LBS:n muut rojektit (ei VAGgeja)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

LBS:n muut rojektit (ei VAGgeja)

ViestiKirjoittaja LBS » 18.3.2006 22:13

Laitetaan tämä tänne näytille. vaikka "talviprojekti" lähenee jo loppua. Asfalttien kuivuessa tarvis nostaa jollain nosturilla se pois montusta. Viime kesä sillä ajeltiin täysin edellisen omistajan jäljiltä. Joillekkin auto voi olla tuttu
Kuva

Mutta matkan varrella autosta löytyi yllättävän paljon fiksaamista. Lopullisesti sen
nostin pukeille syksyn alastaron reissun jälkeen, jossa pakosarja halkesi.

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_0805.jpg

Alkoi armoton purkaminen. Tolpat vaativat täysservicen. Valmiit tolpat

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_0003.jpg
Kone kävi auki ja kaikki tiivisteet uusin sekä kanteen tuli pieniä muutoksia ja uudet istukkapinnat ja venttiilien hionta. Sekä kuluvia osia vaihdoin uusiin Jakopää yms.

Lisäksi työläin homma oli erinäiset kiillotus urakat. mutta lopussa kiitos seisoo.

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... 0001_1.jpg

Possun vanteet ovat vaihtuneet RSL:n valmistamiin

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_0006.jpg

Tänään auto näyttää tältä, hieman vielä keskeneräisenä.

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_0001.jpg

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_0002.jpg

Lisää seuraa sisustaan. Uudet penkit jo odottavat asennusta.
Uusia kuvia tuonnempana, kun kauniimpi puolisko käy jo vieressä kuumana. enkä Tarkota sillain.[/url]
Viimeksi muokannut LBS, 6.12.2007 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 18.3.2006 22:53

Tämänkin auton paluu raiteille näköjään.

Vanteista iso plussa.
Vihreät valot ovat melko out mielestäni, vaikka auto onkin vihreä :)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.3.2006 0:22

Huomattavan asiallinen kakkis! Tämä on niitä autoja joiden nykyistä sijaintia ja tilaa tulee miettineeksi kun selaa vanhoja autolehtiä... ;)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.3.2006 0:48

VAU!! kerrotkos lisää tekniikasta ja noiden vanteiden koko, leveys ja et luku kiinnostas tietää

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 19.3.2006 13:41

Eikös tää auto ollut myynnissä KCS:llä
Asiallinen auto

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 19.3.2006 14:28

juu

hyvältä näyttää, ärjy pelihän tuo on. vanteet on hyvät!

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 19.3.2006 15:41

Vanteet oli jo tiedossa mitkä ostan kun auton hommasin. Koko edessä 8X14 et 10 ja takana 9X14 et 5 ja kumet TOYO T1R 195/45R14 ja 225/40R14. Takavalot tulee vielä toistaseks pysymään, mutta katsotaan mitä tuleman pitää.

Jarrut on myös talven aikana korjailtu. Satuloihin kumit uusiks ja uudet zimmermann levyt ja tilattuna on ebc: keltaset palat.

Pyöränkotelot myös putsasin ja maalasin uudelleen, kun tahto olla viime kesänä 16" possu vanteilla taipumusta raapia. Nokan osat on uudelleen maalattu maski, puskuri, luomi. Oli päässyt kiveniskuja ilmestyyn. kumma kyllä vaikka autolla ei kauheasti voi sorateille mennä. Maalauksista kiitos Kaitsulle.

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_0004.jpg

Haljennut pakosarja.

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_0807.jpg

Oli halki hukkaportin juuresta sekä alapuolelta joka ei näy kuvassa.
Korjaus onnistui kaverin kautta joka on eräällä hammaspyöräverstaalla töissä.
Sarja puhallettiin singossa ja histaus on tehty hehkuttamalla sarja ensin ja vuorokausi päästetty uunissa, jotta jännitykset jäis vähemmälle. Iso KIITOS Villelle.

Kaikki pultit ja mutterit on tarkisteltu ja kiristetty. Yllätyksenä huomasin että löystyneitä oli paljon. Alusta ja puslat kaippa edesauttaa löystymistä. Vaikka ei nuo powerflexit nyt niin kovia ole.

Tulevan kesän aikana on tarkotus lahjottaa jakaja hyväntekeväisyyteen ja tilalle on jo hankittu suorasytkän palikoita.

Ps. alkuperäset penkit on vielä kaupan. Ja hakusessa olis 15" vanteet kesän ratarientoja silmällä pitäen.
Alla kuva asiallisista ratavanteista, mutta hinta on vähän yläkanttiin peltivanteelle
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... s_home.jpg
Viimeksi muokannut LBS, 20.3.2006 8:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 19.3.2006 17:39

Mitään havaintoa kenen valmistama tuo poikkituki on?

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 20.3.2006 16:22

^ ei ole havaintoa kenen valmistama on. Kennyn kautta varmaankin hommattu.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 22.3.2006 23:05

mistäs noita rsl:n vanteita saa ?

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 23.3.2006 8:30

Autio Trading hommas mulle.

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 23.3.2006 11:22

Siisti peli on... Paljos tosta on mitattu tehoja??

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 23.3.2006 12:54

Otteessa lukee 141KW :) enempäähän ei saa olla.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 26.3.2006 18:28

Juuri lopettelen verstasviikonloppua. saldona Uudet penkit kiinni. sekä vyöt asennettu. huomenna tulee kuvia kun otan kameran mukaan.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 27.4.2006 10:12

Jaha ja pelit ois leimassa. Ensimmäinen reissu jyväskylään kursseille tuli eilen heitettyä. ja auto toimi hienosti. Tänään käydään paikkoja läpi ja hieman kiristellän mutteria ja vaihdetaan kunnon tulpat. ja uudet kurat koneeseen.
kuvia pesun jälkeen tulossa.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 27.4.2006 12:47

Ripakopallinen nordlock-aluslevyjä, jos ei mutterit meinaa pysyä kiinni. Nylocitkin sulaa iloisesti turboympäristössä. :)

Napsupoulos
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.4.2006 1:29

ViestiKirjoittaja Napsupoulos » 30.4.2006 1:49

komeen värinen golffi sulla ;)

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 19.9.2006 17:46

mitäs tälle kuuluu? ois kiva tietää tost sun tekniikasta enemmän..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.9.2006 23:11


^Jonski^
-
Viestit: 22
Liittynyt: 23.3.2006 11:19

ViestiKirjoittaja ^Jonski^ » 20.9.2006 11:50

Kävikkös sää tällä Tuurissa pari viikkoa takaperin? Vai erehdynkö autosta..

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 20.9.2006 14:52

Jep Tuurissa olin. Eikä muuten ole alusiipilasikuitulevikkeitä. Meillä tehdään lasikuidusta veneitä.

Ei ole kesän kiireiden lomassa kerinnyt tietoja päivitellä. Eikä kesällä nyt juuri muutoksia ole tullut. Tollasen auton kanssa on töitä, että saa pidettyä sen liikkeellä koko kesän. Jos pian sen laittas taas seisontaan ja alkas suunnitteleen uusia kujeita.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.9.2006 15:58

^Juu en meinannutkaan että autosi edustaisi ko.paperinipun mukaista linjaa laskuituhärpättimistä ja isoista alusiivistä. Uskoisin että autosi on taas ainut mielenkiintoinen juttu koko läpyskässä sitten albanzon Golfin.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 21.9.2006 16:39

Saas nähdä millanen on kokonaisuudessaan lehti kun oikeen mainostettu old skool special :)

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 14.10.2006 15:50

Tere, siisti golffi ja hieno tekniikka. Siinä on vissiin ne G60 280mm laikat edessä, mitkäs satulat? Luin "raamatusta" ;) että Rallyen satulat, onko ne jotenkin pienemmät kuin esim Corrado G60:sen? Meinaan että miten olet saanut mahtumaan noi 14" Cultit (vanteen sisähalkaisija?), kun meikäläisellä ei edes 15" ATS kopiot (Uniline) mene?

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 14.10.2006 22:54

koneistushommia koneistushommia. niin mahtuu

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 15.10.2006 0:15

juu tosiaan hyvä juttu oli,, auto kaipaisi muuten turvakaaria ja sisustan tyhjentämistä

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 15.10.2006 9:23

LBS: olisiko mahdollisesti kuvia tai neuvoja mistä kohtaa satulaa uskaltaa raapasta ettei jarrunesteet ruikkiva pellolle? Rälläkälläkö koneistettu vai viety pajalle ja sorvilla tms? No, tietysti otetaan siitä mistä ottaa vanteeseen kiinni, mutta koneistetusta satulasta saisi infoa niin tietäisi kannattaako alkaa fiksaamaan..

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 16.10.2006 8:55

Satulaa täytyy tosiaan koneistaa sieltä mihin ottaa kiinni. Se riippuu täysin vanteesta. kaikkien vanteiden kanssa ei edes onnistu sovitus. Mulla on edessä vielä 5 mm spacerit 10 et:n lisäksi.
Sisustaa en sen kummemmin lähde riisuun, mutta kaaret tulee talven aikana. On toi vauhti noussu radalla sen verran, että on järkevää.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 6.12.2007 20:48

No niin nostellaan taas omia projekteja ylös, kun jotain tapahtuu.
Golffin kans ei ole vielä tapahtunut mitään uutta. Muuta että kone hajos Kemorassa syyskuussa. Sen kimppuun aletaan alkuvuodesta ja tavoitteena olis saada kuntoon Toukokuun ekoihin sprintteihin.

Mutta nyt on työn alla kaverin GT4 Celican kone jolle pääsi käymään näin
Kuva

Uusi kone on jo kovasti menossa kasaan ja tällä keksinnöllä olis tarkotus ajella sprinttejä, jos Golffi ei valmistu ajoissa.

Hieman tulevasta Celican moottorista tietoja:

Eli 3SGTE
Ylikoon Wisecot ( tilavuus hieman alle 2,1l)
eaglen kanget
kannessa käynyt vinku
Garret motorsport ahtimella (ei tarkempia tietoja)
msd:n suuttimet 750cc
Hestec suorasytkällä
ARP pultit (kanteen pinnapultit)
Cometic kannentiiviste
AMW imusarja
AMW kaasuläppä
Helix nelilapainen sintteri kytkin
Vauhtipyörä kevennetty hieman
Sekä paljon muita pienempiä muutoksia.

tässä hieman kuvia projektista

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set025.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set023.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set020.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set018.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set009.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set008.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set007.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set005.jpg

sekä seuraava kuva syy edelliseen täystuhoon, jossa ei jäänyt peruskoneesta mitään ehjää

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set015.jpg


Lisäksi serkkupoika toi talliin tuollaisen
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set004.jpg
, joka pitäisi istuttaa sen Datsunin keulalle.
Kunhan saa Toyotan ja oman Golffin valmiiksi ensin.


Vielä Volkkarista kuva viimeisillä metreillä ennen "savuja"
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... 4I0183.jpg


Jatkoa seuraa kun tallissa tapahtuu...

Jyppe
-
Viestit: 578
Liittynyt: 25.7.2003 18:52
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jyppe » 6.12.2007 20:57

Oliko menny päittäislakrut väärinpäin vai miksi ne on tullut välistä pois?

Minkälaisia tehoja/vääntöjä 3sgte:stä on tarkoitus hakea?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 6.12.2007 20:59

Mitä tossa sun koneessa hajos?

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 6.12.2007 21:08

Vaikea sanoa mitä oli käynyt päittäislaakerian kans mutta pois oli välistä muljahtaneet. Toi edellinen Celican kone ei ole mun tekeleitä. Mutta kyllä sekin oli ihan laatuosilla tehty.

Tehotavoitteet on korkeammalla mitä vanhasta koneesta oli saatu siinä oli ollut kai 411 hp ja 500 Nm huitteilla. Se oli kuitenkin Vakio kannella ja vakiokokoisilla männillä. Aika ja penkki näyttää.
Mutta kyllä kamerakaulojen jako- ja vaihdelaatikko on kovilla.

Mun omaa VW:n konetta en ole edes aukassut vielä, mutta siitä enemmän kun pääsen sen kimppuun. Itse epäilen männän sulaneen tai sit voi olla ihan pelkkä kannentiiviste päästäny öljyt pyttyyn. Koska Kemorassa meni öljyä kahen sprinttikierroksen aikana 1,5 litraa. Eli rikki on.
Mutta kyllä se kaks kesää menikin avaamatta. Ja kilometrejä Tuli n. 20000
joista ratakilometrejä on paljon mm. nurburgringin reissu.

Jyppe
-
Viestit: 578
Liittynyt: 25.7.2003 18:52
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jyppe » 6.12.2007 21:43

Kandee kiinnittää huomiota sitten että tuota 3s:n llohkoa ei pidetä mitenkään erityisen vahvana, nyt varsinkin kun on porattu ylikokoon niin aina vaan heikkenee.
Aiheesta löytyy kyllä tietoa kun jaksaa etsiskellä.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 6.12.2007 22:09

tällä koitetaan mennä ja katsotaan kuinka kestää. huipputehoja en lähde hakemaan kyllä tosta koneesta, koska kone tulee ihan katukäyttöön kaverille, ja itse saatan pari sprinttiä ajaa. Ihme kyllä että wisecolta tollaset männät sit kyseiseen koneeseen löytyy. Oli muuten samoilla männillä tehty 3SGTE tehty edellisessä Redlinessa GT4 Celicassa ja tehoja oli otettu 580 hp. Tietty tähän koneeseen tavoitteet ei ole noin korkealla, mutta... En kyllä lehtijutussa havainnut mitään että lohko olisi ollut vahvempi versio.

Edellisessä koneessa oli kyllä hieno reikä lohkon kyljessä.
Otin ton koneen työn alle sillä että siinä piti olla vaan jako hypännyt ja olis pitäny tehdä siihen uusi kansi. Mutta kun otin ahtimen pois niin takaa paljastui hieno reikä moottorin sisuksiin.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 6.12.2007 22:55

Fensport ainakin noita hieman tehokkampia 3S-GTE:itä on väsäillyt, osa vakiolohkoon ja osassa TTE:n A-ryhmäläisen lohko. Niilläkin oli jossain koneissa 2.1l tilavuutta, mutta niissä oli pitkäiskukampura ja vakioporaus(?).

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 10.2.2008 22:41

No niin celica on käynyt ja koeajettu. Nyt vaan kilometriä alle ja talvilomalla (viimeinen viikko) olis tarkoitus mennä penkkiin sen kans.
Lyöntiä tuntuis olevan kyllä mukavasti.
Kuvia tulee huomenna illalla ihmeteltäväksi.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 12.2.2008 20:40

Tänään kävin vetämässä semmoisen alle 100 km sisäänajolenkin/ mutterinravistelun. Yllättävää että kättenvoiteita tuli. Eli turbon ja pakosarjan välinen tiiviste paloi. nyt vaan suunnitteleen uutta tiivistettä, jostain kestävästä materiaalista. Löytyiskös ajatuksia?
Tai sit käyn paikallisella koneistamolla lainaamassa jyrsintä ja oikaisen molempien laipat. Omaan Golffiin tein saman operaation viime kesänä ja siihen loppu vuodot.

Tulpat otin juuri pois ja oli hyvän väriset. eli ei onneksi laihalla mennä. Kyllähän tuo seosmittarikin aavistuksen rikkaalla on ajossa ollut.
Ahtopaineet on säädetty niin pienelle kun voi ja silti tulee kilon verran painetta.

Vielä on vaikea sanoa perstuntumalla mitään tulevista tehoista, alhaisista paineista, sekä turbon järkyttävästä viiveestä johtuen. (Jos olisi oma auto olisi paaljon pienempi puhallin.) Nyt paineita alkaa tulemaan 4000 jälkeen ja viiden yli ei parane vielä kierroksia nostella. Mutta kyllä se potku siinä 4000 kohdalla on melkoinen jo kilollakin.

ja sitten muutama kuva

Kuva
Konehuone koeajolenkin jälkeen.

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set033.jpg


http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set032.jpg
valmiit palotilat

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... set031.jpg
Koneenhan joutui asentamaan osissa tähän pulkkaan, koska konehuone on aivan järkyttävän ahdas.

Huomenna uutta tiivistettä tai koneistusta laipoille. Ja takas baanalle "totutusajoon" Penkkipäivä on varattu 12.3. aiemmin ei aikoja ollut tarjolla.

Pian ollaankin jo taas VAG tuotteen kimpussa. Kevät lähestyy pelottavan nopeesti.

ps. RSL:t vois olla myynnissä mun Golffin alta. Ne piti mennä itään kiillotukseen, mutta isommat jarrut vie voiton.

Palataan.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 25.2.2008 21:42

celica toimii hienosti ja kilometriä kertyy penkkiä varten kivasti.

Täs ois kuva mitä tapahtu mun golffin koneessa kemorassa. ei olis kärsiny kierrostakaan enään kun ois tullu täystuho.
Huomenna täytys tilata uudet männät jos on ehdotuksia niin niitä otetaan vastaan. Wisecoon olen kääntymässä. Mutta ne täytys saada nopeesti.

Kuva

kaikkea muutakin kivaa on luvassa golffiin.

on muuten ihanaa laittaa taas ton toyotan jälkeen volkkaria on tilaa ja nopeeta. Celican konehuone on enemmän kun täynnä.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa