Mk2 16v GTi ´86

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

Mk2 16v GTi ´86

ViestiKirjoittaja manninen » 3.12.2009 21:36

Käyttöauton tilalle tuli hankittua pitkästä aikaa oikeen projektiauto.

Alkuperäinen 16v GTi Golf. Ysärituningina isot puskurit ja maskilippaa laitettu, Weitecin alustasarja, 15" aluvanteet jne. Koneessa joku häiriö, kun käynyt kolmella. Edellisen omistajan toimesta kansi purettuna pois. Auto noudettiin trailerilla, ja keulaa tuli kasattua auton pesua/kuvausta varten:

Puskuri on vaan 1 pultilla/puoli kiinni, joten siksi istuvuus ei ole ihan täydellinen..

Kuva

Kuva2


Alkuun tuli hieman muovikaaria fiksailtua, kun olivat melko kuluneet. Kuumailmapuhaltimella lämpöä ja sitten mustavaha pintaan.

Takakontinluukku on täysin mätä, uusi luukku tulee varaosa-autosta tilalle. Oli semmonen kokolasin kehystävä spoileri kiinni, jollai silikonilla lisäks liimattu.. Parista kohtaa läpireikiä luukussa.

Tekniikan parissa tuli jatkettua siitä mihin edellinen omistaja jäi. Tunti ja 40 min myöhemmin tilanne oli tämä.

Lohkoa olen nyt purkanut siihen pisteeseen, ettei siinä ole kuin mäntien öljyruutat paikallaan. Irto-osia olen pessyt osienpesuu koneessa ja tarkoitus olis kaikki ruosteet hioa/hiekkapuhaltaa pois ja maalata osat. Koneeseen täytys uudet laakerit hankkia alakertaa, kaikki tiivisteet uusia ja niputtaa. Kuva
Starttimoottorin joutuu uusimaan, nykynen saanut karatea joskus..

Auton alle en ole vielä päässyt katsomaan, mutta ei se kovin mädältä muuten vaikuta. Takajarrujen herkistelyn yhteydessä koputtelin takapyöränkotelot läpi, ei löytyny hitsattavaa.

Pikkuhiljaa tässä talven aikana rakennellaan, tavoite olisi ens kesänä päästä ajamaan. Kommenttia? (leveet vanteet ja tonttiin, ei kiitos..)

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 3.12.2009 22:09

ja näin tapahtui, japanista saksaan takaisin =D

hehe, täytyypä seurailla tapahtumia tän kans, jos teetkin madalluksen sijaa korotuksen?
siisti kippo muutes.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.12.2009 9:05

Kunnon reishenkinen kottero vois olla yksi vaihtoehto tai Rallye-replica :)

Parvis
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.8.2006 21:04

ViestiKirjoittaja Parvis » 4.12.2009 10:43

Minun mielestä tuota ei kannata raiskata tekemällä joku race henkinen tai muuten muokattu. kunnostaa vaan alkuperäiseksi + maltillinen madallus (jos ei tykkää ihan tonttiin laittaa) ja vaikka bbs ra vanteet. Löytyykö sisustasta kuvia?

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.12.2009 11:03

Eikö omistaja juuri sanonut, että ei kiitos tommosta?

Ja nyt ei kuiteskaan olla tuunaamassa mitään Sport quattroa tai muuta harvinaisempaa laitosta, että kyllä ton tusinakakkiksen kanssa saa vähä lähteäkkin lapasesta, kunhan ei tuu mitää shogun-korisarjaa :)

Parvis
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.8.2006 21:04

ViestiKirjoittaja Parvis » 4.12.2009 11:56

öö, no bbs ra:t on noin 6-7" leveet ni ne on ainakin mun mielestä melko kapeat, en tiiä sit mitkä sun mielestä on leveet. Ja maltillisella madalluksella tarkotin jotain -60mm jolloin auto ei ole "tontissa". ja minun mielestä gti kakkis on hienoimmillaan orkkiskunnossa, mut omistaja tekee siitä sen näkösen ku haluaa.

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 4.12.2009 12:45

No jos manninen vahingossa tolla eksyy esim. jämsää ja -60mm madalluksella ni kannattaa jättää etu puskuri suosiolla kotia, välil raapii omast jedis lippa vaik ei oo ees madallettu =). Mut 6-7'' ei näytä liian leveiltä kakkiksen alla ei, ainakaan omaan silmään.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.12.2009 18:59

Mut 6-7'' ei näytä liian leveiltä kakkiksen alla ei


Ei niin,ne näyttää liian kapeilta.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 4.12.2009 19:25

Enpähän mä tuohon alustaa/vanteita lähde vaihtamaan, bebsit ei iske omaan silmään millään. Keulahan tosta vielä putoo kun saa moottorin kokonaan keulille, noissa kuvissahan sieltä puuttuu jo puolet.

Koriin ei tule mitään suuria muutoksia, merkitön sinkkuvalomaski ja tummat umpiot. Puskuriin pitää ostaa oikeat vilkut, nyt oli vaan tummat pikkupuskuriin tarkoitetut vilkut.. Laseihin mahd. kevyt tummennus, mut ei isompaa. Pääpaino enemmänkin ns. entisöinnillä. Sisustaan ehjät palikat rikkinäisten tilalle ja sitä rataa.

Kuskinpenkki rikki vakiopaikoista, muuten siisti sisältä. Kojelaudassa ei yksiäkään kännykkätelineen kiinnitysreikiä, hattuhyllyyn on kairattu 6x9:n reijät, mutta ehjä hattuhylly löytyy varastosta.


Sisustasta pari fotoa

Tuli hankittua tuo Alfamerin korjausopas, pikaselailulla ihan hyödyllinen kirja.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 4.12.2009 21:31

Mitä näitä tusina pommeja entisöimään. Ei ne niin kivoja autoja ole.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 4.12.2009 22:21

Hyvältähän nuo suunnitelmat vaikuttaa.
Jotain ovia ja turboiluun soveltuvia mäntiä&kankia olis tuossa jouten.. ;)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.12.2009 0:10

manninen kirjoitti:Kommenttia? (leveet vanteet ja tonttiin, ei kiitos..)

Kun kerran lupa annettiin:
Varovasti ehdottelen isojen puskurien korvaamista punaraitaisilla pikkupuskureilla. Isot puskimet + vanhan malliset sivulistat ovat jotenkin eri aikakaudelta.
Etu- ja sivuvilkuiksi savunharmaat versiot (tavalliset, ei äfkoo-diskopallo-crystalleja).

Kuva

Näissä vanhemmissa GTI-kakkiksissa on vain jotain alkukantaista tyylikkyyttä verrattuna myöhäisempiin isopuskuri-versioihin.
Kuvan autoon saattaisin lisätä vielä punaraidan maskiin, muuten (vanteet pois lukien) on aika täydellinen paketti.


Terv. mobiilisti-Jukka ;)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.12.2009 0:29

Mun mielestä tuo ei vaadi mitään ulkokuoreensa. Laita viat kuntoon ja anna olla. ;) (Noh, ehkä sen kumilärpäkkeen voi jättää pois takaluukusta ;).....)
Oman maun mukaan, pikku tai isoilla puskimilla. Molempi parempi.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 9.12.2009 19:44

Takakonttiin ei muita spoilereita tule, kuin se lasin lippa. Käyttiksessä on siipiä/levikkeitä tämänkin edestä..

Isot puskurit jää, ite oon pikkupuskureita kattellu ihan tarpeeksi :D

Nyt olis kaikki koneen osat pesty, mitä pestävissä on. Öljypohjan hioin tänää kiiltävälle pellille ja sipaisin sinkkimaalit pintaan.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 8.3.2010 16:35

Pitkästä aikaa päässyt Golfillekkin jotain tekemään.

Kuva

Kuva

Konehuoneen johtosarja, etuloksut, takapuskuri, takamuovikaaret purin pois.
Sisustasta on penkit, keskikonsoli ja lattiamatot irroitettu, samoin jalkotilojen bitumit naputeltu irti. Hieman on peltitöitä tiedossa, mutta eiköhän tuon kevään aikana saa hitsatuksi..

Kuten kuvasta voi huomata, konehuoneesta on pintaruosteita hiottu/hiekkapuhallettu..

Takapyöränkaarta

Vähän tumma kuva perästä..

Loppuviikosta pitäs tulla digikamera, niin ei tarvii näitä kännykkäversioita enää kattella..

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 8.3.2010 21:11

Ohho edistystä edistystä =D täällä päässä golfi menossa nippuu kovaa vauhtia. =D
aika happamalta näyttää takaa kaari. tsemppii ettei motivatsku lopu.

Golf2
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.10.2008 11:03

ViestiKirjoittaja Golf2 » 9.3.2010 13:55

Toi diamand silver on kyllä mahtava väri golffille.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 9.3.2010 18:13

Tämän päivän väkerryksiä: Etujarruputket irti, etuiskarit irti, apurunko irti (napoineen, vetareineen ja raidetankoineen) ja sit vähän pyöränkoteloiden hiontaa ja sinkkimaalausta.

Onkos porukalla kokemuksia Jyväskylän seudulta jostai firmasta, joka tekis hiekkapuhalluksia? Vois nyt noita irrallisia osia käyttää puhalluksessa..

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 4.9.2010 19:46

Pientä päivitystä. Aika hiljaista on ollut aika tämän auton suhteen, mut vähän on edistytty.

Etupyöränkotelot hitsattu/massattu, etulokarit paikoillaan. Auto taas rullaava, apurunko tuli nostettua takasi paikoilleen.

Takapäästä ruosteiden poistoa, hitsausta, hiontaa, kittausta jne mukavaa.

Kuskin puolen takakaareksi hitsasin mk1 version, toiselle puolelle sama homma tulossa.

Kuva

Kuva

Paska kuvat, mut eiköhän niistä jotain kokonaistilannekatsausta näe.


Jos tähän kirjottas, että tavoitteena ens kesänä päästä radalle tolla ajamaan, niin onnistuiskohan :D
Pitäs vaa keksiä minkälaisen moottorin tuonne laittas, ku tuli tuosta lohko laitettua ralliGolfiin ja kansi myytyä eteenpäin..

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 5.9.2010 2:30

Kisa mylly siihen! 1,1 Litranen ykkös koppasen kone ni lähtee, varmasti kääntää katseita radalla.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 5.9.2010 16:07

^Melkeinpä :D

Tänää tuli kitattua nuo kuskin puolen kyljen hiekkapuhallukset sekä takakaari.

Moottoriksi tulee tässä vaiheessa 2.0 8v pata Passatista. Äsken kävin johtosarjan, boksin, vauhtipyörän ja kolmilapaisen sintterikytkimen hakemassa. Viikolla kone tontille ja jostai varaosa-autosta laatikko irti ja sovittelemaan tuonne Golfiin. Etujarruroippeet tulee myöskin Passatista.

Saa nähdä millainen työmaa tulee sähköjen kanssa. On hieman erilaiset liittimet sulakerasialle.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa