G2 mittariston yhteensopivuudet

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-

G2 mittariston yhteensopivuudet

ViestiKirjoittaja TurboJ » 2.5.2011 0:06

Toimiiko vanhojen sähköjen (CE1) nopeusmittari asennettuuna uusien sähköjen (CE2) mittaristoon ?

'91 Jetta kyseessä.

Toki itse nopeusmittaritoiminto on mekaaninen, mutta menevätkö sähköt muuten "yksi yhteen" jos pelkän nopeusmittarin asentaa "väärän vuotiseen" mittaristoon?

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.5.2011 9:27

eikös vanha mittari ole kahdella liittimellä ja uusi yhdellä? Näin muistelisin.

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 2.5.2011 14:23

Muutama tiedon jyvä: Mekaanisesti: Tripin nollauspainikkeen yläpuolella oleva numero pitäisi olla sama, jotta nopeusmittarin välitys säilyy samana, ilmeisesti muuten sopii?. Sähköjen puolesta: Takaa löytyy ainakin tämänverransähköä uudemmasta? Ilmeisesti 4(?) pinniä, joissa, nopeus signaali eculle? - ja +, neljäs? Näin VDO, miten lie Motometer?

TurboJ
-

ViestiKirjoittaja TurboJ » 3.5.2011 23:28

Homman nimihän on tässä se, että mulla on diesel-Jettaani varten GTD-kakkiksen mittaristo, jossa on kierroslukumittari, joka diesel-kakkosessa on melko harvinainen (ja viritetyssä vehkeessä elintärkeä).

Nopeusmittarin lukemat vain loppuvat 200:een, mikä ei sovi, kun filosofiani on tehdä asiat viimeisen päälle. Kulkuja kun tulee olemaan vähän reilummin. Niinpä tuohon täytyisi istuttaa 16V:n nopeusmittari GTD:n mittariston sisään. Ja koska auton sähköt ovat uudemmat (CE2) on kysymys tämä sopivuus, koska uuden sähkön 16V-mittaristoja ei ole jatkuvasti myynnissä ja vanhan sähkön malleja taas on itsellänikin hyllyssä.

BTW; kiitos kuvalinkistä! Tuon avulla pääsen tod näk vertailemaan...

Entris
-

ViestiKirjoittaja Entris » 6.5.2011 11:17

Jos vaihdat nopeusmittarin niin toimii. Itse olen tuon tempun tehnyt. Tuo Iken mainitsema nopeusmittarin muuntuu digitaaliseksi hall-anturilla joka tulee tuonne nopeusmittarin taakse. Jos uudessa nopeusmittarissa (joka tulee käyttöön) ei ole ennemmin käytetty nopeustietoa niin siitä pitää vaan ottaa palikka edestä pois ja ruuvata sitten hall-anturin pidike kiinni nopeusmittariin. Kaikissa nopeusmittareissa pyörii jo valmiiksi sisällä se kiekko mistä nopeustieto luetaan. Pitää tosin varmistua siitä että nopeusmittari näyttää oikein, ja olisi ihan mukava että se olisi visuaalisestikin yhteneväinen. :)

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”