Pitäisi asentaa eberille puhaltimen ohjaus.
Olen jo purkanut melkein kaikki verhoilut, mutta ei vaan onnistu. Kytkimethän ovat sellaisessa valkeassa alustassa, joka on neljällä ruuvilla kiinni isommassa kehikossa jossa myös esim. radio on kiinni. Mutta mielestäni tämä valkea kehikko ei tule isommasta kehikosta läpi. Lisäksi isompi kehikko ei jostain syystä tahdo irrota. Puhalitmen kytkimet näyttäisivät myös olevan valkeassa kehikossa joillain klipsukoilla kiinni, mutta pienellä voimankäytölläkään ei irronnut.
Osaisiko joku antaa vinkkejä hommaan.
Golf IV puhaltimen kytkinten irrotus
Valvoja: ffp jäsenet
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä varten tuonne pitää päästä eberin asennuksessa? Kyseessä kun ilmeisesti on perinteiset säätimet,
Eberin ohje neuvoo katkaisemaan puhaltimen sulakkeelta (F225) lähtevän 2,5neliöisen musta/sinisen johdon, jonka väliin kytketään eberin vaihtorele. Eberin 4mm2 musta johto kytketään sulakerasian puoleiseen johtoon ja eberin 4mm2 mustavioletti puhaltimelle menevään johtoon.
Jos kuitenkin välttämättä haluat päästä sinne säätöyksikön taakse, niin sen valkoisen kehikon takaa lähtee säätövaijerit, jotka viimeistään estävät sen tulon eteenpäin. Luonnollisimmin säätöpaneelin saa kuskin jalkatilaan. Sitä en muista että paljonko edestä pitää tavaraa purkaa pois.
Eberin ohje neuvoo katkaisemaan puhaltimen sulakkeelta (F225) lähtevän 2,5neliöisen musta/sinisen johdon, jonka väliin kytketään eberin vaihtorele. Eberin 4mm2 musta johto kytketään sulakerasian puoleiseen johtoon ja eberin 4mm2 mustavioletti puhaltimelle menevään johtoon.
Jos kuitenkin välttämättä haluat päästä sinne säätöyksikön taakse, niin sen valkoisen kehikon takaa lähtee säätövaijerit, jotka viimeistään estävät sen tulon eteenpäin. Luonnollisimmin säätöpaneelin saa kuskin jalkatilaan. Sitä en muista että paljonko edestä pitää tavaraa purkaa pois.
Tuohon ilmoille heitettyyn asennuskysymykseen en ota kantaa, mutta tässä muutama oivallinen linkki Golf IV & Boran purkamiseen:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=967146
Golf IV FAQ: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1835863
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=967146
Golf IV FAQ: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1835863
Ei ton sulakkeen (F225) takana ole muita kuormia kuin sisätilan puhallin. Syylärin flekti on sulakkeen 180 takana. Sisätilan puhaltimelta menee ohjausvirta ilmastoinnille. Joten jos ilmastointi on ollut päällä kun olet kokeillut ottaa 225:n pois, saattaa koneen flektikin sammua, koska ilmastointikin sammuu samalla. Jos tuon ohjausvirran haluaa katkaista varmuuden välttämiseksi, täytyy käyttää kahta relettä. Sitten täytyy miettiä tarkkaan miten ne kytkee ettei yhtäkkiä syötetäkin sulakkeen 225 läpi sähköä muille laitteille.
Mulla ei ainakaan flekti ole pyörinyt eberiä käytettäessä. Ja eberi tuli kytkettyä sulakkeen 225 jälkeen.
Jos haluat asiaan varmistuksen flektiin käyntiinlähtömättömyydestä, niin kokeile syöttää suoraan akulta sähköä puhaltimelle menevään johtoon (eli F225 toiseen puoleen), kun kone on kylmä(hkö) ja virrat poissa.
Mulla ei ainakaan flekti ole pyörinyt eberiä käytettäessä. Ja eberi tuli kytkettyä sulakkeen 225 jälkeen.
Jos haluat asiaan varmistuksen flektiin käyntiinlähtömättömyydestä, niin kokeile syöttää suoraan akulta sähköä puhaltimelle menevään johtoon (eli F225 toiseen puoleen), kun kone on kylmä(hkö) ja virrat poissa.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa