VW Golf IV ~320hp
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Antakaa nyt v*ttu joku tulta ja bensaa tolle raadolle..
Menee tässä hermot jo kun auto on valmis ja nyt sitten palaa taulussa airbag valo ja se herjaa jostain viasta... On se kumma että ne tekee tollasia epävarmoja systeemiä.. Kellään apua tohon vikaan? tässä loppuu usko jo pikkuhiljaa..
Apukuskin airbag moduuli. (Ei ehdotuksia ja ideoita että ota se irti sieltä.katoaa valo taulusta iäksi) (Onko jollakin tietoa taikka kuvia, kytkentä kaaviota/ komponentti kaaviota mittaristosta?)
Muuten auto pelaa hienosti. Turbo herää alta 2t ringin ja menee makeasti rajottimelle asti, Rajotin tuli tossa "testattua" jo, nosti ringit aika hätäseen :D
Kytkin pelaa niinkun unelma ei tarvinnut mennä punttisalille treenaan vasuria kun sitä pystyy polkemaan hienosti.
Keulan kanssa on vielä pientä hiomista kun ei meinaa enää puskuri istua paikoilleen. Pientä hienosäätöä.
Korin osat istuvat kyllä valoluomia lukuunottamatta paikoilleen. Jahka leiman saa niin maalaukseen toi kottero kyllä joutuu.
Etuoviin sai sopivasti mahtumaan 6,5" ja 8" nätisti vierekkäin ja vaikka ite sanonkin niin näyttää että paneeli olisi tehtaalla tehty :D. Virheetöntä asennus jälkeä. Njo vois pari kuvaa laittaa lisää että saatte ihailla taas niitä.
Ja vielä siitä bagista että jos jollakin on tietoa taikka taitoa niin apu tulisi tarpeen kyllä tässä tapauksessa.
Menee tässä hermot jo kun auto on valmis ja nyt sitten palaa taulussa airbag valo ja se herjaa jostain viasta... On se kumma että ne tekee tollasia epävarmoja systeemiä.. Kellään apua tohon vikaan? tässä loppuu usko jo pikkuhiljaa..
Apukuskin airbag moduuli. (Ei ehdotuksia ja ideoita että ota se irti sieltä.katoaa valo taulusta iäksi) (Onko jollakin tietoa taikka kuvia, kytkentä kaaviota/ komponentti kaaviota mittaristosta?)
Muuten auto pelaa hienosti. Turbo herää alta 2t ringin ja menee makeasti rajottimelle asti, Rajotin tuli tossa "testattua" jo, nosti ringit aika hätäseen :D
Kytkin pelaa niinkun unelma ei tarvinnut mennä punttisalille treenaan vasuria kun sitä pystyy polkemaan hienosti.
Keulan kanssa on vielä pientä hiomista kun ei meinaa enää puskuri istua paikoilleen. Pientä hienosäätöä.
Korin osat istuvat kyllä valoluomia lukuunottamatta paikoilleen. Jahka leiman saa niin maalaukseen toi kottero kyllä joutuu.
Etuoviin sai sopivasti mahtumaan 6,5" ja 8" nätisti vierekkäin ja vaikka ite sanonkin niin näyttää että paneeli olisi tehtaalla tehty :D. Virheetöntä asennus jälkeä. Njo vois pari kuvaa laittaa lisää että saatte ihailla taas niitä.
Ja vielä siitä bagista että jos jollakin on tietoa taikka taitoa niin apu tulisi tarpeen kyllä tässä tapauksessa.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
00589
Airbag igniter 1 - passenger's side -N131-
Resistance too high
Resistance too low
Short to B+
Short to Ground
Possible cause
- Faulty wiring or connections
- Front passenger's airbag igniter -N131- malfunctioning
Corrective action
- Replace faulty wiring or connections
- Replace front passenger's airbag unit -N131-
- Read Measuring Value Block
Display group 001
Evaluation for display group number 001
Display zone: 2
Designation: Igniter for airbag (front passenger's) -N131-
Display contents:
-Correct
-Trig. Ground
-Trig. positive
-Too low
-Too high
Corrective action:
No DTC's present
- Visual check of wiring
- Watch display and check connectors of appropriate current circuit for correct engagement and tight fit. If display changes to "correct", erase DTC memory
- Separate connector between wiring harness and adapter cable to airbag unit
Display changes to "too high"
- Replace airbag unit
Display remains on "too low"
- Replace wiring harness
- Connect test box VAS 5056B to passenger's circuit wiring harness
- Press button on VAS 5056B
Display changes to "too low"
- Replace airbag unit
Display remains on "too high"
- Replace wiring harness
Airbag igniter 1 - passenger's side -N131-
Resistance too high
Resistance too low
Short to B+
Short to Ground
Possible cause
- Faulty wiring or connections
- Front passenger's airbag igniter -N131- malfunctioning
Corrective action
- Replace faulty wiring or connections
- Replace front passenger's airbag unit -N131-
- Read Measuring Value Block
Display group 001
Evaluation for display group number 001
Display zone: 2
Designation: Igniter for airbag (front passenger's) -N131-
Display contents:
-Correct
-Trig. Ground
-Trig. positive
-Too low
-Too high
Corrective action:
No DTC's present
- Visual check of wiring
- Watch display and check connectors of appropriate current circuit for correct engagement and tight fit. If display changes to "correct", erase DTC memory
- Separate connector between wiring harness and adapter cable to airbag unit
Display changes to "too high"
- Replace airbag unit
Display remains on "too low"
- Replace wiring harness
- Connect test box VAS 5056B to passenger's circuit wiring harness
- Press button on VAS 5056B
Display changes to "too low"
- Replace airbag unit
Display remains on "too high"
- Replace wiring harness
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Joo leima pitäs paperiin saada.. Ei oikeen onnistu jos airbag valo palaa. Taitaa nyt joutua kuitenkin viemään autoa parempaan lääkäriin. Tarvii jotain merkkikohtasta tietoa enempi. Tekis mieli nyt ajella tolla kuitenkin tiellä ettei tarvi tallissa istua ja päristä. Tulee vaan hintoihin siellä.
Eikä mua jännitä gurun virittely kun se osaa kuitenkin hommansa. Kuskissa taitaa vaan olla enemmältikkin jännittämistä.
Eikä mua jännitä gurun virittely kun se osaa kuitenkin hommansa. Kuskissa taitaa vaan olla enemmältikkin jännittämistä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Joo nyt on leimattu. Käytin sitä merkki huollossa ja maksoin liikaa siitä. Varmaan joku johto ollu pikkasen irti tms. Penkkiin viel pitäs päästä, meinaa vaan massi ammottaa tyhjyyttä. :D
Eilen kokeilin ite ajaa sillä ja koitin vähän rankemmin painaa pedaalia. Ei usko enää samaksi katiskaksi jonka sinne kesällä jätin. Parkuu aivan simona kun mentiin yli 5k rinkien isommilla ahdoilla :D piti oikeen jo rattiin tarrata kiinni :)
Saa nähä millanen tuosta tulee kun Guru saa säädöt kohilleen.
Mut ainakin tietää että mihin on rahojansa tuhlannut :)
Eilen kokeilin ite ajaa sillä ja koitin vähän rankemmin painaa pedaalia. Ei usko enää samaksi katiskaksi jonka sinne kesällä jätin. Parkuu aivan simona kun mentiin yli 5k rinkien isommilla ahdoilla :D piti oikeen jo rattiin tarrata kiinni :)
Saa nähä millanen tuosta tulee kun Guru saa säädöt kohilleen.
Mut ainakin tietää että mihin on rahojansa tuhlannut :)
O.T Miten tuntuu siltä, että liian usein rakennetaan tekniikkaa isolla rahalla, mutta sitten kun tulee aika säädättää niin onkin rahat loppu--->pakko ajaa silti--->naku naku--->itku. Hassua että usein ne tärkeimmät asiat ovat ne joista tingitään.
Tämä ei siis mitenkään erityisemmin ole kohdistettu tähän projektiin vaan ihan yleisesti.
Ja ettei menisi ihan ot:ksi niin tosiaan kuvat olisivat kivoja. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta tosiaan "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa".
Tämä ei siis mitenkään erityisemmin ole kohdistettu tähän projektiin vaan ihan yleisesti.
Ja ettei menisi ihan ot:ksi niin tosiaan kuvat olisivat kivoja. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta tosiaan "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa".
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Ei tässä nyt olla alettu tinkimään. (kiitos huolenpidosta :)) Ja kartta on tehty jo aika pitkälle muttei loppuun saakka. Pieniä ennakkoja on annettu ilmeisesti ja bensa kartta on aika lailla valmis. Saa nähä mitä tästä seuraa.
Viimeksi muokannut Apocalypse, 18.12.2006 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Dodiim nyt on säädetty
Hestec puola vaihdettu
Kovat noi sytty ennakot wv:ssä. Ei olisi suoralta uskonut että toi moottori noin kestää mutta ei vielä olla saatu naulaamaan. Kartta on säädetty joka 60rpm välein hierottu. Voi olla että pikkasen sitä pitää max tehoalueella säätää penkissä, mutta sitä odotellessa.
Niistä rokki koneista sen verran että jos jotakuta kiinnostaa niin oon asennellu sinne: FOCAL K2 POWER 165 K2P, 2x FOCAL POLYGLASS 21 V2 8" etuoviin, FOCAL ACCESS 165 A1 Takaoviin, Kontissa 2x SPL Dynamics PRO-15D4, 2x DIG-1450, erillis sarjoille ja midareille on SPL Dynamics S-7006. 2x Faradin konkkaa ja kasa connection audisonin parhaita rca-johtoja sit viel on sellanen maailman paras keksintö nimeltään Sonus SFD 41C Combojakoblokki. Virta johto on 75 mm/2 hopeoitu kupari johto. Kyllä siellä kuuluu kovaa ja ihan hienostikkin. Ainakin omasta ja kaverien mielestä (tai sitten ne ei vaan tohdi sanoa toisin :D).
Hestec puola vaihdettu
Kovat noi sytty ennakot wv:ssä. Ei olisi suoralta uskonut että toi moottori noin kestää mutta ei vielä olla saatu naulaamaan. Kartta on säädetty joka 60rpm välein hierottu. Voi olla että pikkasen sitä pitää max tehoalueella säätää penkissä, mutta sitä odotellessa.
Niistä rokki koneista sen verran että jos jotakuta kiinnostaa niin oon asennellu sinne: FOCAL K2 POWER 165 K2P, 2x FOCAL POLYGLASS 21 V2 8" etuoviin, FOCAL ACCESS 165 A1 Takaoviin, Kontissa 2x SPL Dynamics PRO-15D4, 2x DIG-1450, erillis sarjoille ja midareille on SPL Dynamics S-7006. 2x Faradin konkkaa ja kasa connection audisonin parhaita rca-johtoja sit viel on sellanen maailman paras keksintö nimeltään Sonus SFD 41C Combojakoblokki. Virta johto on 75 mm/2 hopeoitu kupari johto. Kyllä siellä kuuluu kovaa ja ihan hienostikkin. Ainakin omasta ja kaverien mielestä (tai sitten ne ei vaan tohdi sanoa toisin :D).
Viimeksi muokannut Apocalypse, 18.12.2006 18:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kartta on säädetty pikkutarkasti joka 50rpm välein hierottu ja haettu kaikkia mahdollisia kierros ahto alueita ettei sitä nakutusta pääse tulemaan vaikka mitä tapahtuis.
Onko hestecissä muka mahdollista säätää bensa ja sytkäkartat 50rpm välein? Tuntuu aika oudolta, vai jäikö yksi nolla pois?
btw. Eipä tolla 300 hevosella ja noin painavalla autolla mihinkään kuuhun vielä mennä.
Hestecin sivuilta
Järjestelmän avulla saadaan moottoriin laajempi käyttöalue, koska polttoaineen seos ja sytytys ennakko voidaan säätää lähes portaattomasti moottorin tyhjäkäynti kierrosluvusta aina maksimi kierroslukuun asti eri kuormituksella. Pienillä moottorin kierroksilla säätökäyrät ovat ohjelmassa 180 rpm välein, ja suurilla 300 rpm välein. Ohjainyksikkö laskee annetuista arvoista keskiarvoja ja säätää seosta ja sytytystä 60 1/min välein
Järjestelmän avulla saadaan moottoriin laajempi käyttöalue, koska polttoaineen seos ja sytytys ennakko voidaan säätää lähes portaattomasti moottorin tyhjäkäynti kierrosluvusta aina maksimi kierroslukuun asti eri kuormituksella. Pienillä moottorin kierroksilla säätökäyrät ovat ohjelmassa 180 rpm välein, ja suurilla 300 rpm välein. Ohjainyksikkö laskee annetuista arvoista keskiarvoja ja säätää seosta ja sytytystä 60 1/min välein
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 7.8.2003 19:09
Tän auton musiikkivehveet näyttäis olevan hyvän kuuloiset. Panostettukkin näköjään on.
Mut eihän tos mitään ihmeellistä ole et datsunit tulee ohi :).
Eilen illalla meinasi v*tuttaa kun joku nissani pyyhkäsi ohi:P. Se haki 2km vauhdin ja ei kerenny ees kaasua kunnolla painaa kun se suhahti ohi :) pitihän se nyt vielä alistaa kerran :).
Mut eihän tos mitään ihmeellistä ole et datsunit tulee ohi :).
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Kun katsastin niin oli hestec kiinni. Tohon vempaimeen sen sovittaminen ei ollut aivan mutkaton juttu mutta nyt on ainakin saatu toimimaan. Se valon palamisen syykin löyty liitoksista. Kaikki liittimet tinattiin kiinni ja johdot käytiin vielä kertaalleen läpi, saatiin valo sammumaan ja sisusta takasin kiinni. Kiitos niille jotka neuvoivat.
Niistä puolista sen verran vielä että kun sinne vaihdettiin hestecin puola "rökeltäminen" loppu.
Rokki kone puolestakin voisin pari kuvaa kiinnostuneelle laittaa.
Niistä puolista sen verran vielä että kun sinne vaihdettiin hestecin puola "rökeltäminen" loppu.
Rokki kone puolestakin voisin pari kuvaa kiinnostuneelle laittaa.
Viimeksi muokannut Apocalypse, 18.12.2006 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Tuota mä en oo koskaan oikeen ymmärtänyt että panostetaan auton tekniikkaan huolella ja tehdään siitä käytännössä kilpa-auton tekniikalla oleva katuauto, jossa jopa on pientä potentiaalin alkua aivan asialliseksikin laitteeksi. Sitten otetaan 200 kiloa suppareita ja vahvistimia ja tehdään siitä laitteesta joku vitun joojoo bump bump panssarivaunu. En ymmärrä en.
Annan toki arvoa auton rakentajalle ja vaivannäölle, eikä tarvii kenenkään ottaa herneitä, mä vaan oon tämmönen rajoittunut tyyppi tän suhteen.
Annan toki arvoa auton rakentajalle ja vaivannäölle, eikä tarvii kenenkään ottaa herneitä, mä vaan oon tämmönen rajoittunut tyyppi tän suhteen.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Puolien lataus aikaa saa nostettua hestecistä mutta ei oikeen kannata mennä ylitse vakio aikojen ettei sillä sitten särjetä puolia.
Ahtopaine mitä kaytetään tällähetkellä on 1as. 0.8, 2as. 1.35-1.4.
Basso, bum bum bum
Ahtopaine mitä kaytetään tällähetkellä on 1as. 0.8, 2as. 1.35-1.4.
Basso, bum bum bum
Viimeksi muokannut Apocalypse, 18.12.2006 18:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Sitten otetaan 200 kiloa suppareita ja vahvistimia ja tehdään siitä laitteesta joku vitun joojoo bump bump panssarivaunu.
eikös sinne nyt niitä voi sitten laittaa sen 200 kilon edesta kun konees piisaa vielä voima kuljettamaan autoo eteenpäin vaikka onki ekstra painoa?
sitä taas en oo ikinä ymmärtäny kun ostetaan joku kottero 1.1l koneella ja sitten siitä lähdetään rakentamaan ja tuunaamaan ja asentelemaan noita 200 kilosia poppivehkeitä.. niitä näkee ikävän paljon tuola, sitten on huippunopeus 101km/h ja justiin voi raktorin ohi päästä jos oikein kepittää ja on pitkä suora..ei jymmärrä
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Viimeksi muokannut Apocalypse, 18.12.2006 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Joo nille ihmisille jotka eivät ole alusta alkaen tätä lukenut niin tavote oli tosiaan se 320hv mutta katotaan paljonko siellä asuu. Penkissä ei olla viel keretty käymään
Viimeksi muokannut Apocalypse, 18.12.2006 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
13.50€/kpl möin noita kun olin vielä tarvikemyyjänä ja näyttivät olevan orkkispuolia, joista viilattu vaan volkkarinnumerot poies(voitte arvailla miksi ne oli viilattu toimittajalla).
No ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa :D
Ja itse kanssa ihmettelen että minkähän takia ne omat puolat eivät riittäneet tjsp. kun ajetaanpa noilla rajummillakin vehkeillä noilla puolilla ja toimivat että jossain nyt mättää ja paljon, olisiko sitten Hesbur... eiku Hestecissä.
No mutta määhän oonkin vaan näitä "kakkakoppamiehiä" jotka nyt ei tiedä mittään mistään ja laittelee mopon osia autoon kun ei oo rahaa muuhun ;)
taidan mennä pois koska "Ei pysty, liian hapokasta" :D
No ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa :D
Ja itse kanssa ihmettelen että minkähän takia ne omat puolat eivät riittäneet tjsp. kun ajetaanpa noilla rajummillakin vehkeillä noilla puolilla ja toimivat että jossain nyt mättää ja paljon, olisiko sitten Hesbur... eiku Hestecissä.
No mutta määhän oonkin vaan näitä "kakkakoppamiehiä" jotka nyt ei tiedä mittään mistään ja laittelee mopon osia autoon kun ei oo rahaa muuhun ;)
taidan mennä pois koska "Ei pysty, liian hapokasta" :D
Asia oli kuitenkin et alko vaan syömään kun ensimmäisiä kunnon ajoja sillä tehtiin niin samantien joku pirkka mopo sujahti ohi.
Pakko vaan tässä vaiheessa todeta että et kyllä sitten paljoakaan vielä ole viri nipponia päässy näkemään..
Teksteistä on hyvin nähtävissä se pientä katkeruutta? Itse en selkeästi lähtisi sanomaan; "ei tuon merkkinen auto ohi voi tulla". Sehän on ihan sama millä merkillä ajaa, kaikista löytyy kaikenlaista.
Tuosta jälkimmäisestä kommentista voin vaan sanoa, että silmät kiinni olet foorumeita selannut jos et "viri nipponeita" nähnyt. Täällä kylillä pyörii useita virinissaneita ja dnsf:n foorumia selatessa voi havaita että tuommoinen ~300hv viritys noissa vehkeissä on niin yleinen, että voidaan puhua jopa vakiosta.
Ja mitä yleisesti noista puolista tuossa on ollut edellä mainintaan, on enemmän kuin todennäköistä, että tekniikassasi mättää joku jos ne puolat ei meinaa kestää. Noinkaan "kevyillä" vireillä tuskin ne puolat vielä kovinkaan helposti antautuu. Mitä ircissä muutamien kanssa puolista juttelin, eivät hekään olleet aikasemmin kuulleet, että niitä menisi esim. nissaneissa. Ihan huuhaata sanon minä, että 300hv rikkoo puolia.
Voi olla että vakiopuolat ei vaan jaksa antaa tarpeeksi jerkkua, niin ne rupee laukoo tyhjää (misfire) ja rupee tietenki röpeltää. Joskin en tähän tapaukseen ota kantaa.
Mitä noista nipponeista, niin S13 luukkulampusta saa vakiosisuskaluilla sen 500hp suht turvallisesti, joskin saa siitä maksaakki. Et löytyyhän noita tehopelejä merkistä riippumatta. Toisaalta katukäytössä varmaankin tärkeämpää on ajettavuus kuin se että pystyy repäsee varttimaililla huiput, tai no toiset tykkää tyttärestä ja toiset äidistä.
Mitä noista nipponeista, niin S13 luukkulampusta saa vakiosisuskaluilla sen 500hp suht turvallisesti, joskin saa siitä maksaakki. Et löytyyhän noita tehopelejä merkistä riippumatta. Toisaalta katukäytössä varmaankin tärkeämpää on ajettavuus kuin se että pystyy repäsee varttimaililla huiput, tai no toiset tykkää tyttärestä ja toiset äidistä.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
1. Kävelin 3 eri nissanin pellin alle ja a:ei vaki puoli b:penkkipaperit yli 500hv
2. Juttelin Sellasten miesten kanssa jotka tekevät noita työkseen ei kenenkään foorumi perunan kanssa. Juttelin nissanin omistajien kanssa sama tulos. moottori ei ollut vaki puolilla käynyt puhtaasti.
3. Mulla ei kiinnostus piisaa tähän hiusten halkomiseen.
4. En tehnyt tätä topiccia sen takia että täällä puututtaisiin joka sanaan mitä tänne kukin kirjottelee.
5. Olen todella vittuuntunut teidän alituiseen marinaan ja paskan jauhamiseen.
6. Jos jotakuta kiinnostaa vielä projectin eteneminen vastaan joskus kun jaksan ja vastaan sen privaan.
7. Tämä saa pikkuhiljaa olla mun viimenen postaus/foorumi admin voi poistaa koko topicin kun ei ketään oikeesti näyttäny kiinnostavan tän lukeminen vaan jo alku metreillä puututtiin niiden pilkkujen paikkoihin. Itse oon juntti joka ei ymmärrä kieliopista paskanvertaa.
8. Jälleen kerran kiitos niille jotka ovat tukeneet neuvoneet kun ei ole itellä tai gurulla ollut tietoa. Ei oltas näin nopeesti päästy tähän asti.
9. Massi on tyhjä ja pää täynnä
10. Mä oon se vitun teiden kingi ja paras hienoin nopein ja uskomattomin kaikista. Voitte sitten kieriskellä kippurassa kun saitte todistettua tämänkin että on aivan turha kirjotella tänne mitään kun aina saa vittuilut ja pilkun nussimiset silmille. Tehkää hienoja ja nopeita autoja voin tulla sit hiljaa katselemaan teidän virityksiä.
(Ihan teitä varten jäsentelin kohdat numeroin ettette tipu riveiltä tai aiheesta)
2. Juttelin Sellasten miesten kanssa jotka tekevät noita työkseen ei kenenkään foorumi perunan kanssa. Juttelin nissanin omistajien kanssa sama tulos. moottori ei ollut vaki puolilla käynyt puhtaasti.
3. Mulla ei kiinnostus piisaa tähän hiusten halkomiseen.
4. En tehnyt tätä topiccia sen takia että täällä puututtaisiin joka sanaan mitä tänne kukin kirjottelee.
5. Olen todella vittuuntunut teidän alituiseen marinaan ja paskan jauhamiseen.
6. Jos jotakuta kiinnostaa vielä projectin eteneminen vastaan joskus kun jaksan ja vastaan sen privaan.
7. Tämä saa pikkuhiljaa olla mun viimenen postaus/foorumi admin voi poistaa koko topicin kun ei ketään oikeesti näyttäny kiinnostavan tän lukeminen vaan jo alku metreillä puututtiin niiden pilkkujen paikkoihin. Itse oon juntti joka ei ymmärrä kieliopista paskanvertaa.
8. Jälleen kerran kiitos niille jotka ovat tukeneet neuvoneet kun ei ole itellä tai gurulla ollut tietoa. Ei oltas näin nopeesti päästy tähän asti.
9. Massi on tyhjä ja pää täynnä
10. Mä oon se vitun teiden kingi ja paras hienoin nopein ja uskomattomin kaikista. Voitte sitten kieriskellä kippurassa kun saitte todistettua tämänkin että on aivan turha kirjotella tänne mitään kun aina saa vittuilut ja pilkun nussimiset silmille. Tehkää hienoja ja nopeita autoja voin tulla sit hiljaa katselemaan teidän virityksiä.
(Ihan teitä varten jäsentelin kohdat numeroin ettette tipu riveiltä tai aiheesta)
no palaan nyt noihin sun puoliisi vielä. mun seatista otettiin amw:n penkissä 328hv/476nm
Ja mulla on vakio puolat ja vakio ruisku tietty nyt isommat suuttimet on vaihdettu ja softa on tyhty mutta ei oo hesteckiä tarvittu.
ja tosta sun vessasta olis hieno nähdä kuvia niin ehkä ymmärtäis tota sun ajatuksen kulkua paremmin.
en tiedä kenen gurujen kanssa oot jutellut ja mitä ne on sulle syöttänyt,mutta kuitenkin...
ihan turhaan sä täällä rähjäät,ei kukaan oo sun muroihis kussut meistä varmaan.
ite oon ainakin saanu tältä foorumilta apuja kun oon asiallisesti kysynyt ja keskustellut.
suosittelisin samaa sunkin koittamaan..
Ja mulla on vakio puolat ja vakio ruisku tietty nyt isommat suuttimet on vaihdettu ja softa on tyhty mutta ei oo hesteckiä tarvittu.
ja tosta sun vessasta olis hieno nähdä kuvia niin ehkä ymmärtäis tota sun ajatuksen kulkua paremmin.
en tiedä kenen gurujen kanssa oot jutellut ja mitä ne on sulle syöttänyt,mutta kuitenkin...
ihan turhaan sä täällä rähjäät,ei kukaan oo sun muroihis kussut meistä varmaan.
ite oon ainakin saanu tältä foorumilta apuja kun oon asiallisesti kysynyt ja keskustellut.
suosittelisin samaa sunkin koittamaan..
^kyllä uskoisin.
Ehkä kaikkien osapuolien kannattaisi tutustua näihin. Topicin aloittajalle suosittelisin kohdan kolme kahta alimmaista riviä. Kohta seitsemän kannattaa varmaan kerrata kaikilla.
Projekti vaikuttaa oikeasti erittäin mielenkiintoiselta ja ainakin minua kiinnostaa myös kuvat. Tämä on nyt kuin katsois pornoleffaa ilman kuvaa -ääni kuuluu mutta kuva ei. Silti kovasti kiinnostais nähdä mitä tapahtuu. Myös tuo vitunaikainen uhoaminen ym. juntteilu projektin kertojalta ärsyttää. Ei tämä mikään pemarisivusto oo. Ei täällä tarvi jokaisesta vastalauseesta ottaa hernekeittopurkkia nenään. Uskoisin että tälläkin foorumilla löytyy ihmisiä jotka oikeasti tietävät auton virittämisestä jotka voivat kyseenalaistaa ratkaisusi. Se vain on kestettävä.
Ehkä kaikkien osapuolien kannattaisi tutustua näihin. Topicin aloittajalle suosittelisin kohdan kolme kahta alimmaista riviä. Kohta seitsemän kannattaa varmaan kerrata kaikilla.
Projekti vaikuttaa oikeasti erittäin mielenkiintoiselta ja ainakin minua kiinnostaa myös kuvat. Tämä on nyt kuin katsois pornoleffaa ilman kuvaa -ääni kuuluu mutta kuva ei. Silti kovasti kiinnostais nähdä mitä tapahtuu. Myös tuo vitunaikainen uhoaminen ym. juntteilu projektin kertojalta ärsyttää. Ei tämä mikään pemarisivusto oo. Ei täällä tarvi jokaisesta vastalauseesta ottaa hernekeittopurkkia nenään. Uskoisin että tälläkin foorumilla löytyy ihmisiä jotka oikeasti tietävät auton virittämisestä jotka voivat kyseenalaistaa ratkaisusi. Se vain on kestettävä.
Viimeksi muokannut Sebastian, 18.12.2006 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Siis se itseäni tympii tässä topicissa, että ei oo sitä konkreettista todistetta siitä, että tää auto on oikeasti olemassa. Ne muutama kuva mitkä tuolla oli ei sano paskaakaan. Auttais paljon ne kuvat, ja se teholappu kun tulee pihalle, niin sitten on jo eri asia. Se on totta, että oon joka kerta katsonut tän topicin, kun tätä on päivitetty ja odotellut niitä tuloksia. Mutta näin se valitettavasti menee, että ilman todisteita on vaikea saada tarinalle pohjaa.
Ja tosin se elvistely on idioottimaista..
Ja tosin se elvistely on idioottimaista..
miks pitää ylipäätänsä aloittaa topicci jos ei kestä edes pientä arvostelua ja kyseenalaistamista, että miksi juuri tällänen ratkaisu on tehty.
Jokainen tekee tavallaan mut tuskin siitä pitää alkaa heti herneitä vetää jos joku kysyy miksi oot just näin tehny,vaa voisi asiallisesti perustella omat ratkasut miten niihin on päädytty...
P.S. selkeitä kuvia kehiin niin loppuu epäilyt....
Jokainen tekee tavallaan mut tuskin siitä pitää alkaa heti herneitä vetää jos joku kysyy miksi oot just näin tehny,vaa voisi asiallisesti perustella omat ratkasut miten niihin on päädytty...
P.S. selkeitä kuvia kehiin niin loppuu epäilyt....
Tosiasiahan on se, että AKE on ottanut nettipalstojen perusteella eri merkkien harrastajiin yhteyttä ja pyytänyt katsastuskäynnille, koska on ollut syytä olettaa ettei auto täytä kaikkia suomen tiukan lainsäädönnän pykäliä.
Kyllä lievä varovaisuus on paikallaan, jos ei jokainen muutos kestä päivänvaloa. Valitettavaa, mutta totta. Muttei se kuitenkaan tulisi olla kuvien julkaisun esteenä, jos vain viitsii hieman vaikka paint ohjelmaa käyttää ja editoi kilvet pois. Kaikenkukkuraksi, kun käyttää nimimerkkiä jolla ei ole jäljitettävyyttä tulee asiasta liiankin hankalaa viranomaisille.
enkä tällä yllytä ketään laittomuuksiin :)
*kaivaa foliohattua esiin...*
Kyllä lievä varovaisuus on paikallaan, jos ei jokainen muutos kestä päivänvaloa. Valitettavaa, mutta totta. Muttei se kuitenkaan tulisi olla kuvien julkaisun esteenä, jos vain viitsii hieman vaikka paint ohjelmaa käyttää ja editoi kilvet pois. Kaikenkukkuraksi, kun käyttää nimimerkkiä jolla ei ole jäljitettävyyttä tulee asiasta liiankin hankalaa viranomaisille.
enkä tällä yllytä ketään laittomuuksiin :)
*kaivaa foliohattua esiin...*
Mutta toisaalta, lainattua(toiselta foorumilta ja lehdestä):
"AKE ylläpitää liikennetietojärjestelmää (LTJ), josta rekisteriotteetkin tulostetaan. LTJ:ssä on ajoneuvon tiedoissa myös kenttä VIRE (vireilläolo), johon katsastusmiehet voivat laittaa merkintöjä vireillä olevasta katsastuksesta, kuten autossa havaittuja puutteita tai jos katsastus on keskeytetty.
Yksittäiset yliaktiiviset katsurit ovat käyttäneet VIRE-kenttää "narautusvihjeiden" kirjoittamiseen, jos ovat epäilleet vaikka kadulla tai lehdessä näkemäänsä autoa viranomaisten näkökulmasta kyseenalaiseksi.
Lakimiehet ovat nyt tiettävästi puuttuneet "narautusvihjeisiin". Vastedes VIRE:een kirjataan vain fyysisesti paikan päällä katsastuskonttorilla todettuja, katsastukseen liittyviä asioita.
Nyt essonbaarissa ei enää tarvitse varoa sanomisiaan vaikka insinööri istuisikin naapuripöydässä."
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Tuo Apocalypsen asenne "minä olen oikeassa ja te kaikki muut väärässä" tökkii aika pahasti ja varmaankin ihan siitä johtuen suurin osa tästä keskustelusta on mitä on. Ehkä tässä pitäisi kyseisen henkilön pysähtyä pähkäilemään, että olisiko siinä omassa asenteessa ehkä jopa jotain korjailtavaa ja pitäisikö täällä esitetty kritiikki ottaa vastaan hieman eri tavalla. Ehkä jopa myöntää jos ei jotain asiaa tiedäkkään ihan täysin, on vaan kuunnellut tämän suuren Gurun (eli elinkeinoaan harjoittavan myyjän) juttuja.
Osa näistä Apocalypsen hauskasti nimeämistä foorumiperunoista on ihan oikeasti tehnyt vastaavia ja jopa tehokkaampiakin laitteita, joten ei ihan kaikkea palautetta kannata tyrmätä suoralta kädeltä. Osassa noista ihmettelyistä ja kyselyistä on ihan oikeasti vahva kokemus taustalla, ehkä jopa vahvempi kuin tällä mystisellä Gurulla. Se Apocalypsen pitäisi nyt vain sisäistää että tämä Guru ei todellakaan ole mikään ainutlaatuinen ihme tässä maassa. Vaikka olisikin ihan pätevä alalla, niin näitä laitteita osaa kyllä vireistää aika moni muukin tuolle tasolle. Ja pidemmällekin tarvittaessa. Osa heistä saattaa jopa olla tässä foorumiperunoiden joukossa.
Jos ei sitten kestä sitä että projektikertomukseen tulee muutakin kuin ylistystä, niin sitten tämä on varmaan väärä foorumi.
ps. Paikallisen VW-liikkeen tiskiltä sai tänään puolan 1.8T (ARX) koneeseen 37 eurolla.
Osa näistä Apocalypsen hauskasti nimeämistä foorumiperunoista on ihan oikeasti tehnyt vastaavia ja jopa tehokkaampiakin laitteita, joten ei ihan kaikkea palautetta kannata tyrmätä suoralta kädeltä. Osassa noista ihmettelyistä ja kyselyistä on ihan oikeasti vahva kokemus taustalla, ehkä jopa vahvempi kuin tällä mystisellä Gurulla. Se Apocalypsen pitäisi nyt vain sisäistää että tämä Guru ei todellakaan ole mikään ainutlaatuinen ihme tässä maassa. Vaikka olisikin ihan pätevä alalla, niin näitä laitteita osaa kyllä vireistää aika moni muukin tuolle tasolle. Ja pidemmällekin tarvittaessa. Osa heistä saattaa jopa olla tässä foorumiperunoiden joukossa.
Jos ei sitten kestä sitä että projektikertomukseen tulee muutakin kuin ylistystä, niin sitten tämä on varmaan väärä foorumi.
ps. Paikallisen VW-liikkeen tiskiltä sai tänään puolan 1.8T (ARX) koneeseen 37 eurolla.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Nimi guru tuli erään topicciin vastanneen ffp menberin kommentista jossa hän mainitsi virittäjää guruksi. Puolissa posteissani oli jonkin sorttinen hilpeyttä herättävä vitsaus. Sitä tuntuu että ei puoletkaan kommentoineista ole huomannut. Kuten sanoin jo tossa aiemmin niin, kun aloitin tämän tarkoitukseni oli jakaa lukijoiden kanssa että mitä oltiin tehty ja mitä oli suunnitteella, jos joku olisi voinut saada siitä apua ongelmaan. En alun alkaen ajatellut kysyä kenenkään mielipidettä mitä mieltä he ovat esim. osavalinnoista. Tästäkin topicista löytyy (kaivetaan satunnainen) Nissanin omistava henkilö jonka kommentit olivat välillä tyrmääviä mutta on pysynyt kokoajan asiassa. Eräs henkilö jolla saman tapainen projecti kysynyt kuinka ja miten teitte sen. Kuten sanoin jo aikasemmin niin kuvat näette sitten kun näette. Auto on jo katsastettu joten siitäkin on turha enää lässytellä kk sen jälkeen. No saahan sitä kysellä että meneeköhän toi läpi kun seuraava katastus on vuoden päästä.
Olisi itekkin voinut ajatella että täälläkin saattaa olla tosikkoja ja huumorintajuttomia. Paljon hyviä kommentteja on sadellut ja sellasia henkilöitä on postannut että tekee mieli jatkaa tätä poccisen päivittelyä. En niille ns "perunoille". Muuten niistä virittelijöistä tulikin mieleen että olikos täällä kuinka monta niitä. Kun tossa vaan oon seuraillut muita virityksiä niin järjestään tiellä olevissa on motronic. Ai niin kukas teille teki sen ohjelman? Ai niin Karala! owned!!! Raks raks naks nytkö näkyy punasta!? tämä kommentti ei koskenut sinua mikäli autossasi ei ole ks henkilön mulkkaamaa boxia. Ja suurin syy on se et kun pänttäätte ite moottoriin yli 10k massia niin voitte olla varmoja että altistuu critiikille aika herkästi. juttu vois olla eri jos ei olisi mielenvikaisuuteen taipuvuutta. Noh takasin asiaan, valitusta tulee mun asenteesta. kattokaapa kova äänisimmät peiliin... Asia ei teitä koske niin miks pitää heittää kommettia ja puuttua siinäkohtaa toisten tekemisiin. Lisäksi mä en oo missään vaiheessa sanonut että kukaan muu ei osaasi noita viriä tehä kun toi "Guru", mutta niin usein tulee kyläseppien virittelyjä tonne sepittäväksi kun siellä ei olla enää saatu autoa toimimaan, siitä minun kriittisyys juontaa. Kukin taaplaa tyylillään. Tämäkään postaus ei koskenut kaikkia henkilöitä
Olisi itekkin voinut ajatella että täälläkin saattaa olla tosikkoja ja huumorintajuttomia. Paljon hyviä kommentteja on sadellut ja sellasia henkilöitä on postannut että tekee mieli jatkaa tätä poccisen päivittelyä. En niille ns "perunoille". Muuten niistä virittelijöistä tulikin mieleen että olikos täällä kuinka monta niitä. Kun tossa vaan oon seuraillut muita virityksiä niin järjestään tiellä olevissa on motronic. Ai niin kukas teille teki sen ohjelman? Ai niin Karala! owned!!! Raks raks naks nytkö näkyy punasta!? tämä kommentti ei koskenut sinua mikäli autossasi ei ole ks henkilön mulkkaamaa boxia. Ja suurin syy on se et kun pänttäätte ite moottoriin yli 10k massia niin voitte olla varmoja että altistuu critiikille aika herkästi. juttu vois olla eri jos ei olisi mielenvikaisuuteen taipuvuutta. Noh takasin asiaan, valitusta tulee mun asenteesta. kattokaapa kova äänisimmät peiliin... Asia ei teitä koske niin miks pitää heittää kommettia ja puuttua siinäkohtaa toisten tekemisiin. Lisäksi mä en oo missään vaiheessa sanonut että kukaan muu ei osaasi noita viriä tehä kun toi "Guru", mutta niin usein tulee kyläseppien virittelyjä tonne sepittäväksi kun siellä ei olla enää saatu autoa toimimaan, siitä minun kriittisyys juontaa. Kukin taaplaa tyylillään. Tämäkään postaus ei koskenut kaikkia henkilöitä
Kun tossa vaan oon seuraillut muita virityksiä niin järjestään tiellä olevissa on motronic. Ai niin kukas teille teki sen ohjelman? Ai niin Karala! owned! Raks raks naks nytkö näkyy punasta!?
Mitä? Nyt meni joku pahasti ohitse.. Kuinka motronikin käyttäminen voi olla jotenkin huonompaa, kuin jonkun gurun virittämän Hestecin? Kyllähän motronic on hitusen laajempi ja turvallisempi moottorinohjaus, kuin joku puhtaasti kisakäyttöön (alunperin) suunniteltu kasa komponentteja. Ellei sitten halua Hurjapäät- tyylisesti säätää autoa varttimailivedon aikana. Oikein säädetty motronic on varsin oiva kapistus diagnostiikkoineen kaikkineen, varsinkin katukäytössä.
Muutamaan otteeseen käynyt mielessä, että onkohan topikin aloittaja nyt kuitenkaan ihan täysi-ikäinen, riks raks poks ja ei näy punasta.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Hyvä homma jos se toimii mut itellä ei piisaa into joka kerta rommia polttaa jos 1 piste kerralla muutetaan. Kun moottorissa tapahtuu muutoksia kuitenkin ajan kuluessa. Mutta pointti toikin kyllä on. Onhan se Aina mistä tykkää jne.
Enkä mä kyllä siitä laajuudesta puhuisi sanalla, siitä rassukasta kun ei löytynyt kaikkia tarvittavaa.
Ja käytä sä sitä motronicia jos se sulle kelpaa. Mulla on siel hestec ja .
Enkä mä kyllä siitä laajuudesta puhuisi sanalla, siitä rassukasta kun ei löytynyt kaikkia tarvittavaa.
Ja käytä sä sitä motronicia jos se sulle kelpaa. Mulla on siel hestec ja .
1. Kävelin 3 eri nissanin pellin alle ja a:ei vaki puoli b:penkkipaperit yli 500hv
Ok, myönnän että 500hv laitteissa tarvii varmaan olla jo paremmat puolat ja joku aftermarket sytkäyksikkö. Ja nyt puhutaan siis näistä pikku koneista 1.8l (CA18DET) ja 2.0l (SR20DET), skylinet sun muut erikseen. Skylinestä sain putkella ja ahtoja nostamalla 373hv edes ilman lastua, joten 500hv tarvii tuskin paljon turboa ja suuttimia kummempaa vaihtaa.
Omassa 363hv + haltech ja orkkis puolat riittää hyvin eikä ole menneet rikki. Tiedän myös yli 400hv pelejä missä orkkis puolat, ja osassa jopa vakio moottorinohjaus.
Tosiasia on tietysti se että järeemmät puolat ja sytkäyksikkö antaa paremman kipinän ja ei tarvitse niin paljon pelleillä kärkivälin kanssa.
2. Juttelin Sellasten miesten kanssa jotka tekevät noita työkseen ei kenenkään foorumi perunan kanssa. Juttelin nissanin omistajien kanssa sama tulos. moottori ei ollut vaki puolilla käynyt puhtaasti.
Itse en työkseni näitä tee, mutta oman auton osat kaikki on itse asennettu ja olen osittain itse säätänyt autoni. Eli ei tässä pelkästään netistä luettua käytetä lähteenä.
Ellei sitten halua Hurjapäät- tyylisesti säätää autoa varttimailivedon aikana.
Hesteciä ei pysty säätämään ajon aikana ;)
Jotta pysytään edes vähän aiheessa niin täytyy mainita, että hieno projekti. Täytyyhän jonkun poiketa valtavirrasta ja kokeilla erivaihtoehtoja. Kuvia ja penkkilappua odotellessa
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
NYT! Sain sen roikan ;)
Harmi vaan kun ei oikeen oo muuta antaa kun noista rokkikoneista kuvia..
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/26102006136.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/26102006137.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/26102006138.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006139.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006140.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006141.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006142.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006143.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006144.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006145.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006146.jpg
Sisältä on yks huono kuva..
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/18102006134.jpg
Ei nää näköjään kovin häävisiä nää koneen kuvatkaan, voisin käydä räpsimäs parempia..
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/18102006133.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/18102006135.jpg
Toivottavasti noista riittää iloa hetkeksi ;)
Harmi vaan kun ei oikeen oo muuta antaa kun noista rokkikoneista kuvia..
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/26102006136.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/26102006137.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/26102006138.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006139.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006140.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006141.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006142.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006143.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006144.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006145.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/27102006146.jpg
Sisältä on yks huono kuva..
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/18102006134.jpg
Ei nää näköjään kovin häävisiä nää koneen kuvatkaan, voisin käydä räpsimäs parempia..
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/18102006133.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g305/apo85/18102006135.jpg
Toivottavasti noista riittää iloa hetkeksi ;)
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 7.8.2003 19:09
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Kyllähän noita on tullut jo vähän luukuttuakin. Aika positiivisesti yllätti noi subit etuovissa. Itekkin vähän varauksella niitä asentelin, lähinnä tuo karsea räminä mikä sitten ulos päin kuuluisi.
Pikku kertomus ovi pahveista.
Noista kuvista ehkä jo tuleekin pikkanen kuva miten ne on toteutettu. Aluksi teihtiin sellanen Lasikuitukittillä muoto yläreunaan kangasta vasten. Siihen päälle lähderriin venyttämään sukkahousuja jotka sitten kovetettiin hartsilla muotoon. Seuraavaksi 8" rengas ruuveille ovipahviin kiinni ja lasikuitu mattoa koko matkalta ympärinsä. Kerroksia tuli 4. Lasikuitu kitillä lisää muotoja ja pultit upotetttiin kitin sekaan, toiselle puolelle mutterit. Pinta silotettiin muovikitillä ja keinonahka päälle. Aika yksinkertanen operaatio ja tuli kohtuu näyttävä. Diskanteille tehtiin vakiopaikoille pieni suuntaus ja lasikuitukitilla muotoiltiin. Nahka päälle.
Toi oli näköjään kun itse aloin tarkastelemaan toi konehuoneenkuva aika vanhahko. Sinne on tullut vähän muutoksia kiillotuksia yms. Käyn räpsimässä paremmat kuvat vielä siitä.
Joo hesteckiä ei voi säädellä auton käydessä. Eikä nyt niin tarvikkaan. Jos jotakuta kiinnostaa niin voisin napata vielä tosta keskikonsolin mittaristosta vähän tarkemman kuvan. Mut toivottavasti kerkeisin vielä sinne penkkiin tämänvuoden puolella kun tuntuu moni sitä odottavan mielenkiinnolla.
Pikku kertomus ovi pahveista.
Noista kuvista ehkä jo tuleekin pikkanen kuva miten ne on toteutettu. Aluksi teihtiin sellanen Lasikuitukittillä muoto yläreunaan kangasta vasten. Siihen päälle lähderriin venyttämään sukkahousuja jotka sitten kovetettiin hartsilla muotoon. Seuraavaksi 8" rengas ruuveille ovipahviin kiinni ja lasikuitu mattoa koko matkalta ympärinsä. Kerroksia tuli 4. Lasikuitu kitillä lisää muotoja ja pultit upotetttiin kitin sekaan, toiselle puolelle mutterit. Pinta silotettiin muovikitillä ja keinonahka päälle. Aika yksinkertanen operaatio ja tuli kohtuu näyttävä. Diskanteille tehtiin vakiopaikoille pieni suuntaus ja lasikuitukitilla muotoiltiin. Nahka päälle.
Toi oli näköjään kun itse aloin tarkastelemaan toi konehuoneenkuva aika vanhahko. Sinne on tullut vähän muutoksia kiillotuksia yms. Käyn räpsimässä paremmat kuvat vielä siitä.
Joo hesteckiä ei voi säädellä auton käydessä. Eikä nyt niin tarvikkaan. Jos jotakuta kiinnostaa niin voisin napata vielä tosta keskikonsolin mittaristosta vähän tarkemman kuvan. Mut toivottavasti kerkeisin vielä sinne penkkiin tämänvuoden puolella kun tuntuu moni sitä odottavan mielenkiinnolla.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Unohdin muuten mainita tosta ääni eristyksestä. Purkasin kaikki pellit ja palikat pois 3 kerrosta dls damppening spraytä kaikki läpivientien kohdille laitoin niintiukan läpivientikumin kun sain vaan sopimaan ja sitten vielä molemmin päin se verhouspelti tuli ruiskuteltua. Nykyään ovikin paukkuu kiinni mukavalla "töminällä" ei niin helise mikään. Kun vain peräkopin räminän saisi jollain vaimennettua mutta turhaa sitä on oikeen ees valtavasti yrittää.. 2*15" subit laittaa niin ovet kun luukut lepattamaan kun oikeen huudattaa.
Oon tässä mietiskellyt että jos sitä laittais jotkut alustavalot "Näyttelyä" varten.. Onko niistä kenelläkään kokemuksia. Olis mukava nähdä mimmosia virityksiä niistä sais aikaan. Ja onko niitä olemassa kohtuu hintaisia?!
Oon tässä mietiskellyt että jos sitä laittais jotkut alustavalot "Näyttelyä" varten.. Onko niistä kenelläkään kokemuksia. Olis mukava nähdä mimmosia virityksiä niistä sais aikaan. Ja onko niitä olemassa kohtuu hintaisia?!
Paljon meteliä vireistyksestä, mutta yllättävän kehnosti kuvia (paitsi noista kusilaituviritelmistä)
Mut nyt kun sulla on kameraan piuhat ja kaikkee, niin voisit tosiaan käydä nappaamassa parempia kuvatuksia patahuoneesta ja tuosta mittaritoteutuksesta.
Alustavaloja löytyy tuunauskaupoista, esim. http://www.autovaruste.net/ valikoimiin on ainaki aiemmin kuulunut. Noitahan näkee jos jonkunlaisia vilkkuvia ja välkkyviä, väriä vaihtavia jne, joten taitaa vain mielikuvitus olla rajana.
Luukut lepattamaan ja valot vilkkumaan...
Mut nyt kun sulla on kameraan piuhat ja kaikkee, niin voisit tosiaan käydä nappaamassa parempia kuvatuksia patahuoneesta ja tuosta mittaritoteutuksesta.
Alustavaloja löytyy tuunauskaupoista, esim. http://www.autovaruste.net/ valikoimiin on ainaki aiemmin kuulunut. Noitahan näkee jos jonkunlaisia vilkkuvia ja välkkyviä, väriä vaihtavia jne, joten taitaa vain mielikuvitus olla rajana.
Luukut lepattamaan ja valot vilkkumaan...
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
lyhyt mutta ainakin siinä on ääni joukossa
http://s59.photobucket.com/albums/g305/apo85/?action=view¤t=golf.flv
13.5mb
http://s59.photobucket.com/albums/g305/apo85/?action=view¤t=golf.flv
13.5mb
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Mulla oli joskus kanssa pari malpassin säädintä (ensimmäinen ja varmasti viimeinen), se tosiaan on kertova, mut ei vaan etukäteen kerro kellekään kuinka paljon painetta tänään on. Taisin viidellä eurolla myydä sen eteenpäin kun en täydestä roskasta kehtaa rehellisenä ihmisenä enempää pyytää.
Siinä sitä oli alkuunsa ihmettelemistä kun monta tuntia hieroi pintakaasualueita kohdalleen, ja seuraavana päivänä hymy huulissä lähti ajelemaan niin kaikki pintakaasualueet oli päin persettä.
Siinä sitä oli alkuunsa ihmettelemistä kun monta tuntia hieroi pintakaasualueita kohdalleen, ja seuraavana päivänä hymy huulissä lähti ajelemaan niin kaikki pintakaasualueet oli päin persettä.
Ei ole mulla enää Malpassia. Juurikin näiden asiasta jotain tietävien neuvojen takia siitä luovuin. Tosin mulla se toimi ihan moitteettomasti ja hyvin on rokannu kaverin turbo-sierrakin jo monta kesää(Hestecin kanssa). Tuossa uudessa moottorissa tulee olemaan ihan vw:n orggis 3bar paineensäädin. Hyväksi havaittu ja miksi mennä muuttamaan letkulinjoja huonompaan suuntaan. Ja eikös bensanpaine valita suuttimien mukaan. Siis millä paineella ne on todettu parhaiten toimivan. Bensanpaineen nostolla, jos haetaan ne viimeiset bensatipat suuttimista, niin en pitäis sitä hyvänä asiana. Ite en ainakaan vetäis suuttimiani +100%
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa