Corrado G60 - Pommin korjaamista

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Samuez
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2007 18:56

ViestiKirjoittaja Samuez » 28.7.2007 10:53

Kävin ottaa jotain kuviaki tossa, ku toi rytökasa oottelee, että joku koneistamo aukeis heinäkuun putken jälkeen...

Kampura
Kanki
Kaikkikanget
Läjä epämääräistä romua
Tyhjä konehuone
Motonetin öljynpainemittari

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 28.7.2007 10:54

Oho ^ ei pitäis lainailla toisten koneita...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 14.8.2007 17:47

Koneistamo arveli että olen vaihtanu kahen kangen alapäät ristiin koska joutuvat kahta kankea koneistamaan. Ystävällisesti merkkasivat kangetjotta jatkossa ei mene sekaisin. Kampurasta taas sorvasivat kietokangen kauloja ja kiilloittivat kaikki kaulat sekä puhdistivat öljykanavat.Läjä romua Sitten kävin vielä ostamassa jotain halpoja pultteja

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Koneen kasaus

ViestiKirjoittaja gryger » 14.8.2007 18:15

Tsemppiä!

Kyllä se siitä taas kasalle asettuu;)
Omaa konettani kasasin ja purin noin 5-10000 kertaa ja on kanssa seitsemäs ihme jos ei jotain mennyt vituralleen.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 15.8.2007 14:06

Ns. kaaosteorian mukaan kun tarpeeks monta kertaa purkaa ja kasaa koneen, niin jossain vaiheessa ne palikat menee väkisinki oikeille kohilleen. :)

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Kasaus

ViestiKirjoittaja gryger » 16.8.2007 11:08

Toi oli hyvä ;)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 16.8.2007 22:44


Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 11.9.2007 23:46

http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/alakerta_sis%E4s.JPG

Sainpa tossa jo koneen sisään.

http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/kansi_kiinni.JPG

Ja kannenkin jo paikoilleen. Enää ei olis muuta ku laittaa nippuun vaan koko paska. Tosin irroitin ton digifantin johtosarjan jos sitä koittas vähä parsia ensin.

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 11.10.2007 11:02

Milläs mallilla auto alkaa olemaan?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 11.10.2007 19:56

Kyl mä sen tossa yks päivä rykäsin käyntiinki mutta pääs jako perkele ensitöiksee hyppäämään ja apuakseli meni vituilleen. En oo vielä jaksanu purkaa jakopäätä esiin, että saisin käännettyä apuakselin kohilleen ja saisin paremmin säädettyä sytkän kohilleen.

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 12.10.2007 11:39

Niimpä.. Vastoinkäymisiä tuntuu olevan muillakin:)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 22.10.2007 17:42

Noniin pikkuhiljaa corro konehuone kasas: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/konehuone_kasas.jpg

Hommasin myös tollase vakioilmansuodatinboxin niin täytyy kyl ihmetellä että aika paljo suhteessa pinta-alaan saa toi tuning suodatin päästää läpi enemmä ilmaa, että pääsee samaan tulokseen kuin vakio. Taino oha se tuning filsu tosin vaahtomuovia (mä voin myydä sen jos jotakuta kiinnostaa, käyrä meni jo) http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/suodattimet.jpg

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 4.11.2007 0:13

Agh mulla on semmone ongelma, että toi käy vähä huonosti tyhjää ja empii kaasua painettaessa todella paljon. Jos lähden ykkösellä kiihdyttämään niin auto empii ja arpoo lisää kierroksia hissukseen kunnes satunnaisesti jossain 4000-5000rpm välissä yhtäkkiä ampuukin täysiä. Jos kuitenkin liikuttelen autoa pienemmillä kierroksilla se kuitenkin menee kuitenkin kohtalaisen tasaiseen, mutta tyhjäkäynti häviää silloin tällöin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.11.2007 14:44

Vähän ehkä ot, mutta enivei:
[ot]Meikäläisen vastoinkäymiset G60:n kanssa loppui helposti :) Myin sen pois :D[/ot]

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 29.12.2007 12:46

Joulu ohi ja koulu ohi yms hoidettu pois alta niin taas kerkee tätäki ropaamaan. Tuumailin, että huolletaan takajarruista ne viimesetkin vaihtamattomat osat, eli hommasin uudet laakerit, levyt, palat ja käsijarruvaijerit. ABS kehät onnistuin irroittamaan vanhoista levyistä. Paloja asennellessa tuli vaan pieni ongelma, satulat ei mene paikoilleen niiden kanssa, syyksi osoittautui tuo jousihäkkyrä: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/jarrupalat.jpg. Kuvassa uusi ja vanha pala vierekkäin.

Öljynpaineanturille taitelin kans haaroituksen, pitää vielä testata pitääkö toi viritys paineet myös: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/oljypaine.jpg. Ja tarvike lambdan ostin ja kolvailin siihen johdon vastoin kaikkia suosituksia: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/s%E4hk%F6/lambda.JPG Josko tänä viikonloppuna kävis koestarttailee taas jos sais akkuun vähän virtaa ladattua.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 29.12.2007 20:37

Toi uusi jarrupala on C4 100:seen audiin käypänen.

Tosin laitoin itselle audiin tos tuomoset palat niinkui sulla noi vanhat,.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 29.12.2007 22:21

Paketissa lukee audi 80 83-> tjsp. Tosin serkku laitto audi 90 etujarrupalat niin siinä paketissa luki corrado :)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 4.2.2008 23:57

Tulipaha hommattua tällästä puuhasteluaki: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/puslat.JPG

En näköjään saa linkitettyy noita 1g kuvia tänne suoraan kuviksi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.2.2008 11:11

mikäs tuo "uusi" takapönttö on? mitäs itselläkin saaada joku vaatimattoman näköinen golfiin. =D (ja halvalla)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 5.2.2008 14:36

Motonetin joku turbo takavaimennin tjsp ja vähä motonet käyrää hitsatsattuna jatkoksi ja vähä jotain alumiinimaalia päällä. Melkoset amispörinät ja hintaa tuli käyrineen ehkä joku ~70e. (Hitsaukset sukulaisorjatyönä ilmaseks)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 17.2.2008 22:55

Jotain taas tullu turattua, vähän jotain kivirekialustaa http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/tukivarsi.JPG ja jotain mallailua humppavehkeistä: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/kukkuu.jpg.

Puslista pitää todeta sen verta, että noi enerdy suspensionit oli tosi halvat, jotain 30e/etupää, mutta kyllä sen sitten huomas asentaessa. Pikkupuslat oli tosi vmäisiä ja molemmista isoista puslista repes reuna kun niitä painoi paikalleen. Tai sitten saattaa olla, että en vaan osaa.

Kaiuttimia varten kehittelin tommosen patenttiratkaisun, millä pitäs saada 6,5" jämäkästi ovenrunkoon kiinni ilman sen kummempia kusilaitu ratkaisuja, nähtäväksi jää toimiiko se oikeasti.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 28.3.2008 22:08

Heti kun alkaa näyttää siltä, että autolla saattais päästä ajeleen niin piti ruveta tusaaman "hifejä":

http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/diskantti.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/diskantti2.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/diskantti3.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/bassojajakari.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/vahvistin.JPG

Aika pienellä budjetilla mennään äänentoistossa tällä kertaa, kaapelit biltemasta ~60-70e, soitin käytetty LG mallia joulukuusi 50e, vahvistin käytetty SPL dynamics 45e, kajarit edellisestä autosta DLS joku 2-tie setti. Asennuksissa tuli ideoitua tommosia, missä selviää mahdollisimman vähällä näkyvien osien modifikaatioilla, kun toi kusilaitu ei oikein meikän käsis taitu.

Tuli sitä ite autoakin korjattua, jarrut päästivät aina ulahduksen kun poljinta nosti, syylliseksi osoittaitui jarrupaineen säädin, uutta tilalle:
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/jarrupaineensaadin.jpg

Nyt pitäs vielä tehostinta ihmetellä, onko se normaalia 8-10 polkasun jälkeen, että ABS varoitusvalo syttyy? Ja ABS pumppu pärähtää jo toisella polkasulla surisemaan?

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 29.3.2008 20:01

tyypillistä näissä pumpulla tehostavissa että parin nopean polkaisun jälkeen valo syttyy.ei pumpussa riitä tuotto.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 1.4.2008 19:30

Jaa no toisaalta kun käytännön tilanteita hakee, niin aika harvas paikkaa jarrua pitää polkea toistuvasti, radallakin riittää varmaan ~1 polkasu / kurvi :)

Tilasin tossa modificarssilta alustasarjanki niin saa inssille lisää päänraapimista jos toi sattuu kestää matkan katsastusasemalle. Tulee semmonen KW -40/40mm mieto setti.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 26.4.2008 12:59

http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/yleis/sivuprofiili.jpg

Tuli se alustasarja heitettyä tossa jo joku aika sitte alle. Tolta se näyttää. Sain sisustankin nippuun, tosin ovipahvit narisevat nyt, ilmeisesti hifiasennukset ei istu 100%, pitää kehitellä jotain. Eikai tässä muuta kuin pitäisi auto siivota ja kattoa pikkudetailit kuntoon ja yrittämään leimaa sitten.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 26.4.2008 13:06

Aika traktori vrt. omaan Corradooni... ;)

No ei vaan, hyvältähän se näyttää.

Noi puskurin vilkut (vai mitkä ne onkaan) näyttää van vähän hassuilta. Ehkä sopisi paremmin jotkut suorakaiteen malliset? Golf/Jetta Mk2/Polo/Corrado sivuvilkut? Tai sitten vaikka ihan jenkkilän mallin etupuskuri, jossa äärivalot? E30 BMW:n sivuvilkutkin saattaisi käydä ihan hyvin pienellä muokkauksella/upotuksella tuohon...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 26.4.2008 13:45

Ne on semmoset tarra-ledi vilkut. Tossa ei oo alunperin ollu sivuvilkkuja ollenkaan ja se joku joka sen on maahantuonu on laittanu tollaset. Ite tyydyin vaan kääntämään ne ympäri ja tekemään johdotuksen paremmin. En tiiä meniskö noi paremmin jos jostain löytyis tumma versio. Kyl mä kakkiksenkin vilkkuja funtsin jossain vaiheessa, mutta en oo viittiny alkaa porailee reikää.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 28.4.2008 16:53

Jos jotakuta kiinnostaa, niin hain tänää corroo uudet öljynpaineanturit ja samalla sain vähän tietoa paineista ja väreistä.

Yläpää:
Sininen, 0.25bar (anturissa lukee 0.15-0.35)

Alapää:
Valkoinen, 1.8bar (anturissa lukee 1.6-2.0)
Musta, 1.4bar
Harmaa, 0.9bar

Kauppias anto tommose etkan näköisen lappusen, missä primäärivaihtoehdoksi alapäähä tarjottii valkosta. En tiedä sitten noista muista. Täytyy todeta, että aika alas saa paine yläpäässä painua, että summeri rupee huutamaan.

Sitten mittaristolle löyty öljyn lämpötila-anturi 0-180C, 049 919 563A, tosin ei ollu hyllyssä vaan joutu tilaamaan.

Kaasari
-
Viestit: 403
Liittynyt: 16.6.2004 17:05

ViestiKirjoittaja Kaasari » 28.4.2008 20:47

Mulla taitaa olla toi öljynlämpömittari sökö ku se näyttää koko ajan 160 astetta... hyvä että löyty osanumero, mutta mistä toi löytyy konehuoneen puolella?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 28.4.2008 22:35

Siinä se on öljyjalan päällä, se pienempi anturi.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 11.5.2008 21:24

Pitäs viedä toi leimalle, mutta töissä pitäny niin kiirettä että ei ole ehtiny. Ehkä viikon päästä, kun on lomaa. Tällä välin tosin kerkesin ostaa halvahkon "bolt-on" jarru-upgraden eteen:

http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/jarru-upgrade/jarrusetti.JPG

Noi kannatin raudat vaan ei sovi Corradon levyn kanssa ja lötkössä/S2:ssa on eri pulttijako niin taidan joutua viilailuhommiin...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 19.6.2008 18:40

Unohdimpa mainita että tuli tääki rottelo käytettyä katsastuksessa noin kuukausi sitten ja kerrastahan se meni läpi vaikka olikin jännäkakat housus. Ainoa asia mistä inssi motkotti oli toinen lähivalo joka kuulemma osoitti liian alas ja peruutusvalot jotka korjaantu uudella kytkimellä.

Samalla matkalla alko vaan etupäästä kuulua kauhea ulina ja otettuani etunavat irti totesin, että molemmissa etulaakereissa vikaa. Molemmat vielä uusia. Saan navat takas ens viikolla ja vien laakerit myyjäliikkeeseen niin selvitellään oliko laakereissa vikaa vai prässääjässä. Sit varmaan pitäs alotella sisäänajoa, ja testaa kauanko se tällä kertaa pysyy nipussa. Muuten se ainakin ton katsastusreissun (ykt ~70km) meni nikottelematta *KOP**KOP*

Sitten vaan pitäs arpoa mitä öljyä laitan tohon oikeesti sisäänajon jälkeen.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.6.2008 19:02

Sitten vaan pitäs arpoa mitä öljyä laitan tohon oikeesti sisäänajon jälkeen.

Itse olen Castrolin tuotteita käyttänyt omassani. Magnatecia tuohon Corradoon on tullut laitettua. Ei tuo kauhean halpaa ole vaan ei kyllä kalleintakaan. JOs sen pari kertaa joudun vuodessa öljyt vaihtamaan niin eipä tuossa ole viitsinyt alkaa hirveästi pihistelemään.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 29.6.2008 21:56

Hiio hoi, sain viimein uudet etulaakeri kii ja kävin heittää lenkin niin taas se laukes. Tais olla bensapumppu tällä kertaa. Ei tuu letkusta bensaa kun lyö virrat päälle.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 29.6.2008 22:05

Kurkkaa kummiskin rele ensimmäisenä.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 29.6.2008 22:08

ei muuta ku yleismittari kauniiseen käteen ja kokeileen..mut veikkaisin kans bensapumppua..

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 29.6.2008 22:43

Jaa nii siellä oli se relekki...

Mites toi bensapumpun korvaaminen? Mä oon käsittäny että mulla on yhen pumpun systeemi missä on Pierburgi pumppu tankissa. Tälle on tehty korvaaja VDO mihi tarvii ostaa samalla pa-mittarin anturi, jossain jenkkikaupas oli yht 320$. Tosin tossa oli puhetta, että K-Jetin pumpussa kyllä riittäisi puhti tolle, mutta siitä pitänee tehdä taas jonkinlaine viritys?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 24.1.2009 16:25

Onpa tämänkin päivittämisestä mennyt hetki. Pumppu tuli aikoinaan korvattua mdcomprexista ostetulla Boschin pumpulla. Öljyiksi valittiin lopulta Valvolinen VR1 20W-50 öljyt mitkä tuntu toimivan melko hyvin. Autolla heitettiin 1000-2000km ajoa ja sitten talveksi talliin.. Syksyn se seisoi siellä työkiireiden/motivaation/rahan puutteen takia, mutta nyt on taas alkanut löytyä pientä inspiraatiota.

Tässä kuosissa se oli syksyllä ja on vieläkin
G60 satulat ja raudat valmiina toimintaan

Levyiksi ja paloiksi tulee varmaan jotkut laatumerkkiset vakio-osat.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa