Bluetooth HF-sarja + Concert-soitin + Bose

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Heikki J.
admin
Viesti:

Bluetooth HF-sarja + Concert-soitin + Bose

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.12.2006 21:05

Olen tuossa asennellut autooni ('00 Audi TT) BT-handsfreesarjaa (Nokia CK-7W), ja pientä ongelmaa puskee. Tavoitteena kytkeä sarja niin, että puhe kuuluisi auton omista kajareista. Muuten kaikki pelaa hienosti, mutta kun se ääni ei sieltä kajareista kuulu. Mikki toimii, puhelun toinen osapuoli kuulee minua, mutta minä en sitten kuulekaan mitään. Johtuneeko Bosesta vai mistä?

Tuossa hiukan projektikertomuksen tynkää:
http://pajalle.com/howto.php?id=tt_hf

Vinkkejä, mitä kokeilla seuraavaksi? Vai pistänkö vaan suosista sen sarjan oman kajarin, kuulemma sekin toimii ihan kohtuu hyvin, vaikka sen asentaisi kojetaulun sisään piiloon?

imaS
-

ViestiKirjoittaja imaS » 21.12.2006 21:20

Onkos nuo toiset nf-/+ liittimet ja mute mitä varten? Ainakin mun jvc:n soittimessa on pari eri asetusta puhelinmykistykselle, jos sen ottais käyttöön, oisko tossakin?

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.12.2006 21:46

Niitä toisia NF+/- -liittimiä en ole vielä ehtinyt kokeilla, se on toki ohjelmassa seuraavaksi. Mute kyllä toimii niinkuin pitää. Netistä olen yrittänyt asiaa selvitellä, ja olen löytänyt muutamia ohjeita, joissa on kytketty juuri noihin pinneihin mihin itsekin kytkin.

Moilanen1976
-

ViestiKirjoittaja Moilanen1976 » 23.12.2006 22:13

Tuosta Bosesta en tiedä mitään, mutta onko kaikki kajarit erillisen vahvistimen takana? Jos on niin olisko mankka niin tyhmä ettei osaa siirtää signaalia kuin mankan omiin kaiutin-lähtöihin.

Tuomaaa
-

ViestiKirjoittaja Tuomaaa » 25.12.2006 21:20

Eikös toiset NF:t ole puhelimelle ja toiset naville tähän tapaan: http://clipboard.servepics.com:8081/pictures/rns/symdiag.jpg

Miten tuo BOSE kytketään soittimeen? Ottaako se signaalin tuosta linjalähdöstä, vai joka kaiuttimen johdoista, joiden päässä on sitten vahvistin per kaiutin? Vai onko siinä erillistä vahvistinta ollenkaan, vain Bose kaiuttimet?
Jos se kytkeytyy linjalähtöön voi tosiaan olla ettei tuo soitin osaa viedä tuota tel-line signaalia sinne. Muussa tapauksessa bosesta ei pitäisi olla haittaa, paitsi että soittajan puhe voi kuullostaa hevibändin solistilta...

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 26.12.2006 23:04

Tuossa Bosessa ei ole tuota keskimmäistä liitintä (normaalit kajarilähdöt) kytketty lainkaan, vaan kajarilähdöt on tuossa isossa liittimessä, eli linjatasoisina kaiketi. En tiedä onko siellä yksi vahvistin jossain, vai joka kajarissa joku oma pikku vahvistimensa.

Audi-Clubin foorumilla vakuuteltiin, että tuota ei saa järkevästi toimimaan niin, että ääni kuuluisi noista Bose-kajareista, vaan olisi pitänyt asentaa lisäksi jokin passiivikajari, tehdä vag-com-säätöä yms... päädyin sitten siihen, että tänään napsaisin nuo kajaripiuhat irti soittiimesta ja asensin sitten sen Nokian sarjan oman kajarin. Päivittelen muutaman lisäkuvan myöhemmin tuonne ekan viestin linkin taakse. Ihan tyydyttävästi se nyt toimii... taustamelua pitäisi vielä saada vähän kuriin, pitää tehdä jotain sinitarravirityksiä joskus myöhemmin.

Tuossa vielä linkki tuohon audiclubin viestiin:
http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 324#167324

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”