J2 puhaltaa aina "kuumaa"

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

J2 puhaltaa aina "kuumaa"

ViestiKirjoittaja hiksi » 5.7.2006 22:08

Eli ongelmana -88:ssa jetassa, että puhaltaa aina hiukan lämmintä, eli menee osittain kennon läpi. Lämmönsäätövipu ei mene aivan kylmälle asti, mutta sen ei varmaankaan pidä, koska vivustosta loppuu liike siihen. Vaijeri tuntuis myöskin alapäässä liikuttavan vipua hyvin, joten onko läppä hypännyt hiukan sivuun, vai onko jossain muualla vika.

Huomaa hyvin eron jo näillä ilmoilla, ikävä kun puhaltaa lämmintä kokoaika.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.7.2006 22:52

Olisko joku soittimen johto tms. vivun tiellä?

mustavihannes
-
Viestit: 10
Liittynyt: 19.8.2003 15:44

ViestiKirjoittaja mustavihannes » 6.7.2006 12:56

Missä päin tossa on lämppärin hana? Se on aika yleinen vika(siis vanhoissa autoissa ylipäänsä), että hana alkaa vähän falskata ja sitten tulee lämmintä koko ajan.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.7.2006 13:02

Ei näissä volkkareissa hanaa ole, lämpöä säädellään ainoastaan kennon kyljessä olevalla läpällä.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 6.7.2006 17:39

Läppä rikki tai sen vaijeri irronnut..

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 6.7.2006 22:07

Säätö siis kyllä toimii, mutta ei mene täysin kylmälle joten ei voi olla vaijeri irti..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.7.2006 22:43

Ota radio pois paikaltaan, sieltähän ne vaijereiden yläpäät jo näkyvät. Hyvällä tuurilla vaijerin kuori on liikkunut pidikkeessään, jolloin säätöalue ei enää riitä.

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 7.7.2006 0:21

itsellä omassa sama vika. Ongelma ilmeni kennon vaihdon jälkeen ,joten epäilisin että se läppä siellä jää jumiin ,mutta korjaan oman kun saan auton maalarilta niin voin sitten kertoa mikä oli vikana omassa.

-Timo-
-
Viestit: 215
Liittynyt: 3.8.2005 0:50

ViestiKirjoittaja -Timo- » 9.7.2006 22:31

Entisessä Poolossa oli minulla sama ongelma vain kuumaa tuli sisälle. Avasin konehuoneen puolelta lämmitysvaijerinkuoren kiinnityskohdan. Pyysin kaveria liikuttelemaan kylmä/kuuma vipua. Itse kokeilin vaijerin säätöä, missä avautuu ja menee hyvin kiinni, siihen vaijerinkuori kiinni.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.7.2006 2:19

Jos säädin ei tosiaan mene aivan ääriasentoon (kylmä) niin kyllä siellä olettaisi yläpäässä olevan jotain välissä eli ensimmäisenä mieleen vilahtaa juuri johdotukset mankalla yms. Rakenne on luokkaa pommin varma, mutta huonolla onnella voi tietty olla jotain läpän väliissä. Noissa säätimet ja ilmakanavat on "yhtä pakettia". Itse sain kolopalloon vaihtaa hajonneen lämmityslaitteen kennon ja samalla korjaantui tuo säätimen liikkeen vikakin; eli oli tosi jäykkä siirtymään ääriasentoon, mutta rasvailin vaijerit ja niputtelin ne johdotukset kauniiseen järjestykseen ja pois tieltä niin hyvähän siitä tuli. Voit toki irroittaa säätimien paketin kojataulusta jos mankan irroittaminen tuottaa tuskaa ja kokeilla josko toimii paremmin?


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa