Vahvistimen sijoituspaikka
Valvoja: ffp jäsenet
Vahvistimen sijoituspaikka
Ihan vain mielenkiinnosta, että mihin olette laittaneet autoonne vahvistimen kenellä sellainen on? Itse olen tässä "lähitulevaisuudessa" laittamassa Boraan SPL-Dynamicsin S-4006 vahvistinta ja tarkoituksena olisi toi möhkäle laittaa sillein, että se mahdollisimman vähän haittaa "normaalia takakontin toimintaa". Onko ideoita?
-
- -
Itsellä ko. vahvistin on Venton takapenkkien selässä kiinni.
http://www.saunalahti.fi/~berghai/vento/IMG_0333.JPG
Ainakaan minun tavarankuljetusta tuo ei ole haitannut, tosin en mitään
lyijyä rahtaakaan.
http://www.saunalahti.fi/~berghai/vento/IMG_0333.JPG
Ainakaan minun tavarankuljetusta tuo ei ole haitannut, tosin en mitään
lyijyä rahtaakaan.
Mullakin on takapenkkien selkänojassa InterCeptorin tapaan ja juuri sama vahvistin.
Sieltä se kurkistaa mukavasti. :) Miinuksena on se ettei penkkiä voi enää kipata. Jos johtoihin olisi jättänyt tarpeeksi varaa niin tämäkin olisi onnistunut mutta itse en nähnyt sille syytä.
Muitakin vaihtoehtoja on tietenkin vaikka kuinka: penkkien alle, hattuhyllylle (pöllimis vaara?), takakontin sivuille, takakontin pohjalle (vararenkaalle pääsy vaikeutuu) ja ainahan sitä voi keksiä mitä innovatiivisimpia paikkoja kuten kattoon, takaoviin(3-ov mallit) tai hanskalokeroon/pelkääjän jalkoihin.
Sieltä se kurkistaa mukavasti. :) Miinuksena on se ettei penkkiä voi enää kipata. Jos johtoihin olisi jättänyt tarpeeksi varaa niin tämäkin olisi onnistunut mutta itse en nähnyt sille syytä.
Muitakin vaihtoehtoja on tietenkin vaikka kuinka: penkkien alle, hattuhyllylle (pöllimis vaara?), takakontin sivuille, takakontin pohjalle (vararenkaalle pääsy vaikeutuu) ja ainahan sitä voi keksiä mitä innovatiivisimpia paikkoja kuten kattoon, takaoviin(3-ov mallit) tai hanskalokeroon/pelkääjän jalkoihin.
Kiitoksia vastauksista. Edellisessa autossa oli toi vahvari penkin selkänojassa ja nytkin se on yhtenä vaihtoehtona. Toinen vaihtoehto on, että rakennan sille kotelon ja laitan sen tonne kontin sivuun. Subbariksi mulle tulee 10" suljetussa kotelossa ja sen saa aika helposti tarvittaessa pois kontista. Sen verran pitää olla kontissa asennusten jälkeen tilaa, että sinne saa lätkävarustekassin sisään.
Kyllä tuo vahvistimen pulttaaminen suoraan subbariboxiin on vihonviimeisiä paikkoja mihin sen itse laittaisin.
A)Vahvistin kärsii värinästä ja tärinästä eikä sen komponentit varmasti pidä siitä.
B)Jos haluaa tilaa väliaikaisesti konttiin, ei riitä pelkän kajaripiuhan irroitus vaan kaikki virtapiuhasta herätevirtaan saa yleensä repiä irti.
C)Tuolainen yhdistelmä lähtee varkaan mukaan huomattavasti helpommin kuin lattian läpi pultattu vahvistin.
Tietenkin jos ei kiinnosta vahvarin kestävyys, ei tarvitse tilaa konttiin nopeasti/helposti tai luottaa hälyihin niin sittenhän asia on toinen.
A)Vahvistin kärsii värinästä ja tärinästä eikä sen komponentit varmasti pidä siitä.
B)Jos haluaa tilaa väliaikaisesti konttiin, ei riitä pelkän kajaripiuhan irroitus vaan kaikki virtapiuhasta herätevirtaan saa yleensä repiä irti.
C)Tuolainen yhdistelmä lähtee varkaan mukaan huomattavasti helpommin kuin lattian läpi pultattu vahvistin.
Tietenkin jos ei kiinnosta vahvarin kestävyys, ei tarvitse tilaa konttiin nopeasti/helposti tai luottaa hälyihin niin sittenhän asia on toinen.
-
- -
- Viesti:
Rakenna takakontin pohjaan matala laatikko subbarille ja vahvarille. Ei häiritse tavaran kuskaamista kun tekee niin että kestää vähän painoakin tarvittaessa ja vararengasta nyt tarvii niin harvoin että sen irrottamiseen voi sitten vähän nähdä vaivaakin.
Lasikuidulla saat rakennettua vararenkaan sisään 10" subille riittävän suljetun kotelon. Tarvittaessa hieman korottaen ainakin. Tulee siisti ja huomaamaton.
Lasikuidulla saat rakennettua vararenkaan sisään 10" subille riittävän suljetun kotelon. Tarvittaessa hieman korottaen ainakin. Tulee siisti ja huomaamaton.
boraan ehdottaisin joko supipöntön kylkeen tai jos olet tarpeeksi pieni ihminen että mahdut selällesi konttiin, niin ruuvaa lyhyillä peltiruuvella siihen peltiin mikä on hattuhyllyn alla ja sinne kontin puolelle. jos räminät pelottaa niin laita jotkut kumipalaset sinne vahvarin ja pellin väliin. vielä kun ruuvaat sen sinne takakulmaan niin ei pitäisi olla tiellä. ja johdot kulkemaan sinne verhoilun taakse.

Läpipulteilla takaseinässä korokerimojen kanssa :D Siinäpäs ottaa "äkki-irti" :D Tosin tuo takaseinä on alkanut löystyä siinä määrin että heilunta on jo kivaa katsottavaa, ens keväällä teen takaseinään vahvistuksen 22m vanerista niin saa johdotukset nätimminkin, tää jäi tähän talveksi kun kasasin systeemin painekisoihin.. Arvatkaa soiko datsunissa humppa 8)
Minulla on golffissa 2 matalaa vahvaria vanerisen koko kontin peittävän välipohjan alla, vararenkaan paikan kohalla. Ei pienennä kontin kokoa oleellisesti ja välipohjan alle voi jemmata muutakin roinaa (varotuskolmio,hinausköysi, purkki renkaanpaikkausspraytä ym.), ja johtohässäkän kätevästi. Tietysti jos sen renkaan haluaa pitää siellä niin sitten esimerkiksi selkänojaan. valitettavasti ei taida olla kuvaa tosta kontinpohjasta.
E: niin ja subbari on mulla takapenkkiä vasten sopivan mallisessa kotelossa, kaks johtoa irti ja on taas koko kontti käytössä.
E: niin ja subbari on mulla takapenkkiä vasten sopivan mallisessa kotelossa, kaks johtoa irti ja on taas koko kontti käytössä.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”