Scirocco Ts vm.74

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

Scirocco Ts vm.74

ViestiKirjoittaja [escape] » 31.10.2009 23:36

Eli ensimmäinen oma oikeen kunnon rojekti tuli hankittua tässä muutama viikko sitte suhteellisen harvinainen scirocco ts vm 74.
auto oli projekti vaiheessa kun ostin sen, suurimmat hitsaukset oli tehty eli nyt olisi tarkoitus tehdä ruoste suojaukset ja pinnat kuntoon.

tässä muutama kuva projektista:
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Etulokarit

suunnitelmissa on että aluksi korjaan korin, hitsaan vielä jäljellä olevat reiät ja ruostesuojaan pohjan kunnolla.
Sitten olisi tarkoitus korjata loppu kori, oikasta kaikki pienet lommot ja maalata kori kauttaaltaan uudella värillä (väriä ei oo vielä päätetty, joten ehdotuksia tulemaan :D ).
Tekniikka on vielä kysymysmerkki kun alkuperäistä 1.5 konetta, mikä tuohon kuuluis ei tullut mukana, eli ehdotuksia ja tarjouksia hyvistä tekniikoista voi antaa, itse ajattelin jotakin volkkarin kr tekniikaa.

Aloittelin rojektia tuossa sen verran että pohjasta raaputtelin vanhoja massoja pois, niin että jäljelle jäi tehtaan alkuperäis massa ja rälläköin joitakin hitsi saumoja vähä siistimmiksi ja laitoin ferrexiä niihin ja massan päälle.

tarkoitus olisi etupyöränkotelot tehä vielä valmiiks ihan tässä kotosalla ja viedä auto sen jälkee kouluun ja tehdö korihommat siellä loppuun.

Projekti voi edetä välillä vähän hitaammin ja välillä nopeammin, riippuu ihan rahatilanteesta ku ei nuo opiskelijan tulot oo mitenkää erikoiset :D

Tarjotkaa ihmeessä jos kellään sattuu olemaan sciroccon osia, täältä saattaisi löytyä ostaja.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 1.11.2009 0:55

Kävitkö häkeen Kajjjaanista?

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 1.11.2009 8:35

joo, sieltähän tuo on :)

muuten, onko sciroccon koelauta samanlainen ku ykkös golffissa? pitäis saada jostai vähä ehjempi ku tuo orkkis on halennu aika pahasti, kyllähän sen tietenki varmaan sais jotenki korjattuakin, mutta paras olis jos löytäsi ehjän

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 1.11.2009 9:11

Nuo lokasuojat vaan näytti samanlaisilta mitä möin sinne päin kesällä ja takavalot tais mennä samassa paketissa :) Kojelauta on omansa, niitä on 2 vai olikohan 3 irtaallaan, pitää kattoa minkä kuntosia ne on. Monenlaista muutakin purkuosaa on vielkinä nurkissa.

KR ei mene muutoskatsastuksella kilpiin, liikaa tehoa. PL menee.

E: Kaks niitä olikin vaan. Ei aivan virheettömiä kumpikaan, halkeamaa on molemmissa. Mutta ei aivan kauheitakaan.

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 1.11.2009 11:28

joo,katos piruuttaa, mitä kaikkia osia sulta löytyy varastosta :) ton kojelaudan ainakin tarviisin, pitääs vähä katella mitä muuta tuosta puuttuu, tai pitäs uusia...onko muuten kellään tietoa myydäänkö tohon vanhaan sciroccoon takapyöränkaarien korjauspaloja?

justiin tuossa vähän vänkärin etusisälokaria putsailin ja hiekkapuhalsin, vähän löyty hitsattavaa, mutta ei mitään ihan pahaa.

tosin tuon auton mukana kyllä tuli joku volkkarin 1.8 tekniikka, mutta en ihan 100% varma oo, että mikä tekniikka se on ja käsittääkseni se on seisonu aika kauan eikä muutenkaa oikee tiiä onko se minkälaisessa kunnossa, niin tarkoitus olis katella jostai joku 1.8 tekniikka mistä voisi ottaa vähän tehojakin irti.

autosta olisi tarkoitus tehä omaan silmään mieleinen vähä vakiota kisaisemman näköinen, mutta ei kumminkaan mitään peruttamattomia muutoksia, että saa joskus laittaa museoonki jos semmonen hinku tulee :)

onhan nuo molemmat kojelaudat paremman kuntosia kuin omani, voisin ostaa sulta toisen pois, jos et oikee pahaa hintaa pidä ;)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 1.11.2009 13:30

ei ainakaan klokkerholim katalookista heti pistänyt silmään että olis kaarta tarjolla.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 2.11.2009 15:36

Kannattee nuita korjauspeltiosia huudella päissään ebaystä, sieltä löytyy tälläkin hetkellä sciroccoon korjauspeltejä.

linkki

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 2.11.2009 15:59

joo, pitää kahtoa huutaisko tuolta uuden, vai viihtiskö tuota alakaa paikkailemaa...taas on melekee viikon tauko ennenku rojektissa tapahtuu mitään, mutta pian saa auton kouluun, niin sitte on 8h päivässä aikaa rassata :)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 2.11.2009 16:29

Lähinnä löytyy vielä korin purkuosia, luukkuja ja jotain pikkuhiluja noiden kojelautojen lisäksi. Jotain uusia korjauspalojakin on, etulattiat ainakin. Osa on tullut jo myytyä niin ei muista tarkkaan... Kojelaudalle varmasti keksitään sopiva hinta.
Omassa on ollut tekniikkana 1,6gti, 2,0 ruisku ja 1,6TD, joista viimenen oli kaikista mukavin ;D

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 2.11.2009 16:38

puskureille olis tarvetta jos löytyy? :D

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 9.11.2009 20:44

Tuli taas rojektia jatkettua vähän, sain sen tuossa lauantaina vietyä koululle, eli nyt pääsee oikeen tosissaan laittelemaan. päivittelen tänne aina uutta kun kerkiän :)

eli tänään tuli irrotettua scirocosta lasit, eikä lasientiivisteiden alta löytynyt mitään järkyttävän happamia paikkoja, muutakuin tuulilasin alareunasta, tässä Kuva.

pohjasta löytyi pieni ylläri vänkärinpuolen nostokohasta kuva.

nytku on tarkemmin tutkinut tuota autoa ja purkanu paikkoja, niin aika lailla yllätyksiä on entisen omistajan puolesta tullu, on jos jonkinmoista patenttia.
laitan tähän yhen esimerkki kuvan.
niin siis eli tuo jarruputki oli silikoonilla öhrätty kiinni tuonne. :D

Onko kellään tietoa onko 1 jetan pyöränkaaret miten lähellä noita scirocon kaaria kun tuo edellinen omistaja on innostunu hitsaamaan tuon toisen kaaren uudestaan ja on jäänyt vähän pieneks, että joutus laittamaan n. sentin kittiä että sais edes lähellekkään oikeaan muotoon.

MJF voisitko laittaa kuvia niistä korjauspalasista, kiinnostais vähä että minkänäkösia sulla olis :)

ei kai siinä tällä erää oikeen muuta, ruosteiden hinkkaus jatkuu huomenna, toivottavasti ei enää ihan mitään älytöntä patenttia löydy...

Pahoittelut huonoista kuvien laaduista kun puhelimella otettu

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 10.11.2009 16:41

Koritinalla muotoilet sen kaaren, kestää vaikka laittaakin vähä reilummin.

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 10.11.2009 16:51

nii, se olis kyllä yks, vois vielä kahtoa, että miten se oikee sen on kursinu jos sitä koittas vähä vielä pellillä muotoilla ku se on tosissaa pirun pieni verrattuna alkuperäsee

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 12.11.2009 0:23

Tuommosia peltejä tuli läjässä. Lokasuojat on jo sulla, lattiapalat ja ovien alareunat taitaa olla enää jäljellä. Mustat peltipuskurit löytyy, takapuskuriin jonkinlaiset muovipäädyt olemassa.

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 12.11.2009 6:49

kävin kans kysymässä nuota peltiosia yhestä firmasta missä on aika hyvin korjauspaloja jne. takapyörän kaaria ei ollu, mutta kynnykset,oven alareunat ja lattian korjauspalat oli...en tiiä, pitää varmaa nuo knnykset vaihtaa ku on sen verta järkyttävän näkösesti tehty, otan tänää pari kuvaa niistä ja laitan tänne.

Tänää olis tarkotus viedä scirocco oikee kunnon liuotin pesuun ja ottaa keulasta ja perästä massat poies.
Varasin maanantai aamuks itelleni raepuhaltamon käyttöön, niin saa käydä puhaltamassa ruosteet pois.

semmonen kysymys tässä on alkanu vaivaamaan, että paljonko scirocosta saa ottaa tehoa irti jos päivittää alustaa ja jarruja, onko se tuo 1 kopan scirocon tehokkain malli ja siihen 20% päälle vai pystyykö ottamaan enemmän ku tuon jos laittaa 2 kopan scirocon jarruja ja muuta vastaavaa?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 12.11.2009 12:17

Mk1 Gti:n 110hv+20% = 132hv. Omaa vertasin Gti:hin dieseliä muutoskatsastaessa, tehot tiputettiin paperille 129 hevoseen. Eteen riittää jäähdytetyt pikkujarrut ja sitten vakaajat molempiin päihin.

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 12.11.2009 23:26

joops, elikkäs tänään tuli taas jotaki pientä tehtyä, enimpien massojen poistoa ennen raepuhallusta Kuva massojen poistosta.
aika kätevä vehe tuo induktio lämmitin tuohon hommaan, saa massan kiehuvaks eikä mee kauaa ja saa vaa lastattua pois.

käytiin näyttämässä oikeen kunnon liuotinpesua autolle kuva.
Ihan hyvin lähti paskat joka puolelta pois, kun jokapuolelta sai päästää paine pesurilla. kuva1 kuva2

Lupasin laittaa kuvan tänne tuosta entisen omistajan tekemästä kynnyksestä, niin tässä on esimerkki, kiva alkaa tämmösiä tekemää uudestaa :D

huomenna pitäis vielä irrotella kaikki loputki irto osat ja putsata massat loppuun, maanantain raepuhallusta varten :)

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 17.11.2009 22:36

jos taas tänne vähä päivittelis.
Eilen tuli käytyä puhaltamassa vähän pahimpia ruostepaikkoja sillä raepuhaltimella, kyllä lähti ruosteet helposti sillä. Muutama kuvanen loppu tuloksesta. kuskin sisälokari ,konehuonetta ,vähän perää

tänään aloin hitsaamaan koppaa pari paikkaa kerkisin tekemään perään ja korjaamaan muutaman omituisen viritelmän, johon oli ilmeisesti kuulunut ruostekohtien poraaminen pois ja reikien täyttäminen kitillä. tämmösiä reikiä ,Reiän paikkaus

perään hitsasin kummallekki puolelle tämmöset paikat

Tein tänään tutkielmaa noiden takapyörän kaarien kanssa ja vertailin 240volvon kaarta tuohon sciroccon kaareen ja tulin siihen tuloksee, että siitä volvon kaaresta vois saada aika helposti modattua korjauspalan tohon sciroccon kaareen.

eikait tällä erää muuta, huomenna hitsaaminen jatkuu ja jos kahtelis volvon kaaren jostai ja alkais työstämää siitä sciroccoon korjauspalaa :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.11.2009 23:26

Multa saattas löytyä Sciroccon takakaaret. En nyt ihan varma ovatko takaa vai edestä... Ruostetta niissäkin jonkin verran, ei muista enää. Säästin palat kuitenkin, koska niissä sen verran tuoretta peltiä oli, että niitä voisi hyödyntää.

Tuosta ne leikkasin:
http://www.koti.phnet.fi/levis/scirocco/

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 28.11.2009 10:11

joo. mitä pitäsit hintaa niille? en kyllä tiedä tarvihenko enää kun löysin tuommosen 240volvon kaaren ja aattelin siitä tehä toiselle puolelle taka kaaren, toinen puoli onki vielä iha korjauskelvollinen.

teetätin tuossa metallipuolella kunnon paikat kynnyksiin, laitan kuvia kun pääsen semmoselle koneelle, että saan lisättyä niitä nettiin.
Oli pikkusen järkyttävää paikkaa siellä vanhan kynnyksen sisällä, kun rälläköin sen pois.

mutta ens viikolla jatkuu, jäi tällä viikolla rojektin teko vähille kun olin alkuviikosta sairaana :/

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.11.2009 16:17

Ne olivatkin etukaaret, faija kävi tallistaan katsomassa.

Niissä ei ole kovinkaan paljoa sitä tasaista peltiä mukana. Ajattelin, että jos joskus vielä ostan Roccon, niin voin vaihtaa pätkiä noista jos tarvitsee. Kokonaisena ne tuskin kelpaavat mihinkään. Tarkistan asian kunhan isäukolla taas vierailen. Jos tarvetta siis.

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 15.1.2010 10:36

Dodii jos sitä taas tännekki oikeen päivittelis, ollu mukamas niin kiirettä että ei oo kerinny kirjottamaan ollenkaa...

Levis mistä oot nuo helmat hommannu tohon omaan roccoos, vai ootko itte teheny?

joops, eli tuli alotettettua tuo vänkärin kynnyksen tekeminen, oli pakko tehä se iha alusta loppuun uudestaan, sitä oli korjailtu niin järkyttävästi ja sisällä oli melkosesti ruostetta..

ekana poistin kynnyksestä pintapellin pois kuva1
sisältä tosin löytyi jonku verran ruostetta, tässä kuvia kynnyksen sisältä kuva2 kuva3

tässä tuommonen hieno paikka tuolta kynnyksen sisältä ja mallikasta hitsisaumaa tuossa kynnyksen alareunassa kuva4

seuraavaksi purin tuon kotelon tuosta pois ja siellä alla oli kans raakasti ruostetta, putsasin runkoaisan sisältä ruoteet ja laitoin epoksi maalia vähän joka paikkaan kuva

hitsasin tuonne runkoaisan ja kotelon väliin millistä peltiä mihin,kynnyksen pintapelti tulee alareunasta kiinni kuva

tein tuohon päälle uuden kotelon ja maalasin epoksilla vähän lisää kynyksen sisäosia kuva

kynnys sisältä valmiina kuva

Kynnyksen pintapellien kasausta ja kylen paikkausta kuva
kuva2

päivittelen lisää kun kerkiän :)

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 15.1.2010 17:15

Hyvältä näyttää! Kunpa olisi itselläkin mahdollisuus tommosia juttuja tehdä.

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 5.2.2010 13:08

dodii nyt on kuskin puolen kynnyskin korjattu, tein sen samalla lailla kun tuon vänkärin puolen, niin en viiti siitä alkaa erikseen linkittämään kuvia tänne...vänkärin puoli alkaa olemaa muuten aika lailla valmis, paitsi pitää tehä takapyöränkaari vielä valmiiks... koitin tässä yks päivä sovittaa 240 volvon kaarta siihen, siitä saa suhteellisen helposti modattua oikean näkösen :D

Sitte onki vuorossa tuon peräpään uudelleen korjaaminen, on niin rumasti laittanu eellinen omistaja paikkaa että pakko tehä jotakin.
kaikki paikat mitä se on tuonne perään laittanu, on pistäny ne vanhan pellin päälle että saattaa olla jotaki sentin rappuja, niin ei niitä viiti alkaa kyllä kitillä tekemää ja muutenki tuossa perässä on niin paljon muotovikoja, että niitä ei edes kitillä saa kuosiin, mutta otan tuosta perästä ens viikolla vähän kuvia, niin näätte missä kunnossa se on.

Tietääkö kukaa saako mistää tilattua uusia sciroccon tuulilaseja, joku valopää on koulussa teheny särön tuohon orkkikseen

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 29.12.2011 19:20

nojoo, eipä oo tännekkään tullu maaliman aikoihin päivitettyä mitään, ollu rahapulaa koulun takia, mutta koulutki on jo käyty ja intti vetelee viimesiä, ei oikee noilla päivärahoilla harrasteta kun vuoden joutu olemaan.

laitan muutaman kuvan tähän tuosta vänkärin takapyörän kaari operaatiosta, kuvat varmaan kertoo paremmin mitä siinä tapahtu :)
aloitus vaihe
leikattuna
epoksia
sovittelua


hitsattu melkein valmiiksi
hitsailin sen valamiiks, ei oo kuvia siitä, miltä se näytti täysin hitsattuna, mutta tässä on kuva kun auto kävi kesällä ulkoilemassa, niin tuosta näkee suunnilleen minkälaanen siitä kaaresta tuli.

auton toin kotii ja siellä oli prokkiksena tuo takahiekkapelti ja taka kulmat ne oli joku aikoinaan ite korjannu jostain jämäpellistä ja alkoi olemaan jo aika ruosteen raiskaama, niin vaihdoin 1 koppasen golffin takahiekkapellin ja nuo kulmat tein ite pellistä, laitan tähän muutaman kuvan työn eri vaiheista, aika pahalta näytti tuo perä välillä, mutta kyllä se siitä on pikku hiljaa muotoutunut :)

leikeltynä
leikeltynä2
hiekkapelti paikoillaan ja kulmat suunnilleen tehtynä
kulma

tällä hetkellä auton pohja ja sisälokarit on putsattu läpeensä ruosteesta ja vanhasta massasta ja vedetty epoksilla sisä ja ulkopuolelta, perään vielä viimeset hitsaukset ja sitte armotonta pohjatöiden tekoa

viimeisin kuva

pitäis alkaa suunnitelemaan tekniikkaa tuohon, oon värkänny kr tekniikkaa tai sitte jotaki 2 litrasta 8 venttiilistä, turbotuskin on pyöriny mielessä, mutta heitelkää jotaki vihjeitä ja mielipiteitä mikä tekniikka kannattais laittaa :)

jos joltai löytyy kamein korisarjaa niin kiinnostusta löytyisi ostaa :)

kysymyksiä saa heittää jos joku asia on jääny epäselväks ja jotaki varmasti unohtu kertoa, toivottavasti ens päivitykseen ei mene näin kauaa

[escape]
-
Viestit: 91
Liittynyt: 18.12.2008 12:23

ViestiKirjoittaja [escape] » 2.1.2012 14:17

noniin, tänään tuli käytyä vetäsemässä massat scirocon pohjaan ja sisälokareihin, pitäis taas kestää maalimaa vastaa jonku aikaa kun tuo pohja tosin putsattiin pellille ja maalattiin epoksilla ja siihen massa päälle.
sitte muutama kuva:
sisälokari
taka sisälokari
alustaa

Laitoin nuo rocon mukana tulleet melberit myyntii, ne löytyy tuolta myyntiosastolta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161833


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa