-98 passat variant 3b TDi

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

-98 passat variant 3b TDi

ViestiKirjoittaja santikko » 7.11.2010 20:51

Kuva Kuva
kiinnostus näitä tdi vehkeitä kohtaan kasvoi siinä määrin että pensoista tuli näihin siirryttyä, ensin oli hetken 525tds bmw, sitten tuli volkkari taloon. lähtökohtana hivenen kukkasta omaava, pienen keulapusun saanut 525tkm ajettu hopea komistus. muutenkin hivenen kärsinyt ja laiskan oloinen, ensi alkuun parani hieman kun vaihtoi ilmastointiteipillä korjatut ahtoputket. ja sisälsi tietty muutkin tyyppiviat kuten ilmamassamittarin.

sinällään ajelin tuolla reilun puolivuotta, ja kun armeija päättyi niin aattelin jos tuon ulkonäköä hieman kohentais, hieman maalin kanssa lutrais jne. ja tekniikan virkaaha toimittaa tuo patalaiska 66kw AHU.


kesävanteiks tuli ostettua kaverilta todelliseen asevelihintaan rh:n zw3:set, 70€ sarja. vatkasivat hieman, mutta laantui tasapainotuksella. takana 9", edessä 8" 225/45/17 renkailla.

isompi ahdin tuli ostettua, pienkuorma-auton garrett gt23v. vakiona oli tuo t15 pilli normi hukkiksella.

sitten koitti eräs kesäinen päivä, kun projekti rullahti käyntiin. ensimmäisenä nypin listat pois ovista, koska kukkaa puski alta. hioin auton ympäriinsä, ja hiekkapuhalsin tarvittavat paikat ynnä pohjamaalasin. samaan syssyyn aloin moottoria purkamaan, sisuksiinsa se sai uuden käytetyn nokka-akselin ja paininkupit, vaikkakin kupit näyttivät hyviltä, mutta nokka oli AIVAN loppu. pitää siitä näpätä muuten kuva.

ahtimen vnt-kellon purin ja käänsin, se tuli välilaipalla orkkis pakosarjaan kiinni. pakopaine liitimenä on jarruputkiliitin, joka on välilaipassa hitsattuna. siitä eteenpäin kupariputkea kierukalla--> kerkee putki jäähtymään ennen kumiletkua. coolerina on 9000 saabin cooleri. egr on poistettu.

raakakittaukset tein kotona, ja pikkuosia purin pois. sitten auto trailerille--> ex- työpaikalle kummisedän automaalaamolle kankaanpäähän. siellä sitten tein hienokittaukset ja hiomavärit jne. purin luukut ja vipstaakit pois, ja karhensin ovenvälit. kaikki muu tuli maalattua, mutta konehuonetta en jaksanut (laiska paska) maalata. rajasin kuitenkin sillai ettei nokkapellin välistä näy hopeeta maalia. ja vanha nokkapelti jouti romukoppaan, ei tuntunu kittaaminen enää mielekkäältä kun uus oli 115€.

värikarttoja en sen kummemmin selaillut, musta-oranssi kombinaatio on aina istunut mun silmään, ekan kerran kun näin siikasissa pajalle.com corradon, niin siitä lähtien kun oon omia maalaillut niin teema jatkuu.:) pahoittelen tätä ideakopiointia.


oranssiin väriin lisäsin ihan hitusen muistaakseni vaalean punaista helmiäistä. en tie huomaisko edes jos sitä ei olisi.

maalaukset tuli maalailtua, ihan ok pinta tuli, ja ittelleni kun teen niin riittää ku itte oon tyytyväinen. eikä elorannan työmiehet hirveesti hyppineet silmille kun ne sen näki:) ne ammattimiehet on yleensä meikäläisen tuotoksia aika vahvasti kritisoinu, tietty koska he mut ovat tuohon hommaan opettanutkin. kiitoksia vaan sinne suunnalle:) luukut paikalleen ja traileri kohti kotia tas.

ei muuta kun kasaukset kuntoon ja sitten uuden turbon toimintaa ihmettelemään. pari kertaa sen purin että pääsin jyvälle sen toiminnasta, helpotti tota säätöö hieman. painetta ei ensin meinannut löytyä kun 0,5bar, mutta pikkusen tiukempaa jousta niin nyt löytyy ilman evryä normaali kiihdytyksessä maks n. 1,1bar. evryllä vedättäessä lapa lattiassa taitaa nousta 1,5bar paikkeille, ja vakio map puuttuu peliin.


tonne fotopukettiin oon kuvia hiukan ladannu, lisää tulee sitä myötä kun tää netti kerkiää tuuttaaman.

tulossa: kaiken näköstä pientä ehjäilyä noissa mukavuuslaitteissa, esim. takaikkunan nostimet, takaluukun avausmekanismit jne. mutta tärkeimpänä
ultime ds2 tai bosio racet,
putkistolle muutosta
?optimec? tai joku muu ohjelma. sis. vnt:n alipaineohjauksen.
3bar map

oon tyytyväinen jos tolla setillä sais edes 67kw, niin olis onnistunut viritys? eiks je?

http://s1229.photobucket.com/albums/ee470/santikko/
Viimeksi muokannut santikko, 11.11.2010 21:43. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 8.11.2010 20:31

http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=3101

tuommoset? eipä näytä olevan hinnan kiroissa, onkos tuolta muut tilannu, eli miten jouheva toimitus ja paljonko tuohon rahtia tulee?

mitenkäs tuon ahun imusarjan kanssa, kuinka se virtaa? ei mun silmään mikään häävin näkönen kotkotus ole. josko jonkun näköstä tuplapleniumia suunnittelis..?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.11.2010 21:28

kunhan ostat nuo niin kerro sitten mitä luki suuttimessa mallimerkintänä kun sitä ei voi tossa ilmoituksessa kertoa ;)

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 8.11.2010 21:49

katos vaan..:) vois laittaa tuonne s-postia ja kysyä.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 11.11.2010 20:05

Öö, mikä idea kääntää kellon sisukset? Ahun ecuunhan saa vnt ohjelman ja vaihtaa n75:n, niin on ohjaus niinku pitääkin.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 11.11.2010 20:18

se, että säästää jokusen satasen ja paljon aikaa&vaivaa. mikä paineohjauksessa on vikana?

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 11.11.2010 21:16

Tokihan tuo toimii väliaikais ratkaisuna mainiosti, ennenkuin laittaa ohjelman, niiinku tuossa jo suunnittelit seuraavaksi.
Pelkässä ylipaineohjauksessa ei saa isohkon vnteen todellista hyötyä irti järkevästi. Jos herää hyvin, niin maantienopeuksissa ahtoa/pakoa liikaa, tai sitten maantie paineet kurissa, mutta herää huonosti. Tämä on se suurin ongelma.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 11.11.2010 21:34

niiin joo sehän käy samassa syssyssä tuon ohjelmarukkauksen kanssa. eipä tullu taas ajateltua loppuun asti..:( lisätään listaan. kiitos "oikaisusta":)

oliskohan viisainta palkata joku palstalainen alan vannoutunut harrastaja tekemään tuo ohjelma, saattais tulla paremmin kaikki tarvittavat muokkaukset ja lisäykset? saati johonkin "massatuotantolaitokseen"?

joku joka lukee tätä topiccia, ja tuntee piston sydämessään että osaa nuo tarvittavat muutokset tehdä mun ecuun, niin yv:tä kehiin. tehdään kauppaa.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 15.11.2010 19:00

tänään tuli nuo kesävanteet pestyä, niitä pitäis sitten alkaa purkamaan. ne perus hommelit, kehien kiillotus, keskiöihin uus väri, ehkäpä kullatut pultit. pitää hivenen surffailla internetin ihmeellisessä maailmassa ja tähystää vaihtoehtoja. sopiiko rh:ssa ja bbs:ssä kehät keskenään? rh 17" 36bolt

ei oo ohjelmoitsioista ollut ruuhkaks asti, mutta erään asiansa osaavan virtuoosin kanssa oli jo taannoin (viime talvena) puhetta asiasta, aion häneen ottaa yhteyttä uudelleen jotta vieläkö olisi mahdollista.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 15.11.2010 21:10

ensimmäinen vanne purettu, nitromorssit kehässä. mietitytti hieman että miten lähtee kumi vanteelta, mutta offitunkilla puristamalla se lähti. kätevä peli, toimii tunkkina, vinssinä, "prässinä"..:) must have.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 16.11.2010 17:44

jukkaA: kysäsin noista suuttimista, vastaus oli:

thanks for the inquiry
>
>our 0.260 size ( 5x0.260, spray degree for use with TDI engines) is not
>existing a real DSLA....code because especially made for dieselkontor

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.11.2010 17:53

niinpä niin ;)

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 17.11.2010 19:57

taidanpa tilata nuo kokeeks, meni syteen tahi saveen.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 20.11.2010 10:42

eeilen hinkkasin yhden vanteen kehän harjotukseks, kyllä se vaan pirusti nätimmin käy ku viime talvena. oli väärät vehkeet ja väärä tyyli. tarkotus olis tänään maalata myös se vanne, niin näkee vähän jotta pitääkö vielä vaihtaa väriä. saakos suomenmaalta noita kullattuja ym. pultteja?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.11.2010 11:34

taidanpa tilata nuo kokeeks, meni syteen tahi saveen.

Voin kertoa että niillä kyllä saa savua mut siihen se jääkin ;)

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 20.11.2010 13:30

ai, ootko kokeillut? mikä noissa on sitten vikana? hyvä etten vielä kerinnyt tilaamaan, noista en oikeen mitään käyttökokemus tietoa oo löytänyt.

ilmeisesti kannattaa se jokunen kymppi laittaa lisää ja ottaa hsd:ltä ultimet?
alun perin oli tarkotuskin, mutta kun se nettikauppa ei oo toiminu yli kuukauteen niin ajauduin tuonne sivustolle.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.11.2010 14:23

Kuopiosta Findieseliltä tilaat Ultimet. Kaikista paras vaihtoehto.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 20.11.2010 15:23

äsken kanssa tihrustin noita findieselin sivuja, mulla on vaan harmaa muistikuva että hsd kauppas kärkiä ultime 2 noin 50€ kpl. itellä on kyllä vehkeet tuohon kärkien vaihtoon, niin hinnaks tulis n. 200€, saati tuo findieselin 450€. onhan siinä hyvät puolensa että ne on ikäänkuin plug´n´play, nimittäin takuun kannalta katsottuna.

miten noi ultimen mallit ja reikäkoot menee? dss:n sivujakin selailin mutta sieläkään ei ollut mainintaa reikäkoosta.

esim. tossa: http://www.dss-fr.com/boutique/product_ ... ucts_id=31 aika vaisusti on tietoa! ei edes kerrota montako kpl tuolla rahalla saa, saati mitään tietoa tosta suuttimesta.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.11.2010 16:23

En ihmettelisi jos HSD:n ja Dieselkontorin kärjet olisivat täysin samaa tavaraa... Itsekin suosittelen myös mieluummin aitoja Bosioita tai DSS:n kärkiä.

Ootko Santkko vaihdellu paljon noita race kärkiä? Mihin paineeseen shimmaat yleensä avautumispaineen?

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 20.11.2010 16:55

muistaisin että ne olis ollut ultimen kärjet hsd:llä, mutta se on ihan vaan muistikuva. voi äkkiä ollakkin nuota dieselkontorin tavaraa. katotaan nyt mitä sinne keksii. harvinaisen monimutkaseks menee suutinten valinta tällai kun tuijottelee hintoja. ei sais kattella muutakun tilata vaan:)

en kyllä oo virikärkiä vaihdellut, mutta eikös se 250-260bar luokkaa ole, molempia oon kuullut käytettävän.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 27.11.2010 21:28

eilen tuli pikkuhilpettä laatikollinen, kuskin takaovi aukee taas sisältä ja ulkoo, sekä ikkuna pelaa. pikku painia oli ton lasinnostimen kanssa ku sattui olemaan vaihto-osassa moottori mykkä, mutta onnistuhan se vaihtaa paikallepäin. takaluukun osia olis vie liuta asennettavana, mutta pitää lähtiä laivalle välis...

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 3.12.2010 11:15

o ou, katoaa öljyä johkin. pikku lammikkoa ehkä tekee. turbon menoputki vaihtoon ja öljyt, katotaan helppaako...

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 3.12.2010 16:00

suodatinjalasta tiiviste poikki, perr**** ja aamulla pitäis startata 250km päästä hakeen toista projektia.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa