Terve!
Passatin (Sedan 3B 1999) äänentoistoa on tässä talven aikana tullut paranneltua. Auto on eristetty kokonaan Silent Coatilla, eteen ja taakse vaihdettu uudet erillissarjat omalla vahvistimella sekä uusi soitin.
Ainoastaan subbariosastolle ei oo mitään vielä tehty. Alunperin olin suunnitellut Focalin Bus 25:sta, koska se ei vie juurikaan tilaa. Oon tehnyt hattuhyllyn alapuolelle vanerista levyn, johon oon pultannu kaiuttimien vahvistimen kiinni. Subbari oli tarkotus asentaa siihen viereen.
Ennen subbarin hankintaa tarttis varmistua siitä, että onko toi kannattava hankinta? 300e on kuitenkin iso raha, jollei sillä saavuta mitään hyötyä. Tarkotuksena olis vaan saada musiikki kuulostamaan hyvältä. Äänenpaineella ei oo niin kauheeta merkitystä.
Koitin netistä kattella kokemuksia tosta, mutten juurikaan mitään löytänyt.
Subwoofferi-asiaa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Jos haet subbarilla vaan semmosta pientä tukea alapäähän niin on varmasti järkiostos..
Parista halvemmasta aktiivista kokemusta ja yllätyin positiivisesti. Onhan se nopee ja helppo tapa saada tukevampi saundi, jos tosiaan ei mitään hirveetä painetta ja tärinää kaipaa.
Ja mikäli ei tunnu kontista kuuluvan niin siirtää penkin alle.
Parista halvemmasta aktiivista kokemusta ja yllätyin positiivisesti. Onhan se nopee ja helppo tapa saada tukevampi saundi, jos tosiaan ei mitään hirveetä painetta ja tärinää kaipaa.
Ja mikäli ei tunnu kontista kuuluvan niin siirtää penkin alle.
-
- -
- Viesti:
Sedan Passat ja aktiivisubi hattuhyllyn alapuolelle...hmm.
Kannattaa kyllä ennemmin sinne Coltsun ehdottamaan paikkaan laittaa, muuten tiedossa räminää sekä ei se 10" aktiivisubi sieltä tiiviistä kontista paljoakaan anna - toisinsanoen kunnollisella erillissarjalla edessä saat enemmän hyötyä silloin.
Kannattaa kyllä ennemmin sinne Coltsun ehdottamaan paikkaan laittaa, muuten tiedossa räminää sekä ei se 10" aktiivisubi sieltä tiiviistä kontista paljoakaan anna - toisinsanoen kunnollisella erillissarjalla edessä saat enemmän hyötyä silloin.
-
- -
- Viesti:
-
- -
Kannattaa harkita myös litteän subin asennusta hattuhyllyyn vahvistimen kera. Itse tuollaisen tein taannoin omaan ventoon kahdella Alpinen T10R subilla ja ei voi olla kuin tyytyväinen tulokseen ja on jos jonkinlaisia matolaatikoita matkan varrella autossa ollut. Kotelotilavuutta tuollainen yksi ei vaadi kuin kymmenisen litraa ja upotussyvyyttä ei tosiaan tarvita paljoa. toistaa nätisti ja selkeästi aina etupenkille asti kattokin jos on vielä eristettynä, tarvittaessa sointiin saa myös vähän voimaa. Vaivaahan tuossa on vähän enemmän mutta ei pitäisi loppua puhti noilla antamillas kriteereillä :) kaverilla oli tuollanen mainitsemas focali 740 volvon takapenkin keskikyynärnöjan tilalla ja se soit kyllä nätisti, painettahan ne ei tietenkään saa aikaan mutta varsin hyvä sointinen oli omasta mielestä silti.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”