Golf mk2 mittarivalo-ongelma

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Madz
-

Golf mk2 mittarivalo-ongelma

ViestiKirjoittaja Madz » 5.1.2006 11:52

Ongelmana on toimimattomat mittarinvalot, polttimot olivat ehjät ja sulakkeet tarkastettu.

En löytänyt ratkaisua foorumilta selatessani..
Nappailin kuvia johdoista ja siitä valonhimmennyskytkimestä, Edellinen omistaja lienee katkaissut muutaman johdon.. Onko ne juuri vian aiheuttajat ja mitä pitäisi tehdä että mittarinvalot ryhtyisivät toimimaan. Myöskään lämmityspaneelien valot ei toimi, mutta mittarit ja radio, sisävalo pelaavat.

Kuvia jos ne auttaisivat tilannetta ->

http://kotisivu.dnainternet.fi/rarati/Golf/sahko.jpg

http://kotisivu.dnainternet.fi/rarati/Golf/sahko2.jpg

Kari.L
-

ViestiKirjoittaja Kari.L » 5.1.2006 15:06

Itse heittäisin ensin noi sokeripalat kuuseen ja tinaisin johdot.

Madz
-

ViestiKirjoittaja Madz » 5.1.2006 15:26

Niinpä niin, mutta en usko että sillä ongelma ratkeisi, katkaistuja johtoja kun en keksi mihinkä liittää.. en ole löytänyt vastakappaleita, kenties johtuu hämärässä tutkimisessa mutta kuitenkin jos jonkinlainen haju olisi onko johdoilla syytä ongelmaan ja mitenkä vika ratkeaisi.

Strader
-

ViestiKirjoittaja Strader » 7.1.2006 20:26

Muistaakseni tuo sinivalkoinen johto on se joka lähtee tuon kytkimen himmennyspotikalta mittariston valkoiseen liittimeen, juuri tänään kun otin rundimittarille valaistuksen siitä. Voin huomenissa ottaa kuvia omasta kytkimestäni niin saadaan selville noiden katkastujen johtojen arvoitus.

Madz
-

ViestiKirjoittaja Madz » 8.1.2006 13:15

Ourrait, jos viitsit laitella niin hyvähän tuo ois saada ratkaistua

Strader
-

ViestiKirjoittaja Strader » 8.1.2006 16:46

Joo, kuvia tuli otettua, mutta kamera ja kuvaaja sen verran paskoja, että eihän noist oikee mitää saanu irti. Näyttää nyt kuitenkin siltä, että kun sulla on tossa liittimessä ns. 5 riviä, niin mulla on vaan 4, sen lisäks, että mulla on valkoinen liitin, ja sulla musta. Mutta jokatapauksessa sen mittarivalojen johdon löytää siitä kun kattoo mittaristoo, siitä oikeanpuoleinen liitin (mulla ainakin valkoinen), ja siitä toinen johto oikealta. Jollen nyt väärin muista niin se oli se sinivalkoinen, tai joku harmaasininen. En näe tosta sun irtileikatusta johdosta oikee kunnolla minkä värinen se on, vaikuttaa kans joltain harmaalta?

Latvis
uusi tulokas

ViestiKirjoittaja Latvis » 31.5.2006 0:21

Sain lämmityslaitteen säätimen valon piuhat koskemaan toisiaan, josta seurasi oikeen mukavaa pientä kipinöintiä jonka jälkeen mittarivalot ja lämmityslaitteen valo pimenivät. Sulakkeet tarkistin.. Mistä kannattais vikaa hakea?

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”