Golf IIseen helpolla äänieristykset?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 266
- Liittynyt: 3.3.2006 18:43
Golf IIseen helpolla äänieristykset?
Kun nyt tuli se kakkoskoppa ostettua niin jostainhan se on alotettava, joten sisustasta. Foorumilta ei haulla oikeen löytynyt oikotietä onneen joten jos nyt joku ystävällisesti opastaisi aloittelijaa äänieristyksessä. Pitäisi löytää halpa ja hyvä keino rengasmelun ja muiden ylimääräisten äänien vaimentamiseen, kunhan ne nyt vähän pienenisivät niin se riittäisi. Olisiko bitumimatto vai jotkin massa eristeet paras vaihtoehto, ja minne ne olisi sijoitettava?
Kolmoseen tein lokariosastolle jussina eristystä. Sisälokarien sisäpintaan vedin muutaman millin kerroksen Katepal K-36 saumaliimaa. Sattui sopiva helle, niin sitä oli tosi helppo levittää.
Samoin lokasuojan ja korin väliset saumakohdat, joista on yhteys ohjaamoon, saivat bitumikerroksen. Selkeästi huomaa, miten rengasmelu tavallaan siirtyi edestä taakse. Seuraavaksi pitäisi riisua ovipahvit ja laittaa sisäpelteihin samanlainen kerros, samoin takaluukkuun.
Sitten olisi vielä lattia ja sisäosaston matot, joitten alle voisi laittaa tuota bitumia ihan rullatavarana. Rakennustarvikeliikkeistä löytyy. Rättihuopamattokin olisi hyvä, jos kosteus ei ole ongelma.
Samoin lokasuojan ja korin väliset saumakohdat, joista on yhteys ohjaamoon, saivat bitumikerroksen. Selkeästi huomaa, miten rengasmelu tavallaan siirtyi edestä taakse. Seuraavaksi pitäisi riisua ovipahvit ja laittaa sisäpelteihin samanlainen kerros, samoin takaluukkuun.
Sitten olisi vielä lattia ja sisäosaston matot, joitten alle voisi laittaa tuota bitumia ihan rullatavarana. Rakennustarvikeliikkeistä löytyy. Rättihuopamattokin olisi hyvä, jos kosteus ei ole ongelma.
Itse olisin sitä mieltä että kannattaisi tuo vaimentaminen jättää "Nämä täytyy tehdä"-listan loppupäähän.
Ex-kakkikseen läiskin bitumia + massaa ja kyllähän eron alkuperäiseen huomasi.
Autoa vaihtaessa kuitenkin paljastui karu totuus: Vaimentamaton kolmonen on hiljaisempi kuin vaimennettu kakkonen.
Ajomeluun vaikuttavat myös renkaat sekä ovien, luukkujen ja ikkunoiden tiivisteiden kunto.
Kannttaa myös varmistaa että vesi pysyy auton ulkopuolella eikä eksy vaimennusaineiden alle ja että esim. pohja on ruosteeton sekä sisä- että ulkopuolelta: Ikävä kilkutella juuri asennettuja bitumeita pois pohjasta löytyneen reiän paikkaamiseksi.
Jos ryhtyisin urakkaan uudelleen tekisin sen varmaan tuolla Katepal:illa sen edullisen hinnan vuoksi.
Ex-kakkikseen läiskin bitumia + massaa ja kyllähän eron alkuperäiseen huomasi.
Autoa vaihtaessa kuitenkin paljastui karu totuus: Vaimentamaton kolmonen on hiljaisempi kuin vaimennettu kakkonen.
Ajomeluun vaikuttavat myös renkaat sekä ovien, luukkujen ja ikkunoiden tiivisteiden kunto.
Kannttaa myös varmistaa että vesi pysyy auton ulkopuolella eikä eksy vaimennusaineiden alle ja että esim. pohja on ruosteeton sekä sisä- että ulkopuolelta: Ikävä kilkutella juuri asennettuja bitumeita pois pohjasta löytyneen reiän paikkaamiseksi.
Jos ryhtyisin urakkaan uudelleen tekisin sen varmaan tuolla Katepal:illa sen edullisen hinnan vuoksi.
Viimeksi muokannut jii_bee, 28.6.2006 0:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Äänieristyksen parantaminen on toki paljon järkevämpi ajatus kuin esim. "hankin juuri eilen kakkoskoppaisen, mikä erillissarja ja 12" subbari kannattaisi hankkia".
Kun on ajanut hiljaista autoa, osaa arvostaa sen tuomaa mukavuuslisää ja vaikutusta ajoviihtyvyyteen. Hiljaisessa autossa sitä musiikkiakin on paljon miellyttävämpi kuunnella.
Matot kannattaa irrottaa ja liimailla rintapeltiin paksua huopaa. Konehuoneen puolelta kannattaa pyytää kaveria näyttämään valoa ja kurkkia itse mahdollisia reikiä. Niistä tulee melu sisään herkästi. Rintapeltiin konehuoneen puolelle liimaisin foliopäällysteistä huopaa, samoin koteloon tuulilasin alle.
Kun on ajanut hiljaista autoa, osaa arvostaa sen tuomaa mukavuuslisää ja vaikutusta ajoviihtyvyyteen. Hiljaisessa autossa sitä musiikkiakin on paljon miellyttävämpi kuunnella.
Matot kannattaa irrottaa ja liimailla rintapeltiin paksua huopaa. Konehuoneen puolelta kannattaa pyytää kaveria näyttämään valoa ja kurkkia itse mahdollisia reikiä. Niistä tulee melu sisään herkästi. Rintapeltiin konehuoneen puolelle liimaisin foliopäällysteistä huopaa, samoin koteloon tuulilasin alle.
Kakkiksestakin saa todella hiljaisen tehtyä, mutta vaatii kyllä koko sisustan poiston ja kaikkien pintojen vaimennuksen hyvillä aineilla. 2 kertaa olen projektin tehnyt. Ensimmäinen tehtiin kokonaan NoiseKillerin tuotteilla ja siitä tuli todella äänetön. Toinen tehtiin Noxudolilla ja bitumilla. Lopputulos oli niin helkkarin paljon huonompi, että kumpaankaan en koske enää ikinä. Liian iso työ meni lähes hukkaan kun vertaa ensimmäiseen projektiin, jota ei purettu edes yhtä paljoa, mutta lopputulos oli paljon parempi.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa