Nyt on mittaristo purettu siihen vaiheeseen ,että neula on irti ja pohja on irti.
miten saan nytten kilometrit oikeeseen kohtaan kun vaihdan mittariston ja uudessa niitä on liikaa.Ei niitä sormella ruuvaamalla pysty kun sielä sivussa on sellaen mutterin kierteiden tapainen homma estämässä.
Auttakee tyhmempää nopeasti kun tänään pitäisi saada kiini.
g2 mittariston ruuvaaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Joo nyt selvisi! Ottaa siitä nopeus mittarin takanta 2 ruuvia irti ja kilometri/
trippi mittari taulu jää käteen.Sen saa vedettyä helposti irti. Sitten se ruuvin tapainen kiemura siiretään sivuun löysäämällä pientä talttapää ruuvia ja siiretään sitä ettei se ota enää kiini. Sitten porakoneella kiinni siitä rattaasta ja hanaa! Näin itse tein. Ymmärtää varmaan helpommin kun kokeilee =)
trippi mittari taulu jää käteen.Sen saa vedettyä helposti irti. Sitten se ruuvin tapainen kiemura siiretään sivuun löysäämällä pientä talttapää ruuvia ja siiretään sitä ettei se ota enää kiini. Sitten porakoneella kiinni siitä rattaasta ja hanaa! Näin itse tein. Ymmärtää varmaan helpommin kun kokeilee =)
Meni meikäläiseltä trippimittari jumiin...
Eli jäi se nollauspainike pohjaan ja nyt ei trippi pyöri.
Kuuluu vain tasainen naksutus, kun ajellessa trippi yrittää pyöriä, mutta "nollaustappi" estää sen.
Nopeusmittari ja matkamittari toimivat normaalisti.
Mittariston olen irroittanut lamppuja vaihtaessa, mutta mites tuo itse mittarin avaaminen? Onko iso homma? Vaatiiko jotain erikoista?
Auto on siis -88 1.3 Golf (perusmittareilla; miljoonamatkamittari, kello, bensa- ja koneenlämpömittarit)
Avut olisivat tervetulleita... menee hermo tuohon naksutukseen.
P
Eli jäi se nollauspainike pohjaan ja nyt ei trippi pyöri.
Kuuluu vain tasainen naksutus, kun ajellessa trippi yrittää pyöriä, mutta "nollaustappi" estää sen.
Nopeusmittari ja matkamittari toimivat normaalisti.
Mittariston olen irroittanut lamppuja vaihtaessa, mutta mites tuo itse mittarin avaaminen? Onko iso homma? Vaatiiko jotain erikoista?
Auto on siis -88 1.3 Golf (perusmittareilla; miljoonamatkamittari, kello, bensa- ja koneenlämpömittarit)
Avut olisivat tervetulleita... menee hermo tuohon naksutukseen.
P
Otat taas sen mittarin irti sieltä autosta ja avaat sen mittariston takanta kaikki ne reuna ruuvit. Eli ne vähän isommat . Sit siitä lähtee se pleksi koppa veke ja sulle jää kätee se vihree sähkökaavio judu ja mittari + kello. Sitten sen nopeusmittarin takanta otat ne 2 ristipääruuvia auki niin saat sen kilometri / trippi mittarin sielt pois. Sen jälkee joku vois jatkaa. Ite en oo purkanu enenpää.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”