Mistä etsiä vikaa, kun climatronic ei enää pyöritä lämmityslaitteen puhallinta?
1. auto on Octavia TDI vm. 2000
2. lämppärin moottori on ehjä, eli pyörii kun saa sähköä, irrotin ja testasin
3. mittasin lämppärille tulevasta liittimestä jännitteen, n. 11V tulee climatronicilta, riippumatta siitä mikä puhallinnopeus asetettu (sulake ehjä)
Koitin haulla apuja ja tämä oli paras löytö:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=72962
Miten irroittaa climatronicin etupaneeli, tai muuten päästä käsiksi liittimiin? Jos liitin olisi löysällä -> huono kontakti? Muita vinkkejä?
ps. moottori vaihdettu tarvikemoottoriin vuosi sitten (en suosittele -> pärisee hiljaisilla nopeuksilla). Alkuperäisestä oli hiilet menny ja kollektorikin kärsinyt.
Climatronic ei käynnistä lämppärin puhallinta?
Valvoja: ffp jäsenet
Itse itselleni:.
Climatronicin etupaneeli oli helppo irrottaa. Ensin muovikehys repimällä pois, sitten 4 torxia auki. Ohjauspaneelin takana yksi liitin oli hiukan vinossa, painelin kaikki tiukasti kiinni ja löin palikat kasaan. Puhallin lähti pyörimään, ja pyöri myös eilen aamulla työmatkan ajan, mutta heti sen jälkeen taas pukkasi ongelman päälle. Eli vika on jossain muualla.
Opin tänään lukemaan Climatronicin vikakoodit, ja tuloksena on 0x4F9 eli 1273 = Fresh Air Blower (V2). Koska puhallin vaikuttaa ehjältä, koitan päästä käsiksi Control unit J126 :een, johon vikakoodi myös viittaa, sekä tutkia johtojen kunnon.
Täältä löytyi melko hyvä manuaali hommaa varten:
http://seliak-grup.ro/octavia/workshop_ ... onning.pdf
Climatronicin etupaneeli oli helppo irrottaa. Ensin muovikehys repimällä pois, sitten 4 torxia auki. Ohjauspaneelin takana yksi liitin oli hiukan vinossa, painelin kaikki tiukasti kiinni ja löin palikat kasaan. Puhallin lähti pyörimään, ja pyöri myös eilen aamulla työmatkan ajan, mutta heti sen jälkeen taas pukkasi ongelman päälle. Eli vika on jossain muualla.
Opin tänään lukemaan Climatronicin vikakoodit, ja tuloksena on 0x4F9 eli 1273 = Fresh Air Blower (V2). Koska puhallin vaikuttaa ehjältä, koitan päästä käsiksi Control unit J126 :een, johon vikakoodi myös viittaa, sekä tutkia johtojen kunnon.
Täältä löytyi melko hyvä manuaali hommaa varten:
http://seliak-grup.ro/octavia/workshop_ ... onning.pdf
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa