. mutta se onkin KÄYTTIS :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.11.2009 22:35

ei taida vielä pussit kuulua jomin tai fk:n valikoimaan.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 4.11.2009 17:22

Joo käyttikseks mä tän ostinkin :) mut kesäkäyttis tätä nykyä tulossa siis.. Marmorille pistettiin tänään tehtäväks selvitellä parin palikan hintaa ja saatavuutta, ei oikein etkasta selvinnyt vielä.. eli saattaa nyt viikko kestää osien saamisessa.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 7.11.2009 20:28

Ameeriikan tuliaisia :)

Kuva

Eli selvennykseksi: 8 kappaletta Ascon 3/8" magneettiventtiileitä, noilla ja 1/4" ilmalinjoilla pitäis auton nousta ja laskea hyvin nopeasti ;) alunperin piti laittaa manuaalitoimiset vipukatkaisimet, nälkä kasvaa syödessä ja tulipa hommattua sitten noi.

silvarello
-
Viestit: 26
Liittynyt: 3.12.2007 13:15

ViestiKirjoittaja silvarello » 7.11.2009 22:22

Täyttövenat tankin kylkeen, poistoventtiilit lähelle pyöriä ja 150 psi painetta. Tulee nopea, mutta vaikea passata tasalleen. Mitä nopeampi, sitä epätarkempi. Aina on kallellaan jonnekkin suuntaan ja ovi auki kurkittava ettei vaan olla liian korkeella. Siinähän menis maine...
Myös kunnon pohjaanlyönti kumet kannattaa olla, reilua tuhatta kiloa kun tiputtelee tukivarrenpäälle.
Omassa harrastepelissä on Airidetechnologiesin sarja elektronisella ohjainlaitteella, jossa kolme muistipaikkaa korkeuksille. Järjestelmä mittaa korkeuden ilmanpaineen mukaan ja kuitenkin meinaan tulla hulluksi, kun jo yksi hyvinsyönyt jantteri vaikuttaa auton korkeuteen ihan jonkunverran ja oven raosta tulee sit kurkittua auto balanssiin. Tämä ongelma siis autoa nostettaessa. Korkeus ei muutu niin paljoa kun auto jo ajokorkeudessa lastin kasvaessa. Nyt talven aikana päivitänkin tuon järjestelmän vielä korkeusantureilla niin tämäkin ongelma poistuu.
Näitä juttuja kannattaa otta huomioon , kun alkaa tuulijousten kanssa turaamaan. Kaukosäädin on myös hauska lelu, ainakin marketin pihalla...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.11.2009 8:17

ovi auki kurkittava


Ei taida VAG:ssa ovi aueta jos joku kulma ylempänä kuin muut. Kiinni laittamisesta puhumattakaan. =D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 8.11.2009 10:41

Aluksi ainakin tarkoitus rakentaa pelkkä FB-järjestelmä, jolloin häviää tuo ongelma, että auto olisi kallellaan sivusuuntaan. Ja Itse kun tuota rakennan niin teen kyllä sillain että auto ei tule makaamaan ikinä minkään tukivarren päällä esim. Eli pohja osuu maahan ennen tukivarren ja apurungon korvakkeen kohtaamista.

silvarello
-
Viestit: 26
Liittynyt: 3.12.2007 13:15

ViestiKirjoittaja silvarello » 8.11.2009 11:46

Kyllä se silti voi olla kallellaan jos paino muuttuu sivusuunnassa. FrontBack järjestelmällä tarkoitatko sitä että käytät pelkästään neljää ventiiliä? Eli yksi tyhjennys/täyttö Per auton puoli. Siinä on ongelmana ilman siirtyminen pussista toiseen ja auton kaarrekäyttäytyminen heikkenee. Jos taas käytät kahta vipua ja kahdeksaa venttiiliä , eli kaksi venttiiliä on kytketty aina rinnan per auton etu/takapuoli, niin mitäs tapahtuu kun sinulla on itsesi lisäksi kaksi matkalaista? takapenkkiläisen on istuttava keskellä autoa tai auto ei ole suorassa. Sama ongelma on jos vaikka yksi pyörä on töyssyn päällä. Tämän ongelman vakavuus on kiinni aikapaljon pussien kantavuudesta , auton leveydestä ja painosta.
Suosittelen että käytät kahdeksaa venttiiliä , neljää painemittaria ja kuutta vipua: Joka pyörä erikseen ja lisäksi etu/taka -pää. Vivut siis kolmitoimisia ja palautuu keskiasentoon.
Tässäkin joudut passaamaan auton balanssia kun se lihavin kaverisi hyppää autoon, mutta onpahan edes "työkalut" siihen ja mittarien mukaan voit arvioida tilannetta.
Oman auton järjestelmässä näen siis joka pussin paineen ja siinä on vielä kolme ennakolta ohjelmoitavaa pika-asetusta. Siltikin männeenä kesänä sain muutaman puhelun takana ajavasta autosta, että autoni on kallellaan. Lisäksi pohjakosketuset on arkipäivää kun paino vaihtelee. Tosin muutama raapaisu vaan nostaa tunnelmaa. Nopeudesta en kuitenkaan lähtisi tinkimään, koska nälkä kasvaa syödessä siinä lajissa...
Auto pitää olla rullaava pussit tyhjänä eli tuo ihan tonttiin ei käy, jos meinaat katsastaa. senttikin riittää. Lisäksi järjestelmä ei saisi olla ajon aikana säädettävä, joka minusta ainakin tuntuu hieman idioottimaiselta... Muista myös e-hyväksynnät tuon ikäisessä.

jonPPa89
-
Viestit: 67
Liittynyt: 4.8.2008 19:23

ViestiKirjoittaja jonPPa89 » 22.11.2009 18:16

onko mitään uutta saatu aikaiseksi kun on hiljaiseloa täällä ollut?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 23.11.2009 16:33

Käyttöauton/autojen kanssa taisteltu, siinä mennyt suurin aika. Mutta Ventoon on tehty osahankintoja, peltien saamisessa kestänyt kauan, niitä on VV-auton kanssa selvitelty, nyt ne kuitenkin ovat tilauksessa ja tulevat todennäköisesti ensi viikolla. Sitten loput hitsaukset ja pohjien teko niin saa vihdoin maalarille tämän. Sen jälkeen alkaakin sitten kasaaminen :)

Fry
-
Viestit: 72
Liittynyt: 27.3.2007 10:58

ViestiKirjoittaja Fry » 15.12.2009 18:53

no,joko on valmista ? ;p

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 15.12.2009 21:04

paalissa.. no ei kait. Edelleen osia odotellaan, joululomalla olis tarkotus hitsata loppuun niin sais maalaukseen.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 16.12.2009 19:03

Noniin, tänään sain peltiosat, eihä siin kauaa mennykkää.. eli viikon päästä alkaa lomat niin voisi tätä tehdä ;)

Aurinkoinen_
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.10.2006 8:02

ViestiKirjoittaja Aurinkoinen_ » 31.1.2010 14:19

Onkos tämä edistyny kuinkaan?

Jorrma
-
Viestit: 151
Liittynyt: 6.7.2004 23:25

ViestiKirjoittaja Jorrma » 7.2.2010 19:51

Kuvia?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa