Golf IV puhaltimen kytkinten irrotus

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

Golf IV puhaltimen kytkinten irrotus

ViestiKirjoittaja tkortela » 16.7.2006 17:12

Pitäisi asentaa eberille puhaltimen ohjaus.

Olen jo purkanut melkein kaikki verhoilut, mutta ei vaan onnistu. Kytkimethän ovat sellaisessa valkeassa alustassa, joka on neljällä ruuvilla kiinni isommassa kehikossa jossa myös esim. radio on kiinni. Mutta mielestäni tämä valkea kehikko ei tule isommasta kehikosta läpi. Lisäksi isompi kehikko ei jostain syystä tahdo irrota. Puhalitmen kytkimet näyttäisivät myös olevan valkeassa kehikossa joillain klipsukoilla kiinni, mutta pienellä voimankäytölläkään ei irronnut.

Osaisiko joku antaa vinkkejä hommaan.

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 16.7.2006 19:25

Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä varten tuonne pitää päästä eberin asennuksessa? Kyseessä kun ilmeisesti on perinteiset säätimet,

Eberin ohje neuvoo katkaisemaan puhaltimen sulakkeelta (F225) lähtevän 2,5neliöisen musta/sinisen johdon, jonka väliin kytketään eberin vaihtorele. Eberin 4mm2 musta johto kytketään sulakerasian puoleiseen johtoon ja eberin 4mm2 mustavioletti puhaltimelle menevään johtoon.

Jos kuitenkin välttämättä haluat päästä sinne säätöyksikön taakse, niin sen valkoisen kehikon takaa lähtee säätövaijerit, jotka viimeistään estävät sen tulon eteenpäin. Luonnollisimmin säätöpaneelin saa kuskin jalkatilaan. Sitä en muista että paljonko edestä pitää tavaraa purkaa pois.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 16.7.2006 21:55

Tuohon ilmoille heitettyyn asennuskysymykseen en ota kantaa, mutta tässä muutama oivallinen linkki Golf IV & Boran purkamiseen:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=967146

Golf IV FAQ: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1835863

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

ViestiKirjoittaja tkortela » 16.7.2006 23:20

Sen takia pitäisi päästä säätimien taakse, kun samalle sulakkeelle on kytketty myös moottorin (syylärin) jäähdytys puhallin. Ainakin moottorin puhallin sammuu kun ottaa tuon sulakkeen pois ja uskoisin sen näin myös käynnistyvän eberiä käytettäessä.

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 17.7.2006 0:01

Ei ton sulakkeen (F225) takana ole muita kuormia kuin sisätilan puhallin. Syylärin flekti on sulakkeen 180 takana. Sisätilan puhaltimelta menee ohjausvirta ilmastoinnille. Joten jos ilmastointi on ollut päällä kun olet kokeillut ottaa 225:n pois, saattaa koneen flektikin sammua, koska ilmastointikin sammuu samalla. Jos tuon ohjausvirran haluaa katkaista varmuuden välttämiseksi, täytyy käyttää kahta relettä. Sitten täytyy miettiä tarkkaan miten ne kytkee ettei yhtäkkiä syötetäkin sulakkeen 225 läpi sähköä muille laitteille.

Mulla ei ainakaan flekti ole pyörinyt eberiä käytettäessä. Ja eberi tuli kytkettyä sulakkeen 225 jälkeen.

Jos haluat asiaan varmistuksen flektiin käyntiinlähtömättömyydestä, niin kokeile syöttää suoraan akulta sähköä puhaltimelle menevään johtoon (eli F225 toiseen puoleen), kun kone on kylmä(hkö) ja virrat poissa.


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa