Audi 4000s (Audi 90) Quattro, 2.2 5zyl bensa. Auto vuosimallia 1985, ajettu n. 250tkm
Kyseinen kiesi on kotoisin Ameriikan maalta (Pennsylvania) joten suomessa vähän harvinaisempi, meille ei ole vielä selvinnyt monta näitä oikein on tuotu (autowikissä luki että 4kpl) ovatko sitten nelivetoja en tiedä.
Tässä herkussa on esim: Ilmastointi, vakkari, sähköikkunat, sähköinen kattoluukku, keskuslukko ja tietenkin se tärkein: Neliveto.
Auto on tuotu suomeen edellisen omistajan toimesta joskus 2013-2014 ja ilmeisesti jäänyt talliin seisomaan 2015 kun rekisteröinti katsastuksessa tullut hylky. Siitä asti odottanut tekijäänsä. Velipoika osti auton Elokuussa ja ajoi siirtokilvillä 700km kotiinsa, hyvin toimi.
Jännä nähdä millasen auton kaksi nuorta ajoneuvomasentajaa saa väsättyä.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To-do lista:
ok Maahantulokatsastus suomeen
ok Alustasarja ja muutoskatsastus (iskarit tulleet tyhjäksi)
ok Helmojen hitsaus, pohja paikka ja takakonttiin yksi paikka
ok Jarrujen läpikäynti
ok Jakohihnan ja vesipumpun vaihto
ok Alustan osien läpi käynti ja vaihto (hiekkapuhallus ja maalaus, pallonivelten vaihto)
ok Akun siirto paksiin myöhempien suunnitelmien tieltä pois
ok Putkiston entraus (liitos rikki, putki vasta vaihdettu)
Ovien alareunojen ruostekorjaus
Koko auton maalaus? (ylimaalattu jenkeissä)
Vuotavat stefat voimansiirrosta
Sisustan siistiminen
Uudet kesä ja talvivanteet
Keskuslukon korjaus
Turbokone?
Isommat jarrut ja 5 pulttiset navat
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
On tuossa tullut selviteltyä vähän katsureilta millaisia muutoksia tarvii tehä valoihin että saa suomessa kilpiin (ei ole suomessa katsastettu vielä koska edelliseltä omistajalta oli homma jäänyt vaiheeseen) Nyt kuitenkin 28.8 trafilta muutos valosäädöksiin ja näiltäosin tuontiautojen valot hyväksytään niinkuin ne lähtömaassakin olivat, eli niihin ei muutoksia tarvi tehdä!! Onneksi näin.
Alustasarjan katsastamisesta selvisi seuraavaa: Tüv lappuja ei tarvita (eikä niitä ole)
Suuntaus raportti jossa kaikki kulmat vihreällä, ja todistus että sarja on tehty tähän autoon (riitti valmistajan myynti ilmoitus ja netistä tulostettu säädettävän sarjan Tüv lappu)
Tässäpä lähtökunto:
![Kuva](http://i4.aijaa.com/m/00343/14450110.jpg)
![Kuva](http://i11.aijaa.com/m/00925/14450111.jpg)
Saatiin jakohihna vaihdettua kun ei ollut tietoa milloin viimeksi tehty, samalla vesipumppu uusittu kun vuotanut varmaan viimeiset 10 vuotta. Hankaluuksia teetti kampiakselin pultin irroitus koska ei ollut kiinnipitotyökalua eikä paineilmatyökaluja, työkalu kuitenkin tehtiin liimapuristimen osista ja 4kpl 8mm pulteista, hyvin toimi.
![Kuva](http://i5.aijaa.com/t/00760/14450138.t.jpg)
Etu-, ja taka-apurungot kävivät hiekkapuhalluksessa ja maalauksessa, hyvät tuli.
Paikallinen pinnoitus firma teki työn 120€, halpa!! Puhalsivat samalla tukivarretkin.
Pahoittelut, tämä kyseinen auto ei ole omistuksessani mutta autoa laitetaan porukalla niin ajattelin kirjoitella muiden iloksi tänne juttua välillä.
Kuka pystyisi arvuuttelemaan meille kyseisen helmen myyntiarvoa toimintakuntoisena, katsastettuna täällä Suomessa? Noita ei meinaa ole myynnissä juuri ollut.
Ideoita otetaan vastaan tekniikka muutoksiin ja kaikkeen muuhunkin, ensimmäinen isompi urakka mitä ollaan tekemässä joten apuja tarvitaan joka suunnasta