Laitetaampa tänne tälläinen projekti jos jotain vaikka sattuu kiinnostamaan. Kolf on täysin ruosteeton (aikasemmin sen olen jo projektoinut kertaalleen) joten nyt pääsee suoraan korimuotojen kimppuun jotka muuttuvat jonnin verran.
Tuleva tekniikka vielä hieman avoin, ehkä 1.8 8V hieman piristettynä tai jos innostuu oikeen niin gti 16 vena tekniikka ois kans vaihtoehto.
Suunnitelmissa olis et kesäksi 2009 valmistuu ainakin noin suurinpiirtein ja seuraava vesivolkkari projektikin olis jo mietinässä joten en jää tämän kans aikailemaan.
Tuolla ois kuvia http://jukka.galleria.fi/kuvat/Golf+MK2/ ja sinne lisäilen varmasti viikottain niitä aina kun jotain tapahtuu. (jatkossa kuvat tulee olemaan hieman parempia oikealla kameralla otettuja)
G2 pilkkomisprojekti
Valvoja: ffp jäsenet
Eihän katon madaltamiseen ole esteitä, kunhan joku mitta täyttyy penkin ja katon välistä.
Tuostahan ne määräykset löytyy :
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... tokset.htm
Tuostahan ne määräykset löytyy :
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... tokset.htm
Viimeksi muokannut Mikhauta, 29.12.2008 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se kilpiin on tarkoitus laittaa. Tai kilvethän siinä on tälläkin hetkellä mutta kaikki muutokset tehdään lain sallimissa rajoissa. Ainut hankala homma taitaa olla 9.5" leveiden vanteiden muutoskatsastaminen taakse mutta kun tehdään tarpeeksi tilaa pyörille niin eiköhän sekin onnistu...
Edit: Mikhauta. Niin kattoahan saa tiputtaa 16% tuulilasin korkeudesta pylvään suunnassa mitattuna, golfissa tulee tällöin 11cm ja rapeat päälle mutta kun maksimi määrä jonka voi tiputtaa on 10cm tyydyin siihen etupilareiden osalta. C-pilareista on pätkäisty 11cm pois. Istumatilaa on myös jäätävä penkin istuinosasta min.85cm selkänojan suunnassa mitattuna joka tässä tapauksessa menee aika tiukalle vaikka penkin lyö lattiaan, tämäkin korjaantuu karsimalla pehmusteita istuimesta...
Edit: Mikhauta. Niin kattoahan saa tiputtaa 16% tuulilasin korkeudesta pylvään suunnassa mitattuna, golfissa tulee tällöin 11cm ja rapeat päälle mutta kun maksimi määrä jonka voi tiputtaa on 10cm tyydyin siihen etupilareiden osalta. C-pilareista on pätkäisty 11cm pois. Istumatilaa on myös jäätävä penkin istuinosasta min.85cm selkänojan suunnassa mitattuna joka tässä tapauksessa menee aika tiukalle vaikka penkin lyö lattiaan, tämäkin korjaantuu karsimalla pehmusteita istuimesta...
niin sektiointi lienee viimeinen mitä näihin ei ole vielä tehty!
Kiitoksia ideasta!! tuota en tullut aiemmin ajatelleekskaan, tuollahan saisi sopivasti tuon korin kiertävän syvennyksen pois. Sekun on muuten niin vaikea tasoitella järkevästi vaihtamatta koko kylkipeltejä. tänään mittailin auton tulevan korkuuden ja noin 120-123cm korkeaksi se jäisi. Sektioimalla siitä voisi vielä ainakin 3cm saada pois.
Kiitoksia ideasta!! tuota en tullut aiemmin ajatelleekskaan, tuollahan saisi sopivasti tuon korin kiertävän syvennyksen pois. Sekun on muuten niin vaikea tasoitella järkevästi vaihtamatta koko kylkipeltejä. tänään mittailin auton tulevan korkuuden ja noin 120-123cm korkeaksi se jäisi. Sektioimalla siitä voisi vielä ainakin 3cm saada pois.
Joo no tuossa mietin että keulaosan madaltaa niin että ei pilko pyörien etupuolelta mitään vaan laskee korin etuosan tavallaan koelaudan alta sen 3 cm alaspäin niin ei tarvitse eteen tehdä mitään kummempaa valo ja maski modifiota. Valot ajattelin jättää golfin omiin pyöreisiin ja vilkuiksi tulee ajovalojen sisäpuolelle sellaiset luodit joita ´59 cadilaceissa on mutta albiinomalleina. Maskiin vaan porailee sopivan kokoisen reijän josta luodit saa pilkistämään eteenpäin.
Osaako kukaan sanoa että missä voisi teetättää alumiinisen bensatankin? Vakio tankki on otettava pois koska pyöränkoteloita takana on suurennettava sekä tankkauspaikka muuttuu takapeltiin. Tankki ei tarvitsisi olla kauhean iso, joku 25-30 litraa olis passeli.
Ensiviikolla alkaa korin sektiointi. 3.5cm lähtee kylkilinjasta, samalla perästä lyhennän noin puolisen senttiä sitä luukun alla olevaa peltiä jotta saa perän tasaiseksi. Katon takaosa ja pilarit muuttuu tälläiseksi kuin joissain poloissa on http://www.vwfixx.com/dubs/59/images/kj ... polo-1.jpg
Myös takaluukku hitsataan umpeen.
Koppa kun alkaa olemaan oiken korkuinen aloitan turvakehikon tekemisen.
Ensiviikolla alkaa korin sektiointi. 3.5cm lähtee kylkilinjasta, samalla perästä lyhennän noin puolisen senttiä sitä luukun alla olevaa peltiä jotta saa perän tasaiseksi. Katon takaosa ja pilarit muuttuu tälläiseksi kuin joissain poloissa on http://www.vwfixx.com/dubs/59/images/kj ... polo-1.jpg
Myös takaluukku hitsataan umpeen.
Koppa kun alkaa olemaan oiken korkuinen aloitan turvakehikon tekemisen.
Kysele tankin tekoa tuolta
http://www.raisio-opas.com/tiedot/Raisi ... in_Ky.html
http://www.raisio-opas.com/tiedot/Raisi ... in_Ky.html
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa