Golffin käsijarrukahvan helinä
Valvoja: ffp jäsenet
Golffin käsijarrukahvan helinä
Golffin käsijarrun kahva tai paremminkin se nuppi siinä kahvan päässä helisee ajettaessa karkealla asfaltilla. Onkohan tuohon mitään helppoa korjausvinkkiä?
Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähän minäkin haluaisin saada vastauksen..!
Todella hermoja raastava käsijarrukahvan jatkuva sirinä/helinä Toledossani saa otsasuonet pullistumaan. Viimeksi eilen purin keskikonsolin niin, että sain koko kahvan esiin. Kahvamuovia ei saanut irti rungosta, ilmeisesti "samaa puuta". Kahva on kolmella pultilla kiinni, kaksi niistä oli pikkasen löysällä, kiristin ne ja nyt se helisee kahta kovempaa - GRRR! 2vuotta nupin ja kahvan välissä on ollut hammastikku, helppo ja halpa sirinänvaimentaja, mutta se tikku on myöskin löytynyt peukalosta muutaman kerran kun on napakasti vetäissyt käsijarrun päälle.
Neuvoja kiitos!
Todella hermoja raastava käsijarrukahvan jatkuva sirinä/helinä Toledossani saa otsasuonet pullistumaan. Viimeksi eilen purin keskikonsolin niin, että sain koko kahvan esiin. Kahvamuovia ei saanut irti rungosta, ilmeisesti "samaa puuta". Kahva on kolmella pultilla kiinni, kaksi niistä oli pikkasen löysällä, kiristin ne ja nyt se helisee kahta kovempaa - GRRR! 2vuotta nupin ja kahvan välissä on ollut hammastikku, helppo ja halpa sirinänvaimentaja, mutta se tikku on myöskin löytynyt peukalosta muutaman kerran kun on napakasti vetäissyt käsijarrun päälle.
Neuvoja kiitos!
Ainakin Leonista käsijarrun kahva eli muoviosa irtoaa ihan vetämällä. Kahva ylös ja tiukka nykäisy yläviistoon. Vaihdoin juuri nahkaisen käsijarrukahvan muovisen tilalle, helppo homma. :)
Jos se nuppi helisee, niin voisiko kahvan sisään leikata ohuen kaistaleen vaahtomuovia tms? Minulla ei juuri tuo paikka ääntele, moni muu kyllä...
Jos se nuppi helisee, niin voisiko kahvan sisään leikata ohuen kaistaleen vaahtomuovia tms? Minulla ei juuri tuo paikka ääntele, moni muu kyllä...
muoviosa irtoaa ihan vetämällä
Ahaas, no aika tiukassa oli kun juuri noin yritin. Pitääpä seuraavan kerran kokeilla vähän napakammin.. Kiitos tiedosta. Jahka sen saa irti niin sitten sen kyllä saa hiljaiseksi.
Ratkaisu: kahvan muoviosa lähtee tosiaan vetämällä, ei ole mitään lukitusta siinä. Sieltä paljastuu muovitanko, jonka päässä on juuri tuo nuppi, joka helisee. Täytin sen kuumaliimalla ja ei helise enää.
Viimeksi muokannut dosetti, 4.6.2008 7:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nostetaanpas tätä aihetta ylöspäin.
Eli miten IV Golfin käsijarrukahvan tai nupin saa irti?
Nupin pään kromaus on haljennut ja kromauksen terävä reuna halkaisi peukalon pään myös.
Kahvan alta löytyi kolo, josta on yhteys nupin varteen tai jouseen. Tuonne kyseiseen reikään on painettu, käännetty, väännetty jne ruuvimeisseleitä ja kaikkea muutakin, mutta ei irtoa nuppi eikä suojamuovi.
Eli miten IV Golfin käsijarrukahvan tai nupin saa irti?
Nupin pään kromaus on haljennut ja kromauksen terävä reuna halkaisi peukalon pään myös.
Kahvan alta löytyi kolo, josta on yhteys nupin varteen tai jouseen. Tuonne kyseiseen reikään on painettu, käännetty, väännetty jne ruuvimeisseleitä ja kaikkea muutakin, mutta ei irtoa nuppi eikä suojamuovi.
Vedä käsijarru päälle, niin että nuppi osoittaa about tuulilasia kohti. Sitten tiukka ote ja nykäisy kohti lasia :D. Nuppi irtoaa kahvahylsyn irrottamisen jälkeen. Viiden tähden vinkkinä kuulin, että tuota lirpaketta pitäisi kammeta kohti kardaanitunnelia eli pois/alaspäin itse käsijarrukahvasta ja nahkaisessahan tätä lirpaketta ei näy, vaan se on nahan alla piilossa.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa