3b passattiin virta+rca rautalangasta
Valvoja: ffp jäsenet
3b passattiin virta+rca rautalangasta
Eli tosiaan, löytyy tommonen -99 3b passatti ja pitäs vahvari saada konttiin ja mukaan 3x rca. samalla pitäs ovien johdotus uusia.
Nyt siis tartteis oikein rautalangasta väännettynä miten puran mitäkin ja kuvatkin käypi. Kun mietityttää toi hanskalokero kun se on ilmastoitu ja näin. Eli infoa tänne kiitos.
Nyt siis tartteis oikein rautalangasta väännettynä miten puran mitäkin ja kuvatkin käypi. Kun mietityttää toi hanskalokero kun se on ilmastoitu ja näin. Eli infoa tänne kiitos.
Kynnyslistan molemmissa päissä ruuvit. Muuten pikakiinnikkeillä kiinni. Ne lähtee ihan nykäsemällä, mutta kannattaa ottaa VAROVASTI ja mielellään nostaa mahdollisimman suoraan. Pikakiinnikket on herkästi hajoavaa mallia.
Omasta hajosi muutama, mutta kyllä ne kotelot ihan siististi meni takaisin paikalleen.
B-pilarin kansimuovi lähtee muistaakseni kanssa ihan sieltä tiivisteen välistä pois kampeamalla. Huomioitavaa sen takana on turvavyö ja sen rata.
Omasta hajosi muutama, mutta kyllä ne kotelot ihan siististi meni takaisin paikalleen.
B-pilarin kansimuovi lähtee muistaakseni kanssa ihan sieltä tiivisteen välistä pois kampeamalla. Huomioitavaa sen takana on turvavyö ja sen rata.
Molemmissa päissä ruuvit? Tarkotatko niissä palasissa mitkä on siinä listan päässä? Itellä on ainakin metalliset kiinnikkeet siinä itse listassa ja etupäässä se pala mikä peittää sen listan pään. Sen verran siis purin että otin sen muovin pois listan päässä ja listaa purin b-pilariin asti kunnes arvelin että ilman lisäneuvoja en rupee autoa rikkomaan.
pitänee koittaa jos vaan irrottas listan b-pilariin asti kummastakin päästä jos sais työnnettiä sen pilarin verran sitä.
MItenkäs tuo hanskalokero? Täytyykö purkaa että saa virrat läpi tulipellistä?
aijala: kerro toki miten helkkarissa saat löysää rca:ta työnnettyä listan alla?
pitänee koittaa jos vaan irrottas listan b-pilariin asti kummastakin päästä jos sais työnnettiä sen pilarin verran sitä.
MItenkäs tuo hanskalokero? Täytyykö purkaa että saa virrat läpi tulipellistä?
aijala: kerro toki miten helkkarissa saat löysää rca:ta työnnettyä listan alla?
heller kirjoitti:MItenkäs tuo hanskalokero? Täytyykö purkaa että saa virrat läpi tulipellistä?
Ei millään pahalla, mutta... Luuletko, että jos tarjoat virtajohdon päätä konehuoneessa tulipellille, se itsestään imaisee johdon siitä ohjaamon puolelle? Yleensä aina jotain pitää purkaa jos aikoo saada johdot siististi piiloon.
Ei johtoa työnnetä, vaan sen voi myös asettaa listan viereen, ja työntää listan reunan alta alle piiloon. Vaikka olisikin kaupunkilaispoika, ei maalaisjärjen käyttö ole kielletty.heller kirjoitti:miten helkkarissa saat löysää rca:ta työnnettyä listan alla?
Takapenkin istuinosat kun nostat pystyyn, pitäis alta löytyä sen kynnyskotelon kiinnitysruuvi. Muistelisin ainakin Variantissa asian olevan näin.
Se B-pilarin muovi lähtee kampeamalla. Vaikka pieni tasakärkinen ruuvari, millä väännät sen irti sieltä tiivisteen välistä.
EDIT:
Virtajohdon tuuppasin sisään kuskin jalkatilassa olevasta läpivientikumista. Toinen mitä ovat käyttäneet on ilmastointiputkille tarkoitetut läpiviennit repsikan puolella, tai sisälämppärin läpivienti. Ahdasta on joka paikassa.
Se B-pilarin muovi lähtee kampeamalla. Vaikka pieni tasakärkinen ruuvari, millä väännät sen irti sieltä tiivisteen välistä.
EDIT:
Virtajohdon tuuppasin sisään kuskin jalkatilassa olevasta läpivientikumista. Toinen mitä ovat käyttäneet on ilmastointiputkille tarkoitetut läpiviennit repsikan puolella, tai sisälämppärin läpivienti. Ahdasta on joka paikassa.
Joo en uskonutkaan että se imisi sen sisälle. Totuin vaan entisessä primerassa että virtapiuhan sai läpi työntämällä käden hanskalokeron ja kojelaudan välistä niin sieltä se löytyi kun eka läpiviennistä työnti sisään.
Ja tässä tapauksessa mietin että onnistuisko sen saamaan jotenkin hanskalokeron alakautta esim.
OIs vaan pirun kova jos löytys jonkun asennuskuvia missä ois ko. listat irti.
Ja tässä tapauksessa mietin että onnistuisko sen saamaan jotenkin hanskalokeron alakautta esim.
OIs vaan pirun kova jos löytys jonkun asennuskuvia missä ois ko. listat irti.
moi. erillis-sarjoja vartenko ovien piuhat vaihtasit.? itse oon muutamaan passattiin tehnyt niin et oon vetäny kaijutinkaapelit vahvistimelta mankan taakse,siellä tinannut johtojen päähän isoliitimen ja kykenyt alkuperäseen ovilta tulevaan liittimeen. toimii hyvin eikä alkuperäsiä johtoja tai muita tarvitse silputa.. oli tarpeeks epäselvästi kerrottu.?
Ei sitä varmaan pakko ole tiivistää, mutta ei kai se huonoakaan tee. Joku sikakitti tms. vois toimia.
Variantista saa takapenkin istuinosan nostettua pystyyn, joten siihen ruuviin pääsee käsiksi helposti. Sedanista en tiedä.
Jos et saa muuten kivuttomasti penkkiä pois edestä, voit koittaa vetolankaa. Joku jäykempi johdon pätkä tai muu semmoinen, johon teippaat itse kaapelin kiinni. Ideana on, että jäykkä lanka pujotetaan läpi ahtaasta paikasta, johon löysempi johto 'ruttaantuu'.
EDIT: Jos käytät valmista johtoa, jossa siis liittimet valmiiksi päissä, kannattaa huomioida liittimien vaatima tila, eli ei kannata väkisin repiä. /edit
Edessä jalkatilan ulommissa poskissa on peitelevyjen alla liitinpaneli, johon tulevat etukaijuttimien (ainakin) johdot. Omassa karvalakki-stereoissa etupäälle lähtee soittimelta kaksi karvaa/ovi ja näistä johdoista jaetaan tässä liitinpanelissa signaali ylä- ja alapäille.
Näppärä jätkä nyppää tästä panelista tuon mankalta tulevan liittimen irti ja etsii vahvarilta tuleviin kaiutinjohtoihin vastaavan liittimen. Ei tarvitse aukoa ovipahvia, jos käyttää orkkis kajareita. Itse ajattelin kokeilla em. temppua, kunhan saan vahvarin kolvattua kasaan.
Variantista saa takapenkin istuinosan nostettua pystyyn, joten siihen ruuviin pääsee käsiksi helposti. Sedanista en tiedä.
Jos et saa muuten kivuttomasti penkkiä pois edestä, voit koittaa vetolankaa. Joku jäykempi johdon pätkä tai muu semmoinen, johon teippaat itse kaapelin kiinni. Ideana on, että jäykkä lanka pujotetaan läpi ahtaasta paikasta, johon löysempi johto 'ruttaantuu'.
EDIT: Jos käytät valmista johtoa, jossa siis liittimet valmiiksi päissä, kannattaa huomioida liittimien vaatima tila, eli ei kannata väkisin repiä. /edit
Edessä jalkatilan ulommissa poskissa on peitelevyjen alla liitinpaneli, johon tulevat etukaijuttimien (ainakin) johdot. Omassa karvalakki-stereoissa etupäälle lähtee soittimelta kaksi karvaa/ovi ja näistä johdoista jaetaan tässä liitinpanelissa signaali ylä- ja alapäille.
Näppärä jätkä nyppää tästä panelista tuon mankalta tulevan liittimen irti ja etsii vahvarilta tuleviin kaiutinjohtoihin vastaavan liittimen. Ei tarvitse aukoa ovipahvia, jos käyttää orkkis kajareita. Itse ajattelin kokeilla em. temppua, kunhan saan vahvarin kolvattua kasaan.
Sedanista saa takapenkin istuinosan irti kun nostaa ensin ylös että naksahtaa ja sitteen vetää yläviistoon perää kohti.
Pari projekti kuvaa jos kiinnostaa vähän viimeistelemätön mutta ääni parani aika paljon.
http://i280.photobucket.com/albums/kk17 ... 008016.jpg
http://i280.photobucket.com/albums/kk17 ... 008014.jpg
Pari projekti kuvaa jos kiinnostaa vähän viimeistelemätön mutta ääni parani aika paljon.
http://i280.photobucket.com/albums/kk17 ... 008016.jpg
http://i280.photobucket.com/albums/kk17 ... 008014.jpg
helmut: joo tuota tapaa käytin siihen että sain RCA:t mankan takaa jalkatilaan. Mutta tuo tapa ei toimi takana sen listan kohdalla ku sinne ei tahdo mahtua edes rca:n pää. Eli johdot on siis valmiita.
Ja kyllä erillissarjalle olisi tarkotus vetää piuhat. Mut tuolla tavalla että laittas vahvarilta mankan taakse, mietityttää se että riittääkö se vakionaru? vahvarilta tulee 90wrms etee ja taakse. Toinen ongelma on että mistä kohti se jakautuu diskantille?
Näillä näkymin pitäis laittaa suodin oveen että siitä voi jakaa midille ja diskantille.
Tarkotus on siis ainakin eteen vaihtaa erillisarja ja taakse näillä näkymin jättää vakio jolle laittas vahvarilta tarpeeks jäykät säädöt että kestää perässä.
Ja kyllä erillissarjalle olisi tarkotus vetää piuhat. Mut tuolla tavalla että laittas vahvarilta mankan taakse, mietityttää se että riittääkö se vakionaru? vahvarilta tulee 90wrms etee ja taakse. Toinen ongelma on että mistä kohti se jakautuu diskantille?
Näillä näkymin pitäis laittaa suodin oveen että siitä voi jakaa midille ja diskantille.
Tarkotus on siis ainakin eteen vaihtaa erillisarja ja taakse näillä näkymin jättää vakio jolle laittas vahvarilta tarpeeks jäykät säädöt että kestää perässä.
joo mulla on tän hetkisessä passatissa vakiosarjat ja hyvinhän noi soi,vahvistimena zetekin joku 6kanavainen, edelliseen passattiin vaihdoin spl/impactin erkkasarjat ja yritän just muistella miten liitin suodin/diskantti jutun kun samalla isoliitin syteemillä tein.. ja olen myös tehnyt 2kpl v40 volvoja ton saman systeemin joten laitan aivonystyrät raksuttamaan.. vahvarin pulttasin hattuhyllyn pohjaan ja johdot vedin hattuhyllyn sisälle,subbarille tein kuidusta kotelon varapyörän paikalle.
Joo soi ne melko hyvin mut ääni sais olla vähän puhtaampaa. Eli kyllä sen huomaa että ne on 10v vanhat :) eteen tulis rainbow sax 265.20 ja vahvarina sinusliven 5-kanavainen hybridi. konttiin omaan koteloon 12" groundzero.
Mut silti tässä pitäs tietää et mistähän kohti ne kaiutinpiuhat haarautuu?
Ja itelläki tarkotus laittaa (niinku entisessäki autossa) hattuhyllyn alle vahvari+konkka kiinni. toisaalta kävi myös mielessä että laittas vahvarin ja konkan vararenkaan paikalle. Onkohan tuossa järkeä?
Mut silti tässä pitäs tietää et mistähän kohti ne kaiutinpiuhat haarautuu?
Ja itelläki tarkotus laittaa (niinku entisessäki autossa) hattuhyllyn alle vahvari+konkka kiinni. toisaalta kävi myös mielessä että laittas vahvarin ja konkan vararenkaan paikalle. Onkohan tuossa järkeä?
moi. tee silleen et kun otat vakiokajarin pois teet siihen tulevaan kaijutin kaapeliin littimen ja siitä sitten suotimeen ja suotimen kytket normaalisti, tai jos et laita suodinta ovensisälle niin katkase isoliittimelta"siis ei alkuperäsestä vaan siitä minkä neuvoin laittamaan" etukajareinen johdot ja tinaa siihen tarvittavat johdonpätkät suotimille. kakkos vaihtoehdossa diskantit tuulilasin etukulmiin ja suotimet kojelaudan sisään jemmaan..
käsittämättömän vaikee selittää=)
käsittämättömän vaikee selittää=)
Se liitinpaneli on etujalkatilassa ulommalla seinällä. Siitä vaan suojamuovi pois edestä ja siinä näkyy. Soittimen takaa näet, minkä väriset johdot soittimelta lähtee niin näet, mikä liitin se siinä panelilla on.
Mulla ei ollut takaovissa kajareita, joten jouduin sinne vetämään uudet johdot. En siten osaa varmaksi sanoa, onko takaoven johdotus vedetty tuolle samalle panelille.
Jos olet vaihtamassa etukajareita, joudut joka tapauksessa irrottamaan etuovet verhoilut, joten se kaapeloinnin uusintakaan ei ole enää iso homma.
Mulla ei ollut takaovissa kajareita, joten jouduin sinne vetämään uudet johdot. En siten osaa varmaksi sanoa, onko takaoven johdotus vedetty tuolle samalle panelille.
Jos olet vaihtamassa etukajareita, joudut joka tapauksessa irrottamaan etuovet verhoilut, joten se kaapeloinnin uusintakaan ei ole enää iso homma.
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
no itellä on takanakin kajarit. ja tiedän että joudun purkamaan ovipahvit :P
sen sivupaneelin oon ottanu pois kummaltaki puolelta (et sain piuhat vahvarille). hmm, tuon takia voiski ehkä sit vetää vahvarilta piuhat suoraan liittimeen tai jotenki siihen alas ettei tarttis mennä soittimelle asti. katotaan miten käy.
pitäs viel tarkistaa mahtusko konkka varapyörän paikalle :)
sen sivupaneelin oon ottanu pois kummaltaki puolelta (et sain piuhat vahvarille). hmm, tuon takia voiski ehkä sit vetää vahvarilta piuhat suoraan liittimeen tai jotenki siihen alas ettei tarttis mennä soittimelle asti. katotaan miten käy.
pitäs viel tarkistaa mahtusko konkka varapyörän paikalle :)
Jos ovipahveja irrottaa, kannattaa melkein vetää ne johdot uusiksi. Ei se oo enää ihmeellinen homma ja tuleepahan kerralla kuntoon, ettei tartte harmitella jälkikäteen.
Jos taas aiot käyttää alkuperäisiä kajareita, tuo liitin ja valmis johdotus säästää jonkin verran aikaa ja vaivaa. Soittimen taakse ei kannata vetää yhtään enempää johtoa, kuin on ihan pakko. Siellä on ihan riittävän ahdasta muutenkin. Ei haittaa vaikka soittimen takana on vähän väljempää. Se rekkula kuumenee kuitenkin hivenen käytössä ja sen tietämillä kulkeva sisäilman tuloputkisto nostaa talvisin soittimen ympäristön lämpötilaa.
Kaikille lienee tuttua, kuinka elektroniikan eliniälle käy, kun ympäristön lämpötilaa nostetaan..
EDIT:
Tuossa ATTAn jälkimmäisessä kuvassa taitaa näkyä se liitinpaneli, josta oli puhe tuossa ylempänä.
Jos taas aiot käyttää alkuperäisiä kajareita, tuo liitin ja valmis johdotus säästää jonkin verran aikaa ja vaivaa. Soittimen taakse ei kannata vetää yhtään enempää johtoa, kuin on ihan pakko. Siellä on ihan riittävän ahdasta muutenkin. Ei haittaa vaikka soittimen takana on vähän väljempää. Se rekkula kuumenee kuitenkin hivenen käytössä ja sen tietämillä kulkeva sisäilman tuloputkisto nostaa talvisin soittimen ympäristön lämpötilaa.
Kaikille lienee tuttua, kuinka elektroniikan eliniälle käy, kun ympäristön lämpötilaa nostetaan..
EDIT:
Tuossa ATTAn jälkimmäisessä kuvassa taitaa näkyä se liitinpaneli, josta oli puhe tuossa ylempänä.
Saat sen takapenkin pois kun otat siitä kiinni ja nyppäät ylöspäin sen irti kiinnikkeistä. Kokeile, niin yllätyt ;) Lapsikin sen saa irti.
Kun laitat oviin kaiuttimet, niin kannattaa kokeilla aukeaako ikkuna kokonaan kun kaiutin on paikoillaan.. Itellä ottaa magneettiin kiinni :) pitää tehdä korokepalat.
Kun laitat oviin kaiuttimet, niin kannattaa kokeilla aukeaako ikkuna kokonaan kun kaiutin on paikoillaan.. Itellä ottaa magneettiin kiinni :) pitää tehdä korokepalat.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa