Vw passat b6 kojelaudan irroitus

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Jomppeli88
-

Vw passat b6 kojelaudan irroitus

ViestiKirjoittaja Jomppeli88 » 2.4.2014 19:03

Elikkäs tuli tossa hommattua lievästi keulakolaroitu vw passat b6 2,0tdi -07. molemmat airbagit lauenneet(kuskin ja vänkärin) ja ne nyt irroitettu.seuraavana olis tarkotus alkaa kojelautaa irrotteleen kun ilmeisesti revennyttä kojelautaa tuskin pystyy asiallisesti enää korjaamaan vai onko tälläsiä kohtuuhintasia taitureita vielä olemassa? jos jollain kokemuksia kuvia tms tietoa kojelaudan irroituksesta niin olis kyllä kiva.niin ja miten se on mittariston kans kun sen irroitan niin olenko ongelmissa pin-koodin/ajoneston kans?

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.4.2014 20:24

Kojetaulusta ei tietoa, mutta mittariston voi kyllä irroittaa ja kiinnittää ihan huoletta, kunhan ensin irroittaa akunkengän (lue: Älä vahingossakaan käytä virtoja päällä mittariston ollessa irrallaan! Tuo akunkengän irroitus ehkäisee tätä tehokkaasti.).

Jomppeli88
-

ViestiKirjoittaja Jomppeli88 » 4.4.2014 9:43

Kiitoksia Markulle tästä tiedosta kun olin siinä ymmärryksessä että mittariston jos irroittaa niin se pitää koodata että saa taas toimimaan normaalisti.

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.4.2014 10:10

Juu, ei tarvitse koodailla, ellei mokaa itse jotain. Tuo virtojen päällekytkeminen mittariston irti ollessaan laittaa ajoneston päälle.
Omasta -06 Jetasta olen käyttänyt mittariston ehkä 10 kertaa irti. :D

Jomppeli88
-

ViestiKirjoittaja Jomppeli88 » 4.4.2014 10:14

Jeps.. mulla itellä auto seissyt nyt tallissa viikonpäivät eli enpääse nyt autosta tarkistaan mutta mitä nyt kattelin ni joutuuko ratin ympäriltä purkaan muovit sekä ratin irrottaan kokonaan että mittaristo lähtee poijes? ilmeisesti ratin ja mittariston välissä on sellanen "nahka" lipare jonka alla muutama ruuvi jolla mittari irtoaa vai mitä?

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.4.2014 10:48

Pitää irroittaa ainakin se kojetaulun koristelista/mittariston kehys. Tuossa B6:ssa ei sellaista samanlaista irti nyppästävää muovia ratin yläpuolella olekaan, niinkuin mk5:ssä, joten joutunee purkamaan vähän enemmän.

Tuossa näkyy nuo alakiinnikkeet, mittaristo ei mahdu tulemaan pois, ennen kuin saat sen muovin rattiputken päältä tosiaan pois tieltä:
Kuva

Ilmeisesti tuon mittariston kehyksen/kojetaulun listan alla on jotein ruuveja, joilla tuo rattiputken muovikin lähtee purkautumaan. Ainakin tässä videossa näkyy jotain torxeja:
http://www.youtube.com/watch?v=EOCdHQ8K-wk
Voi olla, että Passatissa joutuu purkamaan vähän reilummin tuota kojista ennenkuin mittaristo on kädessä. Näyttäisi kuvien perusteella ainakin siltä, että tuon kuskin puolen kojetaulun alamuovin joutuisi irroittamaan kokonaan..? -> http://i33.photobucket.com/albums/d97/d ... C_0194.jpg
Tai ainakin irroittamaan niin paljon kiinnikkeistään, että sitä saa laskettua noiden mittariston alakiinnikkeiden verran alaspäin.

Jomppeli88
-

ViestiKirjoittaja Jomppeli88 » 4.4.2014 10:55

Kylläpä vain.. olen tosiaan jo irroittanut kaikki listat jo kojetaulusta/mittariston ympäriltä.. tuntu olevan vielä mittaristo kiinni jostain ratin kohdilta. täytyy alkaa purkamaan ratin alta ne muovit ensiksi ja katella sitten mitä siellä näkyy..youtubesta tosiaan koittanu katella vastaavia videoita mutta ihan tarkasti siellä ei ole näytetty miten se tapahtuu-... :) kiitoksia taas jelpeistä :)

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”