Terves,
ostin tollasen 1.6 bensa Boratin. Siinä on tuo alkuperäinen hälytin sisätutkalla. Nyt sen toiminta on alkanut mietityttämään. Ohjekirja kun sanoo että sisätutka on pois päältä kun B-pilarissa olevan napin valo on päällä. Noh, mulla se valo on aina päällä kun virrat on pois päältä. Virrat päälle -> valo sammuu. Eli olettaisin että sisätutka ei ole aktivoituna. Koira jäi kyytiin parkkiksella ja hälyt alko huutaa. Eli tutka tuntuis toimivan. Jos sitä nappia painaa niin se valo ei sammu eikä syty... Palaa aina vaan. Olen kokeillut myös painaa pitkään pohjassa, ei vaikutusta.
Onko hajua mikä tässä napin sielunelämässä voisi mättää? Miten ton tutkan saa pois päältä?
Bora -02 sisätutkan poiskytkeminen
Valvoja: ffp jäsenet
Mun käsitykseni mukaan sillä valon palamisella ei ole merkitystä, vaikka ohjekirja niin väittääkin. Painat sitä nappia siinä pilarin juuressa ja sitten vaan ovet lukkoon, niin tutkat pitäisi olla pois päältä. Ainakin näin minulla tuo toimii.
Jos taas painaa kakesta uudelleen lukitusnäppäintä, niin menee koko hälytin vallan pois päältä. (Lasin juuressa oleva valo lakkaa vilkkumasta jne...)
Jos taas painaa kakesta uudelleen lukitusnäppäintä, niin menee koko hälytin vallan pois päältä. (Lasin juuressa oleva valo lakkaa vilkkumasta jne...)
ite todensin ton näin:
- -sisälämppäri kiinni sisäpistokkeeseen
-ovet lukkoon (ilman "häly"napin painallusta pilarin juuresta)
-lämppärin johto seinään --> hälytys (tutka haistoi ilmanpaineen muutoksia ja käynnisti hälytyksen)
-johto irti seinästä
-ovet auki
-painallus siitä napista pilarin juuressa
-johto seinään ---> ei hälytystä
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”