3B passattiin erkat uusiksi

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Pasuuna
-

3B passattiin erkat uusiksi

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 24.5.2007 17:21

Joo tossa haulla etsiskelinkin aiheesta juttua, mutta kysyn silti! Elikkäs -99 mallin 3b passattiin pitäs vaihtaa kunnon erkat alkuperäisten tilalle, koska subi lähtee pois peräkontista lopullisesti, kuten myös sen vahvari Spl dynamicsin 1200-D. Senpä vuoksi ajattelin sitten että laitan hyvät erkat ( DLS MS6A...6.5"...2-tie...100W) eteen ja taakse. Luin hausta kun hain vastaavanlaisia juttuja, että kun vaihtaa nuo orkkis kaiuttimet pois, niin tarttee soviterenkaat. Mistähän ne sais noihin elementteihin, vai käykö niihin jotku yleismalliset vai kuinka? Mites diskantit, onko niihin vara laittaa yhtään isompaa, vai ovatko ne vaan sopivat orkkis diskanteille..?

Olis kiva kuulla vähän porukan kokemuksia tästä erkkojen vaihtohommasta!

*Patu*
-

ViestiKirjoittaja *Patu* » 24.5.2007 21:28

Tuossa mun Pasuunan erkkarin ja oven vaimentamisesta kuvia:
http://picasaweb.google.com/Jonni.Pessi ... nVaimennus

Suosittelen noita DLS:n MS6A sarjaa, soi pirun hyvin ja on vielä kohtuu hinnoissa.

Valmiita sovitepaloja saa ainakin Fanatic Audiolta,
www.fanaticaudio.com
itse tein sovitteet puusta, näin saa ainakin varmasti tukevat sovitteet.

Toivottavasti kuvista on jotain hyötyä sulle ja mielelläni vastaan myös lisäkysymyksiin.

Pasuuna
-

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 24.5.2007 23:51

Voi jumaliste, melko työn oot kyllä tehny! Huh huh, missähän välissä kerkiäis varaan töitten ohella aikaa että sais laitettua. Tohon pitää kyllä varata hiukan aikaa, ja muutama olutkin... Ootko laittanu tuon sarjan taaksekin? Millä vahvistimella muuten pyörität tota kokoonpanoa? Joutuko muuten paljon sorvaan tota diskantin reikaa että sai ton DLS:n diskantin istuun siihen?

*Patu*
-

ViestiKirjoittaja *Patu* » 25.5.2007 9:32

Olihan siinä työtä, parin viikon kaikki arki illat töitten jälkeen sitä kasailin.
Vahvari ei ole vielä asennettu (Genesis QX200 4x50W), tällä hetkellä siis pelkästään soittimen perässä.

Otin vain alkuperäiset disut pois ja kaiversin puukolla aukkoa suuremmaksi ja sen jälkeen lasikuitu kitillä leikkimään. Aika helposti nuo disu paikat syntyi. Sen neuvon annann että jos päätät tehdä disu paikat kuten minä, niin suuntaa diskantit kuuntelijaa päin. Mä suuntasin ne vähän minne sattui ja jälkeenpäin kokeiltuna soi paremmin kuskiin päin suunnattuna. Pitää tuo oma disujen suuntaus korjata kunhan saa vahvarit ja subin nyt ekaks asennettua.

Takana mulla on alkuperäinen erkkarisarja, koska faderit on säädetty reilusti eteen niin en näe järkeä että taakse asentais kyseisen sarjan, jos taakse pitää asentaa joku sarja niin ehkä DLS:n B6 vois olla halpa ja käypä vaihtoehto.

Lisäks jos haluat oikein kunnolla tehdä niin vaimenna myös oven ulko pelti, mä vaimensin vaan tuon sisäpellin. Pelkästään tuolla sisäpellin vaimentamisella oli huima vaikutus bassoihin ja ajomeluun.

Pasuuna
-

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 29.5.2007 6:19

Mistähän löytyisi erillis-sarjoja, jotka kävisivät suoraan noihin alkuperäisiin ovipaikkoihin, niin diskantin kuin isommankin elementin osalta???
Jottei tarttis alkaaa hajottamaan noita verhoilun osia!

EscMk3
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 29.5.2007 8:20

eikös rainbow:lta löydy merkkikohtaisia settejä?
Rainbowta myy ainakin www.fanaticaudio.com

Tommi.
-

ViestiKirjoittaja Tommi. » 29.5.2007 19:22

niin ja pioneerin sarjat menee kans aika hyvin vakiopaikoille...
p.s. kato myynti ilmot.nuo sarjat mitä myyn on olleet 3b passatissa

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”