Projekt: Vento
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18.9.2008 20:11
Lueskelin tossa tota edellistäkin sivua... jestas mitä itkemistä joidenkin toimesta. On se kumma millanen stressi otetaan toisen autosta. Tän kun on kaiken lisäksi tarkoituskin olla ERILAINEN kiesi.
Palautehan on aina sallittua mut vois vähän ajatella mitä sitä tulee kirjotettua. Kaikkien maku ei vaan yksinkertasesti ole 100% samanlainen. Oman maun mukaanhan näitä laitetaan, eli pääasia että ite tykkäät.
Ja voin kertoo että tykkään minäkin :) vanteet vois tosin olla toiset... Toi käyköön palautteesta mun osalta. ;)
Palautehan on aina sallittua mut vois vähän ajatella mitä sitä tulee kirjotettua. Kaikkien maku ei vaan yksinkertasesti ole 100% samanlainen. Oman maun mukaanhan näitä laitetaan, eli pääasia että ite tykkäät.
Ja voin kertoo että tykkään minäkin :) vanteet vois tosin olla toiset... Toi käyköön palautteesta mun osalta. ;)
on kyllä erikoisen näköinen peli ei voi muuta sanoa :)
mutta itse asiaan.. http://www.oulunpolar.fi/autovaruste/st ... nteet.html tuolla näyttäis olevan aika kohtuun hyvän näköisiä vanteita ventoon.. itselleni katsellut ja tässä ohimennen aattelin pistää linkin jos saittuis nappaamaan joku malli sinunkin silmään jos 14" pistää hanttiin..
mutta itse asiaan.. http://www.oulunpolar.fi/autovaruste/st ... nteet.html tuolla näyttäis olevan aika kohtuun hyvän näköisiä vanteita ventoon.. itselleni katsellut ja tässä ohimennen aattelin pistää linkin jos saittuis nappaamaan joku malli sinunkin silmään jos 14" pistää hanttiin..
Tosiaan, kuten redi sanoi, voin kuvitella nuo vanteet jonkun Honda Integran alla, en omassa autossani. Tänään pitäis lähtee jonki ajan päästä testaileen 14 tuumasia vanteita alle, täytyy muutama kuva varmaan laittaa illalla sitten.
Ja BugRunit tosiaan siirtyi vuodella eteenpäin mun osalta, joten Vento näkyy Tiksin kaduilla tänäänkin..
Ja BugRunit tosiaan siirtyi vuodella eteenpäin mun osalta, joten Vento näkyy Tiksin kaduilla tänäänkin..
Leveämpiä vanteita odotellessa on hyvä välillä kuvata, eli käytiin possen kans kuvia näppäsemässä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... vento2.jpg

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... vento2.jpg
ootsä muuten oikeesti käyttäny katsarilla tolla madalluksella ventoo?
voi olla isomman tai pienemmän voitelun paikka että ei inssillä kulmakarvat kurtistele tota tarkastaessa :D
no mahtuuko se röökitoppa ees kallelleen sinne?? :D
eihän tolla voi oikeesti ajaa missään :D makee se silti on!
195/40 nakkia alle vaan.. saatavuus voi olla vaan ongelmallinen?
voi olla isomman tai pienemmän voitelun paikka että ei inssillä kulmakarvat kurtistele tota tarkastaessa :D
no mahtuuko se röökitoppa ees kallelleen sinne?? :D
eihän tolla voi oikeesti ajaa missään :D makee se silti on!
195/40 nakkia alle vaan.. saatavuus voi olla vaan ongelmallinen?
-
- -
- Viestit: 27
- Liittynyt: 2.1.2008 2:51
- Viesti:
http://camskill.co.uk/products.php?plid=m4b0s461p12900
Eipä siihen kovin kummosta muutosta tule. Mutta toi 195/40 on aika hitosti venyvä jo ysille!
Tossa 205/40 17 ja 9" vanne: http://mk.kuvat.fi/kuvat/Autot/Mam/reng ... maller.jpg
Eipä siihen kovin kummosta muutosta tule. Mutta toi 195/40 on aika hitosti venyvä jo ysille!
Tossa 205/40 17 ja 9" vanne: http://mk.kuvat.fi/kuvat/Autot/Mam/reng ... maller.jpg
Täältä löytyy koko sarja... :)
Hassua että 13 vuoden ja neljän muuton jälkeen nuo edelleen löytyvät hyllystä...
Hassua että 13 vuoden ja neljän muuton jälkeen nuo edelleen löytyvät hyllystä...
Pikkupäivitystä..
Yhdistetyn kulutuksen uusi pohjalukema, 5.9l/100km :D
Meni alle kuuden litran joten tänään hain thulen kattokaiteet ja mäntypuuta katolle nii jos sais vähän tota kulutusta taas nostettua suuremman ilmanvastuksen kera :)
Toi kattoteline tulee tosin olemaan varmaan kii vaan tapahtumissa, huomen vois pari kuvaa laittaa.
Vanteita edelleen odottelen, pitäisi tällä viikolla saapua :)
Yhdistetyn kulutuksen uusi pohjalukema, 5.9l/100km :D
Meni alle kuuden litran joten tänään hain thulen kattokaiteet ja mäntypuuta katolle nii jos sais vähän tota kulutusta taas nostettua suuremman ilmanvastuksen kera :)
Toi kattoteline tulee tosin olemaan varmaan kii vaan tapahtumissa, huomen vois pari kuvaa laittaa.
Vanteita edelleen odottelen, pitäisi tällä viikolla saapua :)
Pientä päivitystä tännekkin, jotain tarroja, tontitusta, sumarien kunnostusta yms. pientä siistimistä tehty:
Nykyinen maavara päivityksen jälkeen:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa148.jpg
kattotelineen täytettä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa151.jpg
Sumarit tuli purettua, koska evo1-sumuvalot rupesivat lahoamaan totaalisesti. Eli umpiot maalattu uusiksi, lasit kevyesti tummennettu ja kasattu kunnon liimalla.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa153.jpg
Sisustaa tuli siistittyä sen verran, että imuroitu ja putsattu todella huolellisesti ja vanhan omistajan tuningit vaaleansiniset matot tuli heitettyä pois ja hommattua tilalle uudet tummanharmaat.

Nykyinen maavara päivityksen jälkeen:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa148.jpg
kattotelineen täytettä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa151.jpg
Sumarit tuli purettua, koska evo1-sumuvalot rupesivat lahoamaan totaalisesti. Eli umpiot maalattu uusiksi, lasit kevyesti tummennettu ja kasattu kunnon liimalla.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa153.jpg
Sisustaa tuli siistittyä sen verran, että imuroitu ja putsattu todella huolellisesti ja vanhan omistajan tuningit vaaleansiniset matot tuli heitettyä pois ja hommattua tilalle uudet tummanharmaat.
Noniin, jatketaampa tätäkin taas.
Eli perjantain Eurocruisingit jäivät viimeiseksi esiintymiseksi tällä ulkoasulla, nyt olis tarkotus laittaa auto ihan uusiks ensi kesää varten.
Aluksi pitää hoitaa nuo peltihommat eli hitsaukset ja pohjien tekeminen, sen jälkeen sit tekniikan ja sisustan pariin.
Eli tänään kun oli aurinkoinen päivä niin päätin repiä sisustan ja kaiken kertyneen roinan ulos autosta. Alta paljastui tutut ruostereiät joita revin vielä suuremmiksi:
kuskin puoli:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa157.jpg
ja apukuskin puoli:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa159.jpg
Takakontti oli hieman kostea johtuen toisen takavalon alla olevista 5 reiästä, lattiaverhoilu mukavasti märkä, ja varapyöräkotelon "äänieristeet" homeessa. Kontissa ei silti ole yhtään hapanta kohtaa joten sinne riittää sen putsaus ja kunnollinen maalaus.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa158.jpg
Eli tästä nyt aloitetaan. Aluksi takaperäpellin, apukuskin puolen helmakotelon, takalattian ja takakaaren peltityöt.
Eli perjantain Eurocruisingit jäivät viimeiseksi esiintymiseksi tällä ulkoasulla, nyt olis tarkotus laittaa auto ihan uusiks ensi kesää varten.
Aluksi pitää hoitaa nuo peltihommat eli hitsaukset ja pohjien tekeminen, sen jälkeen sit tekniikan ja sisustan pariin.
Eli tänään kun oli aurinkoinen päivä niin päätin repiä sisustan ja kaiken kertyneen roinan ulos autosta. Alta paljastui tutut ruostereiät joita revin vielä suuremmiksi:
kuskin puoli:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa157.jpg
ja apukuskin puoli:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa159.jpg
Takakontti oli hieman kostea johtuen toisen takavalon alla olevista 5 reiästä, lattiaverhoilu mukavasti märkä, ja varapyöräkotelon "äänieristeet" homeessa. Kontissa ei silti ole yhtään hapanta kohtaa joten sinne riittää sen putsaus ja kunnollinen maalaus.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa158.jpg
Eli tästä nyt aloitetaan. Aluksi takaperäpellin, apukuskin puolen helmakotelon, takalattian ja takakaaren peltityöt.
Tänään oli vuorossa seuraavaa: toiset vanteet alle, alustaa ruuvasin paljon ylöspäin, jotta työskentely helppottui, purin keulan ja hieman osia jo moottoritilastakin.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa163.jpg
Apukuskin puoleinen mätä oli ilo repiä irti:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa160.jpg
Myös polttoainesäiliön täyttöaukon ympärys oli edellisen omistajan evotuksen myötä erittäin rapsakassa kunnossa:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa162.jpg
Jotta kaikki mk3 omistajat eivät näitä kuvia katsellessaan saa traumoja niin pistetään loppuun vielä kuva ruosteettomasta keulasta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa164.jpg
Siitä jo isompia möhkäleitä poistettu, tällä viikolla kone pois ja apurunko, tukivarret sun muut maalaukseen ja puslien vaihtoon. Sit armoton massojen, maalien ja turhien osien kaapiminen tuolta.
jatkuu..
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa163.jpg
Apukuskin puoleinen mätä oli ilo repiä irti:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa160.jpg
Myös polttoainesäiliön täyttöaukon ympärys oli edellisen omistajan evotuksen myötä erittäin rapsakassa kunnossa:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa162.jpg
Jotta kaikki mk3 omistajat eivät näitä kuvia katsellessaan saa traumoja niin pistetään loppuun vielä kuva ruosteettomasta keulasta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa164.jpg
Siitä jo isompia möhkäleitä poistettu, tällä viikolla kone pois ja apurunko, tukivarret sun muut maalaukseen ja puslien vaihtoon. Sit armoton massojen, maalien ja turhien osien kaapiminen tuolta.
jatkuu..
Eilen lähti takapuskuri pois, alta tuli esiin lisää noita ruosteita ja kaikki reiät josta vesi vuosi sisään:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa165.jpg
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa166.jpg
tarkotuksena oli siis irroittaa bensatankki, no pienellä pantojen koputuksella sehän meinasi tippua ilman pulttien avauksiakin sieltä. Pannat lopulta katkoiin peltisaksilla kun kiinnitysppultit olivat ruostuneet yhdeksi möykyksi.
Tankin sain irti ja mukana tuli ämpärillinen hiekkaa ja muuta ryönää mitä oli jäänyt sisälokarin ja täyttöputken paisuntakohdan yläpuolelle vuosien aikana:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa167.jpg
Nyt kun tankki on irroitettu niin voi vähän turvallisemmin mielin hitsata tuota apukuskin puolta kun siinä ei ole polttoainetta kuumottamassa.
Vois melkein ostaa jonkun neliskanttisen alumiinisäiliön ja hitsata sille uuden muotoinen pohjalevy ja siirtää koko tankki sisäpuolelle ja täyttöletkukin pois auton kyljestä. Tankki tulee kohtuu alhaalle matalassa autossa ja tuosssakin oli muutamat hyvät naarmut jo tullut.
Lisäksi eilen purin lisää moottoritilaa, jos tänään vaikka sais pakosarjan jumiutuneet pultit auki ja sit vois nykästä koneen irti i rungosta.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa165.jpg
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa166.jpg
tarkotuksena oli siis irroittaa bensatankki, no pienellä pantojen koputuksella sehän meinasi tippua ilman pulttien avauksiakin sieltä. Pannat lopulta katkoiin peltisaksilla kun kiinnitysppultit olivat ruostuneet yhdeksi möykyksi.
Tankin sain irti ja mukana tuli ämpärillinen hiekkaa ja muuta ryönää mitä oli jäänyt sisälokarin ja täyttöputken paisuntakohdan yläpuolelle vuosien aikana:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa167.jpg
Nyt kun tankki on irroitettu niin voi vähän turvallisemmin mielin hitsata tuota apukuskin puolta kun siinä ei ole polttoainetta kuumottamassa.
Vois melkein ostaa jonkun neliskanttisen alumiinisäiliön ja hitsata sille uuden muotoinen pohjalevy ja siirtää koko tankki sisäpuolelle ja täyttöletkukin pois auton kyljestä. Tankki tulee kohtuu alhaalle matalassa autossa ja tuosssakin oli muutamat hyvät naarmut jo tullut.
Lisäksi eilen purin lisää moottoritilaa, jos tänään vaikka sais pakosarjan jumiutuneet pultit auki ja sit vois nykästä koneen irti i rungosta.
Aika hyvin sai kaiken purettua pois, huomiseks jäi vielä kannakkeiden avaus, vetarien laipat auki ja sit voikin nykästä koneen pois.
Pohjakin oli yllättävän hyvässä kunnossa vaikka oli matala, tai ehkä se ei ollu tarpeeks matala ku ei paljoo jälkiä ollut :D
Öljypohjassa muutama kosketus, apurungosta oli veistynyt vähän palaa pois, kattiin oli joku osunut ja muutama kosketus pohjapelteihin.
Huomenna jatkuu hommat.
Pohjakin oli yllättävän hyvässä kunnossa vaikka oli matala, tai ehkä se ei ollu tarpeeks matala ku ei paljoo jälkiä ollut :D
Öljypohjassa muutama kosketus, apurungosta oli veistynyt vähän palaa pois, kattiin oli joku osunut ja muutama kosketus pohjapelteihin.
Huomenna jatkuu hommat.
Noniin, koneen sain tänään poistettua keulalta, lähti helposti pois.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa170.jpg
aika loppu kaikki tiivisteet tuosta, takapuolelta ja pohjasta kone aivan öljyn peitossa. Mitään muuta hälyttävää ei oikeestaan löytynyt, mitä nyt hammastangon kuskin puoleinen suojakumi ihan räjähtänyt kiinnikkeineen kaikkineen ja hammastangon sisällä hiekkaa yms... :D
Otin sitten seuraavaksi kojelaudan pois kokonaan, pitäis vielä repiä lämppäri ja raitisilmasuodatin pois ja ruveta sovittelemaan kaikkea roinaa konehuoneesta tuonne tulipellin sisäpuolelle ohjaamoon.
Kuva nyt vielä tuosta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa172.jpg
Äsken viel ennen pimeän tuloa merkkasin ja pujotin kaikki johdot konehuoneesta ohjaamon puolelle. Sieltä niille olisi tarkoitus tehdä uusi reitti joka kulkee lokarin alta.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa173.jpg
Tuossa kuvassa kaikki johdot pujoteltu ja muutenkin selvitelty kaikki suurinpiirtein selväksi
Edestä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa174.jpg
Huomenna vois alkaa kaikkea muuta turhaa karsimaan tuolta pois, sit pitäis kaikki massat ja saumamassat kaapia pois myös.
Lisäksi voisi tuupata koko auton talliin niin saisi purettua apurungon ja hammastangon maalaukseen, ja hitsaushommat voisi myös aloittaa sit samalla.
Lisää huomenna.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa170.jpg
aika loppu kaikki tiivisteet tuosta, takapuolelta ja pohjasta kone aivan öljyn peitossa. Mitään muuta hälyttävää ei oikeestaan löytynyt, mitä nyt hammastangon kuskin puoleinen suojakumi ihan räjähtänyt kiinnikkeineen kaikkineen ja hammastangon sisällä hiekkaa yms... :D
Otin sitten seuraavaksi kojelaudan pois kokonaan, pitäis vielä repiä lämppäri ja raitisilmasuodatin pois ja ruveta sovittelemaan kaikkea roinaa konehuoneesta tuonne tulipellin sisäpuolelle ohjaamoon.
Kuva nyt vielä tuosta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa172.jpg
Äsken viel ennen pimeän tuloa merkkasin ja pujotin kaikki johdot konehuoneesta ohjaamon puolelle. Sieltä niille olisi tarkoitus tehdä uusi reitti joka kulkee lokarin alta.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa173.jpg
Tuossa kuvassa kaikki johdot pujoteltu ja muutenkin selvitelty kaikki suurinpiirtein selväksi
Edestä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa174.jpg
Huomenna vois alkaa kaikkea muuta turhaa karsimaan tuolta pois, sit pitäis kaikki massat ja saumamassat kaapia pois myös.
Lisäksi voisi tuupata koko auton talliin niin saisi purettua apurungon ja hammastangon maalaukseen, ja hitsaushommat voisi myös aloittaa sit samalla.
Lisää huomenna.
Tulee niin cleani ku tosta vaan pystyy tekemään, aika paljon lähtee turhaa pois ja ehkä jopa ihan hyödyllisiäkin varusteita, mutta auto ei muutenkaan tule enää talviajoon ikinä niin ei niillä niin väliä.
Näillä näkymin tuo sama kone vaan kunnostettuna ja ulkoisesti hyvin siistinä. Saa nähä sit jos innostuu jotain muuta sinne vaihtamaan.. Autosta tulee kuitenkin niin matala ja epäkäytännöllinen niin riittää aivan mainiosti tuo nykyinen kone, taloudellinenkin se on.
Pitäis mennä pian taas jatkamaan, illalla lisää stooria.
Näillä näkymin tuo sama kone vaan kunnostettuna ja ulkoisesti hyvin siistinä. Saa nähä sit jos innostuu jotain muuta sinne vaihtamaan.. Autosta tulee kuitenkin niin matala ja epäkäytännöllinen niin riittää aivan mainiosti tuo nykyinen kone, taloudellinenkin se on.
Pitäis mennä pian taas jatkamaan, illalla lisää stooria.
Tän päivän hommat tehty.
Aluksi kaikki irrotettu osa pusseihin talteen ja varastoon. Sen jälkeen piti tallia järjestellä sen verran et auto mahtu edes sisään.
No lopulta saatiin koko biili sisään ja jäi vielä työskentelytilaakin tuonne suureen talliin.
Siellä se saa nyt viettää talven yli.
Sit viel tehtiin kevyt homma illalla, eli aloitettiin noi ruostetyöt. Takakontti purettiin kaikesta irtoroinasta ja sitten porailemaan hitsauspisteitä auki. Lopulta vanha ruosteenraiskaama takapelti lähti nätisti irti ja soviteltiin uusi pelti tilalle:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa176.jpg
Huomenna kaikki vanhat korikitit ja ruosteet vielä saumakohdista pois niin voi tuota ruveta hitsaamaan jo kiinni.
Keulan puolelta ehdin tänään purkaa vaan ohjaustehostimen letkuja, pitää auto nostaa pukeille joku päivä niin saa tiputtaa apurungon pois.
jepjep.
Aluksi kaikki irrotettu osa pusseihin talteen ja varastoon. Sen jälkeen piti tallia järjestellä sen verran et auto mahtu edes sisään.
No lopulta saatiin koko biili sisään ja jäi vielä työskentelytilaakin tuonne suureen talliin.

Siellä se saa nyt viettää talven yli.
Sit viel tehtiin kevyt homma illalla, eli aloitettiin noi ruostetyöt. Takakontti purettiin kaikesta irtoroinasta ja sitten porailemaan hitsauspisteitä auki. Lopulta vanha ruosteenraiskaama takapelti lähti nätisti irti ja soviteltiin uusi pelti tilalle:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa176.jpg
Huomenna kaikki vanhat korikitit ja ruosteet vielä saumakohdista pois niin voi tuota ruveta hitsaamaan jo kiinni.
Keulan puolelta ehdin tänään purkaa vaan ohjaustehostimen letkuja, pitää auto nostaa pukeille joku päivä niin saa tiputtaa apurungon pois.
jepjep.
Tänään tuli hiottua puhtaaksi takapellin kiinnityspinnat ja poistettua turhia massoja, etteivät käryä hitsatessa.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa178.jpg
Tuossa tän hetkinen tilanne, viikonloppuna olisi tarkoitus hitsailla perä kasaan ja sit pääsee apukuskin puolen kyljen pariin.
Jatkoin taas keulan purkua, auto pukeille ja renkaat irti. Sit ihmettelemään mistä apurunko on kiinni, eipä se ole kuin muutamalla pultilla, jotka kaikenlisäksi lähti vielä tosi helposti auki.
Huomenna olis tarkoitus irrottaa apurunko ja jarrut edestä niin voi niitä ruveta puhdistelemaan ja maalaamaan.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa179.jpg
Jatketaan huomenissa.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa178.jpg
Tuossa tän hetkinen tilanne, viikonloppuna olisi tarkoitus hitsailla perä kasaan ja sit pääsee apukuskin puolen kyljen pariin.
Jatkoin taas keulan purkua, auto pukeille ja renkaat irti. Sit ihmettelemään mistä apurunko on kiinni, eipä se ole kuin muutamalla pultilla, jotka kaikenlisäksi lähti vielä tosi helposti auki.
Huomenna olis tarkoitus irrottaa apurunko ja jarrut edestä niin voi niitä ruveta puhdistelemaan ja maalaamaan.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa179.jpg
Jatketaan huomenissa.
Helposti takapelti irtos ku poraili vaan auki hitsipisteet :)
Tulipas taas tänään purettua lisää tota.
Apurungon tipautin pois, nyt pitäis se vaan purkaa osiksi, putsata, vaihtaa puslat ja maalata kaikki.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa180.jpg
Moottoritilan puoli näyttää nyt tältä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa181.jpg
Vielä pitäisi purkaa taakse menevät jarruputket, jarrusylinteri ja jotain muuta pientä. sitten pääsee putsaamaan massoja ja korikittejä saumoista :) Sen jälkeeen pitääkin tehdä tilaa vetoakseleille vähäsen ja jos ihan villiks rupee niin nostais apurunkoa hieman.
Sisäpuolelta aloitin purkamaan kojelaudan tukirunkoa ja huomenna jos saisi irrotettua lämmityslaitteen kokonaisuudessaan ja sen takana olevan pulttikiinnitteisen tulipellin. Tämä kaikki siis sen takia että tulipelti pitäisi hitsata lähes reiättömäksi.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa182.jpg
Oli uskomattoman "mukava" homma irrottaa tuo osa, vaikka se ei ollut kuin kuudella pultilla kiinni.
Lopuksi kuva sisältä, onneks kaikki sähköjohdot sun muut elektroniikat ovat tuosssa yhdessä nurkassa siistissä läjässä niin ei tarvitse niiden kanssa tapella, helppo oli selvittää ne ilman liittimien avauksia.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa183.jpg
Sellasta.
Tulipas taas tänään purettua lisää tota.
Apurungon tipautin pois, nyt pitäis se vaan purkaa osiksi, putsata, vaihtaa puslat ja maalata kaikki.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa180.jpg
Moottoritilan puoli näyttää nyt tältä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa181.jpg
Vielä pitäisi purkaa taakse menevät jarruputket, jarrusylinteri ja jotain muuta pientä. sitten pääsee putsaamaan massoja ja korikittejä saumoista :) Sen jälkeeen pitääkin tehdä tilaa vetoakseleille vähäsen ja jos ihan villiks rupee niin nostais apurunkoa hieman.
Sisäpuolelta aloitin purkamaan kojelaudan tukirunkoa ja huomenna jos saisi irrotettua lämmityslaitteen kokonaisuudessaan ja sen takana olevan pulttikiinnitteisen tulipellin. Tämä kaikki siis sen takia että tulipelti pitäisi hitsata lähes reiättömäksi.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa182.jpg
Oli uskomattoman "mukava" homma irrottaa tuo osa, vaikka se ei ollut kuin kuudella pultilla kiinni.
Lopuksi kuva sisältä, onneks kaikki sähköjohdot sun muut elektroniikat ovat tuosssa yhdessä nurkassa siistissä läjässä niin ei tarvitse niiden kanssa tapella, helppo oli selvittää ne ilman liittimien avauksia.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa183.jpg
Sellasta.
Tänään lähti vihdoin irti jarrutehostin. Lisäksi lämmitys/puhallinlaite lähti pois tulipellin edestä. Lämmityslaitteesta poistin vesikiertoisen kennon, pitää tuo lämmitys hoitaa jollain muulla keinolla sitten.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa185.jpg
Nyt on helppo työskennellä ja ei tarvi ainakaa pelätä mitään tulipaloja kun hitsaa reikiä umpeen tuosta tulipellistä. Tulipeltiin jää näillä näkymin reiät ohjausakselille, jarrutehostimelle/sylinterille, kaasu ja kytkinvaijerille (ellei vaihdeta automaattilaatikkoa).
Tulipellin kiinnitys toteutetaan ohjaamon puolelta jolloin kaikki kiinnityspulttien reiät saadaan hitsatuksi konehuoneen puolelta. Sit on vielä jäljellä noita johtojen pitimien kierteitä yms telineen jalkoja jotka pitää poistaa. Myös tuo pieni väliseinämä leikataan pois ja raitisilmasuodattimen aukko laitetaan umpeen.
Sit aloitin poistamaan tuota massaa, aluksi vajaa sentin kerros lähti ihan puupalalla kaapimalla, loput sitten kuumailmapuhaltimella ja kankaalla. Ton jälkeen pitäis saumoista korikitit nyppiä pois.. :D
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa184.jpg
Sellaista tällä kertaa.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa185.jpg
Nyt on helppo työskennellä ja ei tarvi ainakaa pelätä mitään tulipaloja kun hitsaa reikiä umpeen tuosta tulipellistä. Tulipeltiin jää näillä näkymin reiät ohjausakselille, jarrutehostimelle/sylinterille, kaasu ja kytkinvaijerille (ellei vaihdeta automaattilaatikkoa).
Tulipellin kiinnitys toteutetaan ohjaamon puolelta jolloin kaikki kiinnityspulttien reiät saadaan hitsatuksi konehuoneen puolelta. Sit on vielä jäljellä noita johtojen pitimien kierteitä yms telineen jalkoja jotka pitää poistaa. Myös tuo pieni väliseinämä leikataan pois ja raitisilmasuodattimen aukko laitetaan umpeen.
Sit aloitin poistamaan tuota massaa, aluksi vajaa sentin kerros lähti ihan puupalalla kaapimalla, loput sitten kuumailmapuhaltimella ja kankaalla. Ton jälkeen pitäis saumoista korikitit nyppiä pois.. :D
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa184.jpg
Sellaista tällä kertaa.
Nyt taas päivitystä tänne kun eilen ei pystynyt, koska oma tietokone huollossa.
Mutta asiaan, tuota tulipeltiä en välttämättä edes irroita, siinä on se sauma sen verran siistin näkönen jo tehtaalta tullessaan ni turhaan sitä menee irrottamaan jos kaikki reiät pystyy hitsaamaan umpeen sen paikoillaan ollessaankin, sen näkee sit ens viikolla ku alkaa peittää reikiä.
Eilen porakoneella ja teräsharjapäällä otin näkyvimmistä saumoista massat veks.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1202.jpg
Tänään hommat jatku sillä, että ensimmäiseksi rälläkkä käteen ja se väliseinämä pois kokonaan:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1203.jpg
Sen jälkeen huimat äänieristebitumit kuumailmapuhaltimella pois:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1204.jpg
Sitten seuraavaksi aloitin kuskinpuolelta irroittamaan korikittejä koko nurkan alueelta, muuten lähtee helposti mutta iskaritolpan ja tulipellin välistä joutuu tasaseks hiomaan ihan käsipelillä, koska ainakaan omista työkaluista ei löydy mitään järkevää millä sitä massaa saisi irrotettua. Mutta kuskin puolen sainkin nyt melko hyvin poistettua kaikesta ryönästä, pitää vielä karkealla paperilla ja liuottimella loput pyyhkästä
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1205.jpg
Tuossa tilanteessa nyt, sen verran vanhentunu kuva, että nuo bitumin liimat on pyyhitty pois ja se alue on ihan valkoinen ja puhdas. ja sitten sitä kuskinpuolen nurkkaa on kaavittu vielä lisää puhtaammaksi.
Tuon verran nyt tänään ehti tehdä, kun pitää lähtee pian kolisteleen lappeenrantaan cruisingeihin.
Huomenna olis luvassa lisää korikitin irrottamista konehuoneesta, jos sais vaikka kaikki kaavittua. Myös takapellin hitsaus kiinni ja voisi ehkä kaiken turhan ulokeen ja kierretapit sun muut leikellä moottoritilasta veks.
Mutta asiaan, tuota tulipeltiä en välttämättä edes irroita, siinä on se sauma sen verran siistin näkönen jo tehtaalta tullessaan ni turhaan sitä menee irrottamaan jos kaikki reiät pystyy hitsaamaan umpeen sen paikoillaan ollessaankin, sen näkee sit ens viikolla ku alkaa peittää reikiä.
Eilen porakoneella ja teräsharjapäällä otin näkyvimmistä saumoista massat veks.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1202.jpg
Tänään hommat jatku sillä, että ensimmäiseksi rälläkkä käteen ja se väliseinämä pois kokonaan:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1203.jpg
Sen jälkeen huimat äänieristebitumit kuumailmapuhaltimella pois:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1204.jpg
Sitten seuraavaksi aloitin kuskinpuolelta irroittamaan korikittejä koko nurkan alueelta, muuten lähtee helposti mutta iskaritolpan ja tulipellin välistä joutuu tasaseks hiomaan ihan käsipelillä, koska ainakaan omista työkaluista ei löydy mitään järkevää millä sitä massaa saisi irrotettua. Mutta kuskin puolen sainkin nyt melko hyvin poistettua kaikesta ryönästä, pitää vielä karkealla paperilla ja liuottimella loput pyyhkästä
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1205.jpg
Tuossa tilanteessa nyt, sen verran vanhentunu kuva, että nuo bitumin liimat on pyyhitty pois ja se alue on ihan valkoinen ja puhdas. ja sitten sitä kuskinpuolen nurkkaa on kaavittu vielä lisää puhtaammaksi.
Tuon verran nyt tänään ehti tehdä, kun pitää lähtee pian kolisteleen lappeenrantaan cruisingeihin.
Huomenna olis luvassa lisää korikitin irrottamista konehuoneesta, jos sais vaikka kaikki kaavittua. Myös takapellin hitsaus kiinni ja voisi ehkä kaiken turhan ulokeen ja kierretapit sun muut leikellä moottoritilasta veks.
Tänään hommat jatkuivat konehuoneen hiomisella, kuskin puoli alkaa olee kohtuu valmis hitsaushommia varten, jotka tehdään todennäköisesti ensi viikolla.
Noiden kaikkien nurkkien putsaaminen on tosi kivaa hommaa :D mutta alkaapa ne olemaan jo aika hyvällä mallilla:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1206.jpg
Tuosta vielä leikataan suojamuovin pidikkeet tuulilasin alareunasta pois ja pyyhkijöille tehdään jotkut helposti irrotettavat kiinnityspisteet tuonne alapuolelle.
Toinen kuva kuskinpuolelta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1207.jpg
Tuohon kohtaan missä ennen oli lasinpesunesteensäiliö, leikataan ja taotaan sopivat palat ja nekin hitsataan umpeen. Noi edessä olevat aukot jää aika tehokkaasti umpioden taakse joten niitä ei vissiin kauheesti tarvitse peitellä, ellei sitten hieman pienennä takareunasta..
Apukuskin puolelle aloin tekemään tuota samaa korikitin poistoa.
Huomenna pitää hakea vielä marmorilta takakontin lattiaan yksi peltiosa, sitten perän voi vasta hitsata kasaan.
Maalarille auto menee luultavasti noin kuukauden päästä. Sitä ennen kaikki hitsaukset ja apurungon sun muun eturipustuksen putsaus, maalaus ja kasaus jotta auto on rullaava.
Semmosta tällä kertaa.
Noiden kaikkien nurkkien putsaaminen on tosi kivaa hommaa :D mutta alkaapa ne olemaan jo aika hyvällä mallilla:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1206.jpg
Tuosta vielä leikataan suojamuovin pidikkeet tuulilasin alareunasta pois ja pyyhkijöille tehdään jotkut helposti irrotettavat kiinnityspisteet tuonne alapuolelle.
Toinen kuva kuskinpuolelta:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1207.jpg
Tuohon kohtaan missä ennen oli lasinpesunesteensäiliö, leikataan ja taotaan sopivat palat ja nekin hitsataan umpeen. Noi edessä olevat aukot jää aika tehokkaasti umpioden taakse joten niitä ei vissiin kauheesti tarvitse peitellä, ellei sitten hieman pienennä takareunasta..
Apukuskin puolelle aloin tekemään tuota samaa korikitin poistoa.
Huomenna pitää hakea vielä marmorilta takakontin lattiaan yksi peltiosa, sitten perän voi vasta hitsata kasaan.
Maalarille auto menee luultavasti noin kuukauden päästä. Sitä ennen kaikki hitsaukset ja apurungon sun muun eturipustuksen putsaus, maalaus ja kasaus jotta auto on rullaava.
Semmosta tällä kertaa.
On noita peltiosia jo tarpeeks soviteltukkin paikoilleen ku joutunu esmes ovet irrottaa jo monta kertaa, ainoo mis jotain voi kolhia niin on tuo moottori, mutta sekin niin pieni ja kunnon nosturilla laitetaan paikoilleen niin tuskin tulee kauheesti kolhittua mitään :)
Tänään tuli tehtyä seuraavaa: töitten jälkeen marmoritiskille ostamaan peltiosia hieman, toivottavasti viimeiset peltipalat mitä tähän autoon joutuu ostamaan :D
Tallin puolella tuli putsattua nylonlaikalla apukuskin puolta puhtaaksi ja rälläköin melkein kaiken turhan pois, kuva nyt siitäkin vaikka näyttää lähes samalta kuin toinen puolikin.: http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1208.jpg
Btw: Onko ehdotuksia, että millä käsittelen nuo paljaat peltipinnat maalaamoon kuljetuksen ajaksi?
Tänään tuli tehtyä seuraavaa: töitten jälkeen marmoritiskille ostamaan peltiosia hieman, toivottavasti viimeiset peltipalat mitä tähän autoon joutuu ostamaan :D
Tallin puolella tuli putsattua nylonlaikalla apukuskin puolta puhtaaksi ja rälläköin melkein kaiken turhan pois, kuva nyt siitäkin vaikka näyttää lähes samalta kuin toinen puolikin.: http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1208.jpg
Btw: Onko ehdotuksia, että millä käsittelen nuo paljaat peltipinnat maalaamoon kuljetuksen ajaksi?
Jees, tänään tuli vaan lisää hiottua hitsattavia ja kitattavia kohtia konehuoneesta, en jaksnut kuvia siitä räpsiä. Pian alkaa kaikki konehuoneen hiomiset olla valmiina, sit hitsaus, sen jälkeen taas hiomista ja kittaamista :D
Täs parin päivän aikana nyt tuskin tulee kuvapäivitystä yllämainitun syyn takia, ellen sit ala tota eturipustusta purkamaan..
Jospa viikonloppuun mennessä olis enää pari reikää tulipellissä :)
Täs parin päivän aikana nyt tuskin tulee kuvapäivitystä yllämainitun syyn takia, ellen sit ala tota eturipustusta purkamaan..
Jospa viikonloppuun mennessä olis enää pari reikää tulipellissä :)
nyt kun konehuone on tyhjä niin laita tuommoinen sinne =)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=123982
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=123982
Tuskin tylsää tulee ku paljon tekemistä, sisustakin pitää laittaa uuteen uskoon niin sekin vie aikaa. :)
Kone vaihdetaan todennäköisesti sit ens talvena, pitää kesällä haalia kasaan mieluiten juuuri tuollainen yllä mainittu kokonainen kolariauto mistä saa sit sähköt yms hilppeet.
Pian vois mennä tallille taas vaihteeks hiomaan loppuja massoja :D
Kone vaihdetaan todennäköisesti sit ens talvena, pitää kesällä haalia kasaan mieluiten juuuri tuollainen yllä mainittu kokonainen kolariauto mistä saa sit sähköt yms hilppeet.
Pian vois mennä tallille taas vaihteeks hiomaan loppuja massoja :D
Nonniin, hommat etenivät taas tänään hieman.
Pari edellistä päivää meni työmatka-auton http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1211.jpg kytkimen kunnostuksessa, jolloin Ventoa ei kerennyt tekemään ollenkaan.
Se saatiin kuntoon niin aloitin taas Venton laittamisen.
Vähän aikaa jaksoin vielä hioa moottoritilan loppuja massoja pois, nyt se alkaa olemaan hitsauskunnossa: http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1212.jpg
Yllättävän hidasta hommaa tuo hiominenkin, nyt kuitenkin jo hyvin voiton puolella :)
Otin sitten seuraavaksi vähän erillaista hommaa, eli tuo auton vieressä nököttävä apurunko sattui silmääni ja purin sen paloiksi.
Hajonnut oli mm. Hammastangon kumi (lohjennut jopa pala itse hammastangon rungosta ym mukavaa, http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1213.jpg , raidetangonpäistä oli kumit murtuneet, jarruletkut murtuneet lähes poikki, jotkut puslat ihan loppu.. Noh, kaikki rikkinäinen roina irti ja apurunko putsaukseen.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1218.jpg
Tuossa kunnossa apurunko nyt, pitää vielä hioa kokonaan ja putsata liasta niin voi maalata ne sit ja pistää kasaan takas.
Kesän mittaan oli apurunko kolissu pari kertaa :) :
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1217.jpg
Semmoista tällä kertaa, katsotaan mitä huomenna saisi aikaan.
Pari edellistä päivää meni työmatka-auton http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1211.jpg kytkimen kunnostuksessa, jolloin Ventoa ei kerennyt tekemään ollenkaan.
Se saatiin kuntoon niin aloitin taas Venton laittamisen.
Vähän aikaa jaksoin vielä hioa moottoritilan loppuja massoja pois, nyt se alkaa olemaan hitsauskunnossa: http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1212.jpg
Yllättävän hidasta hommaa tuo hiominenkin, nyt kuitenkin jo hyvin voiton puolella :)
Otin sitten seuraavaksi vähän erillaista hommaa, eli tuo auton vieressä nököttävä apurunko sattui silmääni ja purin sen paloiksi.
Hajonnut oli mm. Hammastangon kumi (lohjennut jopa pala itse hammastangon rungosta ym mukavaa, http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1213.jpg , raidetangonpäistä oli kumit murtuneet, jarruletkut murtuneet lähes poikki, jotkut puslat ihan loppu.. Noh, kaikki rikkinäinen roina irti ja apurunko putsaukseen.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1218.jpg
Tuossa kunnossa apurunko nyt, pitää vielä hioa kokonaan ja putsata liasta niin voi maalata ne sit ja pistää kasaan takas.
Kesän mittaan oli apurunko kolissu pari kertaa :) :
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1217.jpg
Semmoista tällä kertaa, katsotaan mitä huomenna saisi aikaan.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa