G2 pilkkomisprojekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

JiiKoo85
-
Viestit: 32
Liittynyt: 5.8.2007 20:05

G2 pilkkomisprojekti

ViestiKirjoittaja JiiKoo85 » 29.12.2008 13:13

Laitetaampa tänne tälläinen projekti jos jotain vaikka sattuu kiinnostamaan. Kolf on täysin ruosteeton (aikasemmin sen olen jo projektoinut kertaalleen) joten nyt pääsee suoraan korimuotojen kimppuun jotka muuttuvat jonnin verran.

Tuleva tekniikka vielä hieman avoin, ehkä 1.8 8V hieman piristettynä tai jos innostuu oikeen niin gti 16 vena tekniikka ois kans vaihtoehto.

Suunnitelmissa olis et kesäksi 2009 valmistuu ainakin noin suurinpiirtein ja seuraava vesivolkkari projektikin olis jo mietinässä joten en jää tämän kans aikailemaan.

Tuolla ois kuvia http://jukka.galleria.fi/kuvat/Golf+MK2/ ja sinne lisäilen varmasti viikottain niitä aina kun jotain tapahtuu. (jatkossa kuvat tulee olemaan hieman parempia oikealla kameralla otettuja)

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 29.12.2008 17:26

Meinaakko kilpiin viä saada???

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 29.12.2008 17:48

Eihän katon madaltamiseen ole esteitä, kunhan joku mitta täyttyy penkin ja katon välistä.

Tuostahan ne määräykset löytyy :
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... tokset.htm
Viimeksi muokannut Mikhauta, 29.12.2008 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JiiKoo85
-
Viestit: 32
Liittynyt: 5.8.2007 20:05

ViestiKirjoittaja JiiKoo85 » 29.12.2008 17:49

Kyllä se kilpiin on tarkoitus laittaa. Tai kilvethän siinä on tälläkin hetkellä mutta kaikki muutokset tehdään lain sallimissa rajoissa. Ainut hankala homma taitaa olla 9.5" leveiden vanteiden muutoskatsastaminen taakse mutta kun tehdään tarpeeksi tilaa pyörille niin eiköhän sekin onnistu...

Edit: Mikhauta. Niin kattoahan saa tiputtaa 16% tuulilasin korkeudesta pylvään suunnassa mitattuna, golfissa tulee tällöin 11cm ja rapeat päälle mutta kun maksimi määrä jonka voi tiputtaa on 10cm tyydyin siihen etupilareiden osalta. C-pilareista on pätkäisty 11cm pois. Istumatilaa on myös jäätävä penkin istuinosasta min.85cm selkänojan suunnassa mitattuna joka tässä tapauksessa menee aika tiukalle vaikka penkin lyö lattiaan, tämäkin korjaantuu karsimalla pehmusteita istuimesta...

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.12.2008 18:19

Hullua, mutta siistiä :) Vastaavaa tullut kuplaan harrastettua, tosin se projekti on edelleen vaiheessa.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 29.12.2008 22:25

Hahhah! :D

Nyt kun nettiautosta bongatuissakin on nähty jo spedemallin kakspäinen kakkis, ja vielä tämä, niin sektiointi lienee viimeinen mitä näihin ei ole vielä tehty!

JiiKoo85
-
Viestit: 32
Liittynyt: 5.8.2007 20:05

ViestiKirjoittaja JiiKoo85 » 29.12.2008 23:07

niin sektiointi lienee viimeinen mitä näihin ei ole vielä tehty!

Kiitoksia ideasta!! tuota en tullut aiemmin ajatelleekskaan, tuollahan saisi sopivasti tuon korin kiertävän syvennyksen pois. Sekun on muuten niin vaikea tasoitella järkevästi vaihtamatta koko kylkipeltejä. tänään mittailin auton tulevan korkuuden ja noin 120-123cm korkeaksi se jäisi. Sektioimalla siitä voisi vielä ainakin 3cm saada pois.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 30.12.2008 13:24

^ Rallyen valot ja maski vois mennä aika näppärästi 3cm matalempaan koriin ilman sitä alalistaa ;)

JiiKoo85
-
Viestit: 32
Liittynyt: 5.8.2007 20:05

ViestiKirjoittaja JiiKoo85 » 30.12.2008 13:28

Joo no tuossa mietin että keulaosan madaltaa niin että ei pilko pyörien etupuolelta mitään vaan laskee korin etuosan tavallaan koelaudan alta sen 3 cm alaspäin niin ei tarvitse eteen tehdä mitään kummempaa valo ja maski modifiota. Valot ajattelin jättää golfin omiin pyöreisiin ja vilkuiksi tulee ajovalojen sisäpuolelle sellaiset luodit joita ´59 cadilaceissa on mutta albiinomalleina. Maskiin vaan porailee sopivan kokoisen reijän josta luodit saa pilkistämään eteenpäin.

JiiKoo85
-
Viestit: 32
Liittynyt: 5.8.2007 20:05

ViestiKirjoittaja JiiKoo85 » 1.1.2009 22:00

Osaako kukaan sanoa että missä voisi teetättää alumiinisen bensatankin? Vakio tankki on otettava pois koska pyöränkoteloita takana on suurennettava sekä tankkauspaikka muuttuu takapeltiin. Tankki ei tarvitsisi olla kauhean iso, joku 25-30 litraa olis passeli.

Ensiviikolla alkaa korin sektiointi. 3.5cm lähtee kylkilinjasta, samalla perästä lyhennän noin puolisen senttiä sitä luukun alla olevaa peltiä jotta saa perän tasaiseksi. Katon takaosa ja pilarit muuttuu tälläiseksi kuin joissain poloissa on http://www.vwfixx.com/dubs/59/images/kj ... polo-1.jpg

Myös takaluukku hitsataan umpeen.

Koppa kun alkaa olemaan oiken korkuinen aloitan turvakehikon tekemisen.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 1.1.2009 23:50



Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa