Minkälainen urakka on korvata manuaali lasit sähkölaseilla?
Ovista nyt vaihdetaan nostimet+johdotukset+ovipahvit
Katkaisijat kojetauluun.. joutuuko paljon sähköjohtoja vaihtamaan(lisäämään) kojetaulun - ovien välillä? Sulkatauluun rele=?? Muuta huomioitavaa?
VW Vento/Golf mk3 manuaali lasien tilalle sähköt.
Valvoja: ffp jäsenet
Kerran olen operaation tehnyt, mitä ulkomuistista nyt heitän niin:
-Nostimien rungot, liu'ut johon ikkunalasi tulee, ovat samanlaiset
-Koko oven sisäinen johtosarja jokaiseen oveen, helpoin ja toimivin ratkaisu
-Ovipahveihin tulpat, tai vaihtoehtoisesti koko ovipahvit
-Ovenkahvoihin katkaisijat
-Johtosarja ovien sekä sulaketaulun välille kokonaisuudessaan. Menee myös peräkontille asti, eli sisältää takavalojen johdot.
-Reletauluun tulee yksi lämpösulake
-Kojetauluun katkaisija takaikkunoille
Käytännössä jos ei johtokaaviot ole erittäin tuttuja, jää tekemättä pelkästään johtoja lisäämällä. Ei ole myöskään vaivan arvoista, sillä valmis johtosarja jostain purkuautosta on halvempi kuin johdot ja oikeanlaiset liittimet sekä liitintyökalut. Työtä on, ja eihän nuo kovin varmatoimisetkaan ole. Liukujen muovit hapertuu ja murtuu herkästi, ja vaijerin "stoppari" pomppaa irti --> lasi tipahtaa tai jää välille.
-Nostimien rungot, liu'ut johon ikkunalasi tulee, ovat samanlaiset
-Koko oven sisäinen johtosarja jokaiseen oveen, helpoin ja toimivin ratkaisu
-Ovipahveihin tulpat, tai vaihtoehtoisesti koko ovipahvit
-Ovenkahvoihin katkaisijat
-Johtosarja ovien sekä sulaketaulun välille kokonaisuudessaan. Menee myös peräkontille asti, eli sisältää takavalojen johdot.
-Reletauluun tulee yksi lämpösulake
-Kojetauluun katkaisija takaikkunoille
Käytännössä jos ei johtokaaviot ole erittäin tuttuja, jää tekemättä pelkästään johtoja lisäämällä. Ei ole myöskään vaivan arvoista, sillä valmis johtosarja jostain purkuautosta on halvempi kuin johdot ja oikeanlaiset liittimet sekä liitintyökalut. Työtä on, ja eihän nuo kovin varmatoimisetkaan ole. Liukujen muovit hapertuu ja murtuu herkästi, ja vaijerin "stoppari" pomppaa irti --> lasi tipahtaa tai jää välille.
Tilaat Electric Lifen sähkölasipaketin,on parempi laadultaan kuin alkuperäiset hilut ja mukana tulee johtosarjat,kytkimet ym. Kytkimet tulee alkuperäisille paikoille eli asennusjälki sama kuin originaali. Kotipitäjällä sai aikanaan merkkiliikkeestäkin moisia kun sanoivat että laadultaan parempia kuin oem.
tuolta kuvien kanssa:
https://www.a1electric.com/golf.htm
https://www.a1electric.com/golf.htm
Vähän myöhässä tulee vastausta, kun en huomannut..
Mulla meni takavalojen johdot kuskin puolelta peräkonttiin asti. Ei ole pistokkeella, yhtenäinen sarja. Helppo kyllä vetää sinne asti, kun menee penkin ja takalokasuojan verhoilun alla. Reletaulun lämpösulake on johtosarjassa varmaan valmiina kiinni, ja ellei ole, niin se tulee sellaisena lisäpalikkana erikseen. Eli ei ole valmista numeroa/kohtaa, vaan sinne tauluun tulee muistaakseni alaosaan paikka ko. osalle. Sulake itsessään on harmaa/vihreä. Voinen napata kuvan ETKA:sta, jos siitä jotain saapi selvää.
Mulla meni takavalojen johdot kuskin puolelta peräkonttiin asti. Ei ole pistokkeella, yhtenäinen sarja. Helppo kyllä vetää sinne asti, kun menee penkin ja takalokasuojan verhoilun alla. Reletaulun lämpösulake on johtosarjassa varmaan valmiina kiinni, ja ellei ole, niin se tulee sellaisena lisäpalikkana erikseen. Eli ei ole valmista numeroa/kohtaa, vaan sinne tauluun tulee muistaakseni alaosaan paikka ko. osalle. Sulake itsessään on harmaa/vihreä. Voinen napata kuvan ETKA:sta, jos siitä jotain saapi selvää.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa