Bora 1,9TDI

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 24.5.2009 17:32

Näyttäää radikaalisesti turhan pieniltä noi marsut :/


Niinhä ne näyttää, mut tottakai ku on auto ylhäällä ja ilman kumeja. Toivon et tulis kunnon madalluksen ja oikeitten renkaitten kans ees jonkinnäkönen.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 24.5.2009 17:33

No nyt rupee oleen jo hyviä enteitä onnistumiselle:) uskon että siitä tulee kyllä näyttävä kokonaisuus ,.ei se vakaajan vaihto kauheen iso työ ole kun toi nostukin kuvien mukaan löytyy:) puolen tunnin homma jos ottaa asiakseen... eli tuskin ny liikkeessäkään paljoo si ottaa siitä:/

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 24.5.2009 17:37

No nyt rupee oleen jo hyviä enteitä onnistumiselle:) uskon että siitä tulee kyllä näyttävä kokonaisuus ,.ei se vakaajan vaihto kauheen iso työ ole kun toi nostukin kuvien mukaan löytyy:) puolen tunnin homma jos ottaa asiakseen... eli tuskin ny liikkeessäkään paljoo si ottaa siitä:/


No toivotaan että tulisi nyt jotain edes siedettävän näköistä tästä. :) Ehkä vaan sitten tilailen tuon FK:n kallistuksenvakaajan eteen ja vien asennettavaksi jonnekin niin saa tilaa mennä renkaiden/vanteiden tarpeen mukaan alaspäin. Kyllä ne vanteet pienet on, ei sitä voi lähteä kieltämään. Mutta se oli jo tiedossa kun niitä ostettiin, ja tyylisuunta on myös valittu sen mukaan. :D

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 24.5.2009 17:43

mutta pieni on kaunista:) eikä tuohon koppaan mikkään 29 tuumaset oikeen istukkaa... itelläkin ois saanu aikoinaan olla ehkä tuumaa pienemmät kun noi 19" http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/Bora/boora3.jpg

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 24.5.2009 17:54

mutta pieni on kaunista:) eikä tuohon koppaan mikkään 29 tuumaset oikeen istukkaa... itelläkin ois saanu aikoinaan olla ehkä tuumaa pienemmät kun noi 19" http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/Bora/boora3.jpg


Nooo turha tota vannehommaa on murehtia ennen ku näkee miltä ne näyttää alla. :) Ja ostaa vaikka seuraavaks jonku 50-55 profiilin renkaat jos siltä tuntuu. Tai uudet vanteet. 17-tuumaset on aika loistavan kokoset madalluksen kannalta.

ToniSten
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.11.2008 22:17

ViestiKirjoittaja ToniSten » 24.5.2009 19:09

Ja jos sitä autoa matalaksi haluaa, niin en tiedä mitä pitäis tehdä.. Itellä H&R:n vakaaja, mikä kyllä toimii kuin unelma madalluksen kanssa, mutta ongelma tuleekin vastaan siinä, että nyt ottaa hanttarin puolen vetari mutkissa kiinni runkopalkkiin.. Eli jos kunnolla matalaksi haluaa, se vakaaja on pakollinen, muttei riittävä ratkaisu.. Eikä toi oma autokaan nyt ihan maata vielä raavi. Ja kysehän oli neloskoppasesta golffista..

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 24.5.2009 19:16

Ja jos sitä autoa matalaksi haluaa, niin en tiedä mitä pitäis tehdä.. Itellä H&R:n vakaaja, mikä kyllä toimii kuin unelma madalluksen kanssa, mutta ongelma tuleekin vastaan siinä, että nyt ottaa hanttarin puolen vetari mutkissa kiinni runkopalkkiin.. Eli jos kunnolla matalaksi haluaa, se vakaaja on pakollinen, muttei riittävä ratkaisu.. Eikä toi oma autokaan nyt ihan maata vielä raavi. Ja kysehän oli neloskoppasesta golffista..


Juu olen kanssa huomannut jonkinasteista kitinää kun kääntää pyöriä lähelle ääriasentoa. Noi neloskoppaset on kyllä mielenkiintosia autoja madalluksen suhteen, kun mikään ei onnistu. Ollappa joku vanhempi vehje, niin laittaisi tonttiin vaan. :D Täytyy nyt varmaan hommailla se vakaaja eteen, katsoa saako sillä riittävän madalluksen ja sen jälkeen miettiä jotain muuta. Pistää vihaksi tollaset ongelmat. :D

ToniSten
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.11.2008 22:17

ViestiKirjoittaja ToniSten » 24.5.2009 19:24

Näinhän se on.. Mut harmi vaan ku auto näytä perkeleen paljon paremmalta matalana :D Jostain se täytyy sitten kärsiä. Ja kokemuksella voin kertoa, että se öljypohjakin tulee kolahtamaan ennemmin tai myöhemmin, jos meinaat auton maahan vetää..

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 24.5.2009 19:56

Jos vanteet tuntuvat liian pieniltä niin täältä löytyy ostaja kesän jälkeen o/. Ois aika makiat kolmosessa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 24.5.2009 20:02

Näinhän se on.. Mut harmi vaan ku auto näytä perkeleen paljon paremmalta matalana :D Jostain se täytyy sitten kärsiä. Ja kokemuksella voin kertoa, että se öljypohjakin tulee kolahtamaan ennemmin tai myöhemmin, jos meinaat auton maahan vetää..


Himottaa sellainen öljypohjan mukainen OEM-pohjapanssari.

Jos vanteet tuntuvat liian pieniltä niin täältä löytyy ostaja kesän jälkeen o/. Ois aika makiat kolmosessa.


Jep, niitä on muutama kolmosen omistaja himoinnut jo aiemminkin. :D Mutta täytyy katsoa nyt. :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.5.2009 20:36

Ota sit huomioon, että tuo vanne kääntyy aikapaljon sisäänpäin, kun lasket auton pyörilleen, johtuen alustageometriasta. Itsellä näytti etufillari tunkin varassa siltä, että pyörä tulee 1cm yli kaaresta, mutta alas laskettuna taas siltä, että spacerit olisi voinut olla vaikka 5mm paksummatkin...

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 24.5.2009 21:57

^ Juurikin näin.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 2.6.2009 15:58

Renkaat saapuivat viime torstaina taloon, ja kävin tuossa eilen heittelemässä ne vanteille. Vanteet oli myös pakko saada alle kokeilumielessä, vaikka vanteiden vaatimaa stanssia ei missään tapauksessa olisi pystytty vielä saavuttamaan kallistuksenvakaajan vuoksi. FK:n vakaaja on kuitenkin tilattu, ja toivon mukaan se saapuu viikon-parin päästä. Pallot eivät tule kovin ulos, mutta voi olla että parempi näin. Ylipieniä vanteita autoon suunniteltiin tyylillisesti, eikä tuo sentin pari sisäänjääminen juuri haittaa omaa silmää kun kaareen on kuitenkin tuolla 195/45/16 rengastuksella matkaa korkeussuunnassakin aika messevästi. Vanteet jakavat varmasti mielipiteitä ja runsaasti, mutta jos kommentoitte niin ne "aivan liian pienet"-kommentit voi jättää mahaansa koska se on tiedossa, uskokaa pois. :D Madalluksen kannalta tuo rengastus on todella otollinen, koska pohjamuovi on jo aivan maassa vaikka iskareissa on vielä säätövaraa reilusti. Takaa tarvitsee tosin varmaan ottaa toinen säätöpalikka pois jotta päästään haluttuun korkeuteen. Vanteisiin oli vielä pakko hommata Wolfsburg-edition venttiilinhatut sokerisena detaljina. Tuossa jotain kuvia, parempia räpsitään kun kallistuksenvakaaja on paikoillaan ja haluttu korkeus saavutetaan.

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0094.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0082.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0083.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0084.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0088.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0091.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0092.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0138.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 2.6.2009 18:19

Noi vanteet on 16" ? Sopii mielestäni vallan mainiosti, eikä varmaan tule samanlaista vastaan ( positiivisessa mielessä). Peukkua ylös !
Viimeksi muokannut Mikhauta, 2.6.2009 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Masq
-
Viestit: 146
Liittynyt: 7.10.2007 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 2.6.2009 18:22

Ihan passelin näköset on! Ja pohjamuovin voisit suosiolla heittää meneen :D se ei suojaa mitään mitä nyt ehkä vähän konehuoneen pölyttymistä estää

`niksu
-
Viestit: 150
Liittynyt: 21.11.2007 1:10

ViestiKirjoittaja `niksu » 2.6.2009 18:32

Sopivan pienet on vehkeet omistajalla <3 :DD vielä vähän alas.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 2.6.2009 18:53

Noi vanteet on 16" ? Sopii mielestäni vallan mainiosta, eikä varmaan tule samanlaista vastaan ( positiivisessa mielessä). Peukkua ylös !

Ihan passelin näköset on! Ja pohjamuovin voisit suosiolla heittää meneen :D se ei suojaa mitään mitä nyt ehkä vähän konehuoneen pölyttymistä estää

Sopivan pienet on vehkeet omistajalla <3 :DD vielä vähän alas.


Ihmeen paljon positiivista palautetta saanut vanteista, vaikka odotin että ne haukutaan pystyyn. :D Ja ei varmastikaan tule samanlaista kovin äkkiä vastaan "16 palloilla. Ostin tuohon kattotelineet ja bra:nkin vielä niin tulee kunnon retrobora. :D Ja eipä tuo pohjamuovi juurikaan suojaa miltään, mutta roikkukoot siellä niin kauan kun vaan pysyy. :D täytyy vaihtaa se teräksiseen vastaavaan. Ja alas mennään vielä sen mukaan kun saan sen uuden kallistuksenvakaajan eteen.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 2.6.2009 19:40

nehän sopii ku mekko koiralle:D ei vaan näyttää kyllä paremmilta mitä odotin. tosi komee

_VesKu_
-
Viestit: 25
Liittynyt: 6.11.2007 21:15

ViestiKirjoittaja _VesKu_ » 2.6.2009 21:44

Sehän näyttää sipi oikein hyvälle :P Vielä ne telineet katolle ja bra keulaan niin nam! :)

comep
-
Viestit: 55
Liittynyt: 12.5.2008 12:08

ViestiKirjoittaja comep » 2.6.2009 22:06

passaa kyllä hyvin nuo vanteet ! niitä yli-isoja ja 18" vanteilla tiputettuja on kaikilla. Noila vanteilla tuo näyttää ihan normaalilta ajokorkeudelta viellä kaarista ja renkaasta, mut pohjan raapiminen sit aiheuttaakin jo kunioitusta. Siisti ja ennakkoluuloton toteutus !

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 6.6.2009 21:29

Tuli tehtyä kangaskaupasta löytö, ja ostin itselleni metritolkulla burberry-kuosi kangasta. :D Aluksi suunnittelin verhoilevani koko katon sillä, mutta päädyin tekemään pelkästään pilarit. Tuo omasta mielestä mukavasti pirteyttä tuohon sisustaan. Katolle löytyi myös THULEn kattotelineet, tykkäsitte taikka ette. :D Ja sitten niitä kuvia, oltiin pikkuporukalla hieman kuvailemassa. Kiitos kuvista kuuluu JiOn:lle ja itselleni. :



http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0176.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0161.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0171.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0174.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... uvaus1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... uvaus1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... uvaus1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... uvaus1.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jv^
-
Viestit: 83
Liittynyt: 1.9.2008 14:12

ViestiKirjoittaja Jv^ » 6.6.2009 21:36

Sopii hyvin noi telineet!

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 6.6.2009 21:40

Hyvältä näyttää! Ei se käsi niin kauheesti ole tärissy vaikka eilisen perusteella ois voinu kuvitellakin.. :tuoppi

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 6.6.2009 21:46

Sopii hyvin noi telineet!

Hyvältä näyttää! Ei se käsi niin kauheesti ole tärissy vaikka eilisen perusteella ois voinu kuvitellakin.. :tuoppi


Kiitos ! Kyyyyllä se aika roimasti vapisi, mutta onneks johannes oli tukena.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 6.6.2009 21:55

hirveet nuo tellingit :)

JayMillz
-
Viestit: 55
Liittynyt: 11.7.2008 9:59

ViestiKirjoittaja JayMillz » 6.6.2009 23:52

Telineet on jees.. roofräkki vois myös sopia, kun tellingit kerta on :) Vanteetki toimii passelisti. Oisko sisustakuvat mitään, kun kerta pientä ehostusta sinnekin on tullut?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.6.2009 2:47

Pyörissä vois olla ET:tä 10 milliä vähemmän (takana ehkä jopa 15mm).. Muuten kyllä aika jees! :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 7.6.2009 11:05

Telineet on jees.. roofräkki vois myös sopia, kun tellingit kerta on :) Vanteetki toimii passelisti. Oisko sisustakuvat mitään, kun kerta pientä ehostusta sinnekin on tullut?

Ei kai sieltä vielä mitään kehtaa ottaa kun siellä mitään erikoista sen enempää ole vielä. :) GTI:n sporttipenkkejä olen sinne haaveillut, katsoo nyt löydänkö sopivan edukkaat jostain. TIetääkö joku meneekö 2002 Golf IV:n penkit 1999 Boraan suoraan Onko liittimissä tms. eroa?
Pyörissä vois olla ET:tä 10 milliä vähemmän (takana ehkä jopa 15mm).. Muuten kyllä aika jees! :)

Totta turiset, mutta tällä setupilla mennään todennäköisesti vielä pitkä tovi likviditeetin rajoittaessa hienosäätöä. :s Täytyy metsästää jos joltain saisin 30mm adapterit taakse (ja vaikka eteenkin)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.6.2009 14:36

Nii sulla on nyt 20mm adapterit? Jos, niin hommaa ennemmin eteen 30mm ja taakse 35mm.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 7.6.2009 14:44

Nii sulla on nyt 20mm adapterit? Jos, niin hommaa ennemmin eteen 30mm ja taakse 35mm.

Jooo on kyllä tiedossa mitkä olisi sopivan kokoiset, mutta uutena en niitä osta kun on muutakin rahanmenoa ja juuri oikean kokoisia on käytettynä harvoin tarjolla.

jmracing
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.10.2006 23:06

ViestiKirjoittaja jmracing » 7.6.2009 16:37

Tyylikäs bora. Tuota burberry-kuosia saa laitella lisääkin sisustaan, sopii mainiosti. Innolla odotetaan kuvia kun omistajan silmälle sopiva ajokorkeus saavutetaan. Vanteethan on juuri sopivan kokoiset.

`niksu
-
Viestit: 150
Liittynyt: 21.11.2007 1:10

ViestiKirjoittaja `niksu » 7.6.2009 18:08

Sitä burberryä taitaakin tulla lisää vielä. ^ vink vink

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 7.6.2009 23:47

No oha se ny ainakin kuvissa tosi komia. Tarttee onanoida päälle enemmän kun tuut nurkille joskus pyrähtään!

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 14.6.2009 20:16

Tuli vähän räpsittyä tyttöystävän järkkärillä jotain himokuvia. Pohjamuovi alkaa olemaan kulunut puhki ja olisi aika vaihtaa teräksiseen pohjapanssariin. FK:n kallistuksenvakaaja on jo suomen puolella tulossa tännepäin, ja VWarenhausin pikkuhilpetööritilaus lähti viime viikon puolella kohti suomea. Haussista tulossa mm. bra, ikkunaveivejä ja kaikkea pikkukilkettä. Kufateciltä saksasta laitoin tulemaan W8-kattovalon tunnelmavalolla ja adapterit xenonumpioita varten, jos vaikka saisi ne joskus autoon paikoilleen. Verhoilijan kanssa on neuvoteltu niskatukien ja aurinkolippojen tekemisestä burberry-kuosiin ja seuraavaksi täytyy tilata beiget wolfsburg-edition lattiamatot. Villejä jalostamisideoita saa heittää ilmoille, niin saattaapi jopa toteutua jotkut niistä ! Kävin katsastamassa auton ja säädättämässä pyöränkulmat, niin laatuautossa ja katsastuskonttorilla ihmeteltiin vain että "taas on hyvä auto pilattu." :D Kun katsastuskonttorilta pääsin kotiin, niin huomasin että mullahan loppuu jenka taka-korkeussäädöstä. Eli seuraavaksi säätöpalikat saa joutaa tallinnurkkaan odottamaan seuraavaa katsastusta ja mennään pelkillä jousilla. takana varaa on vielä hitusen alaspäin, mutta se saa odottaa uuden kallistuksenvakaajan asentamista.

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... okattu.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... 4muoks.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... okattu.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 14.6.2009 22:18

Nuo katsastusmiehet taitavat suurimmaksi osaksi olla sellaisia kokovartalokyrpiä, ettei niiden mielipiteistä paljoa parane välittää. Protestiksi alan kohta ajelemaan vallan katsastamattomalla autolla.

Hienoltahan se livenäkin näytti ku tossa kierähdit, ei passaa muuta sanoo. Nahkiaispenkit vois vielä sisälle kämytä niin olis aikasten bueno!

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 15.6.2009 13:30

Kato perhana, maisemista päätellen tämä pirssi on tullut nähtyä Iitissä joskus, tosin aikalailla tuossa ostokunnossa. Viimeisten kuvien pihakin näyttää tutulle, kaveri asuu tossa lähellä.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 15.6.2009 15:29

Nuo katsastusmiehet taitavat suurimmaksi osaksi olla sellaisia kokovartalokyrpiä, ettei niiden mielipiteistä paljoa parane välittää. Protestiksi alan kohta ajelemaan vallan katsastamattomalla autolla.

Hienoltahan se livenäkin näytti ku tossa kierähdit, ei passaa muuta sanoo. Nahkiaispenkit vois vielä sisälle kämytä niin olis aikasten bueno!


Taidan tyytyä gti:n sporttipenkkeihin kun noita nahkoja ei turhan paljoa ole saatavilla. :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 24.6.2009 19:41

Kas näin, taas on jotain pientä touhuiltu. FK:n vakaaja saapui saksasta yllättävän nopeasti, ja kun luppoaikaa oli niin se heitettiin oitis paikoilleen. Muutaman tunnin hommahan tuo kädettömältä kaverilta jolla on peukalo keskellä kämmentä oli, mutta siitä selvittiin ehjin nahoin oikeiden työkalujen ansiosta, ja lisätilaa madalluksellekin tuli huimasti JOPA SENTTI TAI KAKSI. :D Lyhyemmät koiranluut se vielä kaipaa niin sitten lakkaa vetari rajoittamasta. Alustaa ei ole vielä kuitenkaan ruuvattu entistä alemmas kun pikkuveli varasi nosturin omaan käyttöönsä toviksi. Jos jollain on myydä lyhyempiä koiranluita, tai on tietoisia mitkä olisi hyvät/mistä niitä saa niin tietoa tänne kiitos. :) Volkswarenhausin tilauskin saapui, tosin siitä puuttui suuuurin osa palikoista joita tilasin. Itseasiassa vain nahkarätti konepelliin saapui. Myös Kufatecin tilaus tuli, jossa oli w8-kattovalo ja adapterit xenonumpioille, jotka eivät tosin sovi heittämällä halogeenivalojen liittimiin, täytyy tutustua myöhemmin miksi ne ei mene tarpeeksi syvälle. W8-valon kuitenkin heitin paikkaansa, ja hienoltahan se varmaan yön pikkutunneilla näyttää kun on kunnon huumeluolavalaistus autossa. JA KUVIA:

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... lkeen2.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... -valo1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... -valo2.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... _00372.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0034.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_0030.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 24.6.2009 19:53

ai ai kun mäyttää makeelta..:) mahtaakohan tuo bra jättää jälkiä konepellin maalipintaan kuinka pahasti:/

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 24.6.2009 20:03

^Ei oo omaan konepeltiin vielä jälkiä jääny, mutta en sitä ole kovin tiheään pitänytkään :] Ei siis naarmuja toistaiseksi (koputtaa puuta).

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 24.6.2009 20:55

ai ai kun mäyttää makeelta..:) mahtaakohan tuo bra jättää jälkiä konepellin maalipintaan kuinka pahasti:/


thanks mate. :) Kaikki on bran kanssa hyvin niin kauan kun sinne ei pääse moskaa alle, josta koitan parhaani mukaan pitää huolen. Eikä sinne mitään kovin syviä ainakaan luulisi voivan syntyä kunhan ei mitään suuria kiviä jää alle, joten vahalla niistäkin vähistä varmaan selvitään. :]

^Ei oo omaan konepeltiin vielä jälkiä jääny, mutta en sitä ole kovin tiheään pitänytkään :] Ei siis naarmuja toistaiseksi (koputtaa puuta).


Itsellä vielä uutuudenviehätys menossa, joten jokapäivä on karkkipäivä. :D

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 24.6.2009 21:16

Asiallinen boratti, laitteletko kuvia vielä sisustan kuosista?

(Omaan) makuun auttamatta liian pienet pyörät, ilmaa jää turhan paljon joka puolelle kaarta. Saa sitten nähdä kunhan alemmas saat asentoa. Muuten kyllä asiallinen stäänssi ja ulkoasu. *peukku

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 24.6.2009 21:20

Asiallinen boratti, laitteletko kuvia vielä sisustan kuosista?

(Omaan) makuun auttamatta liian pienet pyörät, ilmaa jää turhan paljon joka puolelle kaarta. Saa sitten nähdä kunhan alemmas saat asentoa. Muuten kyllä asiallinen stäänssi ja ulkoasu. *peukku


Nyt kun omakin silmä alkaa pikkuhiljaa tottumaan, niin on alkanut nuo 17:set himottaa enemmän ja enemmän. Sisustan kuosista laittelen enemmän kuvia kun sinne tulee jotain näkemisen arvoista, nuo burberryt on toistaseksi ainoa ja sekin vähän kyseenalainen homma. :) Kiitti peukuista, risutkin otetaan huomioon ja pistetään korvan taakse hautumaan jatkosuunnitelmia varten !

kiskola
-
Viestit: 39
Liittynyt: 18.2.2008 15:57

ViestiKirjoittaja kiskola » 25.6.2009 19:33

Jos oot isompia pyöriä hankkimassa niin sit varmaan voit myydä noi vanteet mulle? :) Tyylikäs bora on kyl ku näin ihan livenä yks päivä ku ajelit forssassa...

MrT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 10.8.2005 19:36

ViestiKirjoittaja MrT » 26.6.2009 8:53

Kerros oletko tyytyväinen tohon madallussettiin!
Onko perinteinen halpis vai edes hieman sinnepäin laadukas?

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 3.7.2009 0:42

mulla on v-maxin alusta joka taitaa olla aika lailla samaa tavaraa kun nuo muutkin halppikset.. ihan jees normi ajossa jos ei tiputa paljoa mutta ei ainakaan borassa toimi kun se on muutamaa milliä vaille alimmassa asennossa ja alimpaan ei voi laskea kun ottaa vetarit ja raidetangot runkoon kiinni :/

ei sen puoleen eipä tuo tolla ajaminen mitään herkkua ole kun joka mutkassa se on jotenkin pohjansa varassa :D
Viimeksi muokannut kizmou, 13.7.2009 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 13.7.2009 20:46

Eipä oo tänne muistanu tulla uppailtua kuvia uudesta stanssista, keulaa laskettu palttiarallaa 3cm ja takaakin laskin ensin hiukan jonka jälkeen heivasin säätöpalat jousien alta kokonaan pois ja peräkin tippui senttejä. Eli kaikki kierteet on otettu edestä ja takaa, matalammaksi tätä ei saa kuin kikkailemalla enää. Mitään uutta ei pahemmin ole autoon tullut, paitsi maalailin takaa VW-merkin taustan ja merkin mastonin mattamustaksi. :D Myös etupuskurin ritilät saivat saman maalin ylleen kun kyllästyin niitten harmauteen. Tässä jotain kuvia kerhon miitistä, toivon mukaan kukaan ei pahastu kun käytän kuvia. Copyrightit kuuluu eekille, masqlle, eetu laineelle ja TIKUlle (huom. sadekuvissa mansecruisingeissa vasta nykyinen stanssi, muissa kuvissa vielä korkealla hyi.):

http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/bbs142.jpg

Kuvat huijaa, mutta jos jotain kiinnostaa kriittiset mitat mataluudesta niin voinpa käydä mittailemassa. :)

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... G_9631.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/NPS2.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/NPS3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/nps1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... stre_7.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/NPS4.jpg

Ainiin, vielä jotain Masq:n ottamia kuvia:
http://masq.1g.fi/kuvat/Autot/VwBora/

Suuret kiitokset kuvaajille!
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 8.8.2009 13:01

Eipä ole taaskaan muistettu tänne päivitellä Boran vaiheita. Takakontti tehtiin uusiksi, ja pakkohan sinnekin oli saada burberryä. Subin magneetti tuli oikein puunattua autoglymin metal polishilla jotta se pistäisi edes jotenkin silmään tuosta.

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... kontti.jpg



Myös uusi hattuhylly tuli tehtyä, leikkasin alkuperäisestä hattarista syventyvän osan keskeltä pois kokonaan jotta paine pääsee läpi, ja verhoilin sen uudestaan, yllätysyllätys burberryllä. :D Myös saksankilpi löysi paikkansa hattuhyllylle tarranauhan tukemana.

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... uhylly.jpg



JA SITTEN NIIHIN KRIITTISEMPIIN MUUTOKSIIN:

Ostin boraan uudet vanteet kun mersujen pienuus alkoi haitata omaa silmää. RH:n ZW1 Cup-vanteista sitten tehtiin kaupat, 8x17 ET35 (-20mm adapteri, ET15) joka nurkassa. Kehillä on hapettumaa, mutta katsellaan sitä sitten talvella. Vanteissa on päällä 205/40 kumit, jotka venyvät komiasti, mutta sivistyneesti. :) Vanteet tulevat myös ihan sopivasti kaarelle, joten ei tarvitse enää kuin perää laskea hiukan niin auto on siinä asennossa johon sen tahdon. Mitään hyviä kuvia vanteet paikallaan ei vielä ole, mutta pari fiilistelykuvaa kyllä. enjoi. :D

http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/RH1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/RH3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/RH4.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/RH5.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/RH6.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Meikkis01
-
Viestit: 76
Liittynyt: 20.2.2008 19:14

ViestiKirjoittaja Meikkis01 » 8.8.2009 15:46

Huomattavasti paremmalta näyttää... parempia kuvia vaan kehiin

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 8.8.2009 19:35

Uuh! Hienoa.

JayMillz
-
Viestit: 55
Liittynyt: 11.7.2008 9:59

ViestiKirjoittaja JayMillz » 9.8.2009 2:21

thumbs up!

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 9.8.2009 19:46

Nyt on parempaa kuvaa vanteet alla. Tosin ajoin tuona iltana suuren itikkaparven läpi ja se näkyy myös kuvissa. Bora oli samana iltana myös osallisena kolarissa, kun eräs Ford mondeo ajoi perääni Toijalan keskustassa. Jarrutin tietöiden takia, ja foortti tuli 40-50km/h perääni. Takapuskuri otti vähän siipeensä, takaluukun kansi otti vähän kolhua, ja koko takapuskurin palkki meni sisään niin ettei takaluukkua saa kiinni/auki. Alustan asetuksista vielä sen verran, että keula ei laske enää milliäkään, kun kierteet ovat tapissaan Takaa laskee kuitenkin vielä 1-2cm kun otan toisenkin säätöpalikan jousien alta pois.

http://masq.1g.fi/kuvat/Autot/VwBora/bo ... medium.jpg
http://masq.1g.fi/kuvat/Autot/VwBora/bora_2.jpg
http://masq.1g.fi/kuvat/Autot/VwBora/bora_3.jpg
http://masq.1g.fi/kuvat/Autot/VwBora/bora_4.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 9.8.2009 19:51

tyhmän näkönen ku ei oo keskikuppeja vanteisa

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 9.8.2009 20:07

yhmän näkönen ku ei oo keskikuppeja vanteisa


Kieltämättä tuo on kyllä juuri se yksityiskohta joka pilaa koko auton. :D huhhuh hei. Jotain mieltä niihin kommentteihin. Keskikupit on jo hankinnassa, harmi ettei ole vielä ehtinyt kuin yhdet lätkät hommata kun sain vanteet perjantaina. Olivat väärän kokoiset, joten niitä ei nyt ole paikoillaan, olen pahoillani. :D

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

ViestiKirjoittaja OQO » 10.8.2009 11:09

Nätti auto, ei voi muuta sanoa. Ainoa mikä pistää silmään on etuvalot. Muuten niin siistissä autossa haalistuneet etuvalot. Oletko ajatellu tehdä niille vielä jotain, hioa tms? Mutta siis kokonaisuudessaan auto, millä itsekin kehtaisin ajaa! ;)
Edit: Vai hämääkö tämä kuva vain?

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 10.8.2009 11:24

Nätti auto, ei voi muuta sanoa. Ainoa mikä pistää silmään on etuvalot. Muuten niin siistissä autossa haalistuneet etuvalot. Oletko ajatellu tehdä niille vielä jotain, hioa tms? Mutta siis kokonaisuudessaan auto, millä itsekin kehtaisin ajaa! ;)
Edit: Vai hämääkö tämä kuva vain?


Ei hämää, onhan nuo etuvalot aivan kamalassa kunnossa. Jonkinsorttinen (varhaisempien mallien?)boran tyyppivika ilmeisesti, olen hionut ne jo 3 kertaa kirkkaiksi mutta aina vain himmenevät. :s Kai sitä tarvitsee hakea motonetistä uudet umpiot kun laseja ei erikseen myydä. Tai jos jollain on myynnissä halvalla lähes uudet angel eyes-umpiot niin olen valmis tekemään kaupat niistä jotta saan uudet lasit noihin (YV tavoittaa). Kolmas vaihtoehto on vielä että ostan KCS:ltä uudet Hellan E-code tummaoptiikka-umpiot. Tosin taidan kyllä hakea motonetistä uudet umpiot, tehdä niihin tupla-amber vilkut ja jenkkiparkit niihin. :)

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 10.8.2009 11:57

Kyllä se pilaa ku nuo näyttää huonolle ilman niit kuppeja. Ei tarvi heti palkoa vedellä jos jotain arvostelee.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 10.8.2009 12:11

Jonkinsorttinen (varhaisempien mallien?)boran tyyppivika ilmeisesti, olen hionut ne jo 3 kertaa kirkkaiksi mutta aina vain himmenevät. :s

Ilmeisesti, tuossa ex-vm.99 Borassa oli samaa vikaa, valot olivat muuttuneet kirkkaista valkoisiksi/harmaiksi ja aivan himmeiksi =D Edes hiominen ei enää auttanut, muovi oli läpiasti pilalla.

Hri
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.10.2005 15:06

ViestiKirjoittaja Hri » 10.8.2009 12:14

Mutta missä on kolarikuvat?

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 10.8.2009 15:25

Kyllä se pilaa ku nuo näyttää huonolle ilman niit kuppeja. Ei tarvi heti palkoa vedellä jos jotain arvostelee.


Arvostelu tarkoittaa kyllä terminä jotain aivan muuta kuin tuo sun kommenttis, asian voisi esittää mm. seuraavanlaisti: "Omasta mielestä vanteissa pitäisi olla keskikupit." En "vetänyt palkoja", mutta nostaisin kyllä hattua jos tänne foorumille osattaisiin kirjoittaa vähän paremmin muotoiltuja vastauksia kuin tuo sinun heittosi (mieluusti perusteluineen). Äläkä ota itseesi, kaikki muutkin tekevät samaa ajoittain. Tuollaisista kommenteista ei vain ole kenellekkään mitään mieltä laajentavaa iloa eikä hyötyä, kehittävämpää olisi esittää esim. ideoita keskikuppeja varten tulevaisuutta katsellen. Mutta nyt saa riittää avautuminen.

Ilmeisesti, tuossa ex-vm.99 Borassa oli samaa vikaa, valot olivat muuttuneet kirkkaista valkoisiksi/harmaiksi ja aivan himmeiksi =D Edes hiominen ei enää auttanut, muovi oli läpiasti pilalla.


Näin minäkin vähä oon asian käsittänyt. :D Itselläkin laseissa polttimoiden kohdalla jopa syviä halkeamia.

Mutta missä on kolarikuvat?


Niitä en kovin mielelläni vielä esittele, ennemmin vasta kun auto on kunnossa ja koko homma haudattu. Ei ketään halua esitellä rakastaan puolikuntoisena. :<

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 10.8.2009 15:34

Nätti Bora Sulla ! Mistä ot ton bran hommanut ? Mitä otsä tössinyt tota jo =(

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 10.8.2009 15:36

Olisi niitä kolari kuvia kiva myös katsella millaista jälkeä tuli ja kuinka hyvin ne sitten saadaan korjattua. Nätti vehje kyllä!

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 10.8.2009 15:43

Nätti Bora Sulla ! Mistä ot ton bran hommanut ? Mitä otsä tössinyt tota jo =(


Kiiitti! Bra tuli Volkswarenhausilta, pari kuukautta sitten tilasin sieltä 200€ arvosta tavaraa ja vain bra tuli. Olen lähettänyt muutaman sähköpostin sinne mutta mitään vastausta ei kuulu? :D Kolari kävi siis siten, että jarrutin tietöiden takia tiessä olevaan hidasteeseen, ja Mondeokuski ajoi suoraan perään varmaan edes jarruttamatta. Tänään äijä puhui menevänsä vakuutusyhtiöön ja odottelen tässä soittoa. Itse ei pitäisi joutua pulittamaan mitään tästä touhusta.

Olisi niitä kolari kuvia kiva myös katsella millaista jälkeä tuli ja kuinka hyvin ne sitten saadaan korjattua. Nätti vehje kyllä!


No tässä kuvassa nyt pahin ongelma, puskurin "palkki" mennyt sisäänpäin senttejä, eikä takaluukku aukea/mene kiinni oikein kunnolla. Koko takakontti pitää purkaa jotta pääsee tutkimaan vahinkoja tarkemmin. Puskuri on siis palautunut alkuperäiseen muotoonsa, joten kuvasta näkyy mikä on pielessä. Lisäksi paljon naarmuja, halkeamia ja lommo takaluukun kannessa. Mutta voi olla että boran takapää saa uuden elämän siloitellun puskurin ja kavennetun rekkarinpaikan muodossa. ja myös merkki saa kyytiä.

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... olari4.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 10.8.2009 18:54

Pyydän anteeksi etten osannut ilmaista mielipidettäni hienotunteisemmin.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 10.8.2009 19:16

Pyydän anteeksi etten osannut ilmaista mielipidettäni hienotunteisemmin.


nyt ollaan jo niin pahasti hakoteillä pointista että parempi kuin loppuu tämä offtopic.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 10.8.2009 20:26

Ikävä mälli sattunu, mutta saapahan perä muutosta onnettomuuden johdosta? :)

Ja nykyisillä vanteilla huomattavasti parempi *peukku, ehkä joku sävy keskiöihin?

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 10.8.2009 20:38

Ikävä mälli sattunu, mutta saapahan perä muutosta onnettomuuden johdosta? :)

Ja nykyisillä vanteilla huomattavasti parempi *peukku, ehkä joku sävy keskiöihin?


Noooo juu ajattelin siloitettua puskuria ja takaluukkuun kavennettua rekkarin paikkaa ja merkin poistamista. Ja vanteisiin on tulossa maalia kunhan vain perse kestää, värikoodit on jo päätetty. :p

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 21.9.2009 22:05

Kaikkee pientä taas tullu uusittua Borattiin, niin täytyypä päivitellä tännekin. Kolarikorjaus onnistui hienosti, Kaikki sujui ilman mutinoita ja kaikin puolin hienosti hoitui homma. Sain uuden samanlaisen takapuskurin ja takaluukku oiottiin ja maalattiin puoliksi. Tuli vaihdettua myös nuo orkkistakavalot takaisin kun kyllästyin FK:n kristalleihin.

Takapyörä on montussa tässä kuvassa, ei se oikeasti noin korkea ole
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... annes1.jpg


Sisustakin on saanut vähän lisää Burberryä, keskikyynernojien kannet päällystelin tuolla mahtavalla kankaalla:

http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/noja1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/noja2.jpg


...tummentelin vähän sivuvilkkuja...

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... ilkut1.jpg


...ja sain uudet keskilätkät vanteisiin:

http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/ltkt2.jpg



http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/ltk1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/ltkt3.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/ltkt4.jpg



Tämmöistä tällä kertaa.
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 22.9.2009 19:30

Tänään puuhastelin jarrupäivitystä eteen, Zimmermanin rei'itetyt levyt eteen ja ferodon palat. Olihan nuo levyt jo ihan vaihtokunnossa kuten kuvista näkyy. Loppuviikosta takapään kimppuun.

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... immer1.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... immer2.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... immer3.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 11.10.2009 16:52

Päivitellään taas jotain shaissee. Takajarrutkin vaihdoin, osaako joku kertoa miksi nuo uudet takajarrut ulisevat välillä ajaessa? Jarrua painaessa ulina loppuu mutta alkaa hetken päästä uudestaan. Nuo vanhat levyt oli vähän sontaset, näyttää nyt onneksi hiukan fiksummalta kun on kuitenkin noin avonaiset vanteet.

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... 132ee0.jpg

Bra:n myin keulilta pois, kun se oli saanut konepellin lakkapinnan aivan harmaaksi sieltä alta. Uusia keskilätkiä myös tulossa RH:isiin, ja myyntiinkin asti pari sarjaa. Parin viikon päästä kun saa talvirenkaat alle, niin RH:t menee kiillotukseen ja maalaukseen. Väriksi vanteisiin tulee norsunluun valkoinen keskiö ja kiillotettu kehä. Tässä vielä jotain kuvia viikonlopun miitistä:

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... wat073.jpg


http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... wat066.jpg


http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... wat084.jpg


http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... 7b734e.jpg


Ensi kauden suunnitelmista vielä sen verran, että takapää laskee pari senttiä, ja edestäkin varmaan apujouset pois ja sopivaan stanssiin. Tai sitten ostan vaan hieman korkeampiprofiiliset renkaat kun tuolla on nyt jo hieman tuskallista ajaa välillä. Tämän hetken renkaat on 205/40 niin ajattelin 205/45 nankangeja ensi kesäksi. Kattoverhoilu on myös kaiken aikaa työn alla, mutta siitä lisää myöhemmin. Myös konepellin jatketta on varmaankin tulossa kun tuo konepellin maalipinta on nyt pilalla niin ei haittaa jos sitä hieman heppailee ja maalailee.
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 11.10.2009 22:21

Sleepy eyessit kehiin?

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 12.10.2009 5:49

[quote]Sleepy eyessit kehiin?/quote]

Juu ei mitään bad boyta. :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 21.10.2009 13:01

Tarvii taas vähä päivitellä vaikka ei tää oo ihmisiä tuntunu viimeaikoina enää juurika liikuttavan. :D Eli auto siirtyi talvikuosiin, vakio kesäpallot alla ja melkein vakiokorkeudessa tällä hetkellä. pitää kyllä vähän laskea sitä takaisin. Irroitin kattoverhoilun ja aloin tekemään sitä burberry-kankaalla. Iso homma, mutta loppusuoralla ollaan. Ryppyjä ja pusseja jäi, mutta koitan suoristella niitä vielä hiukan. Myös kesävanteiden purku ja kiilloitus alkoi, otin yhdestä vanteesta pultit ja lakat pois. Keskiöiden väriksi tulee luonnon- /norsunluunvalkoinen. En tiedä vielä laitanko vanteisiin nuo piikkikeskiöt vai porsche-lätkät. Mulla on myös myytävänä noita RH:n "isompia" keskilätkiä, kromiset porsche-lätkät ja mustat piikit. Luulen että päädyn itse noihin kromisiin porscheihin, näyttää jotenkin sivistyneemmiltä. Sitten vähän kuvia lopuksi:


Kattoverhoilu (pahasti vaiheessa):
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... 05d727.jpg

Vanne tässä vaiheessa: [/b]
http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... bf4b10.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 23.10.2009 19:44

Tuohon jarrujen ulinaan. Mitkä palat laitoot? Itte vaihdoon joskus Brembon vakiolevyt ja jokku halppispalat. Ulisi ja vinku nii perkeleesti, muutaman tuhannen niillä ajoin ja hain marmoritiskiltä uudet vakiopalat nii loppu.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 12.11.2009 9:00

betamax kirjoitti:Tuohon jarrujen ulinaan. Mitkä palat laitoot? Itte vaihdoon joskus Brembon vakiolevyt ja jokku halppispalat. Ulisi ja vinku nii perkeleesti, muutaman tuhannen niillä ajoin ja hain marmoritiskiltä uudet vakiopalat nii loppu.


No siellä on Ferodon palat niin ei luulisi siitä johtuvan. :)


Aloitin kesävanteiden uudistamisen, ja yksi vanne on nyt sitten jo "valmis". vähän tuolle saa vielä rättilaikkaa antaa, mutta onhan se muutos vanhasta jo aika suuri. :D Tuota vannetta oli ajettu kanttariin paljon, mutta melkein kaikki sain pois. Kuvia:

[b]Muutos:

Kuva

Jne.

http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/kiil2.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/kiil1.jpg
Viimeksi muokannut henks, 12.11.2009 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 12.11.2009 11:46

Huomattavasti parempi noilla possun(ko)? lätkillä.Väri vielä pintaan niin tulee maukas

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 12.11.2009 17:06

^ x2

Tulee hieno tuosta kattoverhoilusta :P Seuraavaks sitten verhoiltava penkkien kyljet?
Ehkei kumminkaan :D En kyllä enää keksi että mitä muuta kannattas verhoilla
Hattuhylly ja pilarit oli jo verhoiltu?

Komia tulloo kesäks :P

Jurz4
-
Viestit: 42
Liittynyt: 26.10.2006 19:05

ViestiKirjoittaja Jurz4 » 12.11.2009 19:56

on kyllä upee bora! mistä hommasit alunperin noi piikki keskiöt? ei oo tällähetkellä tarvetta, mutta edellisiin vanteisiin piti teettää/ostaa, mutta jäi tekemäti. tulevaisuutta varten... :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 12.11.2009 20:26

Jurz4 kirjoitti:on kyllä upee bora! mistä hommasit alunperin noi piikki keskiöt? ei oo tällähetkellä tarvetta, mutta edellisiin vanteisiin piti teettää/ostaa, mutta jäi tekemäti. tulevaisuutta varten... :)


Tääänks! Ne tuli ebaysta, saksanmaalta. :) en suosittele puljua kenellekään, oli hiukan ongelmia noiden kanssa ja tuli 3 ylimääräistä settiä lätkiä jotka sitten lopulta jouduin maksamaankin. Ja myin noi lätkät jo. :)


Aziz- kirjoitti:^ x2

Tulee hieno tuosta kattoverhoilusta :P Seuraavaks sitten verhoiltava penkkien kyljet?
Ehkei kumminkaan :D En kyllä enää keksi että mitä muuta kannattas verhoilla
Hattuhylly ja pilarit oli jo verhoiltu?

Komia tulloo kesäks :P


Se on itseasiassa jo valmis ja paikallaan. :D Ei kyllä nyt saa riittää, tulee jo burberry nenästä ja korvista.

kuva kattoverhoilusta:
http://i2.photobucket.com/albums/y39/henkkis/katto1.jpg

Juhi_ kirjoitti:Huomattavasti parempi noilla possun(ko)? lätkillä.Väri vielä pintaan niin tulee maukas


Porsche-replicathan nuo. Ja omaan silmään on myös paljon siistimmät ja hillityllä tavalla hienot. Kävi vähän mielessä vetää hiukan villimmin tuon värin kanssa vielä ja koittaa 80-luvun SL mersun värikartasta jotain mikä ei äkkiä tulisi mieleen vihreän auton kanssa. :)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 12.11.2009 21:21

Porsche- lätkät sopivat omaan silmään hillitympinä kyllä piikkejä paremmin, nätit vanteet.
Samallahan noihin vaihtaisi leveämmät takalipatkin nyt. ;)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 12.11.2009 21:25

Harri kirjoitti:Porsche- lätkät sopivat omaan silmään hillitympinä kyllä piikkejä paremmin, nätit vanteet.
Samallahan noihin vaihtaisi leveämmät takalipatkin nyt. ;)



Kiitti. :) mietein samaa, mutta ajattelin et mennään nyt näillä, laitetaan vanteet niin hyvään kuntoon kun saadaan ja katsotaan riittääkö se itselle. :) Jos vaikka jossain vaiheessa isoveli myisi mulle 8,5 tuumaisen kehät taakse.

Jurz4
-
Viestit: 42
Liittynyt: 26.10.2006 19:05

ViestiKirjoittaja Jurz4 » 13.11.2009 13:23

ei muutaku reilusti leveempää kehää vaan sit suoraan! omaan silmää ainakin miellyttäs huomattavasti leveemmät. vaikka joku 8½ / 9½. Itellä oli samanlaiset vanteet audin alla 9 / 10"x17 eikä mun mielestä tuu ollenkaan liikaa ulos KUVA mutta makuasioista ei voi kiistellä :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 13.11.2009 14:05

Jurz4 kirjoitti:ei muutaku reilusti leveempää kehää vaan sit suoraan! omaan silmää ainakin miellyttäs huomattavasti leveemmät. vaikka joku 8½ / 9½. Itellä oli samanlaiset vanteet audin alla 9 / 10"x17 eikä mun mielestä tuu ollenkaan liikaa ulos KUVA mutta makuasioista ei voi kiistellä :)


Ei pysty, kun tätä rakennetaan tooodella pienellä budjetilla tällä hetkellä niin pitää käyttää sitä mitä on tallissa ja omia taitoja ja visioita. :) Kyllähän noissa olis 9- ja 8,5-tuumaiset kehät jos vaan autoon varatut rahat riittäisi sellasiin. Ja noihin ei kyllä paljon 9-tuumasia leveämpiä taakse laita, kun ei saa keskiön takaa sorvattua yhtään ja noissa on ET35 kun sattuvat olemaan ilmeisesti vanhemman mallin ZW1:set. Kiillotetaan nyt nuo ja ruiskitaan maalit päälle, ja katsotaan sitten onko huonon näköiset. :)

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 30.11.2009 16:13

Oliko sulla vetarinsuojakumien kanssa ongelmia kesän mittaan?
Mulla oli koko kesän bora niin alhaalla mitä vetarit ja raidetangot sallii ja ajoin 30 000km kesän aikana niin 7kpl suojakumeja sai vaihtaa :/ menee vasemmanetuvetarin sisempi nivel niin rajuun kulmaan että ei kestä kumi..

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 1.12.2009 6:05

Oliko sulla vetarinsuojakumien kanssa ongelmia kesän mittaan?
Mulla oli koko kesän bora niin alhaalla mitä vetarit ja raidetangot sallii ja ajoin 30 000km kesän aikana niin 7kpl suojakumeja sai vaihtaa :/ menee vasemmanetuvetarin sisempi nivel niin rajuun kulmaan että ei kestä kumi..


Eipä mulla mitään erityisiä ongelmia ole ollut. pitääkin tarkastaa tarkemmin ens kerralla ku nostan ton nosturille.

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 1.12.2009 8:16

Lueskelin tuosta noita aikaisempia kallistuksen vakaaja ongelmia..
Itsellä on 4motion ja siinä vakaajan tangot tulee tolppaan kiinni eikä ole sen vakaajan kanssa mitään ongelmia ollut reilummankaan madalluksen kanssa, niin tuli vaan mieleen että eiköhän nuo 4vetoisen palikat käy myös etuvetoiseen, hinnasta en kyllä osaa sanoa mitään viisaammat kertokoon lisää..

go_gale
-
Viestit: 69
Liittynyt: 31.1.2008 14:55

ViestiKirjoittaja go_gale » 1.12.2009 9:12

Sori ot, mutta ainakin 4motionin etutolpat käy suoraan etuvetoiseen, kun muutahan eroa niissä ei ole kuin tuo vakajan kiinnistys tolpassa,
Mutta tuo 4motionin vakaja menee kyllä myös etuvetoisen kiinnikeisiinkin mutta silloin vaan pitää kikkailla vähän enemmän, mutta silloin vakaja menee vetarin alta ja sillä saadaan se pari milliä varaa taas pudottaa autoa alas päin. :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 1.12.2009 15:54

kizmou kirjoitti:Lueskelin tuosta noita aikaisempia kallistuksen vakaaja ongelmia..
Itsellä on 4motion ja siinä vakaajan tangot tulee tolppaan kiinni eikä ole sen vakaajan kanssa mitään ongelmia ollut reilummankaan madalluksen kanssa, niin tuli vaan mieleen että eiköhän nuo 4vetoisen palikat käy myös etuvetoiseen, hinnasta en kyllä osaa sanoa mitään viisaammat kertokoon lisää..


Tiedossa, mutta takatolpat on käsittääkseni erilaiset joten kikkailuksi menisi. Helpommalla pääsee kun ostaa KW:n, Weitecin, tms. sarjan joissa myös on tolpassa kiinnityspaikat. Itsellänihän ei enää pahemmin tuota ongelmaa ole, kun vaihdoin vakaajaksi FK-automotiven tuotoksen. Koiranluut kun vielä vaihtaisi lyhyempiin niin vetari ei ottaisi yhtään kontaktia. Tosin harvoin se nytkään ottaa.

go_gale kirjoitti:Sori ot, mutta ainakin 4motionin etutolpat käy suoraan etuvetoiseen, kun muutahan eroa niissä ei ole kuin tuo vakajan kiinnistys tolpassa,
Mutta tuo 4motionin vakaja menee kyllä myös etuvetoisen kiinnikeisiinkin mutta silloin vaan pitää kikkailla vähän enemmän, mutta silloin vakaja menee vetarin alta ja sillä saadaan se pari milliä varaa taas pudottaa autoa alas päin. :)


Myös täysin totta. Ero kuitenkin käsittääkseni tulee takapään kanssa, kuten tuossa ylempänä jo tuumailinkin. :) Mutta kuten sanottu, TDI-koneissa vetari ei ole niin paksu kuin esim. GTI(kaikissa 1.8T?)-koneissa joten pelkällä oikean etuvakaajan(ehkä koiranluiden) valinnalla pääsee jo niin alas että apurunko kolisee joka paikkaan, uskokaa pois. :D



P.S.

Joko on riittävän hyvä blingi?

Kuva

dosentti
-
Viestit: 70
Liittynyt: 3.2.2004 19:16

ViestiKirjoittaja dosentti » 1.12.2009 16:10

Hyvin alkaa kiiltämään ;)

go_gale
-
Viestit: 69
Liittynyt: 31.1.2008 14:55

ViestiKirjoittaja go_gale » 1.12.2009 16:17

Itselläni on myös tuo fk vakaaja ja sitä vähän muokkasin niin ei enää siihen ota kiinni vaan runkoon, vaikka on vakio koiranluut.
Sekä hyvinhän nuo alkaa jo kiiltämään.
ps. pitäisihän sitä saada se apurunko koko ajan maata hinkkaamaan :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 1.12.2009 16:22

go_gale kirjoitti:tselläni on myös tuo fk vakaaja ja sitä vähän muokkasin niin ei enää siihen ota kiinni vaan runkoon, vaikka on vakio koiranluut.
Sekä hyvinhän nuo alkaa jo kiiltämään.
ps. pitäisihän sitä saada se apurunko koko ajan maata hinkkaamaan :)


Jep, itsellä kans kuuluu mukavaa ulinaa kun kääntää tiukasti oikealle. :D ei ole vielä saanut aikaiseksi tehdä koloa vetarille runkoon... :) Ja kyllä noita vanteita vielä täytyy pikkusen laikkailla meguiarsin metal polishin kanssa. onko porukalla muuten kokemusta piiloventtiileistä? kun ajattelin noihin RHihin sellaiset, kun tavalliset töröt pilaa kehän aivan täysin.

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 2.12.2009 6:59

Ihan hyvin toimii piiloventtiilit ainakin mitä muutaman sarjan olen kokeillut.

Ottaako teillä vetarit kiinni koriin?
Jouduin kesällä pariin otteeseen nostamaan autoa (yht n. 1cm) niin sitten loppui vetarien ja rungon treffaaminen :)

go_gale
-
Viestit: 69
Liittynyt: 31.1.2008 14:55

ViestiKirjoittaja go_gale » 2.12.2009 8:35

Kyllähän nuo piiloventiilit pitäisi ihan toimia noissakin, kuulin vaan jotakin urbaania legendaa että niitä ei voisi käyttää lippivanteissa, tiedä siitä sitten...
Kyllähän mulla ainakin runkoon ottaa vetari aina välillä, etenkin kun pudottele esim. parkkipaikalta alas.
Oliko tuo katto verhoilun alas otto muuten kuinka iso homma?

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 2.12.2009 15:47

kizmou kirjoitti:Ottaako teillä vetarit kiinni koriin?


Ottaa, aina kun kääntää tiukkaan oikealle niin kuuluu ulina hanttarin puolelta. Alustana Raceland, edestä niin matalalla kuin saa (apujouset paikalla luonnollisesti) ja takana pelkät jouset, molemmat "säätöpalat" otettu jousen alta pois. :)



go_gale kirjoitti:Kyllähän nuo piiloventiilit pitäisi ihan toimia noissakin, kuulin vaan jotakin urbaania legendaa että niitä ei voisi käyttää lippivanteissa, tiedä siitä sitten...
Kyllähän mulla ainakin runkoon ottaa vetari aina välillä, etenkin kun pudottele esim. parkkipaikalta alas.
Oliko tuo katto verhoilun alas otto muuten kuinka iso homma?


Ajattelin ainakin tilailla semmoset kun omaan silmään näyttää niin paljon siistimmältä kehä niiden kanssa. Itse olen kans kuullut tarinaa että olis ollu jotain ongelmia niiden kanssa. Itsellä ongelma tulee ehkä siinä, kun venttiilinreikä on melkein tuossa kehän "pokkauksessa"(liian kapea kehä :s) niin sopiiko se piiloventtiilin kromattu kansi siihen nätisti. Mutta ajattelin nyt ainakin tilailla, ja myy sitten eteenpäin jos ei sovi. Jos ei piiloventtiilit onnistu niin tilailen saksasta porschen venanhatut ja menen noilla RH:n orggis metalliventtiileillä.

Kattoverhoilun pois ottaminen ei ole sinäänsä mikään ihme projekti, mutta sen verhoileminen on yhtä tuskaa enkä suosittele kenellekään. Oman verhoilun ajattelin tehdä uudestaan vielä tässä ennen kun armeija kutsuu.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 3.12.2009 19:02

kizmou kirjoitti:
Ottaako teillä vetarit kiinni koriin?

Paljonko teillä on mitta kaaresta keskiöön edessä?
Mulla 30 cm ja ei onkelmaa. Tosin mulla 1,6 bensa

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 7.12.2009 19:29

Nyt on pitkästä aikaa saatu intoa tuohon OEM HID-projektiin. Tilasin Saksasta Kufateciltä nuo xenonumpion liitinadapterit, mutta eihän ne tietenkään syystä tai toisesta sopineet joten jouduin tekemään yksistä rikkinäisistä umpioista uudet adapterit. Vilkut eivät jostain syystä vielä toimi, mutta kaikki muut valot sain palamaan. Olisi mukavaa jos jollain olisi kaavio orkkisliittimien ja xenonliittimien johdoista?

Toinenkin vanne on jo saatu kiillotettua, mutta vielä on hommaa jäljellä. Ja koska hommaa ei koskaan ilmeisesti ole liikaa, aloitin uuden verhoiluprojektin kun tuo burberry alkoi puistattaa omaa silmää hyvin nopeasti. Tällä kertaa astetta hillitympää, mutta silti näyttävää. Aiheena tuollainen ruskea keinonahka jonkinsortin tikkauksilla. Ompelukoneen käyttöä koitetaan opetella mahdollisuuksien mukaan, mutta katsoo nyt saako tuosta minkäännäköistä. Etummaista keskikyynernojan kantta olen tässä nyt luonnostellut, ja olisi aika koittaa liimata sitä paikalleen. Ehdotuksia? Mielipiteitä? Tällaiseksi tulisi siis kaikki pilarit, katto, hattuhylly ja yksityiskohtia. Tuossa alemmassa nahanpalassa on vielä kynänjälkiä langan alla, siksi näyttää hiukan hassulta.

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... emhid1.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... iitin1.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y39/he ... ahkaa1.jpg
Viimeksi muokannut henks, 15.5.2010 23:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 7.12.2009 20:12

Kas näin, siirretty projektiosastolle. Tsemppiä puuhasteluihin!

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 7.12.2009 21:25

*poistettu
Viimeksi muokannut henks, 15.5.2010 23:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 8.12.2009 0:27

Pointsit erilaisuudesta ja tekemisen meiningistä!
Mitä itse kanteen tulee niin...en oikein o viel päättänyt et tykkäänkö vai en! :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 8.12.2009 6:27

Cede kirjoitti:Pointsit erilaisuudesta ja tekemisen meiningistä!
Mitä itse kanteen tulee niin...en oikein o viel päättänyt et tykkäänkö vai en! :)


Noo ehkä se näyttää paremmalta kun sitä on myös pilareissa, katossa, hattuhyllyssä ja taka-kyynernojassa. :)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa