Reetta
Valvoja: ffp jäsenet
Reetta
Tervehdys
Elikkä pariviikkoa sitten tuli investoitua kakkoskorinen jetta vm-89 GL 1.8 kaasari, keskuslukko, ohjaustehostin, ministerituen takana juomapullo "teline".
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /jetta.jpg
Aluksi pirssi piti tulla korjattavaksi muututtuaan turkkilaiseksi saunaksi.
Noin vuoden seisokin jälkeen autosta löytyy normaaleja kulumisen merkkejä ja perushuollon tarvetta, mutta entisen omistajan korjausaikataulu oli
harrastusmielessä hieman liian tiukka ja näin saatin sovittua kaupat ja auto vaihtoi omistajaa, tullen näin allekirjoittaneelle.
Oli hieman pakko tarkastella mitä oli tullut taas ostettua. Ulkokuoreltaan ja sisustaltaan fiksu ikäisekseen, pieniä ongelmiakin löytyi. Lämppärikennon lisäksi
Vasen kylki oli jossain kohtaa kolaroitu ja joku "ammattimies" oli surutta kitillä oikonut klommot ja paikannut ruosteet ja suihkinu sprayllä yli,
Suunnitelmat:
- Maalata Jetta kokonaan kiiltävän mustaksi nykyisestä viininpunaisesta.
- Löytää Huulivanteet.
- Isot puskurit + sumarit
- Merkitön maski + lippa
- Verhoilla sisusta uudelleen
- Siistiä konehuone
- Jne
Työnalla:
- kennon vaihto
- Maalaus pohjien valmistelu ja ruosteiden kartoitus
foorumilta tuli selattua tuosta lämmityslaiteen kennon vaihdosta ja kuulemma aika yleinen ominaisuus vanhemman sukupolven volkkareissa.
Eipä muutakuin auto tallista ulos kojelaudan purkuun, vanhoista volvoista aikaisemmalla kokemuksella, että ei se kojelauta tiukassa voi olla.
Muutaan piiloruuvvin jälkeen alkoi osia irtoilla tyydyttävällä vauhdilla, harmikseni totetsin, että paisari oli taitanut tyhjentyä muutaan" kerran
kuskin ja apparin jalkatilaan ja oli täten imeytynyt lattia maton, äänieristeiden ja massojen läpi lattia peltiin. Kaikki ylimääräinen pois tieltä
kenno irti puhaltimen kanssa pakettina, lattia maton purku ja talliin auto lämmittelemään.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... 270001.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... 260002.jpg
Kennon vaihto koteloon oli lapsellisen helppo (kaikkine voimisteluineen ja kirosanoineen) kaksi klipsiä (mistä toinen katksesi) ja vola, kenno oli pois paikoiltaan. Uusi tilalle
ja osat saunaan kuivumaan, samoin läpimärkä matto. Lattian siistiminen alkoi vanhan massan pois kolaamisella ja kuumailmaföönin kanssa lämmittelyllä, lattia oli yllätykseksi
hyvässä kunnossa, eikä hitsaus saumoja näkynyt. Huolellinen kuivaus ja lyijymönjä maali päälle ja annettiin kuivua huolellisesti sitten kotelosuoja ainetta ja päälle
kiveniskumassa :)
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... 360001.jpg
Lattiamaton kuivuttua vanha, hiirenharmaa sävy muutettiin mattamustan sprayn säestyksellä mustaksi. Jos viikonlopun aikana saisi etupään kasaan ja pääsis pohjia suunnittelemaan.
Projektia jatketaan viikonloppuna ja kuvia lisäillään kun niitä kertyy puhelimen kortille :)
Elikkä pariviikkoa sitten tuli investoitua kakkoskorinen jetta vm-89 GL 1.8 kaasari, keskuslukko, ohjaustehostin, ministerituen takana juomapullo "teline".
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /jetta.jpg
Aluksi pirssi piti tulla korjattavaksi muututtuaan turkkilaiseksi saunaksi.
Noin vuoden seisokin jälkeen autosta löytyy normaaleja kulumisen merkkejä ja perushuollon tarvetta, mutta entisen omistajan korjausaikataulu oli
harrastusmielessä hieman liian tiukka ja näin saatin sovittua kaupat ja auto vaihtoi omistajaa, tullen näin allekirjoittaneelle.
Oli hieman pakko tarkastella mitä oli tullut taas ostettua. Ulkokuoreltaan ja sisustaltaan fiksu ikäisekseen, pieniä ongelmiakin löytyi. Lämppärikennon lisäksi
Vasen kylki oli jossain kohtaa kolaroitu ja joku "ammattimies" oli surutta kitillä oikonut klommot ja paikannut ruosteet ja suihkinu sprayllä yli,
Suunnitelmat:
- Maalata Jetta kokonaan kiiltävän mustaksi nykyisestä viininpunaisesta.
- Löytää Huulivanteet.
- Isot puskurit + sumarit
- Merkitön maski + lippa
- Verhoilla sisusta uudelleen
- Siistiä konehuone
- Jne
Työnalla:
- kennon vaihto
- Maalaus pohjien valmistelu ja ruosteiden kartoitus
foorumilta tuli selattua tuosta lämmityslaiteen kennon vaihdosta ja kuulemma aika yleinen ominaisuus vanhemman sukupolven volkkareissa.
Eipä muutakuin auto tallista ulos kojelaudan purkuun, vanhoista volvoista aikaisemmalla kokemuksella, että ei se kojelauta tiukassa voi olla.
Muutaan piiloruuvvin jälkeen alkoi osia irtoilla tyydyttävällä vauhdilla, harmikseni totetsin, että paisari oli taitanut tyhjentyä muutaan" kerran
kuskin ja apparin jalkatilaan ja oli täten imeytynyt lattia maton, äänieristeiden ja massojen läpi lattia peltiin. Kaikki ylimääräinen pois tieltä
kenno irti puhaltimen kanssa pakettina, lattia maton purku ja talliin auto lämmittelemään.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... 270001.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... 260002.jpg
Kennon vaihto koteloon oli lapsellisen helppo (kaikkine voimisteluineen ja kirosanoineen) kaksi klipsiä (mistä toinen katksesi) ja vola, kenno oli pois paikoiltaan. Uusi tilalle
ja osat saunaan kuivumaan, samoin läpimärkä matto. Lattian siistiminen alkoi vanhan massan pois kolaamisella ja kuumailmaföönin kanssa lämmittelyllä, lattia oli yllätykseksi
hyvässä kunnossa, eikä hitsaus saumoja näkynyt. Huolellinen kuivaus ja lyijymönjä maali päälle ja annettiin kuivua huolellisesti sitten kotelosuoja ainetta ja päälle
kiveniskumassa :)
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... 360001.jpg
Lattiamaton kuivuttua vanha, hiirenharmaa sävy muutettiin mattamustan sprayn säestyksellä mustaksi. Jos viikonlopun aikana saisi etupään kasaan ja pääsis pohjia suunnittelemaan.
Projektia jatketaan viikonloppuna ja kuvia lisäillään kun niitä kertyy puhelimen kortille :)
Viimeksi muokannut AT^, 28.10.2009 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elikkäs eilen tuli haettua yläneeltä ensimmäiselle jetalle kaveri, elinten luovuttajaksi. vm-91 oleva jetta flair 1.6t, oli seisonut paikallisen puun alla parisen vuotta kärsimättä pahempia vaurioita, projektin kannalta positiivista on se, että saadaan isot puskurit ja niihin kuuluvat kaaret ja helmat, ehjät lokasuojat, ovet, konepelti ja pientä piste osaa sisältä.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... jetta2.jpg
Jarru ongelmien takia täytyi kyseinen pirssi tuoda trailerin avustuksella vaikka auto oli muuten ajokunnossa.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... aileri.jpg
Varaosa autosta voi vaikka yv:llä kysellä osia mitä tarvitsee omiin projekteihin taikka käyttiksiin. Projekti päivittyy nyt viikonloppuna lisää.
Lopuksi: välillä ottaa liikenteessä päähän nuo puskurissa kiinni roikkujat
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /takaa.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... jetta2.jpg
Jarru ongelmien takia täytyi kyseinen pirssi tuoda trailerin avustuksella vaikka auto oli muuten ajokunnossa.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... aileri.jpg
Varaosa autosta voi vaikka yv:llä kysellä osia mitä tarvitsee omiin projekteihin taikka käyttiksiin. Projekti päivittyy nyt viikonloppuna lisää.
Lopuksi: välillä ottaa liikenteessä päähän nuo puskurissa kiinni roikkujat
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /takaa.jpg
Sunnuntai:
Sateesta huoliatta oli pakko alkaa purkaa varaosa autoa ja ottaa hyöty osia käyttöön. Omia patentteja löytyi sieltä täältä mikä on ymmärrettävää vanhassa autossa, mutta jotka olisi kunnolla korjattuna, parempia kuin tehdas tekoinen.
Iso osa osista saatiin jo irti, puskurit, keulan osia jne, vielä lokasuojat ja konepelti.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... urettu.jpg
Konehuoneesta lähti pientä pisteosaa kuten ilmanpuhdistajan kotelo(nykyinen on kaasarinpäällä), uudemman mallinen paisunta säiliö, roskemuovi raittius suodattimenpäältä, vielä pitäisi vaihtaa syyläri päittäin ja tarkastaa laturin kunto.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... huone2.jpg
Sisustasta pientäpiste osaa tuli irroitettua, tuhkis, pari katkaisijaa, apparin puolelta hanskalokeron alta puuhalokero.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... a2sisa.jpg
Autosta on vielä paljon hyvää osaa myttävän ja irroitettavana rohkeasti kysymyksiä yv:llä auto ei ole pitkään enää tontilla, Konetta ja laattikkoa mahdollisuus koeajaa/käyttää. Osia irroittetaan sitä myöten kun niitä, joku tarvitsee.
Sateesta huoliatta oli pakko alkaa purkaa varaosa autoa ja ottaa hyöty osia käyttöön. Omia patentteja löytyi sieltä täältä mikä on ymmärrettävää vanhassa autossa, mutta jotka olisi kunnolla korjattuna, parempia kuin tehdas tekoinen.
Iso osa osista saatiin jo irti, puskurit, keulan osia jne, vielä lokasuojat ja konepelti.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... urettu.jpg
Konehuoneesta lähti pientä pisteosaa kuten ilmanpuhdistajan kotelo(nykyinen on kaasarinpäällä), uudemman mallinen paisunta säiliö, roskemuovi raittius suodattimenpäältä, vielä pitäisi vaihtaa syyläri päittäin ja tarkastaa laturin kunto.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... huone2.jpg
Sisustasta pientäpiste osaa tuli irroitettua, tuhkis, pari katkaisijaa, apparin puolelta hanskalokeron alta puuhalokero.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... a2sisa.jpg
Autosta on vielä paljon hyvää osaa myttävän ja irroitettavana rohkeasti kysymyksiä yv:llä auto ei ole pitkään enää tontilla, Konetta ja laattikkoa mahdollisuus koeajaa/käyttää. Osia irroittetaan sitä myöten kun niitä, joku tarvitsee.
Noniin nyt on saatu kasattua puhallinputkistot ja kenno koteloineen autoon takaisin ja jetta pääsee isompiin tiloihin odottamaan ruosteiden poistoa ja maalauspohjien tekoa. Kaiken kaikkiaan tarkastelussa löytyi kuskinovesta pieni reikä (5mmx5mm), takaovi menee kokonaan vaihtoon (uusikäytetty ovi varaosaautosta), vasen takakaari vaihtoon kokonaan (motonetin korjaus pala), molemmat etulokasuojat (varaosaautosta).
Vanne ehdotuksia voi heitellä muutamia ideoita on jo, mutta vielä vähän harkinnan alla kun noita peltivanteitakin löytyy nurkista jo jonkin verran. Kaveri ehdott,i että kokeilisi prässätä vanteet "pienen huulen" toivossa. Löytyisi jo kuulemma ennestään prässin tarkotetut teräslevyt jokkiksen ansiosta kait pitänee yhdet vanteet "uhrata" tieteelle :)
Perjantaina projekti päivittyy kuunnolla kuvien kanssa kun saan isoon halliin siirrettyä koko auton sitä siis odotellessa, ehdotuksia ja mielipiteitä saa ilmaista ja ehkä vähän kuuluukin
Vanne ehdotuksia voi heitellä muutamia ideoita on jo, mutta vielä vähän harkinnan alla kun noita peltivanteitakin löytyy nurkista jo jonkin verran. Kaveri ehdott,i että kokeilisi prässätä vanteet "pienen huulen" toivossa. Löytyisi jo kuulemma ennestään prässin tarkotetut teräslevyt jokkiksen ansiosta kait pitänee yhdet vanteet "uhrata" tieteelle :)
Perjantaina projekti päivittyy kuunnolla kuvien kanssa kun saan isoon halliin siirrettyä koko auton sitä siis odotellessa, ehdotuksia ja mielipiteitä saa ilmaista ja ehkä vähän kuuluukin
Jatkuu..
Keskiviikkona saatiin jetta siirrettyä uusiin tiloihin ja päästiin aloittamaan ulkokuoren purku työt. Hiukan tuli yllätyksiä, mutta mitään mikä ei olisi hitsillä ja pellillä korjattavissa:
Etukaaresta löytyi odotettavasti ruostesoppaa, mutta varaosalöytyy jo:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... utaaki.jpg
Kuskin ovessa oli ruosterupia mitkä olisi asiallisella maalauksella saatu korjattua jo aikoja sitten:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... a/kovi.jpg
Apparin takakaari:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... akaari.jpg
Yleisilme keskiviikon jälkeen:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... viikko.jpg
Tänään saatiin varattua aika maalauskoppiin, joka sopi ensiviikoksi vallan hyvin, keskiviikkoa torstai akselilla maalaillaan ovien välit, kontinreunat, ja konehuone, sitten alkaa puurtaminen pintapeltien kanssa jos ennen viikonloppua saisi pahimmat ruostepaikat korjattua. Ja keskittyä alkuviikolla pieniin pohjatöhin työn etenemisen kannalta negatiivista on se, että itse pirssiä ei päästä viikonloppuisin työstämään.
Ja kuvia tältä päivältä:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... takaaa.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... orstai.jpg
Jatkuu....
Keskiviikkona saatiin jetta siirrettyä uusiin tiloihin ja päästiin aloittamaan ulkokuoren purku työt. Hiukan tuli yllätyksiä, mutta mitään mikä ei olisi hitsillä ja pellillä korjattavissa:
Etukaaresta löytyi odotettavasti ruostesoppaa, mutta varaosalöytyy jo:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... utaaki.jpg
Kuskin ovessa oli ruosterupia mitkä olisi asiallisella maalauksella saatu korjattua jo aikoja sitten:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... a/kovi.jpg
Apparin takakaari:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... akaari.jpg
Yleisilme keskiviikon jälkeen:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... viikko.jpg
Tänään saatiin varattua aika maalauskoppiin, joka sopi ensiviikoksi vallan hyvin, keskiviikkoa torstai akselilla maalaillaan ovien välit, kontinreunat, ja konehuone, sitten alkaa puurtaminen pintapeltien kanssa jos ennen viikonloppua saisi pahimmat ruostepaikat korjattua. Ja keskittyä alkuviikolla pieniin pohjatöhin työn etenemisen kannalta negatiivista on se, että itse pirssiä ei päästä viikonloppuisin työstämään.
Ja kuvia tältä päivältä:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... takaaa.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... orstai.jpg
Jatkuu....
Kiitosta.
Toivottavasti auto saataisiin pian maalaus uuniin, vielä muutama ruostepaikan korjaus, sitten pohjien vääntöä, jos sitten joululomalla pitsäisi sisustan osiin ja alkaisi tekemään sitä ja ebayn kautta tilaisi kaikenlaista pikku osaa sisälle ja ulos :)
recaron etupenkkejä voi tarjoilla, vaihdossa joko rahaan tai muihin wagenin osiin..
Myytävän wagenin osia sopuhintaan :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=705727#705727
Toivottavasti auto saataisiin pian maalaus uuniin, vielä muutama ruostepaikan korjaus, sitten pohjien vääntöä, jos sitten joululomalla pitsäisi sisustan osiin ja alkaisi tekemään sitä ja ebayn kautta tilaisi kaikenlaista pikku osaa sisälle ja ulos :)
recaron etupenkkejä voi tarjoilla, vaihdossa joko rahaan tai muihin wagenin osiin..
Myytävän wagenin osia sopuhintaan :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=705727#705727
Päivittelyä pitkästä aikaan
Elikkä ruosteet ovat pitkälti historiaa ja romulavalla, uutta osaa laiteltiin kaikki mitä tarvittiin.Molemat etulokarit, takalokasuojien kaaret ja pientä pinta ruosteen poistoa autosaatiin tänään pohjahiottua kaikkien muiden töiden sivussa loppuun, ohessa kuvia pohjatöistä,tinaulusta ja ruosteiden hitsaustöistä.
Ruostepaikanhitsaus:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /hitsi.jpg
Tinattuna ja hiottuna:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... tinaus.jpg
Oikea takalokasuoja:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... akaari.jpg
Uusipala hitasttu ja tinattu
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... inaus3.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... inaus2.jpg
Autonpeittely ja pohjahiontaa:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... pohjat.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... ohjat2.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... hjat-1.jpg
Tänään napattu kuva ennen kotiinlähtöä:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... oohjat.jpg
Kaikenlaista on tullut tehtyä ja investoitua projektin kannalta hyvään suuntaan, kaverilta löytyi sopuhintaan GSI opelin recarot, muutama mittari tuli ostettua vielä on paljon edessä, mutta puolessa toista kk ehtii tekemään vaikka mitä :)
Mielipiteitä asiasta, ja ehdotuksia auton väristä ja perustelua, musta on alkanut arveluttamaan kun tuntuu kotikylältä löytyvän jo muutama (salaliittoa hmm ehkä),
Elikkä ruosteet ovat pitkälti historiaa ja romulavalla, uutta osaa laiteltiin kaikki mitä tarvittiin.Molemat etulokarit, takalokasuojien kaaret ja pientä pinta ruosteen poistoa autosaatiin tänään pohjahiottua kaikkien muiden töiden sivussa loppuun, ohessa kuvia pohjatöistä,tinaulusta ja ruosteiden hitsaustöistä.
Ruostepaikanhitsaus:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /hitsi.jpg
Tinattuna ja hiottuna:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... tinaus.jpg
Oikea takalokasuoja:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... akaari.jpg
Uusipala hitasttu ja tinattu
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... inaus3.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... inaus2.jpg
Autonpeittely ja pohjahiontaa:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... pohjat.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... ohjat2.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... hjat-1.jpg
Tänään napattu kuva ennen kotiinlähtöä:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... oohjat.jpg
Kaikenlaista on tullut tehtyä ja investoitua projektin kannalta hyvään suuntaan, kaverilta löytyi sopuhintaan GSI opelin recarot, muutama mittari tuli ostettua vielä on paljon edessä, mutta puolessa toista kk ehtii tekemään vaikka mitä :)
Mielipiteitä asiasta, ja ehdotuksia auton väristä ja perustelua, musta on alkanut arveluttamaan kun tuntuu kotikylältä löytyvän jo muutama (salaliittoa hmm ehkä),
Noniin parit työvaiheet on jäänyt lisäämättä hallilla olon takia, mutta nyt on tehty korin pohjat ja pinta väri on vedettynä koriin, nyt seuraavana vuorossa luukut ja aletaan niputtamaan ennen joulua kasaan.
Pohjaväri ja hiontaa:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... javri4.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... javri3.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... javri2.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... hjavri.jpg
Ja nyt tänään uunista otettuna:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /musta.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... musta2.jpg
Uudet istuimet:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... ecaro2.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... recaro.jpg
Näillä eväillä on hyvä lähteä viikonlopun viettoon ja penkkien purkuun ja kaavojen tekoon eiköhän se tästä pikku hiljaaala valmistua :)
Pohjaväri ja hiontaa:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... javri4.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... javri3.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... javri2.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... hjavri.jpg
Ja nyt tänään uunista otettuna:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /musta.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... musta2.jpg
Uudet istuimet:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... ecaro2.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... recaro.jpg
Näillä eväillä on hyvä lähteä viikonlopun viettoon ja penkkien purkuun ja kaavojen tekoon eiköhän se tästä pikku hiljaaala valmistua :)
Pienen kirjoitus tauvon ja suuren ovien etsinnänä jälkeen.
kuskin puolen etu- ja takaovet jouduttiin etsimään pariin otteeseen molemmat olivat vasta kolmannen oven kohdalla tyydyttävän kuntoisia, jonka ansiosta koko aika taulu venyin, nyt tänään aamulla maalauksen alle meni kaikki luukut, jos viikonloppuna pääsisi kasaaman osia paikoilleen.
Sisustan teko aloitetaan kuunalusta, jotta saataisiin pääsiäiseksi kuntoon uusia kuvia tulossa tällä viikolla, pieniä kromiosia saatu hankittua ja kromatut kahvat ovat lähteneen englannista tulemaan. Jos jollain on tietoa mistä ikkunan kromikehyksiä uusia saa ostettua niin tänne tai yv:llä inffoa :)
kuskin puolen etu- ja takaovet jouduttiin etsimään pariin otteeseen molemmat olivat vasta kolmannen oven kohdalla tyydyttävän kuntoisia, jonka ansiosta koko aika taulu venyin, nyt tänään aamulla maalauksen alle meni kaikki luukut, jos viikonloppuna pääsisi kasaaman osia paikoilleen.
Sisustan teko aloitetaan kuunalusta, jotta saataisiin pääsiäiseksi kuntoon uusia kuvia tulossa tällä viikolla, pieniä kromiosia saatu hankittua ja kromatut kahvat ovat lähteneen englannista tulemaan. Jos jollain on tietoa mistä ikkunan kromikehyksiä uusia saa ostettua niin tänne tai yv:llä inffoa :)
Elikkäs luvattuja kuvia hieman myöhässä, mutta parempi kuin ei koskaan.
Elikkä karkea kasaus ja sovitus:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... reetta.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... eetta2.jpg
Vielä puuttuu pieni osia sieltä täältä, mutta pääpiirteissään kasassa:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /kuva3.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /kuva2.jpg
Hieman kiiltoa kahvoihin:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... kahvat.jpg
Kuvia tulee varasti tämän viikonaikana lisää kun sisustaa tehdään ja penkkejä on purettu, harmi vaan, että joku vatipää oli kohlaissut jetan perään halllissa niin että jouduntaan tekeään hieman oijontaa ja uudelleen maalaus yhteen kohtaan.
Elikkä karkea kasaus ja sovitus:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... reetta.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... eetta2.jpg
Vielä puuttuu pieni osia sieltä täältä, mutta pääpiirteissään kasassa:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /kuva3.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... /kuva2.jpg
Hieman kiiltoa kahvoihin:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... kahvat.jpg
Kuvia tulee varasti tämän viikonaikana lisää kun sisustaa tehdään ja penkkejä on purettu, harmi vaan, että joku vatipää oli kohlaissut jetan perään halllissa niin että jouduntaan tekeään hieman oijontaa ja uudelleen maalaus yhteen kohtaan.
Dodiin nyt on kahvat ja lukot paikoillaan ja pienen säädön jälkeen toimii kuin kassakaappi.Tuli siinä sivussa kotelot vedettyä vahmaisella suojaaineella kauttaaltaan. Huomenna takakontin sisäosa väreihin ja sisustan kasailua ja odottelua koska saa penkit takaisin autoon kiinni, onneksi tota lunta tulee täällä suunnalla niin ei ole mikään kiire saada hallista autoa ulos. Ensi viikolla sitten alkaa huoltotoimet(kaikki jarru, nivelet, kuluneet puslat, alustan massaus, koiranluut, alatukivarret, remmit, ja muut huoltoa kaipaavat kohteet). Mutta näillä mennään eteenpäin ja kuvia tulossa kun saa nosturilta alas.
ainakin vielä toimii mutta katsoo sitten ku joku kännispäin koittaa avata ensimmäisen kerran niin näkee vauriot, mutta toivotaan parasta kaikki kyllä sovitettiin niin ettei pitäisi ongelmia tulla ja kumminkin auton ajokausi kestää sen 4kk ja sitten taas talliin lämpimään odottamaan uutta kesää ja uusia kujeita mikäli ei joudu mällätyksi, talvi ajoa autolla ei harrasteta lainkaan.
Doddii nyt on taas kaikkea pientä kikkailtu ja sisustaa alettu kasaamaan, samalla kaikki kotelot ja alusta on käsitelty massalla niin ei tarvi sitäkään murehtia, pienoisen pa-halvauksen sain tänään kun nostin auton ylös ja aloin massaamaan pohjaa kunnes huomasin lattialla öljyläikän.Ajattelin, että ei voi olla totta tovin zoomailun jälkeen katsoin, että laatikko vuotaa ja sitten tuli paaljon siveettömiä sanoja 10min tutkiskelun jälkeen huomasin, että kyseessä on moottoriöljyä hmm laatikosta, onnekseni kyseessä oli koneen päällä letkuista irti oleva öljynjäähdytin syypäänä, selvittiin säikähdyksellä. Alhaalla ote uusista kahvoista paikoillaan.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... 010192.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... 010194.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... 010192.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... 010194.jpg
Huh vilkas pääsiäinen on saatu pois alta ja takaisin arkeen ja reetta saatiin siirrettyä "välivarastoon"
pestynä ja vahattuna:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... ulkona.jpg <- 3kertaa 6kk ulkona :) turhaan sitä joka päivä liikuttelee.
ja sitten vielä loppuun kiskojen tekoa aina ei asiat mene kuin elokuvissa tässäkin piti pähkäillä miten saadaan istuinkorkeus sopivaksi ja että kiinnitys on riittävä 5mm latikka, kulmarauta ja kilometrikaupalla hitsilankaa luulisi riittävän, kuvia ennen hiontaa ja maalausta.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... iskot3.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... iskot2.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... kiskot.jpg
pestynä ja vahattuna:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... ulkona.jpg <- 3kertaa 6kk ulkona :) turhaan sitä joka päivä liikuttelee.
ja sitten vielä loppuun kiskojen tekoa aina ei asiat mene kuin elokuvissa tässäkin piti pähkäillä miten saadaan istuinkorkeus sopivaksi ja että kiinnitys on riittävä 5mm latikka, kulmarauta ja kilometrikaupalla hitsilankaa luulisi riittävän, kuvia ennen hiontaa ja maalausta.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... iskot3.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... iskot2.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... kiskot.jpg
Jasso olisi aika kaivaa projekti esille ja viimeistellä kampe loppuun ennen kevättä.
Kesän aika ei pahemmin mitään ehtinyt tapahtua muutakuin fiilistelyä ratin takana ja noin 100km edestä ajelua. Ja tietysti osien hankkimista.
Nyt on keulalta nostettu kone pois ja alettu selvittämään mitä kaikkea siihen voi sijoittaa, pako ja imusarjan laipat on viety cnc-koneistettavaksi. Ja osa moottorin osista käväisi jo pulverimaalauksessa ja uunituksessa.
Pulverimaalattuja osia:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... inosia.jpg
Moottori:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... ttori2.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... ttori1.jpg
Laatikko:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... atikko.jpg
Matkalla maalaamoon, jotta pääsen tekemään kone huoneen.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... rrylla.jpg
Tarkoituksena olisi putsata ja maalata kaikki osat nippeleitä myöten, enne motin takaisin asennusta järkeä vai ei. Mutta kuten on todettu hyvän ja huono työn välillä on todella pieni.Projektia pyritään päivittämään taas tiuhaan tahtiin ja tietysti saa antaa palautetta projektia koskien.
Kesän aika ei pahemmin mitään ehtinyt tapahtua muutakuin fiilistelyä ratin takana ja noin 100km edestä ajelua. Ja tietysti osien hankkimista.
Nyt on keulalta nostettu kone pois ja alettu selvittämään mitä kaikkea siihen voi sijoittaa, pako ja imusarjan laipat on viety cnc-koneistettavaksi. Ja osa moottorin osista käväisi jo pulverimaalauksessa ja uunituksessa.
Pulverimaalattuja osia:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... inosia.jpg
Moottori:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... ttori2.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... ttori1.jpg
Laatikko:
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... atikko.jpg
Matkalla maalaamoon, jotta pääsen tekemään kone huoneen.
http://i87.photobucket.com/albums/k154/ ... rrylla.jpg
Tarkoituksena olisi putsata ja maalata kaikki osat nippeleitä myöten, enne motin takaisin asennusta järkeä vai ei. Mutta kuten on todettu hyvän ja huono työn välillä on todella pieni.Projektia pyritään päivittämään taas tiuhaan tahtiin ja tietysti saa antaa palautetta projektia koskien.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa