VAG Navigointi jälkiasennuksena

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 7.2.2006 20:48

RB, viitsisitkö valaista mitä muutoksia sun piti kytkentöihin käytännössä tehdä? Tutkailin noita sun kuvia ja tota mcd:n takapaneelikuvaa, niin näyttäisi että liitännät mun MCD:n ja sun vanhan RNS:n takapaneeleissa on identtiset.

Mulla tuli navin mukana tollanen ISO-liitin adapteri jossa menee 26 pinniseen liittimeen 2 johtoa. GALA:sta johto DFA_L pisteeseen ja S-Kont.:ista pisteeseen KL.15.
Miten se FIS:in saa pelaamaan? Tuleeko mittaristolta tollanen pieni liitin, joka käy suoraan tonne display liittimeen? Siis tuohon 3osaiseen.

Ja osaisko joku kertoa tosta tv-free napista, että onko se pelkästään kytkin ton gala-johdon välissä? Tossa mun adapterissa gala johdon välissä on apico liitin... Kaikki tieto mitä ennen tallille menoa saisin olisi suurta plussaa. Osaisi vähän varautua ennenkuin leväyttää auton sisukset. Ja tarviiko vag-comilla tehdä mitään asetuksia ton navin vaihdon yhteydessä, vai alkaako se rokkaamaan oikein pelkällä koodilla?

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 9.2.2006 22:04

Kyllä elämä nyt hymyilee. Kävin kokeilemassa mfd:tä paikalleen. FIS toimii suoraan liittimellä ja muutenkin adapterilla liki kaikki kytkennät plug and play. Ainoastaan vanhassa navissa on 1 liitin, jolle ei paikkaa mfd:ssä. Siihen liittimeen tulevat nuo RB:n aikaisemmin mainitsemat REV ja KL15. KL15 tieto tulee suoraan mfd:n adapterin kautta 26 pinniseen liittimeen, ja REV tietoa en vielä alkanut johdottelemaan, niin jätin tuon liittimen vain irralleen.

MFD käynnistyi ja näytti toimivan mainiosti cd-boxin ja radion kanssa. Navi-levyä mulla ei vielä olekaan. Saksan levyllä näytti pohjoista jonnekinpäin ja tuntui pelaavan muutenkin. Sitten asettelin johtoja, ja kokeilin muutaman kerran navia kojelautaan. Tein tämän aina virrat pois päältä. Viimeisen kerran kokeillessa sain johdot aseteltua niin, että navi painui lopulta kojelautaan. MUTTA virrat ei enää tulekaan päälle.... =(

Punainen ledi vilkkuu pari kertaa, sitten sammuu. Kun painelee virtanappia niin cd-boxi surisee jotain kontissa. Välillä jäi ramppaamaan levyjä tai jotain. Kävin johdotukset ja muut läpi moneen kertaan, sulakekin ehjä. Ei vaikutusta. Mykäksi jäi. Laitoin vanhan navin takaisin paikalleen ja se toimii moitteettomasti. Voi *erkeleen *ittu että ottaa päähän. Ei kait se auta muu kuin viedä rtv-huoltoon se näytille. Mitään muuta en tehnyt, kuin työnsin sen vekottimen kojelautaan...

Saa nähdä miten halpa ebay-navi tästä vielä tulee...

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 10.2.2006 19:04

Ja osaisko joku kertoa tosta tv-free napista, että onko se pelkästään kytkin ton gala-johdon välissä?


Jeps. Katkaisin galan kokonaan, joten nyt kuva näkyy aina mutta automaattinen volume ei toimi.

REV ja GALA sun tarvitsee johdottaa siihen 26-pin liittimeen sitten kun meinaat ottaa navigoinnin käyttöön. En tiedä miten navi käyttäytyy jos se ei saa auton nopeus- ja suuntatietoja.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 10.2.2006 19:57

REV ja GALA sun tarvitsee johdottaa siihen 26-pin liittimeen sitten kun meinaat ottaa navigoinnin käyttöön. En tiedä miten navi käyttäytyy jos se ei saa auton nopeus- ja suuntatietoja.


Joo GALA ja tuo KL15 (nimellä S-kont.) tuleekin uudessa adapterissa suoraan ISO liittimestä tuohon 26 pinniseen, REV siihen pitänee vielä siirtää siitä mcd:n taakse tulleesta punaisesta liittimestä. Siinä liittimessähän oli ainakin mulla pelkästään REV ja KL15. Testasin navin toimintaa se johto kokonaan irrallaan, eli pelkästään REV tieto puuttui. Tai siis radiota ja cd-puolta testailin, kun eihän mulla suomen levyä tohon vielä olekaan.

Laitoin navin tänään postissa Helsinkiin Blaukkarin huoltoon. Paikalliset RTV-sepät ei tohon koskenukkaan. Saa nähdä mikä tuomio tulee. Pitänee samalla kysellä sieltä adaptereita lisälaitteille, jos tosta vielä kalua tulee.

E: Navi oli ottanu oikosulun liittimien takaa ja kyrvähtänyt jotain kunnolla. Korjausarvio 800€. Olisi vielä pitänyt lähettää saksaan ohjelmoitavaksi tjms. Jätin sinne varaosiksi... Eli taidan minäkin jatkossa irrottaa akun ennen mankan vaihtoa... En edes painanut kovaa sitä navia kojelautaan. "Normaalia" asennusta. Ilmiömäinen tuurini jatkui jälleen. Tämä projekti jää mun osalta nyt tälläerää tähän. Pitää hommata uus mfd jahka on rahaa ja innostusta.
Blaukkarihuollon mies väitti, etten olisi sitä adapteria tarvinnut ollenkaan...

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 20.2.2006 18:56

Mulla ei ollut mitään adaptereita. Tein itse liitännät tuohon 26-pin liittimeen.

Mun asennuksestani on jo vuosi, mutta tsekkasin juuri muistiinpanoni.
- Vanhan RNS:n liittimestä A nastasta 1 siirsin harmaan johdon MFD:n 26-pin liittimeen nastaan 5. Tämä on GALA.
- Lisäksi siirsin RNS:n liittimen D nastasta 10 punaisen johdon MFD:n 26-pin liittimeen nastaan 17. Tämä on REV.

KL15:n kytkemisestä MFD:n nastaan 4 mulla ei ole merkintää, mutta muistaakseni kytkin senkin, voi olla että homma toimii ilmankin. Mahdollista on myöskin se Blaukkarin äijän juttu että mitään näistä ei tarvita, mutta uskon että navin tarkkuus kärsii jos sille ei kerrota auton nopeutta ja suuntaa.

Niin, ja muut liittimethän menivät vaihtaen ihan Plug'n'Play.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.9.2006 11:02

Tilasin kans ebaysta D version.
Saas nähdä miten käy.

Käyttöautossa suomen kartan sisältävä levy maksaa yli 180 euroo..
mistähän sen sais edullisemmin?

Ei olis pitäny nostaa sitä ilmastoinnin näyttöö ylemmäksi :S
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=51996

Nyt pitää sekin kötöstää uudelleen sinne alas, kun se itse kehys on pilalla ja uus maksaa mansikoita.

edit:
http://www.navshop.com/en/index.php
Tilasin sit 2006/2007 navilevyn hintaan 149
Meneekö sitä rahaa tähänki leluun????

e2:
No nyt on sinisen pisteen dx 2006/2007 levy tullut.
Pitää ottaa varmuuskopsu niin ei mee autos pilalle toi alkuperänen.
Vieläku se ite rakkine saapuis
Viimeksi muokannut tos, 13.9.2006 15:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Cosmo
-
Viestit: 91
Liittynyt: 21.11.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Cosmo » 7.9.2006 21:00

Mites kun 8E:hen vaihtaa sen doppel-din-kehikon, jotta tuollainen RNS-E mahtuu, niin sopiiko se olemassa oleva ilmastointimoduli siihen kehikkoon suoraan? Eli voi siis sotaa pelkän kehikon, eikä tartte sitä ohjainmodulia lainkaan?

Ja voikos doppeldiniin laittaa kaksi 1DIN laitetta päällekkäin? Esim mankka ja vaikka moottoroitu näyttö?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.9.2006 8:50

Ja voikos doppeldiniin laittaa kaksi 1DIN laitetta päällekkäin? Esim mankka ja vaikka moottoroitu näyttö?


Sitähän varten niitä on kaks ;)

Pasi_H
-
Viestit: 63
Liittynyt: 15.1.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Pasi_H » 11.9.2006 18:30

Olisin menossa purkamaan kolari A4:sta navi plussaa, niin mitä minun kannattaa purkaa mukaan autosta muuta kuin nämä:
- Itse navi
- Gps antenni katollta
- Navikehikko keskikonsolista

Onko autossa valmiiksi joku piuha millä saa nopeuden naviin.
Onko otettava jotain huomioon kun tuo navi on -01 mallista ja tuo minun a4:n
on -97

Heksa
-
Viestit: 862
Liittynyt: 16.7.2003 18:35

ViestiKirjoittaja Heksa » 12.9.2006 13:56

Pura koko keskikonsoli yläreunan kytkimineen mukaan, lisäksi ilmastoinnin käyttöpaneeli ja tuhkakuppi. Voi olla kyllä että joudut nikkaroimaan kustomitelineen ja kehyksen sille vanhan ilmastoinnin käyttöpaneelille, uudenmallinen ei liene kovin helppo tunata toimimaan vanhan ilmastoinnin kanssa.

Navi ottaa nopeuden GALA piuhasta, sähkökaavioita tutkimalla selviää.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 12.9.2006 16:42

Pystyykö ton navin mallia selvittämään muuten kuin irroittamalla koko murikan irti autosta? Kun ei ole niitä irroitusrautoja ja pitäis selvittää mikä MFD malli kyseessä. Saako esim. Serien-Nr. perusteella selvitettyä? Ulkoisestihan niissä ei ole kai C ja D malleissa eroa?

Rakonen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.5.2006 18:53

ViestiKirjoittaja Rakonen » 12.9.2006 20:55

Itse oon kans pähkäilly saman asian kanssa, jos jollain on tietoa mistä mallin saa selville ilman irrottamista, niin kertokaa ihmeessä.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 13.9.2006 15:49

Näppäimiä 3 ja 6 painamalla yhtäaikaa saa näkyviin infoa laitteesta. Sitä en tiedä osaako joku niillä tiedoilla sanoa mikä malli kyseessä.

Ja jos nyt en aivan metsään ole mennyt tietojen kanssa, nämä eri mallit C, D, G eivät eroa toisistaan muuten kuin ohjelmiston osalta (firmware). Joten C olisi päivitettävissä...?

Omasta laitteesta tän tyylistä tietoa sain ulos:

MCM SW: 8126R/7C17C
SH SW ------ / ------ / ------
NDB SW ------ / ------ / ------
Kontrast : 50
NAV HW : ------ / ------

Project : VW2DIN
STAMP : JAN26 1998 / 18:10:35
USER : KRAMP / DEP Y
MCM: 6C KoPro: FF SH: 00

Rakonen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.5.2006 18:53

ViestiKirjoittaja Rakonen » 13.9.2006 15:56

Jep itse sain aamulla samat tiedot navista irti. STAMP kohdasta version käsittääkseni voi päätellä. Itsellä oli JAN10 1999, olisiko valmistus vai asennus aika? Eikös D-malli johon suomen karttoja saa tullut vasta 2000, eli tekekö aikaisemmilla versioilla täällä pohjolassa mitään, Ja saako navin ohjelmistoa päivitettyä?

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 13.9.2006 17:52

Tohon NAV HW kenttään jos ilmestyy kun navi cd on sisällä, 102 alkuinen, on kyseessä A tai B malli. Mikäli siinä on 1001, kyseessä on C ja jos 1002 on laite D malli. NAV HW kenttä on tyhjä, jos laitteessa ei ole sopivaa kartta cd:tä.

A ja B mallit ovat ns. non-DX laitteita. Näissä laitteissa lukee etupuolella Radio Navigation. C-mallista eteen päin lukee Radio Navigation MFD

Rakonen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.5.2006 18:53

ViestiKirjoittaja Rakonen » 13.9.2006 19:57

Eli tolla meikäläisen navilla ei varmaa paljon suomen karttoja katella.

Markot
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.3.2006 20:46

ViestiKirjoittaja Markot » 18.9.2006 19:48

Passat 3BG MFD projekti alkaa olemaan päivän puurtamisen jälkeen voiton puolella. K ;) Kaikki kamat MFD:n (D-versio), 2DIN kehyksen + konsolin pohjan ja plug and play kaapelin hankin ebaysta, kaapeli on vielä tulematta. Laite pikaisen kokeilun perusteella pelittää kuten pitääkin, mutta ilmeisesti MFDn cd-asemalla ei voi toistaa cd-levyja vaan tätä tarkoitusperää varten pitää hankkia boxi? Voiko boxissa pitää sekä että navi että cd-levyjä? Vai onko se tarkoitettu pelkästään audio-cd levyille?

Hommaa oli enemmän kuin odotin ja mitä ymmärsin tätä ketjua luettuani, keskikonsolia piti modata(ts. sahata vanha 'pohja' miltei kokonaan pois jotta uusi 2DIN rungon mahtui 'sisään', 2DIN kehyskään ei ollut bolt-in vaan saha ja puukko kutsui sitäkin, ilmeisesti uudemman vuosikerran malli??

Johtohässäkässä piti vaihtaa akun +12v ja virtalukon johdot päikseen vanhan soittimen asennuksen peruilta.

Vielä mieltä askarruttaa GALA, REV mistä nuo olisi helpoin vetää?
Kaapelinväri? ISO-liittimen nastaan 1 tulee kyllä valkeasiniraidallinen johto jo olisiko tämä GALA? Linkit 3BG:nsähkökaaviohin ovat tervetulleita...

E:typot
Viimeksi muokannut Markot, 18.9.2006 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 18.9.2006 20:51

Itsekkin ihmettelen noita piuhoja..

Vanhan soittimen jäljiltä mustasta iso liittimestä on irroitettu paksu puna-valko piuha, sekä ohut harmaa-valko piuha.

Käsittääkseni tuo harmaavalko on K-line? ja tulee 3 koloon.
ja tuo punavalkea siihen viimeiseen.

Oli muuten nerokas ratkaisu sellainen keltainen "lukitus juttu" siinä liittimessä, tarvitsi yhden (tai jopa kaksi) olutta että hoksasi miten piuhoja saa paikalleen.



Tulispa se navi jo, et pääsis kokeileen.

Markot
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.3.2006 20:46

ViestiKirjoittaja Markot » 18.9.2006 21:10

llmeisesti tuo valkeasiniraidallinen johto ISO-liittimen nastaan 1 on toasiaankin GALA joten sen vetämisetä vältytään, hip hei! Eli nyt ratkaistavana vielä REV...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 19.9.2006 13:38

Voi vi_ _ _
ja &%%(¤#¤#)(&)(½!½½!!

Postis tullu navi paljastuikin versioks A
3B0 035 191AX
Mitäs nyt sitten!!?
Rakkineen piti olla dx versio,
ei toimi ei scandinavian cd.. eikä saa vaihdettua saksankieltä enkuks, kun ei oo toimivaa navilevyä.
V-----aaaaaa!!!

Lähetin jo myyjälle viestiä.

Noita ei varmaa saa päivitettyä eri versioks

Markot
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.3.2006 20:46

ViestiKirjoittaja Markot » 19.9.2006 14:31

Kaapelikin tuli tänään, kaapelissa on CAN H ja CAN L johdot, ovat ilmeisesti CAN väylän High ja Low-johdot ja toinen pää on 26-pinnisessä liitimessä. Mitä merkitystä näillä johdoilla on? Testailin ja MFD kyllä toimii ilman näitäkin.

Jaah, paska mäihä!! Toivottavasti myyjä suostuu ottamaan laitteen takaisin ja palauttaa rahat. Itselläkin oli 'paskat housussa' kun tilisiirron jälkeen en saanut maileihin vastausta viikkoon ja ajattelin että sinnekkö reilu 400 euroa meni, Liettuasta rahojen periminen olisi ollut varmaan hieman hankalaa...

Välttyäkseen moisiltä vastoinkäymisisltä on hyvä pyytää aina kuvat laitteesta missä ilmenee laitteen tyyppi/malli ja maksa aina paypalilla jos se suinkin on mahdollista, tavaran ollessa väärää ts. ei sitä mitä mukamas myytiin sinulta ei veloiteta penniäkään...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 19.9.2006 14:47

täs se värkki on
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0027925415

Eikös siinä selvästi mainita et DX versio?
Ja paypallilla maksoin...

voevoe

pikku-matti
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.9.2006 15:18

ViestiKirjoittaja pikku-matti » 19.9.2006 15:25

Jaa-a..mitenhän on, jotainhan siinä puhutaan DX versiosta muttamutta..saksankielentaito vähän huono.

Itse ostin myös Ebaysta MFD:n ja tarkoitus olisi istuttaa se Mondeoon. Toivottavasti tuo oma nyt on DX versio, kuvassa olevassa soittimessa kun ei näy MFD tekstiä mikä käsittääkseni C-versiosta eteenpäin etulevyssä lukee..Sama juttu muuten Jaah tuossa sinunkin soittimessa..


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0026567013

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 19.9.2006 15:49

täs se värkki on
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0027925415

Eikös siinä selvästi mainita et DX versio?


Kyllä siellä valitettavasti selvästi mainitaan että 'Anschlussadapter' on dx versio, mutta navista ei missään kohtaa mainita versiota. :(

Vähän kusetuksen makua myydä ei-dx -navin kanssa dx-Anschlussadapteri.

Kyllähän tuosta kuvasta kuitenkin näkee että "Radio Navigation System" -tekstin perässä ei lue "MFD". Kaveri väittää myyvänsä MFD:tä, mutta MFD:tä et sitten saanut...

Edit: Ja PikkuMatille sama juttu. Veikkaan että sinunkaan navisi ei ole DX... Toivottavasti olen väärässä. Kannattaa pyytää aina kuva laitteen tyyppikilvestä.

"D" muuten on muistaakseni ensimmäinen DX-navi. Sellainen mulla on.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 19.9.2006 16:04

joopa..
No miten paypallin kautta saa rahansa takas :D

Pitää kai ite laitta värkki takas myyntiin ebayhyn. :S

Markot
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.3.2006 20:46

ViestiKirjoittaja Markot » 19.9.2006 17:35

Jaah, käsittääkseni homma menee siten että jos olet maksanut visalla paypalin kautta, teet vaan reklamaation luottokunnalle ja luottokunta kysyy laskuttajalta laskutusoikeutta tms. ja mikäli tämä ei ole 'validi' he keskeyttävät maksun. Soita heidän asiakaspalveluunsa saadaksesi lisätietoja. Samoin kannattaa ottaa yhteyttä heti paypaliin asian tiimoilta.

Näitä ohjeita ei kannata lukea kuin piru raamattua, tälläinen käsitys mulla on

pikku-matti
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.9.2006 15:18

ViestiKirjoittaja pikku-matti » 19.9.2006 20:57

Edit: Ja PikkuMatille sama juttu. Veikkaan että sinunkaan navisi ei ole DX... Toivottavasti olen väärässä. Kannattaa pyytää aina kuva laitteen tyyppikilvestä.


Niin en tiedä..ainakin otsikossa lukee MFD DX ja lopussa myös Ford Navigationsystem DX. Toivotaan.

Jos vehje on DX niin hinta ainakin kohdillaan. Samapa mulle sinällään vaikka se olini non-dx, etelä-suomenkin kartta riittäisi mutta toinen juttu on että mistä sen löytää järkihintaan.

EDIT: Tuli vastaus että G versiohan se oli =)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.9.2006 12:31

No niin..


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0030720970
Uus navi tulossa.
Tässä ainakin luvataan että se on D versio.


Paan tuon A mallin myyntiin, se saa toimittaa tosi kalliin (ja huonolaatuisen) radion virkaa niin kauan ku toi D saapuu.

Markot
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.3.2006 20:46

ViestiKirjoittaja Markot » 20.9.2006 12:36

Jaahas, valkeasiniraidallinen johto ISO-liittimen nastaan 1 ei ilmeisesti olekkaan GALA, kuten niin luulin. Katvealueilla (kaupungilla) ja pienessä pyörityksessä auton paikka hyppii edes-takas monia satoja metrejä.

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 20.9.2006 14:30

Jos vehje on DX niin hinta ainakin kohdillaan. Samapa mulle sinällään vaikka se olini non-dx, etelä-suomenkin kartta riittäisi mutta toinen juttu on että mistä sen löytää järkihintaan.

EDIT: Tuli vastaus että G versiohan se oli =)


Hyvä että oli DX ! :) Non-DX karttoja kun ei ole edes eteläisimmästä Suomesta. Itelläni oli tehdasasennettuna nonDX.

Rakonen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.5.2006 18:53

ViestiKirjoittaja Rakonen » 20.9.2006 15:42

Kuin myös non-DX:n omistaja jipii. Aika mielenkiintoista, ettei oo saatavilla suomen karttoja non-DX versioon. Luulis ettei olis hirvee homma laittaa tällästä pikku maata kartoille, jos se kerta vielä DX-versiossa on.

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 20.9.2006 16:51

Kysyin asiaa TeleAtlakselta ennenkuin vaihdoin mono-nondx-navin mfd-dx-malliseksi. Sanoivat lyhyen ytimekkäästi että Suomea ei non-dx-skandivaaviaan tule.

Yhden Norjanreissun ehdin tehdä vanhalla navilla ja siellä homma pelasi hienosti.

Jos autoni ensimmäinen omistaja olisi kesällä 2000 valinnut värinäytöllisen navin, olisi autossa ollut jo tehtaalta DX. Grr. ;)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.9.2006 15:06

Koitin piruuttani päivittää tota vääränmallista rakkinetta.
Hyvin se päivitty vaikka riski ilmeisesti oli suuri :O

En tiijä mitä hyötyä tosta oli mut tulipaha tehtyä.

--
e:
Uus navi on ilmeisesti lähteny puolasta... :D josko se pelittäis, pitäs vielä jostai askarrella ne irroitus raudat, ku toi "radio" lompsahti kojetaulun uumeniin.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 24.9.2006 20:29

Osaako joku kertoa miten säädetään käynnistys volyymia tossa navissa? Kun meinaa aika kovasti huutaa kun auton käynnistää. Käyttöohje on saksan kielellä enkä siitä ole löytänyt sellaista kohtaa (saksan kielen taito on mitä on). Ja yrittänyt kokeilla räplätä radioo, muttei sieltäkään löydy.

pikku-matti
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.9.2006 15:18

ViestiKirjoittaja pikku-matti » 25.9.2006 0:46

Linkistä löytyy G-mallin manuaali..en tiedä onko juurikaan eroa vanhempiin versioihin.


http://www.vwnavi.com/vwnavi/photos/thumbnails.php?album=14

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 25.9.2006 5:36

Jees, kiitoksia. Löytyyhän se sieltä kun tarkemmin katsoo eikä puusilmillä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.9.2006 11:37

ohoh.. uus navi tuli jo ny postis!!

Mut koodi on kaiketi väärä! ku rakkine meni lukkoon.
Tosi kiva.


Saiskoha sen sähköpostin välityksellä vaikka laakkoselta?

Markot
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.3.2006 20:46

ViestiKirjoittaja Markot » 25.9.2006 14:35

Jaah, no on sulla huonoa tuuria!

Posti toi tänään ebaysta ostetun Skandinavia 2006/2007 levyn, nyt näkyy kaikki pikkutietkin landelta kautta suomen ja eikun mökille.. ;)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.9.2006 21:15

No voi peeeeeee)&((%(/¤(

Kävin sjoen käyttöautol ja ne imutti jostain VW tehtaalta 40 euroo maksavan uuden koodin..
se oli eri koodi ku myyjältä tullu.
Ja eipäs rakkine hyväksyny sitäkään!!!

Miten voi? No myyjä väitti et sen oma koodi on oikein.

Ja käyttöautos pelottelivat et se laite olis pimahtanu ja uus maksas 800 euroo.. et
Elämä on.

On taas uus syy ratketa ryyppäämään.

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 26.9.2006 6:14

Oletko 100% varma että sähkökytkennät on oikein? Eli SAFE-piuha kytketty jne..

Itse kun myin vanhan mono-nondx-navini radioksi, niin ostaja soitteli perään ettei koodi toimi. Toimihan se sitten kun SAFE oli kytketty.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 26.9.2006 9:42

Tänään aattelin vielä kerran tarkistaa kytkennät.
Ainakin tuo A mallinen navi toimi vielä irroitettaessa.
ja sit D ei hyväksy koodia.

Auto ollu yön akunkenkä irti... pitää testata tolla A navilla vielä ja käydä piuhat läpi.

Takkusin tuon A:n ja safe piuhan kans et sai ees radion auki.
Katsoo nyt...
vwnavi foorumis ollu vastaavia tapauksia


--
Navi oli virrat päällä 4 tuntia, ei hyväksyny koodia.
12 volttia tulee mm. SAFE pinniin

--
No nyt se rakkine nielas ton uuden scandinavian cd:n!!

Löysin eilen Seinäjoen autopurkaamolta 10:llä eurolla farmari golffin asennuskehyksen tuolle murheen kryynille. Oli varmaa navi-versio kun sopi paikalleen niin hyvin. Säästin ainaki 100 euroo, vaikka sitä on menny reipas tonni tähä mennes.
--
No nyt se vekotin oli 36 tuntia ilman virtaa.

Otin vag-comin avulla värkistä dsp:n pois päältä jos auttas, ku autossa sitä ei oo.
Ja ei pelannu :(

Ei voi olla näin huonoo tuuria, navi kuume on silti.
Ei kahta ilman kolmatta... elämä on kallis
---

Netistä näköjää voi kaivaa ohjelman VW calculator, joka laskee SAFE koodin mankan sarjanumerosta.
Oon koittanu sitäki tuloksetta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.10.2006 10:48

Kun se D navi söi sen uuden karttalevyn..
aattelin sit irrottaa sen romppuaseman ja siirtää sen tohon A versioon.

Sit ku sain värkin päälle... se toimi :D
navigaattori aktivoitui! Ihme.. mut karttaa sillä ei saa näkyviin, vain nuolia ja akka molottaa ohjeita.

En tiiä nyt sit mitä tehdä, lähettää toi myyjälle vaiko ei

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.10.2006 20:30

No tänää lähti rakkine takas myyjälle.

Onko muuten kukaa kokeillu tuota vwnavi.comissa ollutta juttua; et se antenni laitettas johki mittariston taakse??
Pitäs kai saada täys signaali, miten....

Kuva

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 3.10.2006 20:48

Mulla on antenni samassa paikassa ja moitteettomasti on pelittänyt.

pikku-matti
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.9.2006 15:18

ViestiKirjoittaja pikku-matti » 4.10.2006 0:40

Mulla on vissiin takasivuikkunassa orkkisnavin antenni..

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.10.2006 9:34

Pitänee kans pimittää se antenni sit tuonne... hyvähyvä

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 4.10.2006 9:40

Minulla oli A-pilarissa tuo magneettiantenni verhoilujen alla, sinäänsä ihan väärässä asennossa (siis kylki ylhäällä), mutta erittäin hyvin se toimi siinäkin. :)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.10.2006 16:58

On niis satelliiteis sit aika vahva signaali ku paksun muovin läpi tulee... ;)

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 4.10.2006 20:51

Ei muovi juurikaan tuollaisia taajuuksia vaimenna, paljon enemmän lämmitettävä tuulilasi aiheuttaa ongelmia. Ja ei siitä kovin paksua kerrosta muovia päällä ole. Oleellista noissa magneettiantenneissa on että niiden alla on riittävä maataso, jos siis haluaisi vielä paremmat signaalit niin tuon kojelaudan tukiputken päälle pitäisi asentaa vaakasuora pelti jonka päälle antenni isketään.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.10.2006 14:43

No niin..
Navi on nyt takas puolassa, myyjän mukaan jossain "service":ssä.
Se kai lähettää sen takas viikon loppupuolella jos hyvin käyp.
Saa nähä mitä maksaa.

Jospa huono tuuri alkais viimein laantua...

edit:

Myyjä oli saanu vekottimen huollosta ja laite oli hyväksyny koodin heti ku huolto oli pannu vekottimen päälle!!!?

Olivat sanoneet että johdot on väärin!

Miten voi... tuo navi (A versio) käynnistyy ihan moitteetta?
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen.

Katon huomenna vielä piuhojen paikat. Jos joku vois verrata omiinsa niin olisin kiitollinen.

pikku-matti
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.9.2006 15:18

ViestiKirjoittaja pikku-matti » 16.10.2006 23:22

Mulla oli Foordissa alkuun ongelma ettei tuohon SAFE-pinniin tullut virtasta eikä vehje hyväksynyt koodia..-> ryöstin +12 johdosta siihen sähkön ja sen jälkeen pelasi. Muuta ei luulisi tarvitsevan kuin +12, ign +12, SAFE +12 sekä maadoitus??! Omassa ei mielestäni muuhun virtaa tullut, ei edes illuminatioon.

Ihan mielenkiinnosta, oliko sinunkin soittimen myyjä polcarsystem? Sieltä ostin oman G-mallin. Vielä kun saisi tuon keskikonsolin modattua sopivaksi kun eipä tuo fordin reikä ollutkaan 2din vaan joku 1,5din viritys =(

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.10.2006 18:43

Itellä menee varmasti virtaa tohon SAFE pinniin...
En taida kyl tänää enää jaksaa kattoo noita johtoja, hyvin toi A-kuitenki pelaa, safe pinni on samas kohtaa ku Deessä.

Myyjä jolta tämä vehje (D) on peräisin: car-navi-system

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.10.2006 12:23

Noniiin!!
:)

Navi tuli takas postis. Ostin sellasen mustan din-liittimen ja kytkin kolmeen johtoon virran, sekä maan ja...

Navi hyväksyi koodin!!!

Revin kiireellä vanhan A version pois ja D tilalle, ja se toimi myös Golffissa.

On kyl mystine värkki!!?
10 päivää oli ilman virtaa - ja huolto sai samantein sen päälle.
Oli kai sitten lukittunut oikein kunnolla...

Pikainen koe-ajo... 2006/2007 levy ei tunnista kaikkia pikkuteitä, kuten kaverin SONY:n kannettava navi.

Nyt sitten illalla, keskikyynärnoja irti ja muut muovit ja uusi (romuttamolta 20e) sovitekehys paikoilleen ja antenni mittariston taakse. ja valmis =)

Sitten solistoa ja AV sovitinta tilaamaan

Lapsi sai viimein lelunsa toimintaan ;)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.11.2006 21:21

Nyt on solisto ja gigan tikku.

navi pelittää aika hyvin, joskin nuoli laahaa hieman jäljessä.
Galan pitäs pelittää... volyymi säätyy ja rengaskoko on kalibroitunut
Toimivuus testattu jyväskylässä ;)

Vielä se AV sovitin ja pleikkari tms.. :)

Taustavalaistus on ylellinen.

Miinusta:
-Kartta ei ole läheskään niin tarkka kuin kaverin kannetavassa Sonyssa
-Teitä puuttuu vaikka ne on olleet paikoillaan yli 10 vuotta
-Solisto tai navi ei näytä kappaleiden nimiä


UVW sivuilla bongasin: joku oli löytäny TMC tietoja suomestaki :O
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... 47&sivu=10

Häilis
Jäsen


Lähetetty: 17.10.2006 01:00

TMC (Trafic Message Chanel) toimii kyllä suomessa. hätäsesti otin pari kuvaa mfd2 dvd laitteen näytöltä.
http://img486.imageshack.us/my.php?imag ... 006qq5.jpg
http://img486.imageshack.us/my.php?imag ... 005io8.jpg
http://img486.imageshack.us/my.php?imag ... 004bl6.jpg

kuvat vähän huonolaatusia, otettu kännykällä pimeessä.
varmaankaan tomtomiin ei saa kyseisiä tietoja gprs:n kautta.
mutta rds singnaalin mukana ne tullut jo pitkään


Näkyy olevan ylen kanava... hyvähyvä

Häilis
-
Viestit: 29
Liittynyt: 25.12.2005 2:22

ViestiKirjoittaja Häilis » 13.11.2006 21:13

juu hyvin toimii TMC suomessakin ja Ruuhkat vältetään :)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.11.2006 16:23

Jep..
Ylen sivulta:
http://www.yle.fi/ylelab/faq/rds_fa.htm

Lähettääkö Yleisradio RDS-systeemin avulla TMC-informaatiota paikannuslaitteiden reaaliaikaisen reitinvalinnan tueksi?

Paikannuslaitteet eivät sinänsä tarvitse TMC-tietoa (Trafic Message Chanel) reitinvalintaan. Jos tarkoitetaan sitä, että halutaan TMC-tietoa lisäinformaatioksi reitinvalinnassa (esim. karttaan tiedot olemassa olevista tietöistä), on se tyypillistä TMC-informaatiota, jota lähetään parhaillaan koeluonteisesti. Jotta tieto näkyisi päätelaitteessa, pitää laitteessa olla kartta, johon on ohjelmoitu TMC-pisteet. Lisäksi on saatava TMC-tietoa sisältävä radiosignaali tähän päätelaitteeseen.

Yleisradio ei lähetä TMC-tietoa vaan lähettäjänä on Tiehallinto, joka ostaa teknisen lähettämisen Digita Oy:stä Tarkempaa tietoa saa näiltä toimijoilta. Digitan verkkosivut löytyvät osoitteesta www.digita.fi ja Tiehallinnon TMC-tietoa osoitteesta http://www.tiehallinto.fi/liikennekeskus/tmc.htm.



TMC boksi tohon meikäläisen naviin ... en taida jaksaa vaivautua ;)

Häilis
-
Viestit: 29
Liittynyt: 25.12.2005 2:22

ViestiKirjoittaja Häilis » 14.11.2006 16:32

juu tuskin kannattaa hommata koska se muuttuu maksulliseksi lähiaikoina.

http://www.tiehallinto.fi/servlet/page? ... kaisu=2005
Tiehallinto on kokeillut TMC:tä yhteistyössä Yleisradion ja Digitan kanssa vuodesta 1998 lähtien.
Tiehallinto on 30.6.2005 päättänyt, että julkisrahoitteisen RDS-TMC palvelun tuotanto loppuu Suomessa vuoden 2006 aikana. Tämä päätös edistää RDS-TMC-palvelun jatkumista Suomessa kaupalliselta pohjalta

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.11.2006 18:51

Jännä nähdä mitenhän toi maksu tapahtuu...
maksaako käyttäjät tai sit joku media?

Ainakin tuo vanha MFD osaa nauhoittaa ne viestit, joten...
- sit saa sieltäki tuutista uusia mainoksia.

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 22.11.2006 18:47

Saako C-naviin jotenkin päivitettyä sen "Info Moden" aktiiviseksi? Että pystyis ajon aikana seuraamaan karttaa ilman että se neuvoo johonkin??


Tässä mallissa se teksti on haaleella eli ei ole valittavissa niin kuin D-mallissa.

Ja immeiset, C-navissa toimii Suomen karttalevy, ainakin mun -01 MFD:ssä!

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 22.11.2006 18:58

^kenen valmistama karttalevy sulla on ja näkyykö koko Suomi???

Itelläni mielessä ollu jos vaihtas D-navin,mut jos näkyy koko suomi nii mitä sitä sitten vaihtamaan.

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 22.11.2006 22:29

^Tele Atlas, Travel Pilot DX 2005 -levy. Scandinavia, koko Suomi. Ja vissiin euroopan päätiet.

www.karttakeskus.fi

tuolta ainakin löytää....

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.11.2006 9:38

Tämä omani ei näytä nimeksikään niistä pikkuteistä "maaseudulla" kuin kannettavat laitteet.
Pääsääntönä varmaankin on ne tiet joilla on asutusta.
Karttalevy on 2006/2007

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 14.12.2006 22:12

Ihan varmistuksena, onko tilanne se, että Audin Navi Plussaa on mahdoton saada Golf IV:hen järkevästi ilman dremeliä?

Golf R32
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.6.2005 15:46

ViestiKirjoittaja Golf R32 » 15.12.2006 17:15

Olisko kellään kopsattua suomen 2006/2007 Travel Pilot Dx -levyä? Ei viittis maksaa ihan noin paljoa mitä siitä kaupassa pyydetään.. Jos löytyy, niin voisin sellaisen levyn haluta itselleni, -tietenkin korvausta vastaan! Soittoa vaan tännepäin. P.0400-596949

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 31.12.2006 15:19

Nyt olis greit problems Navin irroituksen kanssa. Hommasin "tarvike" irroitusraudat, ja navi lähteekin hyvin irti kojelaudasta, mutta niitä irroitusrautoja en saa sitten kirveelläkään irti. Ennen kuin ryhdyn enenmmän väkivaltaa käyttämään, niin olisiko jollain niksiä millä ne saa irti. Itse sitä pähkäilin mutta en saanut siihen tolkkua.

Kokeilin enemmän ja vähemmän väkivaltaa käyttäen irroittaa niitä suuntaan jos toiseen, mutta tuloksetta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.1.2007 18:46

Eikö niitä navissa olevia "lirpakkeita" saa käsin paineltua?
Mulla ei oo ollenkaan noita irroitusrautoja ja oon tapellu sitä pari kertaa irti kynsisaksien ja plussakortin siivujen avulla.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 2.1.2007 7:24

Lähti raudat viimein irti kun riittävästi väänteli niitä lirpakkeita ja käytti väkivaltaa. Lie noissa irroitusraudoissa vähän mitoissa heittoa kun noin tiukkaan tarttuvat kiinni, tai sit liikaa liikkuvia osia :P

Cosmo
-
Viestit: 91
Liittynyt: 21.11.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Cosmo » 8.1.2007 22:28

Itseäni kiinnostaisi tuo RNS E laittaa B6:eeni. Onko vehkeessä liitäntää ulkopuoliselle videolähteelle (no audio tietty myös)? Meinaan että siihenhän voisi sitten liittää PC:n myös; käyttäisi sitä navin A/V-tuloa näyttönä ja modaisi siitä kässärin viereen tulevasta tikusta sille hiiri/näppiksen. Eikös se pikkutsoikka ole tarkoitettu vain siihen pikkunaviin? Toki siihen pitäisi telkkukin saada, onko molemmat mahdollisia? Vai onko ainoa ulkoinen videolähde varattu TV-tunerille?

pikku-matti
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.9.2006 15:18

ViestiKirjoittaja pikku-matti » 10.1.2007 0:09

Onko kellään esiintynyt ongelmaa että navi ei löydä satelliitteja sen jälkeen kun sammuttaa virrat? Itsellä on tuota ongelmaa esiintynyt, viimeksi taas koko 50km matka ja 0 satellites found.. Antenni on orkkis RNS-navin antenni alkuperäisellä paikallaan.

Toinen juttu on se että kun navi-nappia painaa ja tulee navin valikko lukee ylhäällä aina Etzbach??! Mikä tuon funktio on?

Saako Info-näytössä ajettaessa näkyviin ajettavan tien nimeä? RNS-navissa kun tuo näki.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.1.2007 14:45

Saako Info-näytössä ajettaessa näkyviin ajettavan tien nimeä? RNS-navissa kun tuo näki


Ei taida saada, ennenkuin painaa erikseen info-nappulaa.

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 15.1.2007 12:49

Nyt on alkanu kiinostaa TV:n kytkeminen MFD naviin. Mitäs kaikkea kyseiseen operaatioon tarvitaan?



Ainakin se TV-tuner mokkula. Mites piuhat, antenni ja saako tommoseen digiboksia?

Kokemuksia?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 15.1.2007 12:57

Tai sit hankkii AV-sovittimen ~100€ ja autostudiolla on 2 kanavainen digiboksi autoon ~300 euroa


http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=4451

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 15.1.2007 14:58

^Onkos sulla kokemusta tommosesta autodigiboksista? Minkäslainen on sitte toi AV-liitin ja meneekö suoraan navin taakse kiinni?

Saako tolla digiboksilla kuvan näkymään suoraan myös auton liikkuessa vai vaatiko silti sen kaapelihässäkän napilla?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 15.1.2007 15:46

Esittelijä lupasi digiboksin kuvan näkyvän ainakin satasen vauhdissa, jos oikein muistan. Kokemusta ei ole tästä vekottimesta.

Ebaystä kun hakee sanoilla mfd multimedia interface Löytynee AV-sovittimia.
Auton liikkuessa kuvaa ei saa näkymään normaalisti, tämä myös lienee laitonta.
Mutta sillä nappulalla kuvan saa näkymään. AV-sovitin menee suoraan navin liittimiin, ilmeisesti juuri TV:lle tarkoitettuun paikkaan.

Olen aikeissa joskus hankkia tuon AV-sovittimen, siihen saa sitten kytkytettyä vaikka mitä lähteitä.

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 15.1.2007 16:16

^Ebaystä löytyi ton näköistä AV-liitintä MFD:hen

Linkki!

Eli toi mokkula navin perään ja siitä jollain piuhoilla toi digiboksi kiinni?

Mihis väliin se piuhahässäkkä nappulalla (että saa liikkeessä näkymään) kytketään?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 15.1.2007 16:23

^Tuo linkki ei pelannut...

Mutta www.ebay.de ja artikkeli nro 140073159200
Tuon pitäis pelittää.

Piuhoiksi käy ihan perus RCA piuhat.
Navin johdoissa GALA piuhan väliin katkaisija, jolloin kuva näkyy liikkeessä.

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 15.1.2007 16:32

Juurikin samanlaista mokkulaa yritin linkittää, mutta ei näämmä onnistunu =)

Täytyypä miettiä jos alkais haalia noita palikoida ja virittää kanavat kohilleen...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 15.1.2007 18:12

Vielä kun keksis jonkun OEM tavan kytkeä lisänäyttöjä ;)
Ei mitään ulkonevia härpäkkeitä heh he

edit:
http://www.conexx.biz/shop_neu/artikel- ... _Navi.html

Tuolla näkyis olevan ihan navia varten sopiva digiboksi...
(en osaa lyhentää linkkiä... )

Tiptronick
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 21.1.2007 17:31

MFD+ulkonen soitin

ViestiKirjoittaja Tiptronick » 21.1.2007 17:41

Juu eli onko kellään kokemusta tollasesta MFD navin ja ulkosen soittimen asennuksesta Dietz 1412 multimedia adapterin kautta. Eli hommasin tollasen adapterin ja olis tarkotus saada tollasen multimedia soittimen kuva ja ääni meneen tohon naviin. Äänen saan kyllä kuulumaan , mutta navin näyttö ei herää ja kuvasta ei ole tietoakaan... osaisko joku jeesata että missä vika?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.1.2007 18:02

^ootko kattonu AUX asetuksia? Itellä ei oo vielä adapteria mut... siel asetuksis voi valita joko pelkästään ääni tai kuva, tai molemmat

dEnA
-
Viestit: 193
Liittynyt: 3.1.2006 13:59

taas navi ihmetystä

ViestiKirjoittaja dEnA » 3.2.2007 15:23

Kattelin tuossa että ebaysta saiai mfd2:sia jo suhteellisen edukkaasti.
Eikö nuo ole ihan standardikokoa, 2 din paikkaa?
Miksi silti listataan sopivaksi vain näihin uudempiin vagineisiin kuten golf V Octavia 2 ym.
Miksi ei mene heittämällä iv golffiin 2din kehikolla? Meneekö ollenkaan vai joutuuko näyttämään dremeliä?
Liittimet sama? asennus plug and play kunhan piillottaa gps antennin johkuun ja signaalin peruutusvalosta ?

Kiitos

Häilis
-
Viestit: 29
Liittynyt: 25.12.2005 2:22

ViestiKirjoittaja Häilis » 3.2.2007 17:18

Mfd2 versiot on Can väyläisiin autoihin mutta kai sen jotenkin vanhempiinkin saa laitettua. tuolla ne on sitäkin harrastanut
http://www.vwnavi.com/vwnavi/forums/for ... y.php?f=28

heicola
-
Viestit: 16
Liittynyt: 7.8.2006 14:25

ViestiKirjoittaja heicola » 22.2.2007 22:42

On niin paljon tekstiä aiheesta ja aiheen vierestä, ettei kaikkea spekulointia edes jaksanut lukea, enkä uutta topicia jaksa alkaa väsäämään, kun sanomista siitäkin kuitenkin tulisi.

Joten:

Yritin tuossa pakkasesta välittämättä asennella pilkkihaalarit päällä MFD2 navia OctaviaII:n, alkuperäisen 6-cd-radio-hässäkän tilalle.
Laite toimi muuten ihan hyvin, mutta ääntä ei kuulunut, ja klima/PDC/ym. tiedot eivät välittyneet näytölle = eli ei juurikaan kehumista.

Tarkemmin asiaa tutkittuani huomasin, että jotkut takaliittimen piuhat olivat eri järjestytksessä.

Onko tähän jotain fiksua ratkaisua/adapteria olemassa ja mistä sellaisen saisi käsiinsä helpoiten?

Tream
-
Viestit: 33
Liittynyt: 28.5.2006 15:07

ViestiKirjoittaja Tream » 2.3.2007 11:33

topiccia lueskeltuani jäi vaivaamaan sellainen asia että mitä eroa on mfd g ja d (dx?) versiolla? Esim jos ostaisin itselleni tuollaisin niin mikä versio kannattaisi ostaa?

missä kaikki naviexpertit ovat? :O
Viimeksi muokannut Tream, 4.3.2007 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 3.3.2007 9:10

mistäs saa suomen kartat järkihintaan tohon naviin? onko kräkättyjä liikenteessä vai pitääkö painella kauppaan ostamaan Blaupunktin levy

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 3.3.2007 10:32

Ebay taitaa olla halvin kanava virallisille levyille. Hintaa on ~100€ riippuen levyn iästä.
Kräkättyjäkin tuli laitteen mukana, mutta ne oli niin vanhoja ettei tunteneet suomea lainkaan.

Cosmo
-
Viestit: 91
Liittynyt: 21.11.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Cosmo » 4.3.2007 15:04

Mikähän on nyt paras navivehje tähän tuoreimpaan Passattiin? Kun on MFD ja MFD2 ja mitä vielä, mutta siis se loota, joka noissa nykyisissä vehkeissä on, jos navilla auton haluaa.

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 13.3.2007 14:25

Kele kun kiinnostais laittaa/laitattaa tuohon 3 bg.n vanhan mankan tilalle alkuperäinen navi-topiikin luettua on vaan kädettömälle ihan liian mahdoton urakka:/

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 22.3.2007 23:36

Otetaanpas tätäkin vähän ylemmäks. Eli nyt tuli hommattua uusi kulkine missä siis MFD-navi, mutta ilmeisesti on non-dx malli. Auto siis 1999vm. Mahtaisikohan toimia, kun löysin navshop.com puljusta tälläisen CD:n? Kellään kokemusta kyseisestä ohjelmistosta ja yleensäkin tuosta puljusta?

edit: Tuosta näyttikin puuttuvan juuri se Suomi :D Eipä tuohon sitten oikein mistään taida saada Suomen karttoja.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.3.2007 9:56

Mä sain myytyä tuon mun A versioni kreikkaan...
No eihän se sielläkää toimi, olivat kyselleet blaukkarilta levyä.
Sanoivat että laite on Travelpilot E...

ja siihen näkys olevan karttojaki:
http://www.navshop.com/en/category/maps ... -e/102/0/0

TravelPilot E
Factory installed navigation systems of:
Audi [BNS 5.0 (A3/A4/TT ≥ 06.06)]
Ford [TravelPilot EX (in C-Max/Mondeo ≥ 04.04, Focus ≥ 08.04, S-Max ≥ 03.06, Galaxy ≥ 04.06)]
Seat [RNS MP3 (Leon/Toledo ≥ 06.06)]
Skoda [RNS Cruise (Octavia ≥ 06.06)]
Volkswagen [RNS 300]



Mene ja tiedä, tuhlasinko satasia turhaan MFD D versioon?!

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 23.3.2007 11:40

Onko tuo E-malli se mikä huolii no-dx levyt? Onko sulla kuvaa siitä?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.3.2007 13:53

Onko tuo E-malli se mikä huolii no-dx levyt? Onko sulla kuvaa siitä?


Tuosta en ole yhtään varma...
Ainoa ero päällepäin MFD A vs D on se, että A:ssa lukee VW Radio Navigation System ja D:ssä lukee tuon lisäksi MFD

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 23.3.2007 14:39

Jep, eli meikäläisellä on sitten vissiin A. Uskaltaisikohan tilata tuon levyn ja kokeilla?

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 23.3.2007 15:38

Volkkarin "iso" navi muuttui DX-malliksi vuonna 2000, en nyt muista kuukautta, mutta vanhempaan non-dx-malliin ei Suomea saa. A on nonDX-malli, D ja F ovat DX-malleja.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 23.3.2007 15:43

Jep, niinhän se on. Mutta kiinnostaa vaan tuo jaahin postaus, että mihinkä perustuu tuo TravelPilot-E malliin viittaus? E-Mallihan on 1*din kokoinen normaalin autosoittimen näköinen?

Onko muuten kellään tietoa siitä, että toimisivatko jonkin toisen valmistajan levyt näissä? Esim. Becker, VDO, Pioneer jne jne?

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 23.3.2007 15:54

Mikä lie tuo "Volkswagen [RNS 300]". Kyseessä on uudempi kuin RNS MFD, joten tuskinpa kannattaa tarjota vanhempaan laitteeseen.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.3.2007 17:44

Kyseessä on uudempi kuin RNS MFD, joten tuskinpa kannattaa tarjota vanhempaan laitteeseen.


No tämä tuli selväksi..
Eli suomen karttaa ei saa

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 23.3.2007 18:23

Kyllä RNS300 malliin suomen kartan saa, vai ymmärsinkö jotain aivan väärin?

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 23.3.2007 18:32

Kyllä siihen saa, kyse oli siis että sopiiko tuohon vanhempaan malliin samat kartat.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 23.3.2007 20:16

RNS300:n on yksivärinäytöllinen malli ja tarkoitettu uudempiin CAN väyläisiin autoihin.


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa