kiinnostus näitä tdi vehkeitä kohtaan kasvoi siinä määrin että pensoista tuli näihin siirryttyä, ensin oli hetken 525tds bmw, sitten tuli volkkari taloon. lähtökohtana hivenen kukkasta omaava, pienen keulapusun saanut 525tkm ajettu hopea komistus. muutenkin hivenen kärsinyt ja laiskan oloinen, ensi alkuun parani hieman kun vaihtoi ilmastointiteipillä korjatut ahtoputket. ja sisälsi tietty muutkin tyyppiviat kuten ilmamassamittarin.
sinällään ajelin tuolla reilun puolivuotta, ja kun armeija päättyi niin aattelin jos tuon ulkonäköä hieman kohentais, hieman maalin kanssa lutrais jne. ja tekniikan virkaaha toimittaa tuo patalaiska 66kw AHU.
kesävanteiks tuli ostettua kaverilta todelliseen asevelihintaan rh:n zw3:set, 70€ sarja. vatkasivat hieman, mutta laantui tasapainotuksella. takana 9", edessä 8" 225/45/17 renkailla.
isompi ahdin tuli ostettua, pienkuorma-auton garrett gt23v. vakiona oli tuo t15 pilli normi hukkiksella.
sitten koitti eräs kesäinen päivä, kun projekti rullahti käyntiin. ensimmäisenä nypin listat pois ovista, koska kukkaa puski alta. hioin auton ympäriinsä, ja hiekkapuhalsin tarvittavat paikat ynnä pohjamaalasin. samaan syssyyn aloin moottoria purkamaan, sisuksiinsa se sai uuden käytetyn nokka-akselin ja paininkupit, vaikkakin kupit näyttivät hyviltä, mutta nokka oli AIVAN loppu. pitää siitä näpätä muuten kuva.
ahtimen vnt-kellon purin ja käänsin, se tuli välilaipalla orkkis pakosarjaan kiinni. pakopaine liitimenä on jarruputkiliitin, joka on välilaipassa hitsattuna. siitä eteenpäin kupariputkea kierukalla--> kerkee putki jäähtymään ennen kumiletkua. coolerina on 9000 saabin cooleri. egr on poistettu.
raakakittaukset tein kotona, ja pikkuosia purin pois. sitten auto trailerille--> ex- työpaikalle kummisedän automaalaamolle kankaanpäähän. siellä sitten tein hienokittaukset ja hiomavärit jne. purin luukut ja vipstaakit pois, ja karhensin ovenvälit. kaikki muu tuli maalattua, mutta konehuonetta en jaksanut (laiska paska) maalata. rajasin kuitenkin sillai ettei nokkapellin välistä näy hopeeta maalia. ja vanha nokkapelti jouti romukoppaan, ei tuntunu kittaaminen enää mielekkäältä kun uus oli 115€.
värikarttoja en sen kummemmin selaillut, musta-oranssi kombinaatio on aina istunut mun silmään, ekan kerran kun näin siikasissa pajalle.com corradon, niin siitä lähtien kun oon omia maalaillut niin teema jatkuu.:) pahoittelen tätä ideakopiointia.
oranssiin väriin lisäsin ihan hitusen muistaakseni vaalean punaista helmiäistä. en tie huomaisko edes jos sitä ei olisi.
maalaukset tuli maalailtua, ihan ok pinta tuli, ja ittelleni kun teen niin riittää ku itte oon tyytyväinen. eikä elorannan työmiehet hirveesti hyppineet silmille kun ne sen näki:) ne ammattimiehet on yleensä meikäläisen tuotoksia aika vahvasti kritisoinu, tietty koska he mut ovat tuohon hommaan opettanutkin. kiitoksia vaan sinne suunnalle:) luukut paikalleen ja traileri kohti kotia tas.
ei muuta kun kasaukset kuntoon ja sitten uuden turbon toimintaa ihmettelemään. pari kertaa sen purin että pääsin jyvälle sen toiminnasta, helpotti tota säätöö hieman. painetta ei ensin meinannut löytyä kun 0,5bar, mutta pikkusen tiukempaa jousta niin nyt löytyy ilman evryä normaali kiihdytyksessä maks n. 1,1bar. evryllä vedättäessä lapa lattiassa taitaa nousta 1,5bar paikkeille, ja vakio map puuttuu peliin.
tonne fotopukettiin oon kuvia hiukan ladannu, lisää tulee sitä myötä kun tää netti kerkiää tuuttaaman.
tulossa: kaiken näköstä pientä ehjäilyä noissa mukavuuslaitteissa, esim. takaikkunan nostimet, takaluukun avausmekanismit jne. mutta tärkeimpänä
ultime ds2 tai bosio racet,
putkistolle muutosta
?optimec? tai joku muu ohjelma. sis. vnt:n alipaineohjauksen.
3bar map
oon tyytyväinen jos tolla setillä sais edes 67kw, niin olis onnistunut viritys? eiks je?
http://s1229.photobucket.com/albums/ee470/santikko/