Projekt: Vento

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Lateo
-
Viestit: 68
Liittynyt: 1.9.2008 15:31

ViestiKirjoittaja Lateo » 29.5.2009 1:43

On toi väri mun mieleen aika maukas. Ja rupee olemaan kohtuu tontissakin. Mites menee (rusan) töyssyjen yli :D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 29.5.2009 14:36

Kiitoksia, onhan sitä tullu hiukan laskettua :D Rusan töyssyistä menee melkeen ilman raapimisia jos on yksin, mutta heti ku on joku kyydis nii kynnyskotelot saa kyytiä, kyl siin päät kääntyy aina ku kaikki seuraa showta ku ryömin tuolla töyssyjen yli :D

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 29.5.2009 15:24

Kaikki vanhemmat ihmiset pällistelee aina että miten tollasella voi ajaa ja itse nauttii kuinkaa hienoa on laskea ikkunasta rystyset asfalttiin:)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 29.5.2009 15:42

On tullu kyl huomattua et päitä kääntelee ihan hyvin, kyllähän tosta melkeen tupangin tumppas ikkunasta asfaltiin :D

Wunderbaum
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.9.2008 20:11

ViestiKirjoittaja Wunderbaum » 31.5.2009 11:36

bongattu eilen vanhankylänniemessä. komia oli, ja ainakin riittävän matala :]

S.S
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.7.2008 15:32

ViestiKirjoittaja S.S » 31.5.2009 15:37

Eilen illalla järvenpäässä bongasin niin oli kyllä hyvä väri! Ja ainaki sopivan tontissa :D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 31.5.2009 20:58

Kiitoksia. :) Huomenna vois tehdä pienimuotoisen päivityksen hifeihin..

Green
-
Viestit: 99
Liittynyt: 6.12.2008 19:06

ViestiKirjoittaja Green » 2.6.2009 23:25

Lueskelin tossa tota edellistäkin sivua... jestas mitä itkemistä joidenkin toimesta. On se kumma millanen stressi otetaan toisen autosta. Tän kun on kaiken lisäksi tarkoituskin olla ERILAINEN kiesi.

Palautehan on aina sallittua mut vois vähän ajatella mitä sitä tulee kirjotettua. Kaikkien maku ei vaan yksinkertasesti ole 100% samanlainen. Oman maun mukaanhan näitä laitetaan, eli pääasia että ite tykkäät.

Ja voin kertoo että tykkään minäkin :) vanteet vois tosin olla toiset... Toi käyköön palautteesta mun osalta. ;)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 2.6.2009 23:38

Itketän porukkaa vielä lisääkin, pitäis täs lähipäivinä sovitella mielipiteitä jakavia vanteita alle.

Niistä sit enemmän kuvien kera, toivottavasti jo tänä vkl.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 3.6.2009 17:14

Minkä kokoset vanteet?
Osta multa noi 215/45 15" kumit halvalla =)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 3.6.2009 19:24

14 tuumasia vanteita olis tarkotus sovitella ;)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 3.6.2009 19:33

Eiku osta vaa 15" ja noi kumit pois multa kuleksimasta.
Uudet oli aamulla 5 aikaa tulossa birminghamin kohdalla.
Kauppaa noita mun renkaita kavereilles.. 200e noudettuna. kaiken yli menevän saat pitää =)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 3.6.2009 20:57

Enen, ku löysin jo niin spesiaalit 14 tuumaset nii jos ne ilman suuria murheita istuu alle niin ne tulee kyl :)

Tänään tuli liimattua takalasin lippa vähän luotettavammin kiinni ja sit kasasin sisustaan kaikki palaset kiinni ku saatiin hifistykset valmiiksi.

blanca
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2007 19:59

ViestiKirjoittaja blanca » 6.6.2009 0:17

on kyllä erikoisen näköinen peli ei voi muuta sanoa :)
mutta itse asiaan.. http://www.oulunpolar.fi/autovaruste/st ... nteet.html tuolla näyttäis olevan aika kohtuun hyvän näköisiä vanteita ventoon.. itselleni katsellut ja tässä ohimennen aattelin pistää linkin jos saittuis nappaamaan joku malli sinunkin silmään jos 14" pistää hanttiin..

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 6.6.2009 12:58

^ Ihan hienoja vanteita, mutta eikö nuo ole vähän turhan isoja / JDM henkisiä tämmöiseen eurotyylin autoon?
edit: Neunii: Eiks sun pitäny lähtee sinne runiin? Vento nähty eilen Tikkurilassa.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 6.6.2009 13:52

Tosiaan, kuten redi sanoi, voin kuvitella nuo vanteet jonkun Honda Integran alla, en omassa autossani. Tänään pitäis lähtee jonki ajan päästä testaileen 14 tuumasia vanteita alle, täytyy muutama kuva varmaan laittaa illalla sitten.

Ja BugRunit tosiaan siirtyi vuodella eteenpäin mun osalta, joten Vento näkyy Tiksin kaduilla tänäänkin..

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 7.6.2009 20:07

Äsken soviteltiin niitä 14tuumaisia vanteita alle, ET tosiaan oli sen 0, joten vanteet tuli kaarista ulos jonkun 10cm :D Sitten soviteltiinkin 9 tuumaa leveitä 16 tuumasia ja sellaset ilmestyy jonkin ajan päästä Venton alle ;)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 11.6.2009 17:03

Leveämpiä vanteita odotellessa on hyvä välillä kuvata, eli käytiin possen kans kuvia näppäsemässä:

Kuva

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... vento2.jpg

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 11.6.2009 19:37

Nätti on vento, väri toimii todella hyvin mustan kanssa. Sähän joudut vaan masentavasti korottamaan ventoa ku tulee 9x16 alle? :(

Ja hyvät kuvat.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 11.6.2009 20:01

oisit ostanu noi mun vanteet niin ei nousis :P

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 11.6.2009 20:45

Nätti on vento, väri toimii todella hyvin mustan kanssa. Sähän joudut vaan masentavasti korottamaan ventoa ku tulee 9x16 alle?


Nousee sen verran mitä on kumi nuita 15" korkeampi. Siis jos se edes on korkeampi.

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 11.6.2009 21:43

ei saateri miten voi olla matala.

mitäs muuten katsarit sanoo asiasta?

öljypohjasta röökitoppa vai miten se meni? :D

omaan silmään makee on! just sopivalla kädellä radikaalit muutokset puree.

ja ei varmaan tule toista vastaan ;D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 12.6.2009 10:34

ei sinne öljypohjan alle röökitoppa ainakaan mahdu.. :D

Pitää noihin uusiin vanteisiin vetästä jotkut 195/45/16 kumit, (vai mikäs olis vielä matalempi?!) niin ei se tosta juurikaan nouse, noissa nykysissä 15 tuumasissa on aika paksut renkaat päällä.

Migself
-
Viestit: 85
Liittynyt: 3.5.2005 15:43

ViestiKirjoittaja Migself » 12.6.2009 10:39

ootsä muuten oikeesti käyttäny katsarilla tolla madalluksella ventoo?

voi olla isomman tai pienemmän voitelun paikka että ei inssillä kulmakarvat kurtistele tota tarkastaessa :D

no mahtuuko se röökitoppa ees kallelleen sinne?? :D

eihän tolla voi oikeesti ajaa missään :D makee se silti on!

195/40 nakkia alle vaan.. saatavuus voi olla vaan ongelmallinen?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 12.6.2009 10:41

Kait sitä joutuu leimalle nostaan pikkasen, mut se on sit sen ajan murhe. Täytyy noita kumeja katella, toi 195/45:n venyy jo mukavasti :)

V.A.GcrewPete
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2008 2:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja V.A.GcrewPete » 12.6.2009 18:18

Bobil on 195/40 kumit niil audi rimsseil.... Falken kumit 75,70€ kpl.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 12.6.2009 20:07

no sellaset pitää siis hommata :)

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 13.6.2009 3:21

"FALKEN ZE912 ZIEX FALKEN ZE 912 - 195/40R16 80V XL TL - 4kpl - 240€ sis.rahdin" ;)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 13.6.2009 11:54

mistä tolla hinnalla? ja mites ku eteen tulee 8 tuumaa leveet niin tuleeko siinä suurikin ero kumin ulkonäössä ku on tuumann kapeampi vanne?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 13.6.2009 12:25

http://camskill.co.uk/products.php?plid=m4b0s461p12900

Eipä siihen kovin kummosta muutosta tule. Mutta toi 195/40 on aika hitosti venyvä jo ysille!

Tossa 205/40 17 ja 9" vanne: http://mk.kuvat.fi/kuvat/Autot/Mam/reng ... maller.jpg

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 13.6.2009 13:06

Kaipa tuollaiset Falkenit pitää sitten tilata :)

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 13.6.2009 13:42

juu camskilliltä tosiaan.. sieltä ollaan hankittu kaikki renkaat kilpureihin =)

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 13.6.2009 14:03

jos neuni noi kumit ei sit veny sulle vanteelle niin voidaan swapata ne mun 195/45 renkaitten kans keskenään. ne pitäis mennä ainaki helposti 9" vanteelle.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 14.6.2009 10:43

^venyy kait tommoset ny vielä suht helposti. 45 profiili ois jo liikaa tämmöseen vehkeeseen:D

vagmies
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.3.2009 11:10

ViestiKirjoittaja vagmies » 15.6.2009 8:48

Nähty järvenpäässä, juteltiin siin ankalla. Tyylikäs peli ja matala ku mikä. Rupee toi oma kiesi tuntumaan aika maasturilta ku tohon vertaa. :D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 16.6.2009 15:41

Mulle sponssattiin pari itemii viime viikol:

Kuva

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 16.6.2009 17:04

haha.. harvinaista herkkua:D ei oo kukaan pelannu ristinollaa ees kanteen:D:D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 16.6.2009 23:35

Ihan ehjä on ja täyttä hupia koko opus :D

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 18.6.2009 21:33

Täältä löytyy koko sarja... :)
Hassua että 13 vuoden ja neljän muuton jälkeen nuo edelleen löytyvät hyllystä...

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 29.6.2009 23:40

Pikkupäivitystä..

Yhdistetyn kulutuksen uusi pohjalukema, 5.9l/100km :D
Meni alle kuuden litran joten tänään hain thulen kattokaiteet ja mäntypuuta katolle nii jos sais vähän tota kulutusta taas nostettua suuremman ilmanvastuksen kera :)

Toi kattoteline tulee tosin olemaan varmaan kii vaan tapahtumissa, huomen vois pari kuvaa laittaa.

Vanteita edelleen odottelen, pitäisi tällä viikolla saapua :)

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 30.6.2009 14:59

kai sä ton V6 tekstin liimaat sinne takaluukun kanteen?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 30.6.2009 15:47

Voin lahjoittaa ne V6-kirjaimet sun käkkylääs.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 1.7.2009 3:25

^ sopis hyvin åke sulle :P =D

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 1.7.2009 5:22

ootko eicca joskus kuullut mun sanovan että rakastan merkkejä/tarroja - autossa....:)

BTW, oon yrittäny hakea tollasta samanlaista esitettä caddystä, mut en oo viel löytäny. Turussa on kyl yks paikka mistä saattas löytyä....

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 1.7.2009 8:13

Hah.. älä nyt haluut kummiskin ton :D pitää perjantaina liimata se salaa sulle johonkin =) ps. onhan sulla käkkyläs ainakin yks tarra :P

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 1.7.2009 15:15

itseasiassa parikin, mutta ajattelin eilen laseja pestessäni repii molemmat vittuun...

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 1.7.2009 16:08

älä tee mitään hätiköityä.. mieti tarkkaa :D

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.7.2009 16:08

Saattaa löytyä tuollainen esittelyvihko jostain vw-jälleenmyyjän kätköistä. Ite jossain autoliikkees näin takahuonees paljon noita vanhoja, ei tosin ollu volkkariesitteitä.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 19.7.2009 14:41

Pientä päivitystä tännekkin, jotain tarroja, tontitusta, sumarien kunnostusta yms. pientä siistimistä tehty:

Kuva

Nykyinen maavara päivityksen jälkeen:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa148.jpg

kattotelineen täytettä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa151.jpg

Sumarit tuli purettua, koska evo1-sumuvalot rupesivat lahoamaan totaalisesti. Eli umpiot maalattu uusiksi, lasit kevyesti tummennettu ja kasattu kunnon liimalla.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa153.jpg

Sisustaa tuli siistittyä sen verran, että imuroitu ja putsattu todella huolellisesti ja vanhan omistajan tuningit vaaleansiniset matot tuli heitettyä pois ja hommattua tilalle uudet tummanharmaat.

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 19.7.2009 15:14

Jos olisi oma, nin ottaisin ton takalasin lipan veke. Ei oikeen sovi tohon enään. Muuten ihan älyttömän siisti!

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 19.7.2009 23:22

^ Livenä ku oon perässä ajellu ni näyttää ainaki mun mielestä siistille se lippa, mut makuasioita. Pitäiskö kokeilla noita mun 165 pyöriä tohon joskus ni sais tonttiinki. :D

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 21.7.2009 19:38

eikäköö derbyn vanteet alle niin menee tonttiin. Varmaan kyl 165/55 13" renkaat tohon autoon liian pienet.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 7.9.2009 18:03

Noniin, jatketaampa tätäkin taas.
Eli perjantain Eurocruisingit jäivät viimeiseksi esiintymiseksi tällä ulkoasulla, nyt olis tarkotus laittaa auto ihan uusiks ensi kesää varten.

Aluksi pitää hoitaa nuo peltihommat eli hitsaukset ja pohjien tekeminen, sen jälkeen sit tekniikan ja sisustan pariin.

Eli tänään kun oli aurinkoinen päivä niin päätin repiä sisustan ja kaiken kertyneen roinan ulos autosta. Alta paljastui tutut ruostereiät joita revin vielä suuremmiksi:

kuskin puoli:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa157.jpg

ja apukuskin puoli:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa159.jpg

Takakontti oli hieman kostea johtuen toisen takavalon alla olevista 5 reiästä, lattiaverhoilu mukavasti märkä, ja varapyöräkotelon "äänieristeet" homeessa. Kontissa ei silti ole yhtään hapanta kohtaa joten sinne riittää sen putsaus ja kunnollinen maalaus.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa158.jpg

Eli tästä nyt aloitetaan. Aluksi takaperäpellin, apukuskin puolen helmakotelon, takalattian ja takakaaren peltityöt.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 8.9.2009 8:24

Kannattaa tuota pohjaa kriittisemmin just toiselta puolelta tarkkailla. Alkaa olla kolmoset jo aika rapeita.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 8.9.2009 9:58

Totta, tutki tarkkaan helmat pohjan puolelta, heti sen kantin sisäpuolelta. Mulla oli keväällä yksi kolmosfarkku, mihin oli hitsattu pellinpalaset koko helman matkalta suoraan niitten kumitulppien päälle :). Siellä ne ruosteet muhi hienosti "korjattujen" paikkojen alla.

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 8.9.2009 11:32

Melko rapsakan näköstä. Ei tainnu olla kovin kallis auto kun ostit?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 8.9.2009 16:09

Tiedossa on jo kaikki ruosteet, toi on keväällä alotettu mut kesän häppeninkien ajaks laitettiin jonkunmoiseen ajonkuuntoon et ei ihan heti katkeis kahtia auto.

Kaikki korjauspalatkin löytyy tuohon, joten pitäis rälläköidä vaan nuo ruosteet pois ja hitsata palat kiinni.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 9.9.2009 19:54

Tänään oli vuorossa seuraavaa: toiset vanteet alle, alustaa ruuvasin paljon ylöspäin, jotta työskentely helppottui, purin keulan ja hieman osia jo moottoritilastakin.

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa163.jpg

Apukuskin puoleinen mätä oli ilo repiä irti:

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa160.jpg

Myös polttoainesäiliön täyttöaukon ympärys oli edellisen omistajan evotuksen myötä erittäin rapsakassa kunnossa:

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa162.jpg

Jotta kaikki mk3 omistajat eivät näitä kuvia katsellessaan saa traumoja niin pistetään loppuun vielä kuva ruosteettomasta keulasta:

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa164.jpg

Siitä jo isompia möhkäleitä poistettu, tällä viikolla kone pois ja apurunko, tukivarret sun muut maalaukseen ja puslien vaihtoon. Sit armoton massojen, maalien ja turhien osien kaapiminen tuolta.

jatkuu..

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 10.9.2009 0:52

Mikä tötterö tuolla apparin puolella puskurin/ loksun sisällä on? Polttoainejoku?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.9.2009 5:57

Oliskohan aktiivihiilipönttö?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 10.9.2009 19:08

aktiivihiilisuodatin, lähtee pois.

Tänään piti käyttöautoa kiillotella niin ei tälle kerenny tekee muuta ku hakemaan uuden takapuskurin rakennusmateriaaliks.

Huomenna vois purkaa konetilan siihen kuntoon et voi lauantaina nykästä koneen irti.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 12.9.2009 10:34

Eilen lähti takapuskuri pois, alta tuli esiin lisää noita ruosteita ja kaikki reiät josta vesi vuosi sisään:

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa165.jpg

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa166.jpg

tarkotuksena oli siis irroittaa bensatankki, no pienellä pantojen koputuksella sehän meinasi tippua ilman pulttien avauksiakin sieltä. Pannat lopulta katkoiin peltisaksilla kun kiinnitysppultit olivat ruostuneet yhdeksi möykyksi.
Tankin sain irti ja mukana tuli ämpärillinen hiekkaa ja muuta ryönää mitä oli jäänyt sisälokarin ja täyttöputken paisuntakohdan yläpuolelle vuosien aikana:

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa167.jpg

Nyt kun tankki on irroitettu niin voi vähän turvallisemmin mielin hitsata tuota apukuskin puolta kun siinä ei ole polttoainetta kuumottamassa.
Vois melkein ostaa jonkun neliskanttisen alumiinisäiliön ja hitsata sille uuden muotoinen pohjalevy ja siirtää koko tankki sisäpuolelle ja täyttöletkukin pois auton kyljestä. Tankki tulee kohtuu alhaalle matalassa autossa ja tuosssakin oli muutamat hyvät naarmut jo tullut.

Lisäksi eilen purin lisää moottoritilaa, jos tänään vaikka sais pakosarjan jumiutuneet pultit auki ja sit vois nykästä koneen irti i rungosta.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 12.9.2009 10:49

hmm. tätähän täytyy alkaa seuraamaan taas kun tapahtuu. aika hapera tuo taka pää kyllä on!! Mutta gerni laulaan!

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 12.9.2009 17:22

Aika hyvin sai kaiken purettua pois, huomiseks jäi vielä kannakkeiden avaus, vetarien laipat auki ja sit voikin nykästä koneen pois.

Pohjakin oli yllättävän hyvässä kunnossa vaikka oli matala, tai ehkä se ei ollu tarpeeks matala ku ei paljoo jälkiä ollut :D
Öljypohjassa muutama kosketus, apurungosta oli veistynyt vähän palaa pois, kattiin oli joku osunut ja muutama kosketus pohjapelteihin.

Huomenna jatkuu hommat.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 13.9.2009 20:13

Noniin, koneen sain tänään poistettua keulalta, lähti helposti pois.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa170.jpg

aika loppu kaikki tiivisteet tuosta, takapuolelta ja pohjasta kone aivan öljyn peitossa. Mitään muuta hälyttävää ei oikeestaan löytynyt, mitä nyt hammastangon kuskin puoleinen suojakumi ihan räjähtänyt kiinnikkeineen kaikkineen ja hammastangon sisällä hiekkaa yms... :D

Otin sitten seuraavaksi kojelaudan pois kokonaan, pitäis vielä repiä lämppäri ja raitisilmasuodatin pois ja ruveta sovittelemaan kaikkea roinaa konehuoneesta tuonne tulipellin sisäpuolelle ohjaamoon.
Kuva nyt vielä tuosta:

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa172.jpg

Äsken viel ennen pimeän tuloa merkkasin ja pujotin kaikki johdot konehuoneesta ohjaamon puolelle. Sieltä niille olisi tarkoitus tehdä uusi reitti joka kulkee lokarin alta.

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa173.jpg
Tuossa kuvassa kaikki johdot pujoteltu ja muutenkin selvitelty kaikki suurinpiirtein selväksi

Edestä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa174.jpg

Huomenna vois alkaa kaikkea muuta turhaa karsimaan tuolta pois, sit pitäis kaikki massat ja saumamassat kaapia pois myös.
Lisäksi voisi tuupata koko auton talliin niin saisi purettua apurungon ja hammastangon maalaukseen, ja hitsaushommat voisi myös aloittaa sit samalla.

Lisää huomenna.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 14.9.2009 7:48

täällähän tapahtuu nopeempaa asioita kun kerkiää lukemaan:D Tuleeko konehuoneesta täysin cliini? Putooko tuo sama kone takaisin?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 14.9.2009 15:57

Tulee niin cleani ku tosta vaan pystyy tekemään, aika paljon lähtee turhaa pois ja ehkä jopa ihan hyödyllisiäkin varusteita, mutta auto ei muutenkaan tule enää talviajoon ikinä niin ei niillä niin väliä.

Näillä näkymin tuo sama kone vaan kunnostettuna ja ulkoisesti hyvin siistinä. Saa nähä sit jos innostuu jotain muuta sinne vaihtamaan.. Autosta tulee kuitenkin niin matala ja epäkäytännöllinen niin riittää aivan mainiosti tuo nykyinen kone, taloudellinenkin se on.

Pitäis mennä pian taas jatkamaan, illalla lisää stooria.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 14.9.2009 21:38

Tän päivän hommat tehty.

Aluksi kaikki irrotettu osa pusseihin talteen ja varastoon. Sen jälkeen piti tallia järjestellä sen verran et auto mahtu edes sisään.
No lopulta saatiin koko biili sisään ja jäi vielä työskentelytilaakin tuonne suureen talliin.

Kuva
Siellä se saa nyt viettää talven yli.

Sit viel tehtiin kevyt homma illalla, eli aloitettiin noi ruostetyöt. Takakontti purettiin kaikesta irtoroinasta ja sitten porailemaan hitsauspisteitä auki. Lopulta vanha ruosteenraiskaama takapelti lähti nätisti irti ja soviteltiin uusi pelti tilalle:

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa176.jpg

Huomenna kaikki vanhat korikitit ja ruosteet vielä saumakohdista pois niin voi tuota ruveta hitsaamaan jo kiinni.

Keulan puolelta ehdin tänään purkaa vaan ohjaustehostimen letkuja, pitää auto nostaa pukeille joku päivä niin saa tiputtaa apurungon pois.

jepjep.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 15.9.2009 21:10

Tänään tuli hiottua puhtaaksi takapellin kiinnityspinnat ja poistettua turhia massoja, etteivät käryä hitsatessa.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa178.jpg

Tuossa tän hetkinen tilanne, viikonloppuna olisi tarkoitus hitsailla perä kasaan ja sit pääsee apukuskin puolen kyljen pariin.

Jatkoin taas keulan purkua, auto pukeille ja renkaat irti. Sit ihmettelemään mistä apurunko on kiinni, eipä se ole kuin muutamalla pultilla, jotka kaikenlisäksi lähti vielä tosi helposti auki.
Huomenna olis tarkoitus irrottaa apurunko ja jarrut edestä niin voi niitä ruveta puhdistelemaan ja maalaamaan.

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa179.jpg

Jatketaan huomenissa.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 16.9.2009 17:25

Saatana täällähän tapahtuu. Oliks kuinka vessasta irrottaa tuo takapelti? Voisit tulla vaihtaa mullekki :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 16.9.2009 20:10

Helposti takapelti irtos ku poraili vaan auki hitsipisteet :)

Tulipas taas tänään purettua lisää tota.

Apurungon tipautin pois, nyt pitäis se vaan purkaa osiksi, putsata, vaihtaa puslat ja maalata kaikki.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa180.jpg

Moottoritilan puoli näyttää nyt tältä:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa181.jpg

Vielä pitäisi purkaa taakse menevät jarruputket, jarrusylinteri ja jotain muuta pientä. sitten pääsee putsaamaan massoja ja korikittejä saumoista :) Sen jälkeeen pitääkin tehdä tilaa vetoakseleille vähäsen ja jos ihan villiks rupee niin nostais apurunkoa hieman.

Sisäpuolelta aloitin purkamaan kojelaudan tukirunkoa ja huomenna jos saisi irrotettua lämmityslaitteen kokonaisuudessaan ja sen takana olevan pulttikiinnitteisen tulipellin. Tämä kaikki siis sen takia että tulipelti pitäisi hitsata lähes reiättömäksi.

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa182.jpg
Oli uskomattoman "mukava" homma irrottaa tuo osa, vaikka se ei ollut kuin kuudella pultilla kiinni.

Lopuksi kuva sisältä, onneks kaikki sähköjohdot sun muut elektroniikat ovat tuosssa yhdessä nurkassa siistissä läjässä niin ei tarvitse niiden kanssa tapella, helppo oli selvittää ne ilman liittimien avauksia.

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa183.jpg

Sellasta.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 16.9.2009 20:27

Tapahtuu kyllä nopeasti. Voi toki kasautua hieman hitaammin.
Kai muistit löysätä pyörillään vetarin napamutterit tai omistat oikeesti kunnon pulttikoneen. On nimittäin kohtuu tiukassa.

Miten apurunkoa saa nostettua? Sitähän ei saa sitten hitsailla ja muokkailla.

Hyvä siitä tulee.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 16.9.2009 20:30

Saahan sitä nostettua ku työstää niitä kiinnityskohtia rungosta, tietää kyl paljon hitsaamista ja leikkaamista. Sitä pitää katella sit ku on sen aika, kyl toi tonttiin laitetaan ilman apurungon nostoakin.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 16.9.2009 21:35

huhhu mikä tahti tällästyä on ilo seurata ja odottaa innolla ens kesän kuosia

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 16.9.2009 21:47

Ja hommat vaan pitkittyy koko aika ku aina keksii kaikkee uutta toteutettavaa :D Helppo nyt tehdä kaikenlaista ku auto purettu melkeen kokonaan, mut sit ku on korityöt tehty niin alkaa pikkuhiljaa kasaantua :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 17.9.2009 18:48

Tänään lähti vihdoin irti jarrutehostin. Lisäksi lämmitys/puhallinlaite lähti pois tulipellin edestä. Lämmityslaitteesta poistin vesikiertoisen kennon, pitää tuo lämmitys hoitaa jollain muulla keinolla sitten.

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa185.jpg

Nyt on helppo työskennellä ja ei tarvi ainakaa pelätä mitään tulipaloja kun hitsaa reikiä umpeen tuosta tulipellistä. Tulipeltiin jää näillä näkymin reiät ohjausakselille, jarrutehostimelle/sylinterille, kaasu ja kytkinvaijerille (ellei vaihdeta automaattilaatikkoa).

Tulipellin kiinnitys toteutetaan ohjaamon puolelta jolloin kaikki kiinnityspulttien reiät saadaan hitsatuksi konehuoneen puolelta. Sit on vielä jäljellä noita johtojen pitimien kierteitä yms telineen jalkoja jotka pitää poistaa. Myös tuo pieni väliseinämä leikataan pois ja raitisilmasuodattimen aukko laitetaan umpeen.

Sit aloitin poistamaan tuota massaa, aluksi vajaa sentin kerros lähti ihan puupalalla kaapimalla, loput sitten kuumailmapuhaltimella ja kankaalla. Ton jälkeen pitäis saumoista korikitit nyppiä pois.. :D

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... taa184.jpg

Sellaista tällä kertaa.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 18.9.2009 0:16

No täähän selittääki miksei äijää näy. Aika massiivinen tahti ja pakko kyl sanoo et itellä olis loppunu noin rapsakkaan aihion kanssa moti hyvinki pian..

Tietty kaikki on suhteellista mut musta toi on kyl kohtuu rapee :D

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 18.9.2009 11:01

Tuo konehuoneen puolella oleva massamöhnä lähtee hyvin suht äkäsellä(lue 100%) liuottimella ja painepesurilla. ;) Omastani lähti nätisti, eikä jäänyt muitakaan rasvoja juuri maalausta haittaamaan.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 18.9.2009 12:04

Kliini konehuone taitaa olla tulossa :)

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 18.9.2009 16:30

Kliini konehuone taitaa olla tulossa :)


Ei taida edes noin sotkusta tulla :)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 18.9.2009 17:19

Asiaa. Tuolla tahdilla ehtii tekemään miitä vaan ennen kevättä... Valmis jo tammikuussa? ;)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 18.9.2009 18:12

Se tulipelti/-seinä on muuten muistaakseni sitten aika lujassa kiinni, liimattu niiden pulttien lisäksi.

Mites tuo runkonumero, jos poistat sen "väliseinän"?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 19.9.2009 13:45

Nyt taas päivitystä tänne kun eilen ei pystynyt, koska oma tietokone huollossa.

Mutta asiaan, tuota tulipeltiä en välttämättä edes irroita, siinä on se sauma sen verran siistin näkönen jo tehtaalta tullessaan ni turhaan sitä menee irrottamaan jos kaikki reiät pystyy hitsaamaan umpeen sen paikoillaan ollessaankin, sen näkee sit ens viikolla ku alkaa peittää reikiä.

Eilen porakoneella ja teräsharjapäällä otin näkyvimmistä saumoista massat veks.
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1202.jpg

Tänään hommat jatku sillä, että ensimmäiseksi rälläkkä käteen ja se väliseinämä pois kokonaan:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1203.jpg

Sen jälkeen huimat äänieristebitumit kuumailmapuhaltimella pois:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1204.jpg

Sitten seuraavaksi aloitin kuskinpuolelta irroittamaan korikittejä koko nurkan alueelta, muuten lähtee helposti mutta iskaritolpan ja tulipellin välistä joutuu tasaseks hiomaan ihan käsipelillä, koska ainakaan omista työkaluista ei löydy mitään järkevää millä sitä massaa saisi irrotettua. Mutta kuskin puolen sainkin nyt melko hyvin poistettua kaikesta ryönästä, pitää vielä karkealla paperilla ja liuottimella loput pyyhkästä

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1205.jpg
Tuossa tilanteessa nyt, sen verran vanhentunu kuva, että nuo bitumin liimat on pyyhitty pois ja se alue on ihan valkoinen ja puhdas. ja sitten sitä kuskinpuolen nurkkaa on kaavittu vielä lisää puhtaammaksi.


Tuon verran nyt tänään ehti tehdä, kun pitää lähtee pian kolisteleen lappeenrantaan cruisingeihin.

Huomenna olis luvassa lisää korikitin irrottamista konehuoneesta, jos sais vaikka kaikki kaavittua. Myös takapellin hitsaus kiinni ja voisi ehkä kaiken turhan ulokeen ja kierretapit sun muut leikellä moottoritilasta veks.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 19.9.2009 15:12

Tämäkin prokkis kääntyi mielenkiintoisempaan suuntaan :) Näillä korkeuksilla vähän nähty kliinejä konehuoneita, joten pisteet siitä!

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 19.9.2009 18:37

Sitten kun keksit hyvän ja halvan ja kompaktin sisälämppäri paketin jostain ni huutele mistä ja paljo makso. =)
Tartten itekki.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 20.9.2009 17:21

Tänään hommat jatkuivat konehuoneen hiomisella, kuskin puoli alkaa olee kohtuu valmis hitsaushommia varten, jotka tehdään todennäköisesti ensi viikolla.
Noiden kaikkien nurkkien putsaaminen on tosi kivaa hommaa :D mutta alkaapa ne olemaan jo aika hyvällä mallilla:
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1206.jpg

Tuosta vielä leikataan suojamuovin pidikkeet tuulilasin alareunasta pois ja pyyhkijöille tehdään jotkut helposti irrotettavat kiinnityspisteet tuonne alapuolelle.

Toinen kuva kuskinpuolelta:

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1207.jpg
Tuohon kohtaan missä ennen oli lasinpesunesteensäiliö, leikataan ja taotaan sopivat palat ja nekin hitsataan umpeen. Noi edessä olevat aukot jää aika tehokkaasti umpioden taakse joten niitä ei vissiin kauheesti tarvitse peitellä, ellei sitten hieman pienennä takareunasta..

Apukuskin puolelle aloin tekemään tuota samaa korikitin poistoa.


Huomenna pitää hakea vielä marmorilta takakontin lattiaan yksi peltiosa, sitten perän voi vasta hitsata kasaan.

Maalarille auto menee luultavasti noin kuukauden päästä. Sitä ennen kaikki hitsaukset ja apurungon sun muun eturipustuksen putsaus, maalaus ja kasaus jotta auto on rullaava.

Semmosta tällä kertaa.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 21.9.2009 17:42

Johan pidät tiukkaa aikataulua. Onhan tässä koko talvi aikaa :D Mikset samalla suurentaisi pyöräkoteloita ni mahtuis renkaat pyörimään -300mm alustalla :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.9.2009 17:50

Melkein oon sitä mieltä, että kaikki kannattaa ainakin kertaalleen sovitella paikoilleen ja irroittaa vielä kerran ennen maalausta, ettei tule sitten kolhittua asennusvaiheessa niin paljoa, kun on kaikki kerran tehty ja harjoiteltu :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 21.9.2009 20:30

On noita peltiosia jo tarpeeks soviteltukkin paikoilleen ku joutunu esmes ovet irrottaa jo monta kertaa, ainoo mis jotain voi kolhia niin on tuo moottori, mutta sekin niin pieni ja kunnon nosturilla laitetaan paikoilleen niin tuskin tulee kauheesti kolhittua mitään :)

Tänään tuli tehtyä seuraavaa: töitten jälkeen marmoritiskille ostamaan peltiosia hieman, toivottavasti viimeiset peltipalat mitä tähän autoon joutuu ostamaan :D

Tallin puolella tuli putsattua nylonlaikalla apukuskin puolta puhtaaksi ja rälläköin melkein kaiken turhan pois, kuva nyt siitäkin vaikka näyttää lähes samalta kuin toinen puolikin.: http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1208.jpg

Btw: Onko ehdotuksia, että millä käsittelen nuo paljaat peltipinnat maalaamoon kuljetuksen ajaksi?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.9.2009 20:51

epoksimaali?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 21.9.2009 21:33

Joku sellanen, ei vaan kotoa löydy ruiskua niin pitäis olla jotain spraykamaa melkein..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.9.2009 21:37

Oonkai mä paikalliselta maalarilta ostanut epoksia ihan spraypullossakin. Se siis pullottaa sitä.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 21.9.2009 21:43

Jees, sitä ilmeisesti voi levittää suoraan pintaan huolellisen rasvanpoiston jälkeen?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.9.2009 22:59

varaosa tiskiltä saa ihan käypää ruostesuoja sprayta joka suojaa pintoja semmoisenaan ja kestää 2k maaleja.
Semmosella vetelet pellit piiloon.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 22.9.2009 19:34

Jees, tänään tuli vaan lisää hiottua hitsattavia ja kitattavia kohtia konehuoneesta, en jaksnut kuvia siitä räpsiä. Pian alkaa kaikki konehuoneen hiomiset olla valmiina, sit hitsaus, sen jälkeen taas hiomista ja kittaamista :D

Täs parin päivän aikana nyt tuskin tulee kuvapäivitystä yllämainitun syyn takia, ellen sit ala tota eturipustusta purkamaan..

Jospa viikonloppuun mennessä olis enää pari reikää tulipellissä :)

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 22.9.2009 21:03

nyt kun konehuone on tyhjä niin laita tuommoinen sinne =)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=123982

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 22.9.2009 21:14

Tuolla tahdilla kevät talvella voi olla tylsää... ;D
Tästä voi tulla vielä jotain ihan hienoa.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 23.9.2009 15:56

Tuskin tylsää tulee ku paljon tekemistä, sisustakin pitää laittaa uuteen uskoon niin sekin vie aikaa. :)

Kone vaihdetaan todennäköisesti sit ens talvena, pitää kesällä haalia kasaan mieluiten juuuri tuollainen yllä mainittu kokonainen kolariauto mistä saa sit sähköt yms hilppeet.

Pian vois mennä tallille taas vaihteeks hiomaan loppuja massoja :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.9.2009 20:09

Sähköjä miettiessä onkos kenelläkään kokemusta tämän lafkan plug&play piuhoista? Ei tarvis välittää johdotuksista ja moottorinophjauksista yms.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 26.9.2009 15:58

Nonniin, hommat etenivät taas tänään hieman.

Pari edellistä päivää meni työmatka-auton http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1211.jpg kytkimen kunnostuksessa, jolloin Ventoa ei kerennyt tekemään ollenkaan.
Se saatiin kuntoon niin aloitin taas Venton laittamisen.

Vähän aikaa jaksoin vielä hioa moottoritilan loppuja massoja pois, nyt se alkaa olemaan hitsauskunnossa: http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1212.jpg
Yllättävän hidasta hommaa tuo hiominenkin, nyt kuitenkin jo hyvin voiton puolella :)

Otin sitten seuraavaksi vähän erillaista hommaa, eli tuo auton vieressä nököttävä apurunko sattui silmääni ja purin sen paloiksi.
Hajonnut oli mm. Hammastangon kumi (lohjennut jopa pala itse hammastangon rungosta ym mukavaa, http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1213.jpg , raidetangonpäistä oli kumit murtuneet, jarruletkut murtuneet lähes poikki, jotkut puslat ihan loppu.. Noh, kaikki rikkinäinen roina irti ja apurunko putsaukseen.

http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1218.jpg

Tuossa kunnossa apurunko nyt, pitää vielä hioa kokonaan ja putsata liasta niin voi maalata ne sit ja pistää kasaan takas.

Kesän mittaan oli apurunko kolissu pari kertaa :) :
http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... G_1217.jpg

Semmoista tällä kertaa, katsotaan mitä huomenna saisi aikaan.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa