Karttunen Bros.tallilla
Valvoja: ffp jäsenet
Janne-Pekkahan oli ilman käyttispeliä melkein koko kesän,koska möi .:Retro Golfinsa pois,mutta...
Eilen käytiin Siilinjärveltä Veskun Autopihan suosiollisella avustuksella tuotu VW Golf 2.0 -02 Sport Edition kotiin.Golf oli jatkojalostuksessa Putkosella jossa laitettiin FK Königsport coiloverit ja Eibachin etuvakaaja,sekä maalautettiin alahelmat korinväriin ja putkenpäät vaihtui Audi A6 3.0 TDi:n päihin.
Golf on väriltään Moonlightblue,eli tummansininen,ei musta miltä se näyttää.
VW:n varusteena oli asennettu sivu- ja takaikkunaverhot,kaikenlaista ne asenteleekin autoihin :)
Tänään asennettiin sit Jannen "uuteen" SE (Sport Edition) Golfiin R32:n kuskinpeili,joka oli minulla Bor4ssa kiinni kun sen ostin.
Kuskinpeilejä on kolmea (3) eri kokoa saatavana,vakiohoro ylhäällä,R32 keskellä ja Japanin malli alimmaisena Bor4ssa kiinni.
R32:ssa on myös apukuskinpeili isompi kuin vakio 1.6:ssa,eli samankokoinen kuin kuskinpeili,jos siis haluat isomman peilin apparinpuolellekkin :)
Tossa molempien käyttiskikottimet piilomainonta kuvassa ja Jannen SE Golfiin on vanteet vaihtumassa ehkä talven aikana,eikä ole sillä sarjanumerolla kellään Suomessa alla Golf IV:ssä,se on varmaa :)
katellaan...
Eilen käytiin Siilinjärveltä Veskun Autopihan suosiollisella avustuksella tuotu VW Golf 2.0 -02 Sport Edition kotiin.Golf oli jatkojalostuksessa Putkosella jossa laitettiin FK Königsport coiloverit ja Eibachin etuvakaaja,sekä maalautettiin alahelmat korinväriin ja putkenpäät vaihtui Audi A6 3.0 TDi:n päihin.
Golf on väriltään Moonlightblue,eli tummansininen,ei musta miltä se näyttää.
VW:n varusteena oli asennettu sivu- ja takaikkunaverhot,kaikenlaista ne asenteleekin autoihin :)
Tänään asennettiin sit Jannen "uuteen" SE (Sport Edition) Golfiin R32:n kuskinpeili,joka oli minulla Bor4ssa kiinni kun sen ostin.
Kuskinpeilejä on kolmea (3) eri kokoa saatavana,vakiohoro ylhäällä,R32 keskellä ja Japanin malli alimmaisena Bor4ssa kiinni.
R32:ssa on myös apukuskinpeili isompi kuin vakio 1.6:ssa,eli samankokoinen kuin kuskinpeili,jos siis haluat isomman peilin apparinpuolellekkin :)
Tossa molempien käyttiskikottimet piilomainonta kuvassa ja Jannen SE Golfiin on vanteet vaihtumassa ehkä talven aikana,eikä ole sillä sarjanumerolla kellään Suomessa alla Golf IV:ssä,se on varmaa :)
katellaan...
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Jone on jo kirjoitellunna tuosta minun uudesta käyttöautosta tänne pienen esittelyn. Tarkoitus on pitää auto tuossa asussaan , ainoastaan vanteet vaihtuvat "hieman"erillaisiin kun mitä nyt on alla.
Alla pyörivät 17" VW vanteet Santa Monica mallimerkiltään tulevat myyntiin, siis jossain vaiheessa.
Laitellaan kuvia niistä tulevista vanteista, kunhan ne tulevat tännepäin Suomea.
Auto on siis Sport Edition erikoismalli Saksan markkinoille tehty, vuosina 01-02 valmistusmäärästä ei ole tietoa,ja varustelultaan highline/gti sekoitus eli kaikki tarpeellinen varuste löytyy.
Että tällainen kikotin on nyt käyttöautona,jolla on tarkoitus ajella jokunen vuosi taas etiäpäin, pieniä paranteluja tietysti tehden.
Alla pyörivät 17" VW vanteet Santa Monica mallimerkiltään tulevat myyntiin, siis jossain vaiheessa.
Laitellaan kuvia niistä tulevista vanteista, kunhan ne tulevat tännepäin Suomea.
Auto on siis Sport Edition erikoismalli Saksan markkinoille tehty, vuosina 01-02 valmistusmäärästä ei ole tietoa,ja varustelultaan highline/gti sekoitus eli kaikki tarpeellinen varuste löytyy.
Että tällainen kikotin on nyt käyttöautona,jolla on tarkoitus ajella jokunen vuosi taas etiäpäin, pieniä paranteluja tietysti tehden.
Jannen Golfin vanteet tuli tallille,levitystä ulospäin n.1"-2",levitys menee talven projektiksi.
Ostin sarjan 4x108 jaolla olevia 16" RS:iä joita levitän ja laitan sit vaikka Jetta 1:sen alle kunhan teetätän 4x100 jaon viereen.
Vanne hommiksi taas meni,mut eipä täällä nyt muuta ole kerenny tekemäänkään.
Ostin sarjan 4x108 jaolla olevia 16" RS:iä joita levitän ja laitan sit vaikka Jetta 1:sen alle kunhan teetätän 4x100 jaon viereen.
Vanne hommiksi taas meni,mut eipä täällä nyt muuta ole kerenny tekemäänkään.
Saahan niihin haluamansa jaon, vaikka se alkuperäinen olisi 4-pulttinen. Alkuperäiset reijät vaan pitää täyttää hitsaamalla, paitsi jos vanteissa on 4x100 ja haluttu jako on 5x100 niin ei tarvitse täyttää kuin 3 reikää. Eikös tässäkin topicissa käsitelty jo kyseistä aihetta, joitain Volvon vanteita oltiin Volkkariin sovittamassa...
Ihan asiallinen juttu oli siipi lehdessä. Pari virhettä vaan juttuun lipsahtanut. 195/30-16 kumet muunmuassa. :) Nyt voi hyvillä mielin lopettaa tilauksen...:D
e:eikös nuo kolmosessa alla olleet pallot ollut nimenomaan D90:t eikä club sportit niinkuin tuossa luki?
e2: tais ne sittenkin olla club sportit.. Eikös D90 ole hyvin pitkälti saman näköinen vanne?
vs
?
e:eikös nuo kolmosessa alla olleet pallot ollut nimenomaan D90:t eikä club sportit niinkuin tuossa luki?
e2: tais ne sittenkin olla club sportit.. Eikös D90 ole hyvin pitkälti saman näköinen vanne?


Molemmat vanteet ylläolevassa postauksessa ovat CS-version vanteita. CS:ssa on reikien ulkoreunassa tuo "veriura" ja puolat todellakin menevät suoraan ulkokehälle. D90-vanteessa on portaan muotoinen, kulmikas kehä ja veriura myöskin puuttu.
Vaakalle laittamalla vanteista lie löydä äkkiseltään sen suurempaa eroa, mutta kun hellästi kopsauttaa vaikkapa 17m lenkkiavaimella vannetta joka roikkuu vapaasti, ääni kertoo eron.
D90 on tavallinen valettu vanne, kun taasen CS on takovanne ja soi eri tavalla. Kokeilkaapa niin huomaatte eron.
Ohessa vielä kuva molemmista mikä kertonee eron selkeimmin.
D90
ClubSport 16"

Vaakalle laittamalla vanteista lie löydä äkkiseltään sen suurempaa eroa, mutta kun hellästi kopsauttaa vaikkapa 17m lenkkiavaimella vannetta joka roikkuu vapaasti, ääni kertoo eron.
D90 on tavallinen valettu vanne, kun taasen CS on takovanne ja soi eri tavalla. Kokeilkaapa niin huomaatte eron.
Ohessa vielä kuva molemmista mikä kertonee eron selkeimmin.
D90

ClubSport 16"

Onko noi kaikki RS:t sellasia et niihin saa tehtyä jaonmuutoksen? Ketä noita jaonmuutoksia tekee?
Tuntuu vaan löytyvän aika paljon helpommin 5x112 jaolla olevia 16" RS:ä oikealla ET:llä, niin aattelin jos niihin sais tehtyä 5x100 jaon.
Noissa rs:issä muutin jaon, alkuperäinen oli 5x112 nyt lisänä on 5x100. Uudet reijät on alkuperäisten välissä.
.jpg)
^ Samaa mieltä, tuhkis vois myydä noi vanteensa vaikka mulle;)
Nyt kysymys Karttusille: itellä on (ikuisuus) projektina kunnostaa pippeli vanteet alkuperäiskuntoon, ja mieltä kaivertaa nämä:
1) Onko kikkeleitä saanut ylipäätään kiillotettuina, vai onko kaikki kiillotettu jälkikäteen? (tästä näkee meikän vanne tietämyksen;))
2) Jos ja kun nyt päädyn kiillottamaan vanteeni, niin mitä tehdä keskilätkille jotka edellinen omistaja on maalannut kilikali maalilla "kromiseksi"? keskilätkä on muovia, sitä tuskin voi kiillottaa.. Millainen keskilätkä yleensä on alkuperäis asussaan? Kromattu?
3) Pee aukot ajattelin maalauttaa mustiksi, ja maalari pääsisi luultavasti helpommalla jos maalauttaisi vanteen sisäosan samalla mustaksi, onko pyhäinhäväistys?;)
4) Ja itse pääsisi helpommalla (tuskin halvemmalla) jos maalauttaisi vanteen julkisivun niin että se näyttäisi kiillotetulta (näin täällä sellaisin postauksen joskus..) Se taitaisi olla jo pyhäinhäväistys?;D
Poistakaa jos menee mielestänne OT:ksi..
Nyt kysymys Karttusille: itellä on (ikuisuus) projektina kunnostaa pippeli vanteet alkuperäiskuntoon, ja mieltä kaivertaa nämä:
1) Onko kikkeleitä saanut ylipäätään kiillotettuina, vai onko kaikki kiillotettu jälkikäteen? (tästä näkee meikän vanne tietämyksen;))
2) Jos ja kun nyt päädyn kiillottamaan vanteeni, niin mitä tehdä keskilätkille jotka edellinen omistaja on maalannut kilikali maalilla "kromiseksi"? keskilätkä on muovia, sitä tuskin voi kiillottaa.. Millainen keskilätkä yleensä on alkuperäis asussaan? Kromattu?
3) Pee aukot ajattelin maalauttaa mustiksi, ja maalari pääsisi luultavasti helpommalla jos maalauttaisi vanteen sisäosan samalla mustaksi, onko pyhäinhäväistys?;)
4) Ja itse pääsisi helpommalla (tuskin halvemmalla) jos maalauttaisi vanteen julkisivun niin että se näyttäisi kiillotetulta (näin täällä sellaisin postauksen joskus..) Se taitaisi olla jo pyhäinhäväistys?;D
Poistakaa jos menee mielestänne OT:ksi..
Salmi:
1)Pirellin vanteita on tullut kiillotettuina uutenakin,lakka päälle laitettuna himmentämään tunnelmaa.
2)Orig.keskilätkä on alumiinia ja stanssattu Pirelli teksti,tulevat hakasilla vanteen napaan kiinni.
3)Vanteita on ollut grafiitinharmaalla taustalla ja P-aukoilla.
4)Tähän sinä itse jo vastasitkin,kiillotettu on aina kiillotettu :)
1)Pirellin vanteita on tullut kiillotettuina uutenakin,lakka päälle laitettuna himmentämään tunnelmaa.
2)Orig.keskilätkä on alumiinia ja stanssattu Pirelli teksti,tulevat hakasilla vanteen napaan kiinni.
3)Vanteita on ollut grafiitinharmaalla taustalla ja P-aukoilla.
4)Tähän sinä itse jo vastasitkin,kiillotettu on aina kiillotettu :)
Tollatteet low budget -possulookit meni kesällä yhteen ilmajäähdytteiseen volsuun, jossa on 5x112 jako.
No niin,olihan se sillo vielä hieno ku oli kasassa,mut tällä hetkellä Jetta on ilman moottoria ja tuleva moottori pitäs käydä läpi,eli hiukan kestää että on taas liikenteessä.
Tarkoitus on tehdä kyllä sit vieläkin siistimpi mitä noissa kuvissa,hyllyssä lojuu tavaraa ulkokuoren ehosteluunkin jonkin verran vielä lisää.
Tarkoitus on tehdä kyllä sit vieläkin siistimpi mitä noissa kuvissa,hyllyssä lojuu tavaraa ulkokuoren ehosteluunkin jonkin verran vielä lisää.
jos joku noita RSiä halajaa, mulla on 4 kieppiä. Löytyy 8" eri et:llä ja 9,5 leveenä kans. Kaikki 16" ja jaoista löytyy 120x5 ja 130x5. Osa jopa ihan normaalin palkansaajan ostettavissa. Liki kaikissa uudet pultit, kehät kiilloitettu ja keskiöt pulverimaalattu.
Jostain syystä en kaikilla vanteilla mitään tee...
Jostain syystä en kaikilla vanteilla mitään tee...
Uusimmassa Tuunaajan Raamatussa näkyy olevan Jonen BOR-4 ihmeteltävänä.
Tossa kaikille jotain ihmeteltävää :)
Kai tuon voi jo luokitella jonkin asteen vannemaniaksi :D Ei tuo enää tervettä voi olla...
Eikä noita cuppejakaan liiemmin missään näy 16" koossa... ;)
Mullapa tuollaiset cupit koossa 16x8 pyörii tälläkin hetkellä tuossa kulkineessa. Kai noita nyt jonkin verran löytyy, mutta myynnissä aika harvakseltaan.
Viimeksi muokannut Eemeli, 25.1.2008 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Ennemmin VWP on raamattu kun Gti-magazine.
Öhom... Me täällä raamattupiirissä käytämme nimeä PVW... ;)
Niinhän ne kuvas tuossa syksyllä boran ja kävivät hallilla tekemässä seuraavaan numeroon juttua .
Vähän kesämmällä olisivat voineet kuvat ottaa. Indigo blue näyttää spoileri-lehden kuvissa ihan perus "poliisin siniseltä"... :(
Öhom... Me täällä raamattupiirissä käytämme nimeä PVW... ;)
Veit jalat suustani. :)
Nätti peli tuo Borat kyllä, ainoa mikä hieman pisti silmään oli se sivukuva mikä on otettu julmetun salaman avittamana jonka ansiosta vanteet ja renkaat näyttää hieman hölmöiltä... :/
Kiva selvittää ku toinen ei oo nähny koko juttua. :D
Janne sai hommattua Kamein tekemän lisävarustenupin F&I:n.
Kolmaskerta toi toivotun tuloksen ebayssä,hinnat pompsahtanu joskus yli 170e :)
Kolmaskerta toi toivotun tuloksen ebayssä,hinnat pompsahtanu joskus yli 170e :)
Bor4 puheen ollen....
Kiinnostaisi tietää, minkä takia tuohon on kelpuutettu raidin ratti, koska GTI Magazinessa puhuttiin, että auto on rakennettu oem-osilla enimmäkseen? Ainakin ratti on pienempi, mutta eikö 3-puolainen orkkisratti sopisi henkeen paremmin?
Tais olla jo saksasta tullessa raidi paikoillaan. Ei kyllä sovi mun mielestä tippaakaan. :/
eikö 3-puolainen orkkisratti sopisi henkeen paremmin?
Sopii ehkä henkeen paremmin,mutta silloin kaikki luulevat että se on ollut siinä kaiken aikaa ja niitä jo on kaikilla,Porschen ruoria olen kyllä hiukan jo katellu :)
Kiillotellaankos siellä näitä BBS:iä rahaa vastaan, vai?
Saa kai noita laittaa mersuunkin? :)
Laita privaa,ja saa niitä laittaa vaikka peräkärriin.
Tallilla tullu kiilloteltua muutama vannesarja.
Omille vanteille taikka menopeleille ei ole kerenny hirveesti mitään erikoista tekemään,palataan ja ihmetellään sit taas ku jotain tapahtuu.
Omille vanteille taikka menopeleille ei ole kerenny hirveesti mitään erikoista tekemään,palataan ja ihmetellään sit taas ku jotain tapahtuu.
Hieman vannepäivitystä Bor4 sai osakseen,eli Eta Betan Porsche Turbo 3-osaiset vanteet hommasin,edessä 8"x18" ja takana 9.5"x18".Vanteet purettiin,kehät kiillotettiin ja puolat maalattiin mattamustaks,sekä keskilätkät on alumiiniset kiillotetut Porschen logolla.
Renkaat on joka nurkassa 225/35-18".
BBS LM:t odottaa hallilla katsastusta :)
Renkaat on joka nurkassa 225/35-18".
BBS LM:t odottaa hallilla katsastusta :)
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa