Eli nyt alkanut autoa purkaessa löytää noita purkkaliitoksia. Ostin tuollaisen pioneerin näytöllisen soittimen ja adapterin jolla saa suoraan blug play tuon soittimen kommunikoimaan auton kanssa. No vanha omistaja on ollut niin fiksu (kaveri myy ammatikseen hifiä) että oli päättänyt poikkasta tuon soittimen vanhan johtosarjan ja liittää tuollaisen perus mankan siihen sokeripaloilla.
Nyt sitten pitäis tietää ainakin minkä värinen johta on nopeussingaali ja muutkin värit olisivat jees tietää.
ps: kuvakin tuosta liittimestä auttaisi missä näkee minkä värinen johto menee mihinkin.
Golf V soittimesta (mikä hittoa on ohut ruskea/vihreä johto)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V soittimesta (mikä hittoa on ohut ruskea/vihreä johto)
Viimeksi muokannut ABT, 11.2.2009 2:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katso kytkentäkaavioista.Kaaviot on Jetalle, mutta samat roippeet on myös Golfissa. Pinnijärjestykset on samat ainakin RCD-300:ssa ja RNS-510:ssa. Pinnijärjestykset löytyy kans: kaiuttimet ja muut.
Ei auttanut toi kytkentäkaavio kuva ei ollut oikeita asioita siinä.
Eli lähinnä tieto johtojen väristä mikä on mikäkin tai kuva liittimen takaosasta olis tosi jees! Sain noi liittimet ostettua erikseen mutta nyt pitäis vielä saada tieto mikä tulee mihinkin koloon kiinni.
volkkarilta eivät suostuneet tätä tietoa luovuttamaan käskivät tuoda auton sinne.
Eli lähinnä tieto johtojen väristä mikä on mikäkin tai kuva liittimen takaosasta olis tosi jees! Sain noi liittimet ostettua erikseen mutta nyt pitäis vielä saada tieto mikä tulee mihinkin koloon kiinni.
volkkarilta eivät suostuneet tätä tietoa luovuttamaan käskivät tuoda auton sinne.
Ei auttanut toi kytkentäkaavio kuva ei ollut oikeita asioita siinä.
Miten niin ei ole? Yhdistämällä nuo kolme kuvaa, saat täsmälleen mitä ensimmäisessä postauksessa kysyit.
Esimerkiksi: Kytkentäkaavio, sivu 2 liitin T16b pinni 15 --> väri: ro/ge = puna-keltainen, koko 2.5mm^2 --> liitinkaaviosta nähdään, että se tarkoittaa: Plus connection (Terminal 30, B+).
Seuraavassa kuvassa on RNS-510:n liittimet ja niiden pinnijärjestykset. Liitin T16b on ympyröity sinisellä. Ja jos et vielä ymmärtänyt, niin T16b liitin koostuu kahdesta 8-pinnisestä liittimestä.

Tiedän että koostuu kahdesta 8 napaisesta liittimestä molemmat on vw:lta haettu jo. Vaikka tuolla kaiutin liittimellä en mitään teekkään koska ne tulee rca:n kautta. No nyt mä alan tajuamaan noita merkintöjä kun kaverin kanssa katteltiin tuossa että ei tuolla oikeaa asiaa ole. No pitää illalla tallilla noita paremmin tutkia ja yrittää korjata noi vanhan omistajan sähläykset.
ongelma tosiaan tämä
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf5/johdotpoikki.jpg
ongelma tosiaan tämä
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf5/johdotpoikki.jpg
-
- -
- Viesti:
ei ole tuossakaan touhussa paljoa peili heijastanu.
mun mielestä jos on varaa pitää tuon hintaluokan auto ja vaihtaa siihen soittimen niin pitäis olla pussissa se ~20€ ylimääräistä sijoittaa euroadapteriin.
OT edit Ike mistä päättelet että ei ollut varaa pitää?
mun mielestä jos on varaa pitää tuon hintaluokan auto ja vaihtaa siihen soittimen niin pitäis olla pussissa se ~20€ ylimääräistä sijoittaa euroadapteriin.
OT edit Ike mistä päättelet että ei ollut varaa pitää?
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 10.2.2009 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eiks se tuolla ensimmäisessä postauksessa jo lue että: auton edellinen omistaja->siis ei ollut varaa pitää ko. autoa ja kaveri myy ammatikseen autohifiä:
liittää tuollaisen perus mankan siihen sokeripaloilla.
Ei ei kyllä se siinä 35e säästi ;)
Myivät mulle volkkarilla sitten aivan väärät liittimet perkule meni sinnekin sitten useampi kymppi.
Kaveri oli kattonut uudesta transporterista vähän mallia ja testailtiin nyt tuota soitinta eli liitettiin vaan apikoilla noihin poikkastuihin johtoihin.
Saatiin periaatteessa toi can-väylä jotenkin toimimaan eli soitin sammu kun avaimen otti pois virtalukosta ja lähti päälle kun auton käynnisti. Tosin ei sitten enään vähän ajan päästä toiminut eli ihan turhaan tapeltiin. Eikä myöskään saatu nopeussingaalia eikä peruutussingaalia ulos (kyllä tuo soitin on ollut täysin samanlaisessa 5golfissa ja mulla juuri siihen tarkoittu johtosarja jossa tuo pioneerin can-väylän haistelija)
Tuolla siis sellaiset johdot jotka pitäis selvittää eli:
oranssi/ruskea:can - ? (sivu 5)
oranssi/liila: can + ? (sivu 5)
ruskea/vihreä: pinni 3 eli joku kaiutin? (sivu 3)
Mulla tosiaan tuolla 4kpl sellaisia 2.5mm johtoja jotka varmaan noita etukaiutin johtoja ja sitten 3kpl 1.5mm johtoja joista 2-can väylä johtoja mikä toi 1 mahtaa sitten olla? Maa tosiaan löytynyt ja 2sellaista mihin tulee jatkuvaa virtaa.
Myivät mulle volkkarilla sitten aivan väärät liittimet perkule meni sinnekin sitten useampi kymppi.
Kaveri oli kattonut uudesta transporterista vähän mallia ja testailtiin nyt tuota soitinta eli liitettiin vaan apikoilla noihin poikkastuihin johtoihin.
Saatiin periaatteessa toi can-väylä jotenkin toimimaan eli soitin sammu kun avaimen otti pois virtalukosta ja lähti päälle kun auton käynnisti. Tosin ei sitten enään vähän ajan päästä toiminut eli ihan turhaan tapeltiin. Eikä myöskään saatu nopeussingaalia eikä peruutussingaalia ulos (kyllä tuo soitin on ollut täysin samanlaisessa 5golfissa ja mulla juuri siihen tarkoittu johtosarja jossa tuo pioneerin can-väylän haistelija)
Mulla tosiaan tuolla 4kpl sellaisia 2.5mm johtoja jotka varmaan noita etukaiutin johtoja ja sitten 3kpl 1.5mm johtoja joista 2-can väylä johtoja mikä toi 1 mahtaa sitten olla? Maa tosiaan löytynyt ja 2sellaista mihin tulee jatkuvaa virtaa.
Olette oikeilla jäljillä.
-Oranssi/ruskea = CAN-LO --> pinniin 10
-Oranssi/lila = CAN-HI --> pinniin 9
-Ruskea/vihreä = LF+ (vasen etukaiutin + ) --> pinniin 3
Ei kyllä pidä toi ruskea/vihreä paikkansa mulla tai itse olin tuosta kytkentäkaaviosta lukenut että olis 1.5mm johto toi kaiutin johto mutta miten siinä voi olla virtaa jatkuvana?
Eli autossa tosiaan nyt ylimääräisenä 4kpl noita 2.5mm johtoja kaikki ruskea eri sävyjä esim. ruskea/vihreä jotka ovat varmasti etukaiuttimien johdot joita ei tarvi koska niille vedetty erilliset johdot. (näihin ei tule missään vaiheessa mitään virtaa)
Nyt kuitenkin tuolla sellainen can-väylä johdon kokoinen eli huomattavasti maa, virta, kaiutin johtoja kapeampi johta väriltään ruskea/vihreä. Tuohon tulee jatkuva virta auto käynnissä n.6.8volttia ja auto sammuksissa/lepotilassa niin n.7volttia eli MIKÄ HITTOA TÄMÄ ON?
ps: ei toimi vieläkään kommunikoi toi pioneer/can väylä oikein vaikka nyt yhistettiin noi oranssit can-väylä johdot soittimeen.
Eli autossa tosiaan nyt ylimääräisenä 4kpl noita 2.5mm johtoja kaikki ruskea eri sävyjä esim. ruskea/vihreä jotka ovat varmasti etukaiuttimien johdot joita ei tarvi koska niille vedetty erilliset johdot. (näihin ei tule missään vaiheessa mitään virtaa)
Nyt kuitenkin tuolla sellainen can-väylä johdon kokoinen eli huomattavasti maa, virta, kaiutin johtoja kapeampi johta väriltään ruskea/vihreä. Tuohon tulee jatkuva virta auto käynnissä n.6.8volttia ja auto sammuksissa/lepotilassa niin n.7volttia eli MIKÄ HITTOA TÄMÄ ON?
ps: ei toimi vieläkään kommunikoi toi pioneer/can väylä oikein vaikka nyt yhistettiin noi oranssit can-väylä johdot soittimeen.
Voihan siellä olla jotain "lisäpatentteja", tai sulla on jokin toinen variaatio johtosarjoista tms. En suosittele kyseisen piuhan kytkemistä ainakaan kaiutinlähtöön ennen kuin syy löytyy.
Kannattaa ottaa yhteyttä kytkentöjen tekijään, jos vaikka hän muistaisi mitä tuli tehtyä.
Mun 2006 mallin golfissa ainoa ruskea/vihreä johto kyseisessä liittimessä, löytyy pinnistä 3. Ja siinä oli alunperin RCD-300 asennettuna.

Kannattaa ottaa yhteyttä kytkentöjen tekijään, jos vaikka hän muistaisi mitä tuli tehtyä.
Mun 2006 mallin golfissa ainoa ruskea/vihreä johto kyseisessä liittimessä, löytyy pinnistä 3. Ja siinä oli alunperin RCD-300 asennettuna.

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”