Corrado G60 - Pommin korjaamista
Valvoja: ffp jäsenet
Koneistamo arveli että olen vaihtanu kahen kangen alapäät ristiin koska joutuvat kahta kankea koneistamaan. Ystävällisesti merkkasivat kangetjotta jatkossa ei mene sekaisin. Kampurasta taas sorvasivat kietokangen kauloja ja kiilloittivat kaikki kaulat sekä puhdistivat öljykanavat.Läjä romua Sitten kävin vielä ostamassa jotain halpoja pultteja
Koneen kasaus
Tsemppiä!
Kyllä se siitä taas kasalle asettuu;)
Omaa konettani kasasin ja purin noin 5-10000 kertaa ja on kanssa seitsemäs ihme jos ei jotain mennyt vituralleen.
Kyllä se siitä taas kasalle asettuu;)
Omaa konettani kasasin ja purin noin 5-10000 kertaa ja on kanssa seitsemäs ihme jos ei jotain mennyt vituralleen.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/alakerta_sis%E4s.JPG
Sainpa tossa jo koneen sisään.
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/kansi_kiinni.JPG
Ja kannenkin jo paikoilleen. Enää ei olis muuta ku laittaa nippuun vaan koko paska. Tosin irroitin ton digifantin johtosarjan jos sitä koittas vähä parsia ensin.
Sainpa tossa jo koneen sisään.
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/kansi_kiinni.JPG
Ja kannenkin jo paikoilleen. Enää ei olis muuta ku laittaa nippuun vaan koko paska. Tosin irroitin ton digifantin johtosarjan jos sitä koittas vähä parsia ensin.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Noniin pikkuhiljaa corro konehuone kasas: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/konehuone_kasas.jpg
Hommasin myös tollase vakioilmansuodatinboxin niin täytyy kyl ihmetellä että aika paljo suhteessa pinta-alaan saa toi tuning suodatin päästää läpi enemmä ilmaa, että pääsee samaan tulokseen kuin vakio. Taino oha se tuning filsu tosin vaahtomuovia (mä voin myydä sen jos jotakuta kiinnostaa, käyrä meni jo) http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/suodattimet.jpg
Hommasin myös tollase vakioilmansuodatinboxin niin täytyy kyl ihmetellä että aika paljo suhteessa pinta-alaan saa toi tuning suodatin päästää läpi enemmä ilmaa, että pääsee samaan tulokseen kuin vakio. Taino oha se tuning filsu tosin vaahtomuovia (mä voin myydä sen jos jotakuta kiinnostaa, käyrä meni jo) http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/suodattimet.jpg
Agh mulla on semmone ongelma, että toi käy vähä huonosti tyhjää ja empii kaasua painettaessa todella paljon. Jos lähden ykkösellä kiihdyttämään niin auto empii ja arpoo lisää kierroksia hissukseen kunnes satunnaisesti jossain 4000-5000rpm välissä yhtäkkiä ampuukin täysiä. Jos kuitenkin liikuttelen autoa pienemmillä kierroksilla se kuitenkin menee kuitenkin kohtalaisen tasaiseen, mutta tyhjäkäynti häviää silloin tällöin.
Joulu ohi ja koulu ohi yms hoidettu pois alta niin taas kerkee tätäki ropaamaan. Tuumailin, että huolletaan takajarruista ne viimesetkin vaihtamattomat osat, eli hommasin uudet laakerit, levyt, palat ja käsijarruvaijerit. ABS kehät onnistuin irroittamaan vanhoista levyistä. Paloja asennellessa tuli vaan pieni ongelma, satulat ei mene paikoilleen niiden kanssa, syyksi osoittautui tuo jousihäkkyrä: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/jarrupalat.jpg. Kuvassa uusi ja vanha pala vierekkäin.
Öljynpaineanturille taitelin kans haaroituksen, pitää vielä testata pitääkö toi viritys paineet myös: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/oljypaine.jpg. Ja tarvike lambdan ostin ja kolvailin siihen johdon vastoin kaikkia suosituksia: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/s%E4hk%F6/lambda.JPG Josko tänä viikonloppuna kävis koestarttailee taas jos sais akkuun vähän virtaa ladattua.
Öljynpaineanturille taitelin kans haaroituksen, pitää vielä testata pitääkö toi viritys paineet myös: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/oljypaine.jpg. Ja tarvike lambdan ostin ja kolvailin siihen johdon vastoin kaikkia suosituksia: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/s%E4hk%F6/lambda.JPG Josko tänä viikonloppuna kävis koestarttailee taas jos sais akkuun vähän virtaa ladattua.
Tulipaha hommattua tällästä puuhasteluaki: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/puslat.JPG
En näköjään saa linkitettyy noita 1g kuvia tänne suoraan kuviksi.
En näköjään saa linkitettyy noita 1g kuvia tänne suoraan kuviksi.
Jotain taas tullu turattua, vähän jotain kivirekialustaa http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/tukivarsi.JPG ja jotain mallailua humppavehkeistä: http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/kukkuu.jpg.
Puslista pitää todeta sen verta, että noi enerdy suspensionit oli tosi halvat, jotain 30e/etupää, mutta kyllä sen sitten huomas asentaessa. Pikkupuslat oli tosi vmäisiä ja molemmista isoista puslista repes reuna kun niitä painoi paikalleen. Tai sitten saattaa olla, että en vaan osaa.
Kaiuttimia varten kehittelin tommosen patenttiratkaisun, millä pitäs saada 6,5" jämäkästi ovenrunkoon kiinni ilman sen kummempia kusilaitu ratkaisuja, nähtäväksi jää toimiiko se oikeasti.
Puslista pitää todeta sen verta, että noi enerdy suspensionit oli tosi halvat, jotain 30e/etupää, mutta kyllä sen sitten huomas asentaessa. Pikkupuslat oli tosi vmäisiä ja molemmista isoista puslista repes reuna kun niitä painoi paikalleen. Tai sitten saattaa olla, että en vaan osaa.
Kaiuttimia varten kehittelin tommosen patenttiratkaisun, millä pitäs saada 6,5" jämäkästi ovenrunkoon kiinni ilman sen kummempia kusilaitu ratkaisuja, nähtäväksi jää toimiiko se oikeasti.
Heti kun alkaa näyttää siltä, että autolla saattais päästä ajeleen niin piti ruveta tusaaman "hifejä":
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/diskantti.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/diskantti2.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/diskantti3.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/bassojajakari.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/vahvistin.JPG
Aika pienellä budjetilla mennään äänentoistossa tällä kertaa, kaapelit biltemasta ~60-70e, soitin käytetty LG mallia joulukuusi 50e, vahvistin käytetty SPL dynamics 45e, kajarit edellisestä autosta DLS joku 2-tie setti. Asennuksissa tuli ideoitua tommosia, missä selviää mahdollisimman vähällä näkyvien osien modifikaatioilla, kun toi kusilaitu ei oikein meikän käsis taitu.
Tuli sitä ite autoakin korjattua, jarrut päästivät aina ulahduksen kun poljinta nosti, syylliseksi osoittaitui jarrupaineen säädin, uutta tilalle:
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/jarrupaineensaadin.jpg
Nyt pitäs vielä tehostinta ihmetellä, onko se normaalia 8-10 polkasun jälkeen, että ABS varoitusvalo syttyy? Ja ABS pumppu pärähtää jo toisella polkasulla surisemaan?
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/diskantti.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/diskantti2.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/diskantti3.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/bassojajakari.jpg
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/sisusta/hifit/vahvistin.JPG
Aika pienellä budjetilla mennään äänentoistossa tällä kertaa, kaapelit biltemasta ~60-70e, soitin käytetty LG mallia joulukuusi 50e, vahvistin käytetty SPL dynamics 45e, kajarit edellisestä autosta DLS joku 2-tie setti. Asennuksissa tuli ideoitua tommosia, missä selviää mahdollisimman vähällä näkyvien osien modifikaatioilla, kun toi kusilaitu ei oikein meikän käsis taitu.
Tuli sitä ite autoakin korjattua, jarrut päästivät aina ulahduksen kun poljinta nosti, syylliseksi osoittaitui jarrupaineen säädin, uutta tilalle:
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/jarrupaineensaadin.jpg
Nyt pitäs vielä tehostinta ihmetellä, onko se normaalia 8-10 polkasun jälkeen, että ABS varoitusvalo syttyy? Ja ABS pumppu pärähtää jo toisella polkasulla surisemaan?
Jaa no toisaalta kun käytännön tilanteita hakee, niin aika harvas paikkaa jarrua pitää polkea toistuvasti, radallakin riittää varmaan ~1 polkasu / kurvi :)
Tilasin tossa modificarssilta alustasarjanki niin saa inssille lisää päänraapimista jos toi sattuu kestää matkan katsastusasemalle. Tulee semmonen KW -40/40mm mieto setti.
Tilasin tossa modificarssilta alustasarjanki niin saa inssille lisää päänraapimista jos toi sattuu kestää matkan katsastusasemalle. Tulee semmonen KW -40/40mm mieto setti.
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/yleis/sivuprofiili.jpg
Tuli se alustasarja heitettyä tossa jo joku aika sitte alle. Tolta se näyttää. Sain sisustankin nippuun, tosin ovipahvit narisevat nyt, ilmeisesti hifiasennukset ei istu 100%, pitää kehitellä jotain. Eikai tässä muuta kuin pitäisi auto siivota ja kattoa pikkudetailit kuntoon ja yrittämään leimaa sitten.
Tuli se alustasarja heitettyä tossa jo joku aika sitte alle. Tolta se näyttää. Sain sisustankin nippuun, tosin ovipahvit narisevat nyt, ilmeisesti hifiasennukset ei istu 100%, pitää kehitellä jotain. Eikai tässä muuta kuin pitäisi auto siivota ja kattoa pikkudetailit kuntoon ja yrittämään leimaa sitten.
Aika traktori vrt. omaan Corradooni... ;)
No ei vaan, hyvältähän se näyttää.
Noi puskurin vilkut (vai mitkä ne onkaan) näyttää van vähän hassuilta. Ehkä sopisi paremmin jotkut suorakaiteen malliset? Golf/Jetta Mk2/Polo/Corrado sivuvilkut? Tai sitten vaikka ihan jenkkilän mallin etupuskuri, jossa äärivalot? E30 BMW:n sivuvilkutkin saattaisi käydä ihan hyvin pienellä muokkauksella/upotuksella tuohon...
No ei vaan, hyvältähän se näyttää.
Noi puskurin vilkut (vai mitkä ne onkaan) näyttää van vähän hassuilta. Ehkä sopisi paremmin jotkut suorakaiteen malliset? Golf/Jetta Mk2/Polo/Corrado sivuvilkut? Tai sitten vaikka ihan jenkkilän mallin etupuskuri, jossa äärivalot? E30 BMW:n sivuvilkutkin saattaisi käydä ihan hyvin pienellä muokkauksella/upotuksella tuohon...
Ne on semmoset tarra-ledi vilkut. Tossa ei oo alunperin ollu sivuvilkkuja ollenkaan ja se joku joka sen on maahantuonu on laittanu tollaset. Ite tyydyin vaan kääntämään ne ympäri ja tekemään johdotuksen paremmin. En tiiä meniskö noi paremmin jos jostain löytyis tumma versio. Kyl mä kakkiksenkin vilkkuja funtsin jossain vaiheessa, mutta en oo viittiny alkaa porailee reikää.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin hain tänää corroo uudet öljynpaineanturit ja samalla sain vähän tietoa paineista ja väreistä.
Yläpää:
Sininen, 0.25bar (anturissa lukee 0.15-0.35)
Alapää:
Valkoinen, 1.8bar (anturissa lukee 1.6-2.0)
Musta, 1.4bar
Harmaa, 0.9bar
Kauppias anto tommose etkan näköisen lappusen, missä primäärivaihtoehdoksi alapäähä tarjottii valkosta. En tiedä sitten noista muista. Täytyy todeta, että aika alas saa paine yläpäässä painua, että summeri rupee huutamaan.
Sitten mittaristolle löyty öljyn lämpötila-anturi 0-180C, 049 919 563A, tosin ei ollu hyllyssä vaan joutu tilaamaan.
Yläpää:
Sininen, 0.25bar (anturissa lukee 0.15-0.35)
Alapää:
Valkoinen, 1.8bar (anturissa lukee 1.6-2.0)
Musta, 1.4bar
Harmaa, 0.9bar
Kauppias anto tommose etkan näköisen lappusen, missä primäärivaihtoehdoksi alapäähä tarjottii valkosta. En tiedä sitten noista muista. Täytyy todeta, että aika alas saa paine yläpäässä painua, että summeri rupee huutamaan.
Sitten mittaristolle löyty öljyn lämpötila-anturi 0-180C, 049 919 563A, tosin ei ollu hyllyssä vaan joutu tilaamaan.
Pitäs viedä toi leimalle, mutta töissä pitäny niin kiirettä että ei ole ehtiny. Ehkä viikon päästä, kun on lomaa. Tällä välin tosin kerkesin ostaa halvahkon "bolt-on" jarru-upgraden eteen:
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/jarru-upgrade/jarrusetti.JPG
Noi kannatin raudat vaan ei sovi Corradon levyn kanssa ja lötkössä/S2:ssa on eri pulttijako niin taidan joutua viilailuhommiin...
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/alusta/jarru-upgrade/jarrusetti.JPG
Noi kannatin raudat vaan ei sovi Corradon levyn kanssa ja lötkössä/S2:ssa on eri pulttijako niin taidan joutua viilailuhommiin...
Unohdimpa mainita että tuli tääki rottelo käytettyä katsastuksessa noin kuukausi sitten ja kerrastahan se meni läpi vaikka olikin jännäkakat housus. Ainoa asia mistä inssi motkotti oli toinen lähivalo joka kuulemma osoitti liian alas ja peruutusvalot jotka korjaantu uudella kytkimellä.
Samalla matkalla alko vaan etupäästä kuulua kauhea ulina ja otettuani etunavat irti totesin, että molemmissa etulaakereissa vikaa. Molemmat vielä uusia. Saan navat takas ens viikolla ja vien laakerit myyjäliikkeeseen niin selvitellään oliko laakereissa vikaa vai prässääjässä. Sit varmaan pitäs alotella sisäänajoa, ja testaa kauanko se tällä kertaa pysyy nipussa. Muuten se ainakin ton katsastusreissun (ykt ~70km) meni nikottelematta *KOP**KOP*
Sitten vaan pitäs arpoa mitä öljyä laitan tohon oikeesti sisäänajon jälkeen.
Samalla matkalla alko vaan etupäästä kuulua kauhea ulina ja otettuani etunavat irti totesin, että molemmissa etulaakereissa vikaa. Molemmat vielä uusia. Saan navat takas ens viikolla ja vien laakerit myyjäliikkeeseen niin selvitellään oliko laakereissa vikaa vai prässääjässä. Sit varmaan pitäs alotella sisäänajoa, ja testaa kauanko se tällä kertaa pysyy nipussa. Muuten se ainakin ton katsastusreissun (ykt ~70km) meni nikottelematta *KOP**KOP*
Sitten vaan pitäs arpoa mitä öljyä laitan tohon oikeesti sisäänajon jälkeen.
Sitten vaan pitäs arpoa mitä öljyä laitan tohon oikeesti sisäänajon jälkeen.
Itse olen Castrolin tuotteita käyttänyt omassani. Magnatecia tuohon Corradoon on tullut laitettua. Ei tuo kauhean halpaa ole vaan ei kyllä kalleintakaan. JOs sen pari kertaa joudun vuodessa öljyt vaihtamaan niin eipä tuossa ole viitsinyt alkaa hirveästi pihistelemään.
Jaa nii siellä oli se relekki...
Mites toi bensapumpun korvaaminen? Mä oon käsittäny että mulla on yhen pumpun systeemi missä on Pierburgi pumppu tankissa. Tälle on tehty korvaaja VDO mihi tarvii ostaa samalla pa-mittarin anturi, jossain jenkkikaupas oli yht 320$. Tosin tossa oli puhetta, että K-Jetin pumpussa kyllä riittäisi puhti tolle, mutta siitä pitänee tehdä taas jonkinlaine viritys?
Mites toi bensapumpun korvaaminen? Mä oon käsittäny että mulla on yhen pumpun systeemi missä on Pierburgi pumppu tankissa. Tälle on tehty korvaaja VDO mihi tarvii ostaa samalla pa-mittarin anturi, jossain jenkkikaupas oli yht 320$. Tosin tossa oli puhetta, että K-Jetin pumpussa kyllä riittäisi puhti tolle, mutta siitä pitänee tehdä taas jonkinlaine viritys?
Onpa tämänkin päivittämisestä mennyt hetki. Pumppu tuli aikoinaan korvattua mdcomprexista ostetulla Boschin pumpulla. Öljyiksi valittiin lopulta Valvolinen VR1 20W-50 öljyt mitkä tuntu toimivan melko hyvin. Autolla heitettiin 1000-2000km ajoa ja sitten talveksi talliin.. Syksyn se seisoi siellä työkiireiden/motivaation/rahan puutteen takia, mutta nyt on taas alkanut löytyä pientä inspiraatiota.
Tässä kuosissa se oli syksyllä ja on vieläkin
G60 satulat ja raudat valmiina toimintaan
Levyiksi ja paloiksi tulee varmaan jotkut laatumerkkiset vakio-osat.
Tässä kuosissa se oli syksyllä ja on vieläkin
G60 satulat ja raudat valmiina toimintaan
Levyiksi ja paloiksi tulee varmaan jotkut laatumerkkiset vakio-osat.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa