Corrado ja talvi

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

Corrado ja talvi

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 29.10.2006 12:56

Mitenkäs teidän corradot, puhaltaako kunnolla lämmintä, itsellä on otettu se ylimääräinen sisäkennon termari veks eikä siltikään meinaa lämmintä kunnolla puhaltaa. Kolmoselle kun laittaa puhaltimen niin rupeaa melko nopeasti kylmää puhaltamaan, kun kenno taitaa jäähtyä. Ja toinen kysymys, lasit vetää todella helposti huuruun, edes ilmastointi päällä ei tahdo pysyä poissa. Veikkailin tuossa että on ilma-aukko tukossa, mutta mistähän mahtaa löytyä, ilmeisesti takapuskurin alta mutta onko kontissa mitään näkyvää kohtaa?

2Jake
-
Viestit: 64
Liittynyt: 6.7.2006 15:47

ViestiKirjoittaja 2Jake » 29.10.2006 13:03

Lämpöä riittää paremmin kun edellisissä ajokeissani, kättä kuumottavaa ilmaa kyllä tulee ja todella nopeasti.

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 29.10.2006 13:08

mielenkiintoista, täytyy vissiin kojelauta purkaa tässä kunhan kerkeää, ei meinaan kunnon pakkasilla oikeen pysty ajamaan, kättä ei todellakaan kuumota puhaltimen edessä.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 29.10.2006 13:13

lämmintä tulee kovaa ja nopeesti, ja on niin kuivaakin että huh huh :D

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.10.2006 17:10

Onkos tuossa raitisilmansuodatinta? Jos on, niin se ensiksi tarkistukseen/vaihtoon...

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 29.10.2006 19:12

ei ole raitisilmasuodatinta, ellei sitten ole jossai puhallinlaitteiden sisällä jotain...

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 30.10.2006 20:18

No niin, tuli hieman tutkittua ja ilma-aukot ovat avoinna takaa ja tuntuu pikkuhiljaa kosteuskin häviävän, mutta lämmintä ei tule kunnolla vieläkään muulloin kuin isoilla kierroksilla ajettaessa. Vesipumppu on vaihdettu reilu vuosi sitten mutta siis vaikuttaisi ettei nesteet kunnolla kiertäisi sisäkennolle. Vuosi sitten järjestelmää rassatessa kyllä tutkin että sisäkennon läpi tavaraa meni, mutta silloinkaan lämpöä ei kunnolla riittänyt. Mahtaakohan kennon vaihdolla olla mitään vaikutusta, ei viitsisi niin isoa työtä turhaan tehdä. Eli onko kyseessä joku tyypillinen vanhan kennon "ominaisuus"?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.10.2006 12:18

Kyllähän se kennon kunto vaikuttaa.

sammio
-
Viestit: 82
Liittynyt: 5.9.2003 13:49

ViestiKirjoittaja sammio » 1.11.2006 10:31

Hyvin pukkaa lämmintä mulla. Onko autossa käytetty jäähdytysjärjestelmän paikkausaineita? Saattaa mennä kenno tukkoon.

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 1.11.2006 18:14

En oo ainakaan ite käyttäny ja tosiaan tullu rassattua nestettä kyllä niistä putkista läpi ja kaikissa tuntui kulkevan, mut ei vaan taida kiertää ku isommilla kierroksilla nesteet kunnolla

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 1.11.2006 21:05

Ryöstän vähän topiccia.. Nyt ekaa talvee corradolla, ja tuli tossa raaputellessa mieleen, että onko jotain kikkoja talven varalle? Ovien tiivisteet on käsitelty, lukot voideltu, akku vaihdettu ja tämmöstä pientä, mutta niitä ässiä hihaan??

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 1.11.2006 21:13

Onkos tietoa termarista, jos on saksan tuonti, niin hyvin mahdollista, että on viileempi termari, jolloin juuri tuo efekti iskee. Itsellä piti pakkasilla polkea fiudea aikanaan sinne 3-4krpm, että tuli lämmintä :(

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 1.11.2006 22:23

termarikin on vaihdettu normaaliin 87-asteiseen malliin ja parikin kertaa yritetty saada asettumaan oikein, voi olla että kaipaa vieläkin fiksaamista kun hieman seilaa lämmöt.


Ja minulla ei ainakaan tohon talvikäyttöön oo mitään ihmeellisiä kikkoja, maavaraa ei itsellä ainakaan liikaa ole ja se on hankaloittanut hieman ajamista ja keventänyt lompakkoakin yhden puskurin lipan verran...

Happy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 7.9.2005 12:12

ViestiKirjoittaja Happy » 2.11.2006 9:56

Jos se orkkis etulippa on tallella ni kannattaa harkita sen irrottamista varsinki jos on madallettu.

Ittellä se kyllä viime talven kesti vaikka alla oli 50 madallus. Mut voi se olla vastaantulevista aika huvittavan näköstä ku corrado auraa tietä :D
Pitää lähettää kaupungille varmaa lasku tien aurauksista...

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 3.11.2006 12:50

Lippa on tainnut jäädä jo edellisellä omistajalla hankeen... 50 on madallusta(?) tässä, mutta eiköhän tolla talven kaupungissa ajele

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 8.11.2006 9:48

Lämmintä tulee, mutta huuruun menee välillä..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.11.2006 18:42

Corrado tuntus huurtuvan suht helposti. Ilmastointi auttaa asiaan hienosti, mutta olishan se kiva jos sitä ei tarvis aina "turhaan" käyttää. Tosin pysyyhän sekin kunnossa syksyt ja talvet kun säännöllisesti sitä pyörittelee kosteillla keleillä.

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 22.1.2007 18:23

eipä vaan nesteet kierrä järjestelmässä, konehuoneen puolella kaikki on kyllä käyty läpi. Tyhjäkäynnille kun heittää niin lähes välittömästi rupeaa puhaltamaan kylmää ja lämmöt nousee hieman, kierroksia kun nostaa niin taas välittömästi rupeaa lämpenemään ilma ja koneen lämmöt putoaa alle yhdeksän kympin... ilmaa tuntuisi järjestelmässä olevan kun paisuntasäiliössä pinnan korkeus vaihtelee, mutta vaikka kuinka on letkuja puristellut ei tunnu lähtevän. Onko jollain kikkaa tiedossa ilmaamiseen? Alkaa olla turhan kovat pakkaset kun ei kunnolla lämpene auto :S

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 24.1.2007 1:30

Ei kai tuossa ilmaamisessa muuta tule mieleen ku lämmönsäädin sisältä vaan kokonaan kuumalle ja voit täyttääs en paisuntasäiliön reilusti yli maksimin, sitten käyntiin ja odottele että alkaa lämmetä (ilman korkkia), jos vaikka alkais nesteet kelpaamaan. Toinen on ottaa nestepurkki mukaan ja käydä ajelemassa mutka ja välillä vilkaista nesteen tasoa. Kyllä se noin on aina onnistunut, jos ilmausruuveja löytyy niin niistä sitten, mutta ei taida olla? Kikka kutonen on niistäkin pyöräyttää ruuvi kokonaan irti ja laittaa letkua tilalle, niin näkee kuinka neste nousee letkussa tai sitten ei....


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa