Puhaltimen vastus...
Valvoja: ffp jäsenet
Puhaltimen vastus...
Onko kukaan vaihtanu tuulettimen vastusta...? Siis mulla toimii vain nelos nopeus mk3:ssa! Se taitaa olla ihan normivika?! Jos oikein olen ymmärtäny! Se on siis kulutus osa! :) Niin onko tieto missä päin se on? Kai se pitäis olla puhaltimen moottorin vieressä?! :O
-
- -
- Viesti:
Juu. Juu. Ehkä. On ja Juu.
Nämä sillä oletuksella että se on kovasti saman mallinen kun mulla. Moottori jäykistyy vanhetessaan ja esivastuksesta alkaa palamaan lämpösulake kasvaneen kuorman takia. Ensiapuna lämpösulakkeen vaihto ja pidempiaikaisena ratkaisuna puhaltimen moottorin vaihto tai jos mahdollista niin laakereiden huolto.
Nämä sillä oletuksella että se on kovasti saman mallinen kun mulla. Moottori jäykistyy vanhetessaan ja esivastuksesta alkaa palamaan lämpösulake kasvaneen kuorman takia. Ensiapuna lämpösulakkeen vaihto ja pidempiaikaisena ratkaisuna puhaltimen moottorin vaihto tai jos mahdollista niin laakereiden huolto.
Omalla kohdalla Golffin ja Venton kanssa tein niin, että otin kärkipihdit, vedin nopeussäätimen nupin irti. Sitten nätisti kärkipihdeillä toin kupariliuskoja lähemmäksi koskettimia. Nyt en juuri muista mihin suuntaan niitä piti siirtää, mutta näät itse kun otat sen nupin irti ja käytät päätäsi.
Tämän jälkeen taas kaikki nopeudet toimivat. Itsellä oli ainakin juuri tuo syynä. Varmaankin kupariliuskat lämpenivät sen verran että vetivät itseään suoriksi.
Tämän jälkeen taas kaikki nopeudet toimivat. Itsellä oli ainakin juuri tuo syynä. Varmaankin kupariliuskat lämpenivät sen verran että vetivät itseään suoriksi.
http://www.autowiki.fi/index.php/Audi_A4_puhaltimen_l%C3%A4mp%C3%B6sulakkeen_korjaus
Tuossa audin ohje. Soveltamalla käy vissiiin myös muihin konsernin tuotteisiin.
Tuossa audin ohje. Soveltamalla käy vissiiin myös muihin konsernin tuotteisiin.
JUST joo! Niinpä tietenkin... Sain juuri vaihdettua vastuksen... mutta eihän se ollutkaan siitä kiinni vaan, puhaltimen nopeussäätimen takana olevat kupariset "liittimet" ei yhdistä enään. Ovat sen verran hapettunee! Täytyy siis kai ostaa uusinappula(ko)?! Sen verran sain modattua niitä kuparipaloja, että 4- ja 2-nopeus pelaavat! :)
Voisin tähän väliin sanoo "mitä mä sanoin", mutta en viitsi. Kyllä ne korjaantuu ihan pienellä hiomisella ja taivutuksella ;) hyvin ainakin vuoden pelitti.
Edit: Niin ja oishan sen voinu kokonaan lukee, eli olit yrittänyt modata niitä liuskoja. Itse sain samassa tilanteessa taivuteltua kaikki kohilleen
Edit: Niin ja oishan sen voinu kokonaan lukee, eli olit yrittänyt modata niitä liuskoja. Itse sain samassa tilanteessa taivuteltua kaikki kohilleen
Niin voisit sanoa juu... :D Noh mähän koitin sitä sun neuvoa ja se toimis...jotenkuten! No anyway tilanne oli se, että niitä oli joku jo joskus ennen väännelly ja arvaatkaa vain, että oliko se yksi melkein poikki?! :/ Entinen omista oli varmaan innostunu vääntelemään niitä! ;) En mä kuitenkaan ihan vielä luovuta... :P
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”